Etaamb.openjustice.be
Document
gepubliceerd op 26 november 1998

Federale diensten voor wetenschappelijke, technische en culturele aangelegenheden Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën. - Te begeven functie Bij het Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën, Ruisbroekstraat Hoofd van de Afdeling 8 "Kortrijk-Ronse" (trap III der leidinggevende functies van het we(...)

bron
diensten van de eerste minister
numac
1998021458
pub.
26/11/1998
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

DIENSTEN VAN DE EERSTE MINISTER


Federale diensten voor wetenschappelijke, technische en culturele aangelegenheden Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën. - Te begeven functie Bij het Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën, Ruisbroekstraat 2-6, 1000 Brussel is de volgende functie te begeven : Hoofd van de Afdeling 8 "Kortrijk-Ronse" (trap III der leidinggevende functies van het wetenschappelijk personeel).

Deze functie is toegankelijk voor kandidaten ingeschreven op de Nederlandse taalrol of die op deze taalrol kunnen ingeschreven worden.

De kandidaten voor deze functie moeten een goede kennis bezitten van de archieven en instellingen die zich situeren in het ressort van het Departement IV "Oost- en West-Vlaanderen - C Zetel Gent" waartoe de Afdeling 8 van het Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën behoort. Zij moeten bovendien geschikt zijn om leiding te geven en te organiseren en moeten vertrouwd zijn met de recente methodes van de archiefkunde.

De gegadigden dienen bovendien navermelde algemene toegangsvoorwaarden te vervullen : A. De kandidaten die lid zijn van het wetenschappelijk personeel van de wetenschappelijke inrichtingen van de Staat, opgericht bij koninklijk besluit ter uitvoering van het koninklijk besluit van 20 april 1965 (statuut der wetenschappelijke inrichtingen van de Staat) : - hetzij houder zijn van een doctorsdiploma dat behaald werd na verdediging in het openbaar van een verhandeling; - hetzij voor de commissie voor werving en bevordering het bewijs geleverd hebben, bedoeld in de artikelen 11, 2°, of 13, 2°, van het koninklijk besluit van 21 april 1965 tot vaststelling van het statuut van het wetenschappelijk personeel van de wetenschappelijke inrichtingen van de Staat.

B. De kandidaten die geen lid zijn van het wetenschappelijk personeel van de sub A bedoelde wetenschappelijke inrichtingen van de Staat : 1° houder zijn van een doctorsdiploma dat behaald werd na verdediging in het openbaar van een verhandeling;2° Belg zijn of burger van de Europese Unie;de burgerlijke en politieke rechten genieten; aan de dienstplichtwetten voldaan hebben; een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van de gesolliciteerde functie; 3° het bewijs leveren van een wetenschappelijke anciënniteit, in de zin van artikel 5 van het koninklijk besluit van 21 april 1965 (statuut wetenschappelijk personeel) welke de Wetenschappelijke Raad voldoende vindt voor het ambt voor zover die door dezelfde Raad geacht wordt ten minste 6 jaar volledige prestaties te bedragen, te dateren vanaf het diploma bedoeld sub 1°, voor de toegang tot de functies van trap III (hoofd van een afdeling). De kandidaten worden verzocht volgende documenten bij aangetekend schrijven in te dienen, binnen vijftien werkdagen volgend op de publicatie van dit bericht in het Belgisch Staatsblad, bij Mevr. J. Decrock-Beyrus, Hoofd van de Dienst van de federale wetenschappelijke instellingen, Wetenschapsstraat 8 (1e verdieping), 1000 Brussel : - een kandidatuur voor de gesolliciteerde functie; - een curriculum vitae, vergezeld van de verantwoordingsstukken waaruit blijkt dat de kandidaat aan de voormelde voorwaarden voldoet (3 exemplaren); - een lijst van de werken (3 exemplaren); - een exemplaar van iedere publicatie. Deze moeten toegestuurd worden aan Mevr. de Voorzitster van de Wetenschappelijke Raad bij het Algemeen Rijksarchief en Rijksarchief in de Provinciën, Ruisbroekstraat 2-6, 1000 Brussel. Zij zullen na onderzoek terugbezorgd worden.

^