gepubliceerd op 22 november 2013
Besluit van de Regering tot vaststelling van het model van de beoordelingsstaat en van het evaluatieverslag voor verscheidene personeelscategorieën in het onderwijs
MINISTERIE VAN DE DUITSTALIGE GEMEENSCHAP
24 OKTOBER 2013. - Besluit van de Regering tot vaststelling van het model van de beoordelingsstaat en van het evaluatieverslag voor verscheidene personeelscategorieën in het onderwijs
De Regering van de Duitstalige Gemeenschap, Gelet op het koninklijk besluit van 22 maart 1969 tot vaststelling van het statuut van de leden van het bestuurs- en onderwijzend personeel, van het opvoedend hulppersoneel, van het paramedisch en psychosociaal personeel der inrichtingen voor kleuter-, lager, gespecialiseerd, middelbaar, technisch, kunst- en normaalonderwijs van de Staat alsmede der internaten die van deze inrichtingen afhangen en van de leden van de inspectiedienst die belast is met het toezicht op deze inrichtingen, artikel 24, § 2, derde lid, en artikel 67, derde lid, vervangen bij het decreet van 28 juni 2010;
Gelet op het koninklijk besluit van 25 oktober 1971 tot vaststelling van het statuut van de leermeesters, de leraars en de inspecteurs katholieke, protestantse, Israëlitische, orthodoxe, islamitische en anglicaanse godsdienst der onderwijsinrichtingen van de Duitstalige Gemeenschap, artikel 12, § 2, vierde lid, en artikel 28, vijfde lid, vervangen bij het decreet van 28 juni 2010;
Gelet op het decreet van 14 december 1998 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd vrij onderwijs en van het gesubsidieerd vrij PMS-Centrum, artikel 39bis, § 2, vierde lid, en artikel 69.15, vierde lid, ingevoegd bij het decreet van 26 juni 2006 en vervangen bij het decreet van 28 juni 2010;
Gelet op het decreet van 29 maart 2004 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd officieel onderwijs en van de gesubsidieerde officiële psycho-medisch-sociale centra, artikel 28, § 2, vierde lid, en artikel 66, vierde lid, vervangen bij het decreet van 28 juni 2010;
Gelet op het besluit van de Regering van 25 februari 2010 tot vaststelling van het model van de beoordelingsstaat en van het evaluatieverslag voor verscheidene personeelscategorieën in het onderwijs;
Gelet op het protocol nr. S9/2013 OSUW7/2013 van 15 oktober 2013 houdende de conclusies van de onderhandelingen gevoerd in een gemeenschappelijke zitting van het Sectorcomité XIX van de Duitstalige Gemeenschap en van het subcomité bepaald in artikel 17, § 2ter, 3°, van het koninklijk besluit van 28 september 1984;
Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op 22 oktober 2013;
Gelet op de akkoordbevinding van de Minister-President, bevoegd voor Begroting, d.d. 24 oktober 2013;
Gelet op de gecoördineerde wetten op de Raad van State van 12 januari 1973, artikel 3, § 1;
Gelet op de dringende noodzakelijkheid;
Overwegende dat die dringende noodzakelijkheid gewettigd wordt door de omstandigheid dat de nieuwe bepalingen inzake medewerking van de onderwijsinspectie aan de beoordelingsstaten en evaluatieverslagen van de personeelsleden in het onderwijs op 1 september 2013 in werking zijn getreden en de modellen van de beoordelingsstaten en evaluatieverslagen voor bepaalde personeelscategorieën zo snel mogelijk daaraan moeten worden aangepast, zodat de personeelsleden correct geëvalueerd kunnen worden;
Op de voordracht van de Minister van Onderwijs;
Na beraadslaging, Besluit : Artikel 1 - Het model van de beoordelingsstaat en van het evaluatieverslag voor verscheidene personeelscategorieën in het onderwijs wordt als volgt in de bijlagen vastgelegd : 1. bijlage 1 geldt voor het onderwijzend personeel;2. bijlage 2 geldt voor de studiemeester-opvoeder en de studiemeester-opvoeder in een internaat;3. bijlage 3 geldt voor de leermeester godsdienst;4. bijlage 4 geldt voor de kinderverzorger;5. bijlage 5 geldt voor de verpleegkundige;6. bijlage 6 geldt voor de logopedist;7. bijlage 7 geldt voor de kinesitherapeut en ergotherapeut;8. bijlage 8 geldt voor de psychosociale begeleider;9. bijlage 9 geldt voor de maatschappelijk assistent;10. bijlage 10 geldt voor de school- en leerbegeleider voor bevorderingspedagogiek. Art. 2 - Het besluit van de Regering van 25 februari 2010 tot vaststelling van het model van de beoordelingsstaat en van het evaluatieverslag voor verscheidene personeelscategorieën in het onderwijs wordt opgeheven.
Art. 3 - Dit besluit treedt in werking op 15 november 2013.
Art. 4 - De minister bevoegd voor Onderwijs is belast met de uitvoering van dit besluit.
Eupen, 24 oktober 2013 Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap : De Minister-President, Minister van Lokale Besturen K.-H. LAMBERTZ De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid O. PAASCH
Bijlage 1 bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013 Beoordelingsstaat/Evaluatieverslag (1) (2) Onderwijzend personeel
School
Beoordeling/evaluatie van de heer/mevrouw
Naam (3) : Voornaam :
Voor de periode
Initiële opleiding
Bijkomende opleiding
Functie
Wekelijks uurrooster in deze school
Uren
Bijlagen
(1) Beoordelingsstaten gelden voor de tijdelijke personeelsleden. Evaluatieverslagen gelden voor de vastbenoemde personeelsleden. (2) De persoonsbeschrijvingen gelden voor beide geslachten.(3) Voor gehuwde vrouwen : meisjesnaam vermelden.(4) Er kunnen vijf vermeldingen toegekend worden : onvoldoende, niet tevredenstellend, voldoende, goed, zeer goed.(5) Schrappen wat niet past.(6) Alleen invullen indien beroep werd ingesteld.(7) Het beroep moet binnen tien dagen na de overhandiging van voorliggend(e) staat/verslag bij de raad van beroep worden ingesteld.(8) Is de beoordeling/evaluatie voor de onderwijsopdracht van het personeelslid "niet tevredenstellend" of "onvoldoende", dan kan geen positieve globale vermelding worden toegekend.(9) Indien de onderwijsinspecteur aan de beoordeling/evaluatie van een personeelslid meewerkt, dan kennen de onderwijsinspecteur en het inrichtingshoofd een gezamenlijke vermelding toe. 1. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de opdrachten van het personeelslid
Helemaal niet pertinent Eerder niet pertinent Eerder pertinent Helemaal pertinent
-- - + ++
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 14 december 1998 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd vrij onderwijs en van het gesubsidieerd vrij PMS-Centrum en artikel 28, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 29 maart 2004 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd officieel onderwijs en van de gesubsidieerde officiële psycho-medisch-sociale centra berust de beoordeling van punt 1.15.1 bij de onderwijsinspectie.
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 69.14, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 14 december 1998 en artikel 28, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 65, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 29 maart 2004 berust de beoordeling van de punten 1.1.3 en 1.15.2 bij de onderwijsinspectie.
--
-
+
++
1.1 Onderwijsopdracht
1.1.1 Planning en voorbereiding van de lestijden (structurering van het onderwijs- en leerproces)
1.1.2 Lesgeven en andere pedagogische activiteiten (leerbevorderende sfeer, werk gericht op de individuele ontwikkeling van de leerling, gerichte toepassing van verschillende onderwijsmethodes, leerbegeleiding)
1.1.3 Competentiegericht onderwijzen met toepassing van de geldende pedagogische kaderteksten (activiteitenplan, referentiekaders, leerplannen van de inrichtende macht)
Tussentijdse beoordeling/evaluatie (4)
1.2 Opvoedende opdracht
Persoonlijke en regelmatige begeleiding van de leerling, ontwikkeling en bevordering van de sociale en persoonlijke competentie van de leerling . . . . . . . . . . . . . . .
1.3 Regelmatige deelneming aan voortgezette opleidingen
. . . . . . . . . . . . . . .
1.4 Deelneming aan pedagogische vergaderingen . . . . . . . . . . . . . . .
1.5 Deelneming aan personeelsvergaderingen, vergaderingen van de klassenraad en coördinatievergaderingen . . . . . . . . . . . . . . .
1.6 Toezicht en vervangingen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
1.7 Organisatie van oudercontacten en deelneming aan spreekuren voor ouders Samenwerking met de personen belast met de opvoeding . . . . . . . . . . . . . . .
1.8 Medewerking bij de interne en externe evaluatie van de school . . . . . . . . . . . . . . .
1.9 Samenwerking met de PMS-centra en andere begeleidingsdiensten . . . . . . . . . . . . . . .
1.10 Leiding van een klas en daarmee samenhangende taken verslagen, schoolrapporten . . . . . . . . . . . . . . .
1.11 Opmaken van een leerstofplanning . . . . . . . . . . . . . . .
1.12 Houden van een klasboek . . . . . . . . . . . . . . .
1.13 Verbetering van huiswerk en regelmatige evaluatie van de leerlingen . . . . . . . . . . . . . . .
1.14 Opdrachten die tot de verwezenlijking van het schoolproject bijdragen . . . . . . . . . . . . . . .
1.15 Leerkrachtcompetenties 1.15.1 vakkennis resp. vakbekwaamheid . . . . . 1.15.2 Taalcompetentie . . . . . 1.15.3 Sociale competentie . . . . .
1.16 Andere door de inrichtende macht bepaalde opdrachten . . . . . . . . . . . . . . .
2. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de tijdens de vorige beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3. Bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding(4) (8) (9) .. . . . 4. Motivering .. . . . . . . . . . . . . .
Datum : Naam en handtekening Naam en handtekening van de onderwijsinspecteur (2) het inrichtingshoofd (2)
5. Voor de volgende beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden .. . . . . . . . .
Deze staat/dit verslag werd op . . . . . in drievoud aan het personeelslid overhandigd.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Ik heb kennis genomen van de bij mijn beoordeling/evaluatie toegekende vermelding.
Ik ben het ermee eens. (5) Ik ben het er niet mee eens(5).
Ik wou graag volgende opmerkingen formuleren : . . . . .
Handtekening van het personeelslid Datum :
Het inrichtingshoofd heeft op . . . . . een exemplaar van de staat/het verslag teruggekregen.
Het inrichtingshoofd handhaaft de beoordelingsstaat/het evaluatieverslag en de beoordeling/evaluatie : O ja O nee Indien het inrichtingshoofd de bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding naar aanleiding van de opmerkingen van het personeelslid wenst te wijzigen, moet het een nieuwe beoordelingsstaat of een nieuw evaluatieverslag opstellen die/dat de eerste staat of het eerste verslag vervangt.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Datum van het beroep (6) (7) : Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Deze beoordelingsstaat, dit evaluatieverslag, dit beroep (5) werd(en) op aan de inrichtende macht en, bij beroep, aan de raad van beroep toegezonden.
Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Advies van de raad van beroep (6) : Datum : Handtekening van de voorzitter Beslissing van de inrichtende macht (6) : Datum : Handtekening van de inrichtende macht
Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013.
Eupen, 24 oktober 2013.
Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap : De Minister-President, Minister van Lokale Besturen, K.-H. LAMBERTZ De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid, O. PAASCH
Bijlage 2 bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013 Beoordelingsstaat/Evaluatieverslag (1) (2) Studiemeester-opvoeder, studiemeester-opvoeder in een internaat
School
Beoordeling/evaluatie van de heer/Mevrouw
Naam (3) : Voornaam :
Voor de periode
Initiële opleiding
Bijkomende opleiding
Functie :
Wekelijks uurrooster in deze school
Uren
Bijlagen
(1) Beoordelingsstaten gelden voor de tijdelijke personeelsleden. Evaluatieverslagen gelden voor de vastbenoemde personeelsleden. (2) De persoonsbeschrijvingen gelden voor beide geslachten.(3) Voor gehuwde vrouwen : meisjesnaam vermelden.(4) Er kunnen vijf vermeldingen toegekend worden : onvoldoende, niet tevredenstellend, voldoende, goed, zeer goed.(5) Schrappen wat niet past.(6) Alleen invullen indien beroep werd ingesteld.(7) Het beroep moet binnen tien dagen na de overhandiging van voorliggend(e) staat/verslag bij de raad van beroep worden ingesteld.(8) Is de beoordeling/evaluatie voor de opvoedende opdracht van het personeelslid "niet tevredenstellend" of "onvoldoende", dan kan geen positieve globale vermelding worden toegekend.(9) Indien de onderwijsinspecteur aan de beoordeling/evaluatie van een personeelslid meewerkt, dan kennen de onderwijsinspecteur en het inrichtingshoofd een gezamenlijke vermelding toe. 1. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de opdrachten van het personeelslid
Helemaal niet pertinent Eerder niet pertinent Eerder pertinent Helemaal pertinent
-- - + ++
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 14 december 1998 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd vrij onderwijs en van het gesubsidieerd vrij PMS-Centrum en artikel 28, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 29 maart 2004 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd officieel onderwijs en van de gesubsidieerde officiële psycho-medisch-sociale centra berust de beoordeling van punt 1.11.1 bij de onderwijsinspectie.
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 69.14, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 14 december 1998 en artikel 28, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 65, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 29 maart 2004 berust de beoordeling van de punten 1.1.2 en 1.11.2 bij de onderwijsinspectie.
--
-
+
++
1.1 Opvoedende opdracht
1.1.1 Persoonlijke en regelmatige omkadering en begeleiding van de leerling . . . . .
1.1.2 Ontwikkeling en bevordering van de sociale en persoonlijke competentie van de leerling (activiteitenplan, referentiekaders) . . . . .
1.1.3 Ontwikkeling van zijn zin voor verantwoordelijkheid . . . . .
Tussentijdse beoordeling/evaluatie (4)
1.2 Regelmatige deelneming aan voortgezette opleidingen . . . . .
1.3 Deelneming aan pedagogische vergaderingen . . . . .
1.4 Deelneming aan personeelsvergaderingen, vergaderingen van de klassenraad en coördinatievergaderingen . . . . .
1.5 Toezicht en vervangingen . . . . .
1.6 Organisatie van oudercontacten en deelneming aan spreekuren voor ouders Samenwerking met de personen belast met de opvoeding . . . . .
1.7 Medewerking bij de interne en externe evaluatie van de school . . . . .
1.8 Samenwerking met de PMS-centra en andere begeleidingsdiensten . . . . .
1.9 Uitvoering van administratieve taken . . . . .
1.10 Opdrachten die tot de verwezenlijking van het schoolproject bijdragen . . . . .
1.11 Opvoedingscompetenties 1.11.1 vakkennis resp. vakbekwaamheid . . . . . 1.11.2 Taalcompetentie . . . . . 1.11.3 Sociale competentie . . . . .
1.12 Andere door de inrichtende macht bepaalde opdrachten . . . . .
2. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de tijdens de vorige beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3. Bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding (4) (8) (9) .. . . . 4. Motivering .. . . . . . . . . . . . . .
Datum : Naam en handtekening Naam en handtekening van de onderwijsinspecteur (2) van het inrichtingshoofd (2)
5. Voor de volgende beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden .. . . . . . . . . . . . . .
Deze staat/dit verslag werd op . . . . . in drievoud aan het personeelslid overhandigd.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Ik heb kennis genomen van de bij mijn beoordeling/evaluatie toegekende vermelding.
Ik ben het ermee eens. (5) Ik ben het er niet mee eens(5).
Ik wou graag volgende opmerkingen formuleren : . . . . .
Handtekening van het personeelslid Datum :
Het inrichtingshoofd heeft op . . . . . een exemplaar van de staat/het verslag teruggekregen.
Het inrichtingshoofd handhaaft de beoordelingsstaat/het evaluatieverslag en de beoordeling/evaluatie : O ja O nee Indien het inrichtingshoofd de bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding naar aanleiding van de opmerkingen van het personeelslid wenst te wijzigen, moet het een nieuwe beoordelingsstaat of een nieuw evaluatieverslag opstellen die/dat de eerste staat of het eerste verslag vervangt.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Datum van het beroep (6) (7) : Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Deze beoordelingsstaat, dit evaluatieverslag, dit beroep (5) werd(en) op . . . . . aan de inrichtende macht en, bij beroep, aan de raad van beroep toegezonden.
Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Advies van de raad van beroep (6) : Datum : Handtekening van de voorzitter
Beslissing van de inrichtende macht (6) : Datum : Handtekening van de inrichtende macht
Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013.
Eupen, 24 oktober 2013.
Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap : De Minister-President, Minister van Lokale Besturen, K.-H. LAMBERTZ De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid, O. PAASCH
Bijlage 3 bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013 Beoordelingsstaat/Evaluatieverslag (1) (2) Leermeester godsdienst
School
Beoordeling/evaluatie van de heer/mevrouw
Naam (3) : Voornaam :
Voor de periode
Initiële opleiding
Bijkomende opleiding
Functie
Wekelijks uurrooster in deze school
Uren
Bijlagen
(1) Beoordelingsstaten gelden voor de tijdelijke personeelsleden. Evaluatieverslagen gelden voor de vastbenoemde personeelsleden. (2) De persoonsbeschrijvingen gelden voor beide geslachten.(3) Voor gehuwde vrouwen : meisjesnaam vermelden.(4) Er kunnen vijf vermeldingen toegekend worden : onvoldoende, niet tevredenstellend, voldoende, goed, zeer goed.(5) Schrappen wat niet past.(6) Alleen invullen indien beroep werd ingesteld.(7) Het beroep moet binnen tien dagen na de overhandiging van voorliggend(e) staat/verslag bij de raad van beroep worden ingesteld.(8) Is de beoordeling/evaluatie voor de onderwijsopdracht van het personeelslid "niet tevredenstellend" of "onvoldoende", dan kan geen positieve globale vermelding worden toegekend. 1. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de opdrachten van het personeelslid
Helemaal niet pertinent Eerder niet pertinent Eerder pertinent Helemaal pertinent
-- - + ++
De beoordeling/evaluatie voor de punten 1.1 tot 1.4 berust uitsluitend bij de vertegenwoordiger van de bevoegde instantie van de betrokken eredienst. De overige punten worden uitsluitend door het inrichtingshoofd beoordeeld/geëvalueerd.
De beoordeling/evaluatie door het inrichtingshoofd betreft niet de vakdidactische bekwaamheden noch de inhoud van de cursussen.
--
-
+
++
1.1 Onderwijsopdracht
Planning en voorbereiding van de lestijden (structurering van het onderwijs- en leerproces)
Lesgeven en andere pedagogische activiteiten (leerbevorderende sfeer, werk gericht op de individuele ontwikkeling van de leerling, gerichte toepassing van verschillende onderwijsmethodes, leerbegeleiding)
Toepassing van de geldende pedagogische kaderteksten (activiteitenplan, referentiekaders, leerplannen van de inrichtende macht)
Vakkennis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tussentijdse beoordeling/evaluatie (4)
1.2 Opvoedende opdracht
Persoonlijke en regelmatige begeleiding van de leerling, ontwikkeling en bevordering van de sociale en persoonlijke competentie van de leerling . . . . . . . . . . . . . . .
1.3 Leerkrachtcompetenties Taalcompetentie, sociale competentie
. . . . . . . . . . . . . . .
1.4 Andere door de bevoegde instantie van de betrokken eredienst bepaalde opdrachten . . . . . . . . . . . . . . .
Datum : Naam en handtekening van de vertegenwoordiger van de bevoegde instantie van de betrokken eredienst
--
-
+
++
1.5 Regelmatige deelneming aan voortgezette opleidingen . . . . . . . . . . . . . . .
1.6 Deelneming aan pedagogische vergaderingen . . . . . . . . . . . . . . .
1.7 Deelneming aan personeelsvergaderingen, vergaderingen van de klassenraad en coördinatievergaderingen . . . . . . . . . . . . . . .
1.8 Toezicht en vervangingen . . . . . . . . . . . . . . .
1.9 Organisatie van oudercontacten en deelneming aan spreekuren voor ouders Samenwerking met de personen belast met de opvoeding . . . . . . . . . . . . . . .
1.10 Medewerking bij de interne en externe evaluatie van de school . . . . . . . . . . . . . . .
1.11 Samenwerking met de PMS-centra en andere begeleidingsdiensten . . . . . . . . . . . . . . .
1.12 Opmaken van een leerstofplanning . . . . . . . . . . . . . . .
1.13 Houden van een klasboek . . . . . . . . . . . . . . .
1.14 Verbetering van huiswerk en regelmatige evaluatie van de leerlingen . . . . . . . . . . . . . . .
1.15 Opdrachten die tot de verwezenlijking van het schoolproject bijdragen . . . . . . . . . . . . . . .
2. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de tijdens de vorige beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden A. voor de vakdidactische bekwaamheden en de inhoud van de cursussen (bepaald door de vertegenwoordiger van de bevoegde instantie van de betrokken eredienst) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Datum Naam en handtekening van de vertegenwoordiger van de bevoegde instantie van de betrokken eredienst B. voor alle overige punten (bepaald door het inrichtingshoofd) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3. Bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding (4) (8) (bepaald door het inrichtingshoofd in overleg met de vertegenwoordiger van de bevoegde instantie van de betrokken eredienst) .. . . . 4. Motivering (bepaald door het inrichtingshoofd in overleg met de vertegenwoordiger van de bevoegde instantie van de betrokken eredienst) .. . . . . . . . . . . . . .
Datum : Naam en handtekening Naam en handtekening van het inrichtingshoofd (2) de vertegenwoordiger van de bevoegde instantie van de betrokken eredienst
5. Voor de volgende beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden A.voor de vakdidactische bekwaamheden en de inhoud van de cursussen (uitsluitend bepaald door de vertegenwoordiger van de bevoegde instantie van de betrokken eredienst) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Datum Naam en handtekening van de vertegenwoordiger van de bevoegde instantie van de betrokken eredienst B. voor alle overige punten (bepaald door het inrichtingshoofd) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Deze staat/dit verslag werd op . . . . . in drievoud aan het personeelslid overhandigd.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Ik heb kennis genomen van de bij mijn beoordeling/evaluatie toegekende vermelding.
Ik ben het ermee eens (5).
Ik ben het er niet mee eens (5).
Ik wou graag volgende opmerkingen formuleren : . . . . .
Handtekening van het personeelslid Datum :
Het inrichtingshoofd heeft op . . . . . een exemplaar van de staat/het verslag teruggekregen.
Het inrichtingshoofd, in overleg met de vertegenwoordiger van de bevoegde instantie van de erkende eredienst, handhaaft de beoordelingsstaat/het evaluatieverslag en de beoordeling/evaluatie : O ja O nee Indien het inrichtingshoofd, in overleg met de vertegenwoordiger van de bevoegde instantie van de erkende eredienst, de bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding naar aanleiding van de opmerkingen van het personeelslid wenst te wijzigen, moet het inrichtingshoofd een nieuwe beoordelingsstaat of een nieuw evaluatieverslag opstellen die/dat de eerste staat of het eerste verslag vervangt.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening Naam en handtekening van van het inrichtingshoofd (2) de vertegenwoordiger van de bevoegde instantie van de betrokken eredienst Datum van het beroep (6) (7) : Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Deze beoordelingsstaat, dit evaluatieverslag, dit beroep (5) werd(en) op . . . . . aan de inrichtende macht en, bij beroep, aan de raad van beroep toegezonden.
Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Advies van de raad van beroep (6) : Datum : Handtekening van de voorzitter
Beslissing van de inrichtende macht (6) : Datum : Handtekening van de inrichtende macht Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013.
Eupen, 24 oktober 2013.
Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap : De Minister-President, Minister van Lokale Besturen, K.-H. LAMBERTZ De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid, O. PAASCH
Bijlage 4 bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013 Beoordelingsstaat/Evaluatieverslag (1) (2) Kinderverzorger
School
Beoordeling/evaluatie van de heer/mevrouw
Naam (3) : Voornaam :
Voor de periode
Initiële opleiding
Bijkomende opleiding
Functie
Wekelijks uurrooster in deze school
Uren
Bijlagen
(1) Beoordelingsstaten gelden voor de tijdelijke personeelsleden. Evaluatieverslagen gelden voor de vastbenoemde personeelsleden. (2) De persoonsbeschrijvingen gelden voor beide geslachten.(3) Voor gehuwde vrouwen : meisjesnaam vermelden.(4) Er kunnen vijf vermeldingen toegekend worden : onvoldoende, niet tevredenstellend, voldoende, goed, zeer goed.(5) Schrappen wat niet past.(6) Alleen invullen indien beroep werd ingesteld.(7) Het beroep moet binnen tien dagen na de overhandiging van voorliggend(e) staat/verslag bij de raad van beroep worden ingesteld.(8) Is de beoordeling/evaluatie van de verzorgende taken van het personeelslid "niet tevredenstellend" of "onvoldoende", dan kan geen positieve globale vermelding worden toegekend.(9) Indien de onderwijsinspecteur aan de beoordeling/evaluatie van een personeelslid meewerkt, dan kennen de onderwijsinspecteur en het inrichtingshoofd een gezamenlijke vermelding toe. 1. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de opdrachten van het personeelslid
Helemaal niet pertinent Eerder niet pertinent Eerder pertinent Helemaal pertinent
-- - + ++
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 14 december 1998 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd vrij onderwijs en van het gesubsidieerd vrij PMS-Centrum en artikel 28, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 29 maart 2004 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd officieel onderwijs en van de gesubsidieerde officiële psycho-medisch-sociale centra berust de beoordeling van punt 1.11.1 bij de onderwijsinspectie.
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 69.14, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 14 december 1998 en artikel 28, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 65, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 29 maart 2004 berust de beoordeling van de punten 1.2 en 1.11.2 bij de onderwijsinspectie.
--
-
+
++
1.1 Verzorgende taken |b2 Bevordering van het algemeen welzijn van de leerling, zoals hygiëne en voeding |b2 Eerste hulp bij ongeval en ziekte |b2 Coördinatie en begeleiding van de schoolartsbezoeken |b2 Coördinatie en verstrekking van medische inlichtingen tussen ouders en school
. . . . . . . . . . . . . . .
Tussentijdse beoordeling/evaluatie (4)
1.2 Opvoedende opdracht
De persoonlijke en regelmatige omkadering en begeleiding van de leerling, de ontwikkeling en bevordering van de sociale en persoonlijke vaardigheden van de leerling, inzonderheid de bevordering van de zelfredzaamheid van de leerlingen qua hygiëne en voeding, en hulp aan meervoudig gehandicapten bij het toiletbezoek; . . . . .
1.3 Regelmatige deelneming aan voortgezette opleidingen . . . . .
1.4 Deelneming aan pedagogische vergaderingen . . . . .
1.5 Deelneming aan personeelsvergaderingen, vergaderingen van de klassenraad en coördinatievergaderingen . . . . .
1.6 Vervangingen . . . . .
1.7 Organisatie van oudercontacten en deelneming aan spreekuren voor ouders Samenwerking met de personen belast met de opvoeding . . . . .
1.8 Medewerking bij de interne en externe evaluatie van de school . . . . .
1.9 Samenwerking met de PMS-centra en andere begeleidingsdiensten . . . . .
1.10 Opdrachten die tot de verwezenlijking van het schoolproject bijdragen . . . . .
1.11 Vakcompetenties 1.11.1 Vakkennis resp. vakbekwaamheid . . . . . 1.11.2 Taalcompetentie . . . . . 1.11.3 Sociale competentie . . . . .
1.12 Andere door de inrichtende macht bepaalde opdrachten . . . . .
2. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de tijdens de vorige beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3. Bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding(4) (8) (9) .. . . . 4. Motivering .. . . . . . . . . . . . . .
Datum : Naam en handtekening Naam en handtekening van van de onderwijsinspecteur (2) het inrichtingshoofd (2)
5. Voor de volgende beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden .. . . . . . . . . . . . . .
Deze staat/dit verslag werd op . . . . . in drievoud aan het personeelslid overhandigd.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Ik heb kennis genomen van de bij mijn beoordeling/evaluatie toegekende vermelding.
Ik ben het ermee eens. (5) Ik ben het er niet mee eens(5).
Ik wou graag volgende opmerkingen formuleren : . . . . .
Handtekening van het personeelslid Datum : Het inrichtingshoofd heeft op . . . . . een exemplaar van de staat/het verslag teruggekregen.
Het inrichtingshoofd handhaaft de beoordelingsstaat/het evaluatieverslag en de beoordeling/evaluatie : O ja O nee Indien het inrichtingshoofd de bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding naar aanleiding van de opmerkingen van het personeelslid wenst te wijzigen, moet het een nieuwe beoordelingsstaat of een nieuw evaluatieverslag opstellen die/dat de eerste staat of het eerste verslag vervangt.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Datum van het beroep (6) (7) : Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Deze beoordelingsstaat, dit evaluatieverslag, dit beroep (5) werd(en) op aan de inrichtende macht en, bij beroep, aan de raad van beroep toegezonden.
Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Advies van de raad van beroep (6) : Datum : Handtekening van de voorzitter
Beslissing van de inrichtende macht (6) : Datum : Handtekening van de inrichtende macht Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013.
Eupen, 24 oktober 2013.
Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap : De Minister-President, Minister van Lokale Besturen, K.-H. LAMBERTZ De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid, O. PAASCH
Bijlage 5 bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013 Beoordelingsstaat/Evaluatieverslag (1) (2) Verpleegkundige
School
Beoordeling/evaluatie van de heer/mevrouw
Naam (3) : Voornaam :
Voor de periode
Initiële opleiding
Bijkomende opleiding
Functie
Wekelijks uurrooster in deze school
Uren
Bijlagen
(1) Beoordelingsstaten gelden voor de tijdelijke personeelsleden. Evaluatieverslagen gelden voor de vastbenoemde personeelsleden. (2) De persoonsbeschrijvingen gelden voor beide geslachten.(3) Voor gehuwde vrouwen : meisjesnaam vermelden.(4) Er kunnen vijf vermeldingen toegekend worden : onvoldoende, niet tevredenstellend, voldoende, goed, zeer goed.(5) Schrappen wat niet past.(6) Alleen invullen indien beroep werd ingesteld.(7) Het beroep moet binnen tien dagen na de overhandiging van voorliggend(e) staat/verslag bij de raad van beroep worden ingesteld.(8) Is de beoordeling/evaluatie van de verzorgende taken van het personeelslid "niet tevredenstellend" of "onvoldoende", dan kan geen positieve globale vermelding worden toegekend.(9) Indien de onderwijsinspecteur aan de beoordeling/evaluatie van een personeelslid meewerkt, dan kennen de onderwijsinspecteur en het inrichtingshoofd een gezamenlijke vermelding toe. 1. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de opdrachten van het personeelslid
Helemaal niet pertinent Eerder niet pertinent Eerder pertinent Helemaal pertinent
-- - + ++
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 14 december 1998 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd vrij onderwijs en van het gesubsidieerd vrij PMS-Centrum en artikel 28, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 29 maart 2004 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd officieel onderwijs en van de gesubsidieerde officiële psycho-medisch-sociale centra berust de beoordeling van punt 1.11.1 bij de onderwijsinspectie.
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 69.14, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 14 december 1998 en artikel 28, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 65, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 29 maart 2004 berust de beoordeling van de punten 1.2 en 1.11.2 bij de onderwijsinspectie.
--
-
+
++
1.1 Verpleegkundige opdracht |b2 Bevordering van het algemeen welzijn van de leerling, zoals hygiëne en voeding |b2 Medische hulp voorgeschreven door de arts |b2 Eerste hulp bij ongeval en ziekte |b2 Coördinatie en begeleiding van de schoolartsbezoeken |b2 Coördinatie en verstrekking van medische inlichtingen tussen ouders en school
. . . . . . . . . . . . . . .
Tussentijdse beoordeling/evaluatie (4)
1.2 Opvoedende opdracht
De persoonlijke en regelmatige omkadering en begeleiding van de leerling, de ontwikkeling en bevordering van de sociale en persoonlijke vaardigheden van de leerling, inzonderheid de bevordering van de zelfredzaamheid van de leerlingen qua hygiëne en voeding, en hulp aan meervoudig gehandicapten bij het toiletbezoek . . . . .
1.3 Regelmatige deelneming aan voortgezette opleidingen
. . . . .
1.4 Deelneming aan pedagogische vergaderingen . . . . .
1.5 Deelneming aan personeelsvergaderingen, vergaderingen van de klassenraad en coördinatievergaderingen . . . . .
1.6 Vervangingen . . . . .
1.7 Organisatie van oudercontacten en deelneming aan spreekuren voor ouders Samenwerking met de personen belast met de opvoeding . . . . .
1.8 Medewerking bij de interne en externe evaluatie van de school . . . . .
1.9 Samenwerking met de PMS-centra en andere begeleidingsdiensten . . . . .
1.10 Opdrachten die tot de verwezenlijking van het schoolproject bijdragen . . . . .
1.11 Vakcompetenties 1.11.1 Vakkennis resp. vakbekwaamheid . . . . . 1.11.2 Taalcompetentie . . . . . 1.11.3 Sociale competentie . . . . .
1.12 Andere door de inrichtende macht bepaalde opdrachten . . . . .
2. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de tijdens de vorige beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3. Bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding (4) (8) (9) .. . . . 4. Motivering .. . . . . . . . . . . . . .
Datum : Naam en handtekening Naam en handtekening van van de onderwijsinspecteur (2) het inrichtingshoofd (2)
5. Voor de volgende beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden .. . . . . . . . . . . . . .
Deze staat/dit verslag werd op . . . . . in drievoud aan het personeelslid overhandigd.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Ik heb kennis genomen van de bij mijn beoordeling/evaluatie toegekende vermelding.
Ik ben het ermee eens (5).
Ik ben het er niet mee eens (5).
Ik wou graag volgende opmerkingen formuleren : . . . . .
Handtekening van het personeelslid Datum : Het inrichtingshoofd heeft op . . . . . een exemplaar van de staat/het verslag teruggekregen.
Het inrichtingshoofd handhaaft de beoordelingsstaat/het evaluatieverslag en de beoordeling/evaluatie : O ja O nee Indien het inrichtingshoofd de bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding naar aanleiding van de opmerkingen van het personeelslid wenst te wijzigen, moet het een nieuwe beoordelingsstaat of een nieuw evaluatieverslag opstellen die/dat de eerste staat of het eerste verslag vervangt.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Datum van het beroep (6) (7) : Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Deze beoordelingsstaat, dit evaluatieverslag, dit beroep (5) werd(en) op aan de inrichtende macht en, bij beroep, aan de raad van beroep toegezonden.
Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Advies van de raad van beroep (6) : Datum : Handtekening van de voorzitter Beslissing van de inrichtende macht (6) : Datum : Handtekening van de inrichtende macht Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013.
Eupen, 24 oktober 2013.
Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap : De Minister-President, Minister van Lokale Besturen, K.-H. LAMBERTZ De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid, O. PAASCH
Bijlage 6 bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013 Beoordelingsstaat/Evaluatieverslag (1) (2) Logopedist
School
Beoordeling/evaluatie van de heer/mevrouw
Naam (3) : Voornaam :
Voor de periode
Initiële opleiding
Bijkomende opleiding
Functie
Wekelijks uurrooster in deze school
Uren
Bijlagen
(1) Beoordelingsstaten gelden voor de tijdelijke personeelsleden. Evaluatieverslagen gelden voor de vastbenoemde personeelsleden. (2) De persoonsbeschrijvingen gelden voor beide geslachten.(3) Voor gehuwde vrouwen : meisjesnaam vermelden.(4) Er kunnen vijf vermeldingen toegekend worden : onvoldoende, niet tevredenstellend, voldoende, goed, zeer goed.(5) Schrappen wat niet past.(6) Alleen invullen indien beroep werd ingesteld.(7) Het beroep moet binnen tien dagen na de overhandiging van voorliggend(e) staat/verslag bij de raad van beroep worden ingesteld.(8) Is de beoordeling/evaluatie voor de therapeutische opdracht van het personeelslid "niet tevredenstellend" of "onvoldoende", dan kan geen positieve globale vermelding worden toegekend.(9) Indien de onderwijsinspecteur aan de beoordeling/evaluatie van een personeelslid meewerkt, dan kennen de onderwijsinspecteur en het inrichtingshoofd een gezamenlijke vermelding toe. 1. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de opdrachten van het personeelslid
Helemaal niet pertinent Eerder niet pertinent Eerder pertinent Helemaal pertinent
-- - + ++
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 14 december 1998 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd vrij onderwijs en van het gesubsidieerd vrij PMS-Centrum en artikel 28, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 29 maart 2004 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd officieel onderwijs en van de gesubsidieerde officiële psycho-medisch-sociale centra berust de beoordeling van punt 1.11.1 bij de onderwijsinspectie.
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 69.14, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 14 december 1998 en artikel 28, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 65, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 29 maart 2004 berust de beoordeling van de punten 1.2 en 1.11.2 bij de onderwijsinspectie.
--
-
+
++
1.1 Therapeutische opdracht |b2 Onderzoek van de uitgangssituatie van de leerling en opstellen van een individueel therapieplan rekening houdende met de medische voorschriften |b2 Toepassing van passende methodes en technieken |b2 Samenwerking met de klastitularis en de ouders |b2 Per leerling een persoonlijk dossier bijhouden
. . . . . . . . . . . . . . .
Tussentijdse beoordeling/evaluatie (4)
1.2 Opvoedende opdracht
Persoonlijke en regelmatige begeleiding van de leerling, ontwikkeling en bevordering van de sociale en persoonlijke vaardigheden van de leerling door passende therapievormen . . . . .
1.3 Regelmatige deelneming aan voortgezette opleidingen
. . . . .
1.4 Deelneming aan pedagogische vergaderingen . . . . .
1.5 Deelneming aan personeelsvergaderingen, vergaderingen van de klassenraad en coördinatievergaderingen . . . . .
1.6 Vervangingen . . . . .
1.7 Organisatie van oudercontacten en deelneming aan spreekuren voor ouders Samenwerking met de personen belast met de opvoeding . . . . .
1.8 Medewerking bij de interne en externe evaluatie van de school . . . . .
1.9 Samenwerking met de PMS-centra en andere begeleidingsdiensten . . . . .
1.10 Opdrachten die tot de verwezenlijking van het schoolproject bijdragen . . . . .
1.11 Vakcompetenties 1.11.1 Vakkennis resp. vakbekwaamheid . . . . . 1.11.2 Taalcompetentie . . . . . 1.11.3 Sociale competentie . . . . .
1.12 Andere door de inrichtende macht bepaalde opdrachten . . . . .
2. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de tijdens de vorige beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3. Bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding (4) (8) (9) .. . . . 4. Motivering .. . . . . . . . . . . . . .
Datum : Naam en handtekening Naam en handtekening van van de onderwijsinspecteur (2) het inrichtingshoofd (2)
5. Voor de volgende beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden .. . . . . . . . . . . . . .
Deze staat/dit verslag werd op . . . . . in drievoud aan het personeelslid overhandigd.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Ik heb kennis genomen van de bij mijn beoordeling/evaluatie toegekende vermelding.
Ik ben het ermee eens. (5) Ik ben het er niet mee eens(5).
Ik wou graag volgende opmerkingen formuleren : . . . . .
Handtekening van het personeelslid Datum : Het inrichtingshoofd heeft op een exemplaar van de staat/het verslag teruggekregen.
Het inrichtingshoofd handhaaft de beoordelingsstaat/het evaluatieverslag en de beoordeling/evaluatie : O ja O nee Indien het inrichtingshoofd de bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding naar aanleiding van de opmerkingen van het personeelslid wenst te wijzigen, moet het een nieuwe beoordelingsstaat of een nieuw evaluatieverslag opstellen die/dat de eerste staat of het eerste verslag vervangt.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Datum van het beroep (6) (7) : Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Deze beoordelingsstaat, dit evaluatieverslag, dit beroep (5) werd(en) op . . . . . aan de inrichtende macht en, bij beroep, aan de raad van beroep toegezonden.
Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Advies van de raad van beroep (6) : Datum : Handtekening van de voorzitter
Beslissing van de inrichtende macht (6) : Datum : Handtekening van de inrichtende macht Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013.
Eupen, 24 oktober 2013.
Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap : De Minister-President, Minister van Lokale Besturen, K.-H. LAMBERTZ De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid, O. PAASCH
Bijlage 7 bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013 Beoordelingsstaat/Evaluatieverslag (1) (2) Kinesitherapeut, ergotherapeut
School
Beoordeling/evaluatie van de heer/mevrouw
Naam (3) : Voornaam :
Voor de periode
Initiële opleiding
Bijkomende opleiding
Functie
Wekelijks uurrooster in deze school
Uren
Bijlagen
(1) Beoordelingsstaten gelden voor de tijdelijke personeelsleden. Evaluatieverslagen gelden voor de vastbenoemde personeelsleden. (2) De persoonsbeschrijvingen gelden voor beide geslachten.(3) Voor gehuwde vrouwen : meisjesnaam vermelden.(4) Er kunnen vijf vermeldingen toegekend worden : onvoldoende, niet tevredenstellend, voldoende, goed, zeer goed.(5) Schrappen wat niet past.(6) Alleen invullen indien beroep werd ingesteld.(7) Het beroep moet binnen tien dagen na de overhandiging van voorliggend(e) staat/verslag bij de raad van beroep worden ingesteld.(8) Is de beoordeling/evaluatie voor de therapeutische opdracht van het personeelslid "niet tevredenstellend" of "onvoldoende", dan kan geen positieve globale vermelding worden toegekend.(9) Indien de onderwijsinspecteur aan de beoordeling/evaluatie van een personeelslid meewerkt, dan kennen de onderwijsinspecteur en het inrichtingshoofd een gezamenlijke vermelding toe. 1. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de opdrachten van het personeelslid
Helemaal niet pertinent Eerder niet pertinent Eerder pertinent Helemaal pertinent
-- - + ++
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 14 december 1998 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd vrij onderwijs en van het gesubsidieerd vrij PMS-Centrum en artikel 28, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 29 maart 2004 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd officieel onderwijs en van de gesubsidieerde officiële psycho-medisch-sociale centra berust de beoordeling van punt 1.11.1 bij de onderwijsinspectie.
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 69.14, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 14 december 1998 en artikel 28, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 65, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 29 maart 2004 berust de beoordeling van de punten 1.2 en 1.11.2 bij de onderwijsinspectie.
--
-
+
++
1.1 Therapeutische opdracht |b2 Onderzoek van de uitgangssituatie van de leerling en opstellen van een individueel therapieplan rekening houdende met de medische voorschriften |b2 Toepassing van passende methodes en technieken |b2 Samenwerking met de klastitularis en de ouders |b2 Per leerling een persoonlijk dossier bijhouden
. . . . . . . . . . . . . . .
Tussentijdse beoordeling/evaluatie (4)
1.2 Opvoedende opdracht
Persoonlijke en regelmatige begeleiding van de leerling, ontwikkeling en bevordering van de sociale en persoonlijke vaardigheden van de leerling door passende therapievormen, hulp aan meervoudig gehandicapten bij het toiletbezoek . . . . .
1.3 Regelmatige deelneming aan voortgezette opleidingen . . . . .
1.4 Deelneming aan pedagogische vergaderingen . . . . .
1.5 Deelneming aan personeelsvergaderingen, vergaderingen van de klassenraad en coördinatievergaderingen . . . . .
1.6 Vervangingen . . . . .
1.7 Organisatie van oudercontacten en deelneming aan spreekuren voor ouders Samenwerking met de personen belast met de opvoeding . . . . .
1.8 Medewerking bij de interne en externe evaluatie van de school . . . . .
1.9 S amenwerking met de PMS-centra en andere begeleidingsdiensten . . . . .
1.10 Opdrachten die tot de verwezenlijking van het schoolproject bijdragen . . . . .
1.11 Vakcompetenties 1.11.1 Vakkennis resp. vakbekwaamheid . . . . . 1.11.2 Taalcompetentie . . . . . 1.11.3 Sociale competentie . . . . .
1.12 Andere door de inrichtende macht bepaalde opdrachten . . . . .
2. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de tijdens de vorige beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3. Bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding (4) (8) (9) .. . . . 4. Motivering .. . . . . . . . . . . . . .
Datum : Naam en handtekening Naam en handtekening van van de onderwijsinspecteur (2) het inrichtingshoofd (2)
5. Voor de volgende beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden .. . . . . . . . . . . . . .
Deze staat/dit verslag werd op . . . . . in drievoud aan het personeelslid overhandigd.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Ik heb kennis genomen van de bij mijn beoordeling/evaluatie toegekende vermelding.
Ik ben het ermee eens (5).
Ik ben het er niet mee eens (5).
Ik wou graag volgende opmerkingen formuleren : . . . . .
Handtekening van het personeelslid Datum : Het inrichtingshoofd heeft op . . . . . een exemplaar van de staat/het verslag teruggekregen.
Het inrichtingshoofd handhaaft de beoordelingsstaat/het evaluatieverslag en de beoordeling/evaluatie : O ja O nee Indien het inrichtingshoofd de bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding naar aanleiding van de opmerkingen van het personeelslid wenst te wijzigen, moet het een nieuwe beoordelingsstaat of een nieuw evaluatieverslag opstellen die/dat de eerste staat of het eerste verslag vervangt.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Datum van het beroep (6) (7) : Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Deze beoordelingsstaat, dit evaluatieverslag, dit beroep (5) werd(en) op . . . . . aan de inrichtende macht en, bij beroep, aan de raad van beroep toegezonden.
Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Advies van de raad van beroep (6) :
Datum : Handtekening van de voorzitter
Beslissing van de inrichtende macht (6) : Datum : Handtekening van de inrichtende macht Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013.
Eupen, 24 oktober 2013.
Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap : De Minister-President, Minister van Lokale Besturen, K.-H. LAMBERTZ De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid, O. PAASCH
Bijlage 8 bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013 Beoordelingsstaat/Evaluatieverslag (1) (2) Psychosociale begeleider
School
Beoordeling/evaluatie van de heer/mevrouw
Naam (3) : Voornaam :
Voor de periode
Initiële opleiding
Bijkomende opleiding
Functie
Wekelijks uurrooster in deze school
Uren
Bijlagen
(1) Beoordelingsstaten gelden voor de tijdelijke personeelsleden. Evaluatieverslagen gelden voor de vastbenoemde personeelsleden. (2) De persoonsbeschrijvingen gelden voor beide geslachten.(3) Voor gehuwde vrouwen : meisjesnaam vermelden.(4) Er kunnen vijf vermeldingen toegekend worden : onvoldoende, niet tevredenstellend, voldoende, goed, zeer goed.(5) Schrappen wat niet past.(6) Alleen invullen indien beroep werd ingesteld.(7) Het beroep moet binnen tien dagen na de overhandiging van voorliggend(e) staat/verslag bij de raad van beroep worden ingesteld.(8) Is de beoordeling/evaluatie voor de therapeutische opdracht van het personeelslid "niet tevredenstellend" of "onvoldoende", dan kan geen positieve globale vermelding worden toegekend.(9) Indien de onderwijsinspecteur aan de beoordeling/evaluatie van een personeelslid meewerkt, dan kennen de onderwijsinspecteur en het inrichtingshoofd een gezamenlijke vermelding toe. 1. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de opdrachten van het personeelslid
Helemaal niet pertinent Eerder niet pertinent Eerder pertinent Helemaal pertinent
-- - + ++
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, eerste lid van het decreet van 14 december 1998 houdende het statut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd vrij onderwijs en van het gesubsidieerd vrij PMS-Centrum en artikel 28, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 29 maart 2004 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd officieel onderwijs en van de gesubsidieerde officiële psycho-medisch-sociale centra berust de beoordeling van punt 1.12.1 bij de onderwijsinspectie.
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 69.14, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 14 december 1998 en artikel 28, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 65, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 29 maart 2004 berust de beoordeling van de punten 1.3 en 1.12.2 bij de onderwijsinspectie.
--
-
+
++
1.1 Psychosociale begeleiding van leerlingen met opvallend gedrag of met emotionele en gedragsstoornissen . . . . .
1.2 Advisering en ondersteuning van personeelsleden om moeilijke opvoedingssituaties aan te kunnen
. . . . .
Tussentijdse beoordeling/evaluatie (4)
1.3 Opvoedende opdracht
Persoonlijke en regelmatige omkadering en begeleiding van de leerling, ontwikkeling en bevordering van de sociale en persoonlijke vaardigheden van de leerling door ontwikkeling van zijn zin voor verantwoordelijkheid . . . . .
1.4 Regelmatige deelneming aan voortgezette opleidingen
. . . . .
1.5 Deelneming aan pedagogische vergaderingen . . . . .
1.6 Deelneming aan personeelsvergaderingen, vergaderingen van de klassenraad en coördinatievergaderingen . . . . .
1.7 Vervangingen . . . . .
1.8 Organisatie van oudercontacten en deelneming aan spreekuren voor ouders Samenwerking met de personen belast met de opvoeding . . . . .
1.9 Medewerking bij de interne en externe evaluatie van de school . . . . .
1.10 Samenwerking met de PMS-centra en andere begeleidingsdiensten . . . . .
1.11 Opdrachten die tot de verwezenlijking van het schoolproject bijdragen . . . . .
1.12 Vakcompetenties 1.12.1 Vakkennis resp. vakbekwaamheid . . . . . 1.12.2 Taalcompetentie . . . . . 1.12.3 Sociale competentie . . . . .
1.13 Andere door de inrichtende macht bepaalde opdrachten . . . . .
2. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de tijdens de vorige beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3. Bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding (4) (8) (9) .. . . . 4. Motivering .. . . . . . . . . . . . . .
Datum : Naam en handtekening Naam en handtekening van van de onderwijsinspecteur (2) het inrichtingshoofd (2)
5. Voor de volgende beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden .. . . . . . . . . . . . . .
Deze staat/dit verslag werd op . . . . . in drievoud aan het personeelslid overhandigd.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Ik heb kennis genomen van de bij mijn beoordeling/evaluatie toegekende vermelding.
Ik ben het ermee eens (5).
Ik ben het er niet mee eens (5).
Ik wou graag volgende opmerkingen formuleren : . . . . .
Handtekening van het personeelslid Datum :
Het inrichtingshoofd heeft op . . . . . een exemplaar van de staat/het verslag teruggekregen.
Het inrichtingshoofd handhaaft de beoordelingsstaat/het evaluatieverslag en de beoordeling/evaluatie : O ja O nee Indien het inrichtingshoofd de bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding naar aanleiding van de opmerkingen van het personeelslid wenst te wijzigen, moet het een nieuwe beoordelingsstaat of een nieuw evaluatieverslag opstellen die/dat de eerste staat of het eerste verslag vervangt.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Datum van het beroep (6) (7) : Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Deze beoordelingsstaat, dit evaluatieverslag, dit beroep (5) werd(en) op . . . . . aan de inrichtende macht en, bij beroep, aan de raad van beroep toegezonden.
Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Advies van de raad van beroep (6) : Datum : Handtekening van de voorzitter
Beslissing van de inrichtende macht (6) : Datum : Handtekening van de inrichtende macht Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013.
Eupen, 24 oktober 2013.
Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap : De Minister-President, Minister van Lokale Besturen, K.-H. LAMBERTZ De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid, O. PAASCH
Bijlage 9 bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013.
Beoordelingsstaat/Evaluatieverslag (1) (2) Maatschappelijk assistent
School
Beoordeling/evaluatie van de heer/mevrouw
Naam (3) : Voornaam :
Voor de periode
Initiële opleiding
Bijkomende opleiding
Functie
Wekelijks uurrooster in deze school
Uren
Bijlagen
(1) Beoordelingsstaten gelden voor de tijdelijke personeelsleden. Evaluatieverslagen gelden voor de vastbenoemde personeelsleden. (2) De persoonsbeschrijvingen gelden voor beide geslachten.(3) Voor gehuwde vrouwen : meisjesnaam vermelden.(4) Er kunnen vijf vermeldingen toegekend worden : onvoldoende, niet tevredenstellend, voldoende, goed, zeer goed.(5) Schrappen wat niet past.(6) Alleen invullen indien beroep werd ingesteld.(7) Het beroep moet binnen tien dagen na de overhandiging van voorliggend(e) staat/verslag bij de raad van beroep worden ingesteld.(8) Is de beoordeling/evaluatie voor de therapeutische opdracht van het personeelslid "niet tevredenstellend" of "onvoldoende", dan kan geen positieve globale vermelding worden toegekend.(9) Indien de onderwijsinspecteur aan de beoordeling/evaluatie van een personeelslid meewerkt, dan kennen de onderwijsinspecteur en het inrichtingshoofd een gezamenlijke vermelding toe. 1. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de opdrachten van het personeelslid
Helemaal niet pertinent Eerder niet pertinent Eerder pertinent Helemaal pertinent
-- - + ++
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 14 december 1998 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd vrij onderwijs en van het gesubsidieerd vrij PMS-Centrum en artikel 28, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 29 maart 2004 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd officieel onderwijs en van de gesubsidieerde officiële psycho-medisch-sociale centra berust de beoordeling van punt 1.12.1 bij de onderwijsinspectie.
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 69.14, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 14 december 1998 en artikel 28, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 65, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 29 maart 2004 berust de beoordeling van de punten 1.2 en 1.12.2 bij de onderwijsinspectie.
--
-
+
++
1.1 Sociale opdracht . Probleemgericht educatief en adviserend werk .
Hulp bij het voorkomen, aankunnen en oplossen van sociale problemen .
Coördinatie tussen school, ouders en verscheidene sociale instellingen
....
1.2 Opvoedende opdracht
Persoonlijke en regelmatige omkadering en begeleiding van de leerling, ontwikkeling en bevordering van de sociale en persoonlijke vaardigheden van de leerling door aangepaste adviezen ...
1.3 Beroepsoriëntatie van de leerling in samenwerking met externe partners (Dienst voor personen met een handicap, ZAWM enz.) Planning en begeleiding van specifieke maatregelen (bijv. stages) samen met de leerling, de personen belast met de opvoeding en de leerkrachten
...
Tussentijdse beoordeling/evaluatie (4)
1.4 Regelmatige deelneming aan voortgezette opleidingen
...
1.5 Deelneming aan pedagogische vergaderingen ....
1.6 Deelneming aan personeelsvergaderingen, vergaderingen van de klassenraad en coördinatievergaderingen
1.7 Vervangingen
1.8 Organisatie van oudercontacten en deelneming aan spreekuren voor ouders Samenwerking met de personen belast met de opvoeding
1.9 Medewerking bij de interne en externe evaluatie van de school
1.10 Samenwerking met de PMS-centra en andere begeleidingsdiensten
1.11 Opdrachten die tot de verwezenlijking van het schoolproject bijdragen
1.12 Vakcompetenties 1.12.1 Vakkennis resp. vakbekwaamheid 1.12.2 Taalcompetentie 1.12.3 Sociale competentie ..
1.13 Andere door de inrichtende macht bepaalde opdrachten
2. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de tijdens de vorige beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3. Bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding (4) (8) (9) .. . . . 4. Motivering .. . . . . . . . . . . . . .
Datum : Naam en handtekening Naam en handtekening van van de onderwijsinspecteur (2) het inrichtingshoofd (2)
5. Voor de volgende beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden Deze staat/dit verslag werd op .. . . . in drievoud aan het personeelslid overhandigd.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Ik heb kennis genomen van de bij mijn beoordeling/evaluatie toegekende vermelding.
Ik ben het ermee eens (5).
Ik ben het er niet mee eens (5).
Ik wou graag volgende opmerkingen formuleren : . . . . .
Handtekening van het personeelslid Datum : Het inrichtingshoofd heeft op . . . . . een exemplaar van de staat/het verslag teruggekregen.
Het inrichtingshoofd handhaaft de beoordelingsstaat/het evaluatieverslag en de beoordeling/evaluatie : O ja O nee Indien het inrichtingshoofd de bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding naar aanleiding van de opmerkingen van het personeelslid wenst te wijzigen, moet het een nieuwe beoordelingsstaat of een nieuw evaluatieverslag opstellen die/dat de eerste staat of het eerste verslag vervangt.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Datum van het beroep (6) (7) : Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Deze beoordelingsstaat, dit evaluatieverslag, dit beroep (5) werd(en) op aan de inrichtende macht en, bij beroep, aan de raad van beroep toegezonden.
Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Advies van de raad van beroep (6) : Datum : Handtekening van de voorzitter Beslissing van de inrichtende macht (6) : Datum : Handtekening van de inrichtende macht Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013.
Eupen, 24 oktober 2013.
Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap : De Minister-President, Minister van Lokale Besturen, K.-H. LAMBERTZ De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid, O. PAASCH
Bijlage 10 bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013 Beoordelingsstaat/Evaluatieverslag (1) (2) School- en leerbegeleider voor bevorderingspedagogiek
School
Beoordeling/evaluatie van de heer/mevrouw
Naam (3) : Voornaam :
Voor de periode
Initiële opleiding
Bijkomende opleiding
Functie
Wekelijks uurrooster in deze school
Uren
Bijlagen
(1) Beoordelingsstaten gelden voor de tijdelijke personeelsleden. Evaluatieverslagen gelden voor de vastbenoemde personeelsleden. (2) De persoonsbeschrijvingen gelden voor beide geslachten.(3) Voor gehuwde vrouwen : meisjesnaam vermelden.(4) Er kunnen vijf vermeldingen toegekend worden : onvoldoende, niet tevredenstellend, voldoende, goed, zeer goed.(5) Schrappen wat niet past.(6) Alleen invullen indien beroep werd ingesteld.(7) Het beroep moet binnen tien dagen na de overhandiging van voorliggend(e) staat/verslag bij de raad van beroep worden ingesteld.(8) Is de beoordeling/evaluatie voor de opvoedende opdracht van het personeelslid "niet tevredenstellend" of "onvoldoende", dan kan geen positieve globale vermelding worden toegekend.(9) Indien de onderwijsinspecteur aan de beoordeling/evaluatie van een personeelslid meewerkt, dan kennen de onderwijsinspecteur en het inrichtingshoofd een gezamenlijke vermelding toe. 1. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de opdrachten van het personeelslid
Helemaal niet pertinent Eerder niet pertinent Eerder pertinent Helemaal pertinent
-- - + ++
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 14 december 1998 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd vrij onderwijs en van het gesubsidieerd vrij PMS-Centrum en artikel 28, § 1.1, eerste lid, van het decreet van 29 maart 2004 houdende het statuut van de gesubsidieerde personeelsleden van het gesubsidieerd officieel onderwijs en van de gesubsidieerde officiële psycho-medisch-sociale centra berust de beoordeling van punt 1.16.1 bij de onderwijsinspectie.
In het geval van artikel 39bis, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 69.14, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 14 december 1998 en artikel 28, § 1.1, tweede en vierde lid, alsook artikel 65, § 1.1, tweede lid, van hetzelfde decreet van 29 maart 2004 berust de beoordeling van de punten 1.6.2 en 1.16.2 bij de onderwijsinspectie.
--
-
+
++
1.1 Hulp bij het opstellen van individuele ondersteuningsplannen en bij het aanpassen van de leerdoelstellingen
. . . . .
1.2 Begeleiding en advisering van de personeelsleden bij het omgaan met leerlingen die verschillende leermogelijkheden hebben
1.3 Begeleiding en advisering bij het inzetten van methodes en materiaal voor bevorderingspedagogiek
1.4 Ontwikkeling van individuele leerstrategieën bij individuele leerlingen
1.5 Initiëren en ontwikkelen van voortgezette opleidingen i.v.m. de bevorderingspedagogiek in samenwerking met de autonome hogeschool in de Duitstalige Gemeenschap
1.6 Opvoedende opdracht
1.6.1 Persoonlijke en regelmatige omkadering en begeleiding van de leerling . . . . .
1.6.2 Ontwikkeling en bevordering van de sociale en persoonlijke competentie van de leerling . . . . .
1.6.3 Ontwikkeling van zijn zin voor verantwoordelijkheid . . . . .
Tussentijdse beoordeling/evaluatie (4)
1.7 Regelmatige deelneming aan voortgezette opleidingen . . . . . . . . . . . . . . .
1.8 Deelneming aan pedagogische vergaderingen . . . . . . . . . . . . . . .
1.9 Deelneming aan personeelsvergaderingen, vergaderingen van de klassenraad en coördinatievergaderingen . . . . . . . . . . . . . . .
1.10 Toezicht en vervangingen . . . . . . . . . . . . . . .
1.11 Organisatie van oudercontacten en deelneming aan spreekuren voor ouders Samenwerking met de personen belast met de opvoeding . . . . . . . . . . . . . . .
1.12 Medewerking bij de interne en externe evaluatie van de school . . . . . . . . . . . . . . .
1.13 Samenwerking met de PMS-centra en andere begeleidingsdiensten . . . . . . . . . . . . . . .
1.14 Uitvoering van administratieve taken . . . . . . . . . . . . . . .
1.15 Opdrachten die tot de verwezenlijking van het schoolproject bijdragen . . . . . . . . . . . . . . .
1.16 Opvoedcompetenties 1.16.1 Vakkennis resp. vakbekwaamheid . . . . . 1.16.2 Taalcompetentie . . . . . 1.16.3 Sociale competentie . . . . .
1.17 Andere door de inrichtende macht bepaalde opdrachten . . . . . . . . . . . . . . .
2. Beoordeling/evaluatie m.b.t. de tijdens de vorige beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3. Bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding (4) (8) (9) .. . . . 4. Motivering .. . . . . . . . . . . . . .
Datum : Naam en handtekening Naam en handtekening van van de onderwijsinspecteur (2) het inrichtingshoofd (2) 5. Voor de volgende beoordelings- of evaluatieperiode vastgelegde doeleinden .. . . . . . . . . . . . . .
Deze staat/dit verslag werd op . . . . . in drievoud aan het personeelslid overhandigd.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Ik heb kennis genomen van de bij mijn beoordeling/evaluatie toegekende vermelding.
Ik ben het ermee eens (5).
Ik ben het er niet mee eens (5).
Ik wou graag volgende opmerkingen formuleren : . . . . .
Handtekening van het personeelslid Datum :
Het inrichtingshoofd heeft op . . . . . een exemplaar van de staat/het verslag teruggekregen.
Het inrichtingshoofd handhaaft de beoordelingsstaat/het evaluatieverslag en de beoordeling/evaluatie : O ja O nee Indien het inrichtingshoofd de bij de beoordeling/evaluatie toegekende vermelding naar aanleiding van de opmerkingen van het personeelslid wenst te wijzigen, moet het een nieuwe beoordelingsstaat of een nieuw evaluatieverslag opstellen die/dat de eerste staat of het eerste verslag vervangt.
Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Datum van het beroep (6) (7) : Handtekening van het personeelslid Naam en handtekening van het inrichtingshoofd Deze beoordelingsstaat, dit evaluatieverslag, dit beroep (5) werd(en) op . . . . . aan de inrichtende macht en, bij beroep, aan de raad van beroep toegezonden.
Naam en handtekening van het inrichtingshoofd
Advies van de raad van beroep (6) : Datum : . . . . . Handtekening van de voorzitter Beslissing van de inrichtende macht (6) : Datum : Handtekening van de inrichtende macht Gezien om gevoegd te worden bij het besluit van de Regering 4010/EX/VII/B/II van 24 oktober 2013.
Eupen, 24 oktober 2013.
Voor de Regering van de Duitstalige Gemeenschap : De Minister-President, Minister van Lokale Besturen, K.-H. LAMBERTZ De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid, O. PAASCH