Etaamb.openjustice.be
Document van 03 juli 2009
gepubliceerd op 26 augustus 2009

Besluit van de Regering betreffende de Kanselarij van de Regering bij de Minister-President

bron
ministerie van de duitstalige gemeenschap
numac
2009203444
pub.
26/08/2009
prom.
03/07/2009
ELI
eli/besluit/2009/07/03/2009203444/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

3 JULI 2009. - Besluit van de Regering betreffende de Kanselarij van de Regering bij de Minister-President


De Regering van de Duitstalige Gemeenschap, Gelet op de artikelen 121, 130, 132 en 139 van de Grondwet;

Gelet op de wet van 31 december 1983 tot hervorming der instellingen voor de Duitstalige Gemeenschap, inzonderheid op artikel 51, laatst gewijzigd door de wet van 16 juli 1993;

Gelet op het akkoord van de Minister-President, bevoegd inzake Begroting, gegeven op 3 juli 2009;

Overwegende dat het noodzakelijk is bij de Minister-President naast het bestaande kabinet een bijzonder lichaam onder de benaming "kanselarij" op te richten dat met de interne organisatie van de Regering en de kabinetten op financieel en logistiek vlak belast is;

Gelet op de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973, inzonderheid op artikel 3, § 1, vervangen bij wet van 4 juli 1989 en gewijzigd bij wet van 4 augustus 1996;

Gelet op de dringende noodzakelijkheid;

Overwegende dat na de verkiezing van de nieuwe leden van de Regering de regeling over de kanselarij zonder uitstel moet worden aangenomen om voor de continuïteit van het werk arbeid van de Regering te zorgen;

Op voordracht van de Minister-President, Minister van Lokale Besturen;

Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.Onverminderd de bepalingen van het besluit van de Regering van 3 juli 2009 betreffende de samenstelling en de werking van de kabinetten van de leden van de Regering evenals betreffende de personeelsleden van de diensten van de Regering aangewezen om in het kabinet van een lid van de federale Regering mee te werken, wordt bij de Minister-President een kanselarij van de Regering opgericht.

Art. 2.De kanselarij neemt volgende taken op zich : de interne comptabiliteit van de Regering en van haar kabinetten, de coördinatie van de interne technische diensten van de Regering en van haar kabinetten, de hulp met betrekking tot organisatorische aangelegenheden binnen de Regering evenals de klassering en archivering van de documentatie van de Regering.

Art. 3.Het personeel van de kanselarij bestaat uit een kanselarijdirecteur, een protocolchef en een boekhouder. Ze worden door de Regering benoemd en ontslagen.

Het personeel van de kanselarij ressorteert onder de Minister-President.

Art. 4.De voorschriften van de artikelen 5 tot en met 7, 10, 11 tot en met 14 en 16 tot en met 18 van het bovenvermelde besluit van de Regering van 3 juli 2009 zijn mutatis mutandis van toepassing op de personeelsleden van de kanselarij.

Voor de toepassing van de bovenvermelde artikelen 11, 12 en 17 wordt de directeur van de kanselarij met een kabinetschef gelijkgesteld.

Op de protocolchef is ten hoogste de aanvankelijke weddeschaal I/8 toepasselijk en op de boekhouder een weddeschaal van het niveau II+.

Art. 5.Het besluit van de Regering van 26 augustus 2004 betreffende de kanselarij van de Regering bij de Minister-President wordt opgeheven.

Art. 6.Het onderhavige besluit treedt in werking op 3 juli 2009.

Art. 7.De Minister-President is belast met de uitvoering van dit besluit.

Eupen, 3 juli 2009.

De Minister-President, Minister voor Lokale Besturen, K.-H. LAMBERTZ De Minister van Onderwijs, Opleiding en Werkgelegenheid, O. PAASCH De Minister van Cultuur, Media en Toerisme, Mevr. I. WEYKMANS De Minister van Gezin, Gezondheid en Sociale Aangelegenheden, H. MOLLERS

^