gepubliceerd op 02 september 2015
Besluit van de Waalse Regering tot goedkeuring van het technisch reglement van de Commissie voor de coördinatie van de werven van 20 maart 2015 tot vaststelling van de toepassingsmodaliteiten bedoeld in de artikelen 8, 11, 14, 15, 16, 17, 23 en 29 van het decreet van 30 april 2009 betreffende de informatie, de coördinatie en de organisatie van de werven onder, op of boven de wegen of waterlopen
16 JULI 2015. - Besluit van de Waalse Regering tot goedkeuring van het technisch reglement van de Commissie voor de coördinatie van de werven van 20 maart 2015 tot vaststelling van de toepassingsmodaliteiten bedoeld in de artikelen 8, 11, 14, 15, 16, 17, 23 en 29 van het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 18/06/2009 numac 2009202577 bron waalse overheidsdienst Decreet betreffende de informatie, de coördinatie en de organisatie van de werven onder, op of boven de wegen of waterlopen sluiten betreffende de informatie, de coördinatie en de organisatie van de werven onder, op of boven de wegen of waterlopen
De Waalse Regering, Gelet op het
decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten
type
decreet
prom.
30/04/2009
pub.
18/06/2009
numac
2009202577
bron
waalse overheidsdienst
Decreet betreffende de informatie, de coördinatie en de organisatie van de werven onder, op of boven de wegen of waterlopen
sluiten betreffende de informatie, de coördinatie en de organisatie van de werven onder, op of boven de wegen of waterlopen, de artikelen 1, 16°, 11, 14, 15, 16, 17, 23 en 29;
Gelet op de beraadslaging van 20 maart 2015 van de Commissie voor de coördinatie van de werven;
Op de voordracht van de Minister van Plaatselijke Besturen;
Na beraadslaging, Besluit :
Artikel 1.Het bij dit besluit gevoegde technisch reglement van de Commissie voor de coördinatie van de werven van 20 maart 2015 tot vaststelling van de toepassingsmodaliteiten bedoeld in de artikelen 8, 11, 14, 15, 16, 17, 23 en 29 van het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 18/06/2009 numac 2009202577 bron waalse overheidsdienst Decreet betreffende de informatie, de coördinatie en de organisatie van de werven onder, op of boven de wegen of waterlopen sluiten betreffende de informatie, de coördinatie en de organisatie van de werven onder, op of boven de wegen of waterlopen wordt door de Regering goedgekeurd.
Art. 2.De Minister van Plaatselijke besturen is belast met de uitvoering van dit besluit.
Namen, 16 juli 2015.
De Minister-President, P. MAGNETTE De Minister van Plaatselijke Besturen, Stedenbeleid, Huisvesting en Energie, P. FURLAN
BIJLAGE Technisch reglement van de Commissie voor de coördinatie van de werven van 20 maart 2015 tot vaststelling van de toepassingsmodaliteiten bedoeld in de artikelen 8, 11, 14, 15, 16, 17, 23 en 29 van het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 18/06/2009 numac 2009202577 bron waalse overheidsdienst Decreet betreffende de informatie, de coördinatie en de organisatie van de werven onder, op of boven de wegen of waterlopen sluiten betreffende de informatie, de coördinatie en de organisatie van de werven onder, op of boven de wegen of waterlopen
Artikel 1.Algemene bepalingen.
Voor de toepassing van dit reglement dient te worden verstaan onder : 1° decreet : het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 18/06/2009 numac 2009202577 bron waalse overheidsdienst Decreet betreffende de informatie, de coördinatie en de organisatie van de werven onder, op of boven de wegen of waterlopen sluiten betreffende de informatie, de coördinatie en de organisatie van de werven onder, op of boven de wegen of waterlopen;2° beheerder : de openbare overheid waaronder de weg of de waterloop ressorteert, waarop of waarboven de werken worden uitgevoerd of de persoon waaraan de bedoelde overheid de terbeschikkingstelling of het beheer van deze weg of waterloop heeft toegewezen;3° ligging van de werf : de ligging vermeldt voor de wegen en de waterlopen, de naam van de betrokken gemeente(n), van de straat of straten en van het (de) weggedeelte(n) opgenomen in de omtrek.Voor de waterlopen, vermeldt de ligging de naam van de betrokken gemeente(n), de benaming van de waterloop en van het gedeelte opgenomen in de omtrek; 4° omtrek : gebied(en) afgebakend door de lengte van de geplande werken en door de breedte van het openbaar domein;5° netwerk en gedeelte van netwerk : de kabels, leidingen en mantelbuizen beheerd door de beheerder van de kabels en leidingen en bestemd voor het vervoer, de verdeling of het ophalen van stoffen, vloeistoffen of telecommunicatiesignalen;6° aansluiting : verbindingspunt van de gebruiker van het netwerk met het netwerk of gedeelte van het netwerk;7° installaties : de netwerken, gedeelten van netwerk en aansluitingen, hierbij inbegrepen de verwante uitrustingen en bouwwerken ervan;8° ligging van het netwerk : ligging op het plan en in de diepte;9° oppervlakte van de werf : ze wordt bepaald door de lengte van de werf vermenigvuldigd door de breedte van het openbaar domein.
Art. 2.Verplichting om zich te doen kennen.
De personen bedoeld in artikel 8 van het decreet moet zich bij de Coördinatiecommissie van de werven doen kennen, door hun dossier in te dienen dat o.a. de volgende informatie bevat : 1° hun naam of handelsnaam, adres, e-mailadres en telefonische gegevens;2° de naam van de contactpersoon, zijn postadres, zijn e-mailadres en zijn telefonische gegevens;3° het ondernemingsnummer, indien bestaand; 4° de aard van de verzekerde diensten (beheer van het openbaar domein, watervoorziening of waterdistributie, riolering en opvang van afvalwater, ontwatering, vervoer of distributie van energie, het vervoer, het ophalen of de verdeling van vloeistoffen, telecommunicaties,...) en van de uitgebate installaties; 5° de geografische plaatsen waar de installaties worden uitgebaat, met vermelding van de gemeenten en plaatsen. Elke wijziging van de punten 1° tot 5° van het vorig lid, wordt uiterlijk binnen dertig kalenderdagen van hun inwerkintreding, aan de Commissie meegedeeld.
Art. 3.Programmering van de werven.
De programmering van de werven wordt naar de Commissie gestuurd overeenkomstig de bepalingen van artikel 11 van het decreet en bevat de volgende gegevens voor elke werf : 1° de naam of de handelsnaam van de natuurlijke of rechtspersonen bedoeld in artikel 8 van het decreet;2° de naam van de contactpersoon die verantwoordelijk is voor het meegedeelde programma, zijn postadres, zijn e-mailadres en zijn telefonische gegevens;3° het opschrift van het project;4° de ligging van de geplande werken;5° de omschrijving van de geplande werken voorzien, in voorkomend geval, van de interne en externe verplichtingen;6° De uitvoeringsperiode waarin het begin van de werken wordt gepland met op zijn minst de vermelding van het jaar waarin de werken worden uitgevoerd en de duur ervan geschat in werkdagen.
Art. 4.De coördinatieaanvraag.
De coördinatieaanvraag bedoeld in artikel 14 van het decreet wordt ingediend d.m.v. een formulier dat minstens de volgende informatie en/of documenten bevat : 1° de naam of de handelsnaam van de coördinatieaanvrager;2° de naam van de contactpersoon die verantwoordelijk is voor de coördinatieaanvraag, zijn postadres, zin e-mailadres en zijn telefonische gegevens;3° het opschrift van het project;4° de betrokken omtrek;5° de architecturale, technische en organisationele elementen die betrekking hebben op de uitvoering van de geplande werken;6° de omschrijving van de geplande werken voorzien, in voorkomend geval, van de interne en externe verplichtingen;7° het (de) plan(nen) op schaal 1/2 500e of groter dat op de betrokken omtrek het project vermeldt van de geplande werken in het schetsstadium alsook alle nuttige informatie;het schetsstadium komt overeen met het stadium van een project waarvan de kenmerken duidelijk bepaald zijn, maar toch nog kunnen wijzigen in functie van de gegevens ingezameld tijdens de coördinatievergadering waarvan sprake hieronder; 8° een aanvraag om vóór de coördinatievergadering, de bijkomende informatie of de in te zamelen informatie mee te delen die nuttig zijn voor de ligging van hun netwerken (detectie, boringen, enz..); 9° de bedoeling om voor coördinatie te zorgen en de geplande uitvoeringsperiode voor de betrokken werf;10° in voorkomend geval, voor de personen die een belang hebben aangetoond voor de coördinatie, een aanvraag om tijdens de coördinatievergadering, op een plan op schaal 1/2 500e of groter het project van de werken in een schetsstadium mee te delen alsook alle nuttige informatie.
Art. 5.De oproeping.
De oproeping voor de coördinatievergadering bedoeld in artikel 15 van het decreet, bevat de volgende informatie : 1° de naam en handelsnaam van de personen die de coördinatieaanvraag hebben gekregen en van diegene die geantwoord hebben alsook hun antwoorden;2° de identificatie van de beheerher(s) betrokken bij de werf;3° het opschrift van het project;4° de plaats, datum en uur van de coördinatievergadering; 5°de agenda van de vergadering, met op zijn minst de elementen bedoeld in artikel 15, § 2 en 3 van het decreet; 6° voor de personen die positief geantwoord hebben op het coördinatieverzoek, een aanvraag om tijdens deze vergadering, op een plan op schaal 1/2 500e of groter het project van de werken in een schetsstadium mee te delen alsook alle nuttige informatie; 7° voor de personen die geen informatie hebben meegedeeld overeenkomstig artikel 1, 8°, een aanvraag om vóór de coördinatievergadering, de bijkomende informatie die nuttig is voor de ligging van hun netwerken (detectie, boringen, enz...) mee te delen of in te zamelen.
Art. 6.Het proces-verbaal.
Het proces-verbaal bedoeld in artikel 15 van het decreet bevat : 1° het opschrift van het project;2° de naam van de coördinerende persoon, een natuurlijke of rechtspersoon die krachtens artikel 15, § 3, van het decreet wordt aangewezen, zijn handelsnaam, zijn postadres, zijn e-mailadres en zijn telefonische gegevens;3° als de coördinerende persoon een rechtspersoon is, de naam van de contactpersoon, zijn postadres, zijn e-mailadres en zijn telefonische gegevens;4° de vermelding van de wijzigingen aangebracht aan de projecten en in voorkomend geval, aan de betrokken omtrek; 5° de omchrijving van de werken, hun faseringen en uitvoeringsverplichtingen waarin o.a. de aard van de installaties van de af te danken of te verplaatsen en uit te voeren werken wordt aangeduid, alsook de geplande ontmanteling van de bestaande afgedankte installaties en de voor de uitvoering van de werken voorgestelde technieken; 6° de lijst van de personen die uitgenodigd zijn en van de personen aanwezig of vertegenwoordigd op de coördinatievergadering;7° in voorkomend geval, de elementen die in de documenten moeten voorkomen overeenkomstig de goede praktijkcode zoals bepaald in artikel 1, 13°, van het decreet;8° de overeenkomst zoals bedoeld in artikel 15, § 2, van het decreet; Het proces-verbaal wordt gedagtekend en ondertekend door de aanvrager van de coördinatie.
Art. 7.De overeenkomst.
Krachtens artikel 15, § 2, van het decreet, maakt de coördinerende persoon een overeenkomst op die de rechten en verplichtingen van de deelnemers aan de coördinatie bepaalt, alsook de modaliteiten en verdeling van de kosten i.v.m. de coördinatie.
Art. 8.Het gezamenlijke dossier betreffende de aanvraag om machtiging tot uitvoering van een werf.
Het gezamenlijke dossier betreffende de aanvraag om machtiging tot uitvoering van een werf bedoeld in artikel 16, § 1, van het decreet wordt opgemaakt d.m.v. een formulier dat o.a. de volgende informatie en/of documenten bevat : 1° de naam of handelsnaam, postadres, e-mailadres en telefonische gegevens van de aangewezen coördinerende persoon en als het gaat om een rechtspersoon, de naam van de contactpersoon die verantwoordelijk is voor de coördinatie, zijn postadres, zijn e-mailadres en zijn telefonische gegevens;2° de ligging van de werf;3° het opschrift van het project;4° de omtrek van de werf;5° op de omtrek of een deel ervan dat overeengekomen is met de beheerder tijdens de coördinatievergadering, het of de plan(nen) op schaal 1/500e of op de schaal overeengekomen tijdens de coördinatievergadering, dat het project van de werken alsook de dwarsdoorsneden op 1/100e van de geplande installaties bevat, waarvan het tracé rekening houdt met de ontvangen informatie bedoeld in de artikelen 4, 8°, en 5, 6° van dit besluit;6° een omschrijvingsnota waarin de aard van de installaties, de af te danken, te verplaatsen en uit te voeren werken worden vermeld, en in voorkomend geval, de geplande ontmanteling van de bestaande afgedankte of te verplaatsen installaties en de voor de uitvoering van de werken voorgestelde technieken;7° de duur en de geplande uitvoeringsperiode van de werf;8° de eventuele uitvoeringsfasen van de werken met bepaling van de periode in werkdagen voor de aanvang van elke fase;9° Het proces-verbaal van de coördinatievergadering.
Art. 9.Het vereenvoudigde dossier betreffende de aanvraag om machtiging tot uitvoering van een werf.
Het vereenvoudigde dossier betreffende de aanvraag om machtiging tot uitvoering van een werf bedoeld in artikel 17 van het decreet wordt opgemaakt d.m.v. een formulier dat o.a. de volgende informatie en/of documenten bevat : 1° de namen of handelsnaam, postadres, e-mailadres en telefonische gegevens van de opdrachtgever en als het gaat om een rechtspersoon, de naam van de verantwoordelijke contactpersoon, zijn postadres, e-mailadres en zijn telefonische gegevens;2° De motieven onder die bedoeld in artikel 17 die rechtvaardigen dat het beroep op het vereenvoudigde dossier betreffende de aanvraag om machtiging tot uitvoering van een werf wel degelijk van toepassing is;3° de ligging van de werf;4° het opschrift van het project;5° de omtrek van de werf;5° op de omtrek of een deel ervan dat overeengekomen is met de beheerder, het of de plan(nen) op schaal 1/500e of op de schaal overeengekomen met de beheerder, dat het project van de werken alsook de dwarsdoorsneden op 1/100e van de geplande installaties bevat, waarvan het tracé rekening houdt met de ontvangen informatie bedoeld in artikel 4, 8°;7° een omschrijvingsnota waarin de aard van de installaties, de af te danken, te verplaatsen en uit te voeren werken worden vermeld, en in voorkomend geval, de geplande ontmanteling van de bestaande afgedankte installaties en de voor de uitvoering van de werken voorgestelde technieken;8° de duur en de geplande uitvoeringsperiode van de werf in werkdagen;9° de eventuele uitvoeringsfasen van de werken met bepaling van de periode van aanvang van elke fase.
Art. 10.Kosten i.v.m. de leiding van de coördinatie. § 1. De verdeling van de kosten i.v.m. de leiding van de coördinatie, met inbegrip van de bezoldiging van de coördinerende persoon, wordt in onderlinge overeenstemming tussen de partijen vastgelegd.
Bij gebrek aan akkoord tussen de partijen, zal de verdeling van de kosten die elke partij te beurt vallen, opgesteld worden op basis van een vast gedeelte van 500/interveniënt (beheerder van de wegen en waterlopen en beheerder van de kabels en leidingen) en op basis van een variabel gedeelte van 2/m gebruikte greppel ten laste van elke beheerder van de kabels en leidingen. § 2. Dit tarief wordt vastgelegd op 1 januari 2015 en zal op 1 januari van elk jaar worden aangepast op basis van het indexcijfer der consumptieprijzen van de maand januari van het lopende jaar.
Art. 11.De beslissing.
De beslissing tot machtiging, gedeeltelijke machtiging of weigering van de machtiging tot uitvoering van een werf genomen op de aanvraag tot machtiging bedoeld in artikel 23 van het decreet bevat minstens : 1° de informatie en de documenten bedoeld volgens het geval in artikel 8 of 9 van dit reglement;2° bij gebrek aan overeenkomst tussen de beheerder(s) en de begunstigde van de machtiging tot uitvoering van een werf over een andere vorm van samenstelling, het bedrag van de waarborg die verstrekt moet worden om te voldoen aan de voorschriften van artikel 29 van het decreet;3° de toekenningsvoorwaarden van de machtiging.
Art. 12.Informatie betreffende de werken die vrijgesteld zijn van de voorafgaandelijke machtiging tot uitvoering van de werven.
Het informatiedossier betreffende de werken die vrijgesteld zijn van de voorafgaandelijk machtiging tot uitvoering van de werven bedoeld in artikel 19 van het decreet bevat o.a. de volgende informatie en/of documenten : 1° de naam of handelsnaam, postadres, telefoonnummer, faxnummer en e-mailadres van de aangewezen coördinerende persoon en als het gaat om een rechtspersoon, de naam van de contactpersoon die verantwoordelijk is voor de coördinatie, zijn postadres, telefoonnummer, faxnummer en e-mailadres;2° de ligging van de werf;3° het opschrift van het project;4° de omtrek van de werf;5° in voorkomende geval, op de omtrek of een deel ervan dat overeengekomen is met de beheerder, een plan op schaal 1/500e of op de schaal aangevraagd door de beheerder, het project van de werken waarvan het tracé rekening houdt met de ontvangen informatie zoals bedoeld in artikel 4, 8°;6° een omschrijvingsnota waarin wordt vermeld : de aard van de installaties, de af te danken en uit te voeren werken, de geplande ontmanteling van de bestaande afgedankte installaties en de voor de uitvoering van de werken voorgestelde technieken;7° de duur van de werf in werkdagen.
Art. 13.De borgtocht. § 1. Bij gebrek aan overeenstemming tussen de beheerder en de begunstigde van de machtiging tot uitvoering van de werf over een andere borgtochtsvorm, kan de borgtocht bedoeld in artikel 29 van het decreet, hetzij in speciën of publieke fondsen, hetzij onder de vorm van een gezamenlijke borgstelling worden gesteld. De borgtocht kan eveneens worden gesteld via een waarborg toegestaan door een kredietinstelling die voldoet aan de voorschriften van de wet van 25 april 2014Relevante gevonden documenten type wet prom. 25/04/2014 pub. 07/05/2014 numac 2014003194 bron federale overheidsdienst financien en federale overheidsdienst justitie Wet op het statuut van en het toezicht op kredietinstellingen type wet prom. 25/04/2014 pub. 28/05/2014 numac 2014003234 bron federale overheidsdienst economie, k.m.o., middenstand enenergie, federale overheidsdienst justitie en federale overheidsdienst financien Wet tot wijziging van de wet van 22 februari 1998 tot vaststelling van het organiek statuut van de Nationale Bank van België, de wet van 2 augustus 2002 betreffende het toezicht op de financiële sector en de financiële diensten, de wet van 22 maart 1993 op het statuut van en het toezicht op de kredietinstellingen, de wet van 9 juli 1975 betreffende de controle der verzekeringsondernemingen, de wet van 16 februari 2009 op het herverzekeringsbedrijf, de wet van 6 april 1995 inzake het statuut van en het toezicht op de beleggingsondernemingen, de wet van 21 december 2009 op het statuut van de betalingsinstellingen en van de instellingen voor elektronisch geld, de toegang tot het bedrijf van betalingsdienstaanbieder en tot de activiteit van uitgifte van elektronisch geld en de toegang tot betalingssystemen, de wet van 28 april 1999 houdende omzetting van Richtlijn 98/26/EG van 19 mei 1998 betreffende het definitieve karakter van de afwikkeling van betalingen en effectentransacties in betalings- en afwikkelingssystemen en de wet van 15 december 2004 betreffende financiële zekerheden en houdende diverse fiscale bepalingen inzake zakelijkezekerheidsovereenkomsten en leningen met betrekking tot financiële instrumenten sluiten op het statuut van en het toezicht op de kredietinstellingen. § 2. De borgtocht bedoeld in de bovengenoemde paragraaf 1 kan op orde worden gesteld en voor rekening van de beheerders van de kabels en leidingen, gezamenlijk of apart, ten gunste van de beheerder(s) die er beroep kunnen op doen in de gevallen en volgens de voorwaarden bedoeld in het decreet. § 3. De borgtocht kan per werf of globaal worden gesteld, d.w.z. het geheel van de werven dekken die jaarlijks door de beheerder(s) van de kabels en leidingen worden uitgevoerd. § 4. De beheerder van de kabels of leidingen kiest voor een borgtochtsvorm bedoeld in § 1 overeenkomstig de modaliteiten bedoeld in de paragrafen 2 tot 3.
Art. 14.Stelling van de borgtocht. § 1. In geval van borgtocht gesteld per werf moet de borgtocht worden gesteld door de begunstigde van de machtiging tot uitvoering van een werf, uiterlijk vijf dagen vóór het begin van de werken en in geval van nood zal hij zo vlug mogelijk worden gesteld. Het bedrag bedraagt 8/m2 per oppervlakte van de werf.
Het bewijs wordt geleverd door overlegging aan de beheerder van, naargelang het geval : 1° hetzij een ontvangstbewijs van de Deposito- en Consignatiekas of van een openbare instelling die een gelijkaardige functie vervult;2° hetzij een debetbericht van de kredietinstelling of van de verzekeringsonderneming;3° hetzij het deposito-attest van de Rijkskassier of van een openbare instelling die een gelijkaardige functie vervult;4° hetzij de originele akte van solidaire borg, geviseerd door de Deposito- en Consignatiekas of een openbare instelling die een gelijkaardige functie vervult;5° hetzij het origineel van de verbintenisakte opgemaakt door de kredietinstelling of de verzekeringsonderneming die een waarborg heeft toegestaan. Deze documenten, ondertekend door de deponent, vermelden waarvoor de borgtocht werd gesteld en de bestemming, bestaande uit de beknopte gegevens betreffende de gedekte werken, alsmede de naam, de voornaam en het volledige adres van de beheerder(s) van de kabels en leidingen en eventueel deze van de derde die voor rekening van de beheerder(s) van de kabels of leidingen het deposito heeft verricht, met de vermelding "geldschieter" of "gemachtigde", naargelang het geval. § 2. Bij een globale borgtocht, d.w.z. opgesteld voor het geheel van de werven die jaarlijks door één of meerdere beheerders van de kabels of leidingen wordt uitgevoerd, zullen laatstgenoemden, jaarlijks, het bewijs van de stelling van de borgtocht aan de beheerder richten.
Wanneer de borgtocht het voorwerp uitmaakt van een afhouding, moet hij binnen een termijn van dertig dagen te rekenen van de afhouding, opnieuw op de oorspronkelijke waarde worden gebracht of aangepast. § 3. Het bedrag van de borgtocht voor het geheel van de werven die jaarlijks worden uitgevoerd, wordt vastgelegd in functie van het aantal gemeenten bediend door de betrokken beheerder van kabels of leidingen : - een bedrag van 10.000/jaar van één tot 5 gemeenten; - een bedrag van 50.000/jaar van 6 tot 25 gemeenten; - een bedrag van 100.000/jaar van 26 tot 262 gemeenten. § 4. Indien de globale borgtocht lager is dan 4/m2 voor de beschouwde werf, zal de beheerder de stelling van een bijzondere borgtocht van 4/m2 kunnen aanvragen.
Art. 15.Vrijgave van de borgtocht. § 1. In het geval van een borgtocht werf per werf, zal de begunstigde van de machtiging tot uitvoering van een werf, aan het einde van de werf, een verzoek tot vrijgave bij de beheerder indienen.
Hij zal bij dit verzoek een attest voegen dat door het Technisch comité bedoeld in artikel 35, § 2, van het decreet, wordt verleend.
De beheerder verleent binnen vijftien dagen na de dag van ontvangst van het verzoek, handlichting aan de borg of bewaarder van de fondsen bij de kredietinstelling of de verzekeringsonderneming.
Na deze termijn heeft de begunstigde van de machtiging tot uitvoering van een werf recht op de betaling van de gemaakte kosten voor het behoud van de waarborg toegestaan door de kredietinstelling of de verzekeringsonderneming. § 2. De globale borgtocht wordt jaar na jaar stilzwijgend verlengd.
Art. 16.Vergelijkingsplan.
De overhandiging van de attesten bedoeld in de artikelen 35 en 38 van het decreet heeft de vrijgave van de borgtocht tot gevolg.
Gezien om te worden gevoegd bij het besluit van de Waalse Regering van 16 juli 2015 tot goedkeuring van het technisch reglement van de Commissie voor de coördinatie van de werven van 20 maart 2015 tot vaststelling van de toepassingsmodaliteiten bedoeld in de artikelen 8, 11, 14, 15, 16, 17, 23 en 29 van het decreet van 30 april 2009Relevante gevonden documenten type decreet prom. 30/04/2009 pub. 18/06/2009 numac 2009202577 bron waalse overheidsdienst Decreet betreffende de informatie, de coördinatie en de organisatie van de werven onder, op of boven de wegen of waterlopen sluiten betreffende de informatie, de coördinatie en de organisatie van de werven onder, op of boven de wegen of waterlopen.
Namen, 16 juli 2015.
De Minister-President, P. MAGNETTE De Minister van Plaatselijke Besturen, Stedenbeleid, Huisvesting en Energie, P. FURLAN