Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Regering Van De Franse Gemeenschap van 26 maart 2009
gepubliceerd op 24 juli 2009

Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap houdende uitvoering van het decreet van 19 oktober 2007 betreffende de invoering van een geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling in de non-profit sector van de Franse Gemeenschap

bron
ministerie van de franse gemeenschap
numac
2009029370
pub.
24/07/2009
prom.
26/03/2009
ELI
eli/besluit/2009/03/26/2009029370/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

26 MAART 2009. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap houdende uitvoering van het decreet van 19 oktober 2007 betreffende de invoering van een geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling in de non-profit sector van de Franse Gemeenschap


Gelet op artikel 20 van de bijzondere wet van 8 augustus 1980 tot hervorming der instellingen;

Gelet op het decreet van 19 oktober 2007 betreffende de invoering van een geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling in de non-profit sector van de Franse Gemeenschap, inzonderheid op de uitvoering van artikel 2, § 1, § 2 en § 5, artikel 4, § 2, artikel 6, § 3, artikel 9, artikel 10 en artikel 41;

Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, verleend op 10 maart 2006;

Gelet op het advies van de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer, verleend op 14 januari 2009;

Gelet op het advies nr 46047/2 van de Raad van State, uitgebracht op 11 maart 2009;

Op de voordracht van de Minister-President van de Franse Gemeenschap;

Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.Voor de toepassing van dit besluit wordt verstaan onder : 1° « Decreet » : het decreet van 19 oktober 2007 betreffende de invoering van een geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling in de non-profit sector van de Franse Gemeenschap;2° Wet van 8 december 1992 : de wet van 8 december 1992 tot bescherming van de persoonlijke levensfeer ten opzichte van de verwerking van persoonsgegevens;3° Wet van 15 januari 1990 : de wet van 15 januari 1990 houdende oprichting en organisatie van een Kruispuntbank van de sociale zekerheid; 4° Diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap : de Algemene Directie Gezondheid, de Algemene Directie Hulpverlening aan de Jeugd, de Algemene Directie Sport, de Algemene Directie Cultuur, de Algemene Dienst Audiovisuele Sector en Multimedia, het Algemeen Secretariaat en de O.N.E.; 5° Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levensfeer : de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levensfeer ingesteld bij artikel 23 van de wet van 8 december 1992;6° Operator : de instelling of dienst die ressorteert onder de « non-profit sector » bedoeld bij artikel 1, 3° van het decreet.De operator stemt geheel of gedeeltelijk overeen met de instelling die de rechtspersoonlijkheid heeft, hierna « werkgever » genoemd, zoals bepaald in artikel 1, 1° van het decreet. HOOFDSTUK I. - De gegevens als beheerinstrument

Art. 2.Voor iedere door de Franse Gemeenschap of O.N.E. toegelaten, aangemelde, gecontroleerde, gesubsidieerde en/of erkende werkgever, worden gegevens betreffende de werknemers en de activiteiten die ressorteren onder de bevoegdheden van de Franse Gemeenschap en de O.N.E. opgenomen en bijgehouden in de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling.

Deze gegevens hebben betrekking op de werkgever, de operator, de personen aangeworven binnen het kader van een arbeidsovereenkomst of een vast verband, of die anders dan krachtens een arbeidsovereenkomst of een statuut werkprestaties verrichten, onder het gezag van de werkgever, aan de dienstverstrekkers die een activiteit uitoefenen binnen de instelling of de dienst als zelfstandige werknemers.

Enkel de gegevens met betrekking tot de betrekking die strikt noodzakelijk zijn met het oog op het instellen van de procedures voor de machtiging, de controle, de aanmelding en de erkenning van de operators, of de vereffening van een subsidie, door de diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap, worden opgenomen in de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling.

Art. 3.§ 1. De geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling wordt in twee delen onderverdeeld. Het eerste deel bevat de variabelen die gemeen zijn aan alle diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap om aan de specifieke doelstellingen van artikel 3 van het decreet te voldoen. Het tweede deel wordt onderverdeeld in afzonderlijke bestanden waarin enkel de variabelen eigen aan iedere dienst en instelling van de Franse Gemeenschap opgenomen worden om te voldoen aan de specifieke doelstellingen van artikel 3 van het decreet. § 2. De diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap hebben enkel toegang tot de gegevens van de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling die strikt noodzakelijk zijn voor de procedures inzake machtiging, controle, aanmelding en erkenning van de operators, of voor vereffening van de subsidie, die zij moeten toepassen.

Art. 4.De variabelen die alle diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap gemeen zijn : 1° wat betreft de variabelen in verband met de werkgevers en de operators : a) het bedrijfsnummer toegekend door de kruispuntbank van de bedrijven;b) het identificatienummer van de werkgever als instelling met de rechtpersoonlijkheid bij de RSZ en de RSZPPO;c) de naam van de operator;d) de wettelijke en volledige benaming van de werkgever;e) het adres van de maatschappelijke zetel van de werkgever, vermeld in de statuten als het om een rechtspersoon gaat;f) de juridische vorm van de werkgever;g) het logo van de operator;h) de identificatie van de persoon die de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling beheert binnen de operator;i) de identificatie van de verantwoordelijke persoon bij de werkgever;j) het rekenplichtige identificatienummer en de benaming van de operator bij de diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap;k) het adres verbonden aan het rekenplichtige identificatienummer bij de diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap;l) het bankrekeningnummer dat door de operator vermeld wordt ten behoeve van de diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap voor de uitbetaling van de subsidies;m) het nummer van de paritaire commissie bevoegd voor de operator toegekend door de Federale Overheidsdienst Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg of de referentie naar het sectorcomité;n) de dienst(-en) en/of de instellingen van de Franse Gemeenschap die de operator subsidiëren;o) de datum waarop de operator gesubsidieerd of erkend werd door de diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap;p) de dienst(-en) en/of de instellingen van de Franse Gemeenschap die de operator hebben erkend, aangemeld, gemachtigd of gecontroleerd;q) de erkenningcategorie die de operator geniet.2° Wat betreft de variabelen met betrekking tot de personen aangeworven in het kader van een arbeidsovereenkomst of in vast verband of die, anders dan krachtens een arbeidsovereenkomst, werkprestaties verrichten onder het gezag van de werkgever : a) het identificatienummer van het rijksregister of het identificatienummer van de natuurlijke personen die niet opgenomen zijn in het Rijksregister, de naam, de voornamen, het geslacht, de woonplaats;b) het nummer van de paritaire commissie waaronder de werknemer ressorteert of de referentie naar het sectorcomité;c) de ambtsclassificatie op het niveau van de paritaire commissie of van het sectorcomité, in voorkomend geval;d) het ambt van de werknemer binnen de dienst of de instelling;e) het referentiebarema verbonden aan de classificatie van het ambt;f) het werkelijke barema van de werknemer;g) de begindatum van de tewerkstellingslijn;h) de einddatum van de tewerkstellingslijn;i) de code van de werknemer die op de DmfA voorkomt en die toelaat de voor de werknemer verschuldigde bijdragen te bepalen;j) de tijd van de werkprestaties als VTE; k) de werktijd in aanmerking genomen voor de toelage van de Franse Gemeenschap of van de O.N.E. in percentage; l) de betrekking gesubsidieerd via een vermindering van de sociale bijdragen en/of een activering van de sociale bijdrage; m) de betrekking gesubsidieerd door het Waalse Gewest of het Brusselse Gewest of andere financieringsbronnen zoals de Europese Unie, de gemeenten, de provincies, etc.; n) de gesubsidieerde Maribel betrekking;o) de gegevens inzake werkprestaties per kwartaal (dagen en uren) vermeld onder de codes 1, 2, 3, 5, 10, 11, 13, 20, 21, 23, 50, 51, 60 en van de Dmfa overgezonden aan de RSZ;p) de salarisgegevens per kwartaal zoals vermeld onder de codes 1, 2, 5, 7, 10, 11 en 12 van de Dmfa;q) het dubbele vakantiegeld « bediende »;r) het vakantiegeld arbeider;s) het driemaandelijkse bedrag van de sociale werkgeversbijdragen gestort door de werkgever;t) de jaarlijkse RSZ-bijdrage voor het vakantiegeld van de arbeiders.3° Wat betreft de dienstverrichters die een activiteit uitoefenen binnen de instelling of de dienst als zelfstandige : a) aantal uren prestaties over een referentieperiode;b) bedrag van de erelonen buiten BTW voor het aantal uren bepaald hierboven;c) bedrag van de BTW voor het aantal uren bepaald hierboven;d) mogelijke anciënniteit in acht genomen voor de subsidie.

Art. 5.De variabelen die eigen zijn aan iedere dienst of instelling van de Franse Gemeenschap zijn : 1° wat betreft de Algemene directie hulpverlening aan de jeugd : a) voor de sector van de Adoptie : - studieniveau; - diploma dat toegang verleent tot het ambt; - betrekkingen van de overheid gedetacheerd bij de werkgever; - salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - verbrekingsvergoeding; - anciënniteit die in aanmerking wordt genomen voor de subsidie; - terugbetaling opdrachtkosten; - het vertrekvakantiegeld. b) voor de sector van de Hulpverlening aan de Jeugd (AAJ) : - erkenningscapaciteit; - aantal betrekkingen volgens de AAJ-normen; - aantal subsidieerbare dagen; - aantal niet-AAJ-dagen; - erkenningsnummers; - type van arbeidsovereenkomst; - studieniveau; - diploma dat toegang verleent tot het ambt; - voltijdse betrekking als referentie; - verbrekingsvergoeding; - geslacht; - lijst van de opleidingen gevolgd door de werknemer; - ordenummer; - datum uitreiking van het diploma; - anciënniteit toegekend op 31 december (AAJ) - verjaardag van de toegekende anciënniteit; - sectoranciënniteit op 31 december; - verjaardag van de sectoranciënniteit; - AAJ-/niet-AAJ-normen; - datum van beëindiging arbeidsovereenkomst met de werkgever; - anciënniteit in aanmerking genomen voor de subsidie; - type statuut en specifieke gegevens voor het AAJ-statuut; - gegevens met betrekking tot de prestaties in uren op zondagen; - totaal nachtprestaties in uren; - totaal uren ongeval en ermee gelijkgesteld die niet worden bezoldigd; - totaal uren arbeidsongeval en beroepsziekte; - totaal verlofuren in onderwijs; - afwezigheidsuren ongeval en ziektes die niet worden bezoldigd; - uren arbeidsongeval en ziekte; - tewerkstellingsuren in het kader van een overeenkomst voor de tewerkstelling van een student; - dagen extern verblijf; - aantal gepresteerde uren per week; - voordeel in natura; - bijzondere jaarlijkse toelage; - eindejaarspremie; - nachtpremies; - haard- en standplaatstoelage; - toeslag zondagse prestaties; - vakantiegeld gestort door een vorige werkgever; - andere toegekende voordelen; - wetsverzekering; - kosten voor sociaal secretariaat; - medische dienst; - boekhoudingskosten; - kosten voor boekhoudkundige certificatie; - werkkleding; - andere beroepskosten die de operator ten laste moet nemen; - bezoldiging en salarislasten voor de tewerkstelling van een student; - terugbetaling vervoerskosten; - regularisatie vorige jaren; - old timer bijdragen; - vergoeding extern verblijf; - vergoeding brugpensioen; - vertrekvakantiegeld; - persoonlijke sociale bijdragen; - globaal belastbaar bedrag aangegeven bij de beroepsvoorheffing; - vervanging van een voltijdse of halftijdse bruggepensioneerde werknemer en personalia van de vervangen werknemer; - vervanging van een werknemer « tandem »-plan en personalia van de vervangen werknemer. c) voor de sector van de diensten voor gespecialiseerde opvang van kleine kinderen (SASPE) : - aantal subsidieerbare dagen; - erkenningsnummer; - referentie « voltijdse betrekking »; - Old Timer bijdrage; - persoonlijke sociale bijdragen; - aantal uren prestaties verricht over een referentieperiode. 2° Wat de Algemene directie Gezondheid betreft : a) voor de sector van de gezondheidspromotie : - gewone werkplek van de werknemer; - studieniveau; - studiegebied; - ex- IBFT betrekkingen die Geco's of APE's (steun voor bevordering van tewerkstelling) zijn geworden; - betrekkingen van de overheid gedetacheerd bij de werkgever; - begindatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - einddatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - terugbetaling vervoerskosten; - terugbetaling opdrachtskosten; - aantal uren prestaties over een referentieperiode. b) Voor de sector van de Gezondheidspromotie op school (PSE) en de Gezondheidspromotie in het hoger onderwijs, buiten de universiteit : - erkenningsnummer; - gewone werkplek van de werknemer; - type arbeidsovereenkomst; - diploma dat toegang verleent tot het ambt; - verbrekingsvergoeding; - afschrift van het diploma; - einddatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - anciënniteit die in aanmerking wordt genomen door de paritaire commissie; - vertrekvakantiegeld; - aantal uren prestaties over een referentieperiode. 3° Wat de Algemene directie Sport betreft : a) Voor de sector van de plaatselijke of geïntegreerde sportcentra : - totaal aantal voltijdse equivalenten die tot de bevoegdheid van de Gemeenschap behoren; - gewone werkplek van de werknemer; - studieniveau; - referentie-« voltijdse betrekking »; - afschrift van het diploma; - titel van het brevet uitgereikt of gehomologeerd door het bestuur; - aard van het ambt; - afwijkingsdatum inzake diploma; - begindatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - einddatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - aantal uren per week; - anciënniteit werkelijk in aanmerking genomen door de werkgever voor de berekening van de bezoldiging; - eindejaarspremie; - gewaarborgd salaris niet onderworpen aan de RSZ; - andere salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - werkgeverstegemoetkoming in de kosten voor de verplaatsing van de woonplaats naar de werkplek; - wetsverzekering tegen arbeidsongevallen; - kosten van sociaal secretariaat.

Voor deze sector, worden deze gegevens maandelijks vereist. b) voor het Belgisch Olympisch Interfederaal Comité (BOIC) : - totaal aantal voltijdse equivalenten die tot de bevoegdheid van de Gemeenschap behoren; - studieniveau; - referentie-« voltijdse betrekking »; - begindatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - einddatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - aantal uren per week; - aard van het ambt; - type van arbeidsovereenkomst; - anciënniteit werkelijk in aanmerking genomen door de werkgever voor de berekening van de bezoldiging; - eindejaarspremie; - gewaarborgd salaris niet onderworpen aan de RSZ; - andere salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - werkgeverstegemoetkoming in de kosten voor de verplaatsing van de woonplaats naar de werkplek; - wetsverzekering tegen arbeidsongevallen; - kosten van sociaal secretariaat. c) voor de sector van de sportfederaties : - totaal aantal voltijdse equivalenten die tot de bevoegdheid van de Gemeenschap behoren; - gewone werkplek van de werknemer; - type arbeidsovereenkomst - studieniveau; - referentie-« voltijdse betrekking »; - geslacht; - titel van het brevet uitgereikt of gehomologeerd door het bestuur; - kader van het ambt; - begindatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - einddatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - aantal uren per week; - aantal uren prestaties over een referentieperiode; - anciënniteit werkelijk in aanmerking genomen door de werkgever voor de berekening van de bezoldiging; - eindejaarspremie; - gewaarborgd salaris niet onderworpen aan de RSZ; - andere salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - werkgeverstegemoetkoming in de kosten voor de verplaatsing van de woonplaats naar de werkplek; - wetsverzekering tegen arbeidsongevallen; - kosten van sociaal secretariaat. d) Voor het verbond van de sportfederaties : - totaal aantal voltijdse equivalenten die tot de bevoegdheid van de Gemeenschap behoren; - aard van het ambt; - type arbeidsovereenkomst; - studieniveau - begindatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - einddatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - referentie-« voltijdse betrekking » - aantal uren per week; - anciënniteit verworven bij de werkgever; - anciënniteit werkelijk in aanmerking genomen door de werkgever voor de berekening van de bezoldiging; - eindejaarspremie; - gewaarborgd salaris niet onderworpen aan de RSZ; - andere salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - werkgeverstegemoetkoming in de kosten voor de verplaatsing van de woonplaats naar de werkplek; - wetsverzekering tegen arbeidsongevallen; - kosten van sociaal secretariaat. 4° Wat betreft de Algemene directie Cultuur : a) voor de sector van het private archief : - gewone werkplek van de werknemer; - studieniveau; - referentie-« voltijdse betrekking »; - verbrekingsvergoeding; - terugbetaling vervoerskosten; - terugbetaling opdrachtskosten. b) Voor de sector van de Podiumkunsten : - aantal uren prestaties over een referentieperiode.c) Voor de sector van de Beeldende Kunsten : - studiegebied; - totaal zondagse prestaties in uren; d) Voor de sector van de culturele centra : - totaal aantal voltijdse equivalenten die tot de bevoegdheid van de Gemeenschap behoren; - gewone werkplek van de werknemer; - betrekkingen van de overheid gedetacheerd bij de werkgever; - begindatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - einddatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - anciënniteit werkelijk in aanmerking genomen door de werkgever voor de berekening van de bezoldiging; - eindejaarspremie; - gewaarborgd salaris niet onderworpen aan de RSZ; - werkgeverstegemoetkoming in de kosten voor de verplaatsing van de woonplaats naar de werkplek; - wetsverzekering tegen arbeidsongevallen; - kosten van sociaal secretariaat. e) Voor de sector van de jeugdtehuizen, ontmoetings- en huisvestingscentra en jeugdinformatiecentra en hun federaties : - gewone werkplek van de werknemer; - type arbeidsovereenkomst; - referentie-« voltijdse betrekking » - mogelijke aanwijzing van de werknemer in een derde instelling; - ex- IBFT betrekkingen die Geco's of APE's zijn geworden; - betrekkingen van de overheid gedetacheerd bij de werkgever; - anciënniteit die door de paritaire commissie in aanmerking wordt genomen; - harmoniseringspremie; - anciënniteit verworven bij de werkgever; - anciënniteit werkelijk in aanmerking genomen door de werkgever voor de berekening van de bezoldiging; - eindejaarspremie; - gewaarborgd salaris niet onderworpen aan de RSZ; - andere salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - werkgeverstegemoetkoming in de kosten voor de verplaatsing van de woonplaats naar de werkplek; - wetsverzekering tegen arbeidsongevallen; - kosten van sociaal secretariaat. f) Voor de sector van de Permanente Opvoeding : - gewone werkplek van de werknemer; - type arbeidsovereenkomst; - referentie-« voltijdse betrekking » - mogelijke aanwijzing van de werknemer in een derde instelling; - ex- IBFT betrekkingen die Geco's of APE's zijn geworden; - groepsverzekering; - anciënniteit in aanmerking genomen door de paritaire commissie; - anciënniteit verworven bij de werkgever; - anciënniteit werkelijk in aanmerking genomen door de werkgever voor de berekening van de bezoldiging; - eindejaarspremie; - gewaarborgd salaris niet onderworpen aan de RSZ; - andere salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - werkgeverstegemoetkoming in de kosten voor de verplaatsing van de woonplaats naar de werkplek; - wetsverzekering tegen arbeidsongevallen; - kosten van sociaal secretariaat. g) Voor de sector betreffende de Openbare lectuurvoorziening : - erkenningsnummer; - personalia van de inrichtende macht van de hoofdspilbibliotheek; - type arbeidsovereenkomst; - studieniveau; - referentie-« voltijdse betrekking »; - betrekkingen van de overheid gedetacheerd bij de werkgever; - lijst van de opleidingen van de werknemer; - datum van uitreiking van het diploma; - afschrift van het diploma; - anciënniteit in aanmerking genomen voor de subsidie; - type statuut; - personeel niet gesubsidieerd in voltijds equivalent; - vooruitzichten - aantal subsidieerbare betrekkingen voor het globale net en voor het lopend jaar; - vooruitzichten - in de begroting opgenomen bedrag van de tegemoetkoming voor het lopend jaar; - bedrag van de tegemoetkoming van de Franse Gemeenschap; - saldo ten laste van de Inrichtende Macht; - anciënniteit verworven bij de werkgever; - anciënniteit werkelijk in aanmerking genomen door de werkgever voor de berekening van de bezoldiging; - eindejaarspremie; - gewaarborgd salaris niet onderworpen aan de RSZ; - andere salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - werkgeverstegemoetkoming in de kosten voor de verplaatsing van de woonplaats naar de werkplek; - wetsverzekering tegen arbeidsongevallen; - kosten van sociaal secretariaat. h) Voor de museumsector : - gewone werkplek van de werknemer; - studieniveau; - studiegebied; - referentie-« voltijdse betrekking »; - betrekkingen van de overheid gedetacheerd bij de werkgever; - verbrekingsvergoeding; - totaal zondagse prestaties in uren; - totaal nachtprestaties in uren; - terugbetaling vervoerskosten; - terugbetaling opdrachtskosten. i) Voor de sector van de jeugdorganisaties : - gewone werkplek van de werknemer; - type arbeidsovereenkomst; - referentie-« voltijdse betrekking » - mogelijke aanwijzing van de werknemer in een derde instelling; - ex- IBFT betrekkingen die Geco's of APE's zijn geworden; - anciënniteit in aanmerking genomen door de paritaire commissie; - harmoniseringspremies; - anciënniteit verworven bij de werkgever; - anciënniteit werkelijk in aanmerking genomen door de werkgever voor de berekening van de bezoldiging; - eindejaarspremie; - gewaarborgd salaris niet onderworpen aan de RSZ; - andere salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - werkgeverstegemoetkoming in de kosten voor de verplaatsing van de woonplaats naar de werkplek; - wetsverzekering tegen arbeidsongevallen; - kosten van sociaal secretariaat. 5° Wat betreft de Algemene dienst audiovisuele sector en multimedia : a) Voor de sector van de plaatselijke en gemeenschappelijke televisies - gewone werkplek van de werknemer; - type arbeidsovereenkomst; - referentie-« voltijdse betrekking » - ex- IBFT betrekkingen die Geco's of APE's zijn geworden; - verbrekingsvergoeding; - begindatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - einddatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - anciënniteit werkelijk in aanmerking genomen door de werkgever voor de berekening van de bezoldiging; - eindejaarspremie; - gewaarborgd salaris niet onderworpen aan de RSZ; - andere salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - werkgeverstegemoetkoming in de kosten voor de verplaatsing van de woonplaats naar de werkplek; - wetsverzekering tegen arbeidsongevallen; - kosten van sociaal secretariaat. b) Voor de sector van het atelier voor klank- en radiofonische creatie : - gewone werkplek van de werknemer; - referentie-« voltijdse betrekking » - ex- IBFT betrekkingen die Geco's of APE's zijn geworden; - verbrekingsvergoeding; - anciënniteit verworven bij de werkgever; - anciënniteit werkelijk in aanmerking genomen door de werkgever voor de berekening van de bezoldiging; - eindejaarspremie; - gewaarborgd salaris niet onderworpen aan de RSZ; - andere salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - werkgeverstegemoetkoming in de kosten voor de verplaatsing van de woonplaats naar de werkplek; - wetsverzekering tegen arbeidsongevallen; - kosten van sociaal secretariaat. c) Voor de sector van het productie- en gastatelier : - gewone werkplek van de werknemer; - type arbeidsovereenkomst; - referentie-« voltijdse betrekking » - ex- IBFT betrekkingen die Geco's of APE's zijn geworden; - verbrekingsvergoeding; - begindatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - einddatum van de arbeidsovereenkomst met de werkgever; - type statuut - anciënniteit verworven bij de werkgever; - anciënniteit werkelijk in aanmerking genomen door de werkgever voor de berekening van de bezoldiging; - eindejaarspremie; - gewaarborgd salaris niet onderworpen aan de RSZ; - andere salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - werkgeverstegemoetkoming in de kosten voor de verplaatsing van de woonplaats naar de werkplek; - wetsverzekering tegen arbeidsongevallen; - kosten van sociaal secretariaat. d) Voor de sector van de mediatheek : - gewone werkplek van de werknemer; - referentie-« voltijdse betrekking » - ex- IBFT betrekkingen die Geco's of APE's zijn geworden; - verbrekingsvergoeding; - anciënniteit verworven bij de werkgever; - anciënniteit werkelijk in aanmerking genomen door de werkgever voor de berekening van de bezoldiging; - eindejaarspremie; - gewaarborgd salaris niet onderworpen aan de RSZ; - andere salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - werkgeverstegemoetkoming in de kosten voor de verplaatsing van de woonplaats naar de werkplek; - wetsverzekering tegen arbeidsongevallen; - kosten van sociaal secretariaat. 6° Wat het Algemeen Secretariaat betreft : a) Voor de sector van de sociale hulpverlening aan gedetineerden : - Gewone werkplek van de werknemer; - diploma dat toegang verleent tot het ambt; - studiegebied; - referentie-« voltijdse betrekking »; - groepsverzekering; - verbrekingsvergoeding; - afschrift van het diploma; - anciënniteit in aanmerking genomen voor de subsidie; - wetsverzekering; - kosten van sociaal secretariaat; - medische dienst; - terugbetaling van vervoerskosten. 7° Wat de O.N.E. (Dienst voor Geboorte en Kind) betreft : a) Voor de sector van de « SOS-kinderen »-ploegen : - diploma dat juridisch toegang verleent tot het ambt; - studiegebied; - referentie-« voltijdse betrekking »; - betrekkingen van de overheid gedetacheerd bij de werkgever; - salarisgegevens niet onderworpen aan de RSZ; - groepsverzekering - verbrekingsvergoeding; - verjaardag van de toegekende anciënniteit; - anciënniteit in aanmerking genomen voor de subsidie; - haard- en standplaatstoelage; - andere toegekende voordelen; - wetsverzekering; - medische dienst; - andere beroepskosten die ten laste vallen van de operator; - maaltijdcheques; - vertrekvakantiegeld; - aantal uren prestaties over een referentieperiode; - eindejaarspremie; - aantrekkelijkheidspremie. b) Voor de gesubsidieerde opvangmilieus : - erkenningsnummer; - type arbeidsovereenkomst; - ambt en diploma of bekwaamheidsbewijs dat toegang verleent tot het ambt; - referentie-« voltijdse betrekking »; - einddatum van de arbeidsovereenkomst bij de werkgever; - datum van inwerkingtreding van het Tandem Plan; - Old Timer bijdrage; - bedrag van het forfaitaire barema; - aantal gesubsidieerde dertigsten voor de referentieperiode; - percentage voltijdse equivalenten gesubsidieerd voor de referentieperiode.

Art. 6.De geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling moet op evolutieve wijze georganiseerd worden en moet ofwel informatie kunnen inzamelen die aanvullend is aan deze bedoeld in de artikelen 4 en 5, ofwel niet meer bepaalde gegevens verzamelen die achterhaald zijn geworden.

Na advies van het Begeleidingscomité en op voorstel van de Secretaris-generaal en/of van de Administrateur-generaal van de « O.N.E. », past de Minister-President de lijst aan van de variabelen bedoeld in de artikelen 4 en 5.

Art. 7.Het Secretariaat-generaal richt zich tot de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid om gegevens te verkrijgen die overeenstemmen met de variabelen bedoeld in de artikelen 4 en 5 die ze behoudt, alsook van de bijwerkingen ervan. Door de samenwerking met de diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap richt het zich tot andere bronnen van authentieke gegevens van het Gewest en/of de Gemeenschap, alsook tot werkgevers om mededeling van andere gegevens en de bijwerkingen ervan te verkrijgen.

Art. 8.Wanneer, bij toeval of bij overmacht, de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling momenteel niet georganiseerd of geraadpleegd kan worden, waarbij de controles of de toekenning van erkenningen, machtigingen, controles, aanmeldingen en/of uitbetalingen van subsidies in het gevaar worden gebracht, richten de diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap zich tot werkgevers voor de mededeling van gegevens die nodig zijn voor de controle, de berekening van subsidies en het toezicht op de voorwaarden voor de erkenningen, aanmeldingen en machtigingen.

In het geval dat, wegens een disfunctie van de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid, deze de nodige authentieke gegevens niet kan meedelen voor de controles of de toekenning van erkenningen, machtigingen, controles, aanmeldingen en/of uitbetalingen van subsidies, is het Secretariaat-generaal bevoegd om het geheel van de informatie te verkrijgen die nodig is voor de controle, de berekening van subsidies en het toezicht op de voorwaarden voor de erkenningen, aanmeldingen en machtigingen, door onder andere contact op te nemen met de diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap en de betrokken werkgevers.

Art. 9.De gegevens vermeld in de artikelen 4 en 5 worden ten minste één keer per jaar en ten hoogste één keer per kwartaal ingezameld indien de aanpassing nodig blijkt voor de uitbetaling van subsidies en het toezicht op de voorwaarden voor de erkenning, de aanmelding, de controle en de machtiging bij de Kruispuntbank van de Sociale Zekerheid en de werkgevers. HOOFDSTUK II. - De gegevens als statistisch instrument

Art. 10.§ 1. Het Secretariaat-generaal bezorgt de betrokken ministers, alsook de diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap die dat nodig hebben voor de doelstellingen bedoeld in artikel 6 van het Decreet, de gegevens vervat in de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling. Deze mededeling kan slechts betrekking hebben op de anoniem of gecodeerd gemaakte gegevens. § 2. Enkel de statistieken die uit anonieme of gecodeerde gegevens voortvloeien, zullen mogen ontwikkeld worden met behulp van de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling. § 3. Het Secretariaat-generaal, dat zijn opdracht aan het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën uitbesteedt (ETNIC), maakt de gegevens noodzakelijk voor de doelstellingen bedoeld in artikel 6 van het Decreet en vervat in de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling, anoniem of, bij gebrek hieraan, gecodeerd, voordat ze aan de personen bedoeld in § 1 bezorgd worden.

Bij het overbrengen van anoniem of, bij gebrek hieraan, gecodeerd gemaakte gegevens, deelt het Secretariaat-generaal de personalia mee van de persoon (en) die verantwoordelijk is (zijn) voor de verwerking van gegevens. § 4. Het Secretariaat-generaal, dat zijn opdracht aan het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën uitbesteedt, neemt alle nodige en gepaste maatregelen zodat anonieme gegevens niet in persoonsgegevens of gecodeerde gegevens niet in niet-gecodeerde persoonsgegevens omgezet kunnen worden. In dit kader worden de gecodeerde gegevens bewaard volgens de nadere regels en termijnen bedoeld in artikel 2, § 1, 1° van het Decreet voor de niet-gecodeerde persoonsgegevens. § 5. Het Secretariaat-generaal vraagt een advies aan de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer over elk project van verwerking van gegevens van de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling voor statistische doeleinden.

Daartoe moet de volgende informatie overgebracht worden aan de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : - het voorwerp van de statistische studie; - het doel van de statistische studie; - de gegevens vervat in de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling, die overeenstemmen met de variabelen bedoeld in de artikelen 4 en 5 en die nodig zijn voor de statistische studie; - de aanstelling van de Minister, de dienst of de instelling van de Franse Gemeenschap die gegevens nodig heeft die vervat zijn in de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling voor de statistische studie; - de aanstelling van personen binnen de diensten of instellingen van de Franse Gemeenschap, die belast zijn met het ontvangen van de mededeling van anonieme of gecodeerde gegevens en die bevoegd zijn voor het gebruik van deze gecodeerde anonieme gegevens voor de statistische studie. HOOFDSTUK III. - De nadere regels voor de veiligheid en de vertrouwelijkheid

Art. 11.§ 1. Het Secretariaat-generaal is verantwoordelijk voor de verwerking in de zin van artikel 1, § 4, van de wet van 8 december 1992. Het is belast met de organisatie van de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling, de bepaling van een strategie inzake veiligheid, de ontwikkeling van een homogeen veiligheidsbeleid en de aanstelling van de verantwoordelijke die belast zal worden met de invoering van het veiligheidsplan. Het Secretariaat-generaal werkt een veiligheids- en vertrouwelijkheidsplan uit van niet-gecodeerde persoonsgegevens, alsook van anoniem of gecodeerd gemaakte gegevens. § 2. Het Overheidsbedrijf voor de Nieuwe Informatie- en Communicatietechnologieën van de Franse Gemeenschap (ETNIC) is de "verwerker" in de zin van artikel 1, § 5 van de wet van 8 december 1992. § 3. De persoon aangesteld overeenkomstig artikel 9 van het decreet als adviseur inzake de veiligheid van de informatie en de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van het Ministerie van de Franse Gemeenschap, heeft een opdracht van advies, documentatie, stimulatie en controle wat betreft de toepassing van de wet van 8 december 1992 binnen het Ministerie.

Art. 12.Het veiligheids- en vertrouwelijkheidsplan uitgewerkt door het Secretariaat-generaal moet het volgende bevatten : 1° een uiteenzetting van de methode voor de analyse van risico's betreffende de persoonsgegevens;2° de in aanmerking komende prioriteiten en de mechanismen die ingesteld zijn of ingesteld moeten worden naar aanleiding van deze analyse van risico's;3° de planning van de invoering;4° de beschrijving van de ingestelde organisatorische regels;5° de beschrijving van het proces voor het beheer van veiligheidsincidenten;6° de beschrijving van het proces voor de bewustmaking van de diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap voor dit beleid;7° de in aanmerking komende bepalingen om het veiligheidssysteem te blijven bijhouden dat pas ingesteld wordt;8° de veiligheidsprocedure voor de mededeling aan werkgevers van persoonsgegevens die als basis hebben gediend voor een beslissing inzake erkenning, machtiging, controle, aanmelding of uitbetaling van subsidies. Het veiligheids- en vertrouwelijkheidsplan wordt door de Secretaris-generaal goedgekeurd.

Het veiligheids- en vertrouwelijkheidsplan wordt bijgewerkt ingeval van wijziging aangebracht aan de organisatie en/of de verwerking van gegevens opgenomen in de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling. Het bijgewerkte veiligheids- en vetrouwelijkheidsplan wordt door de Secretaris-generaal goedgekeurd.

Het veiligheids- en vetrouwelijkheidsplan wordt ten minste één keer per jaar opnieuw geëvalueerd.

Art. 13.Alle persoonsgegevens worden opgeslagen in een beveiligde databank op een specifieke server toegewezen door het "ETNIC" aan het Secretariaat-generaal. De secretaris-generaal, alsook de ambtenaren van het Secretariaat-generaal belast met het beheer en de bijwerking van de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling zijn de enige die toegang hebben tot het geheel van de gegevens opgenomen in de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling.

De toegang tot deze gegevens door de diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap gebeurt mits de toestemming van de secretaris-generaal die het Ministerie van de Franse Gemeenschap vertegenwoordigt.

Art. 14.De Secretaris-generaal en de Administrateur-generaal van de "O.N.E." stellen met naam en schriftelijk, respectievelijk binnen het Secretariaat-generaal en de "O.N.E.", de personen aan die mededeling mogen hebben en die toegang mogen krijgen tot de persoonsgegevens wegens de ambten die ze bekleden en de vereisten gebonden aan het inzamelen van gegevens en aan het beheer van de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling. De aldus aangestelde personen verbinden zich schriftelijk ertoe voor de veiligheid en de vertrouwelijkheid van de gegevens waartoe ze toegang hebben, te zorgen.

De lijst van personen aangesteld overeenkomstig het eerste lid, met vermelding van hun titel en ambt, wordt opgesteld en elk jaar verstuurd voor informatie aan de veiligheidsadviseur van de Franse Gemeenschap en aan de veiligheidsadviseur van de "O.N.E.", elk wat hem betreft, en aan de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

Deze bijgewerkte lijst wordt ter beschikking gehouden van de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

Art. 15.De Administrateur-generaal van de "O.N.E." stelt, binnen de "O.N.E.", een adviseur aan inzake informatie, veiligheid en bescherming van de persoonlijke levenssfeer.

De adviseur heeft een opdracht van advies, documentatie, stimulatie en controle wat betreft de toepassing van de wet van 8 december 1992 binnen de "O.N.E.". Hij zorgt ervoor dat de gegevens die ter beschikking worden gesteld via de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling gebruikt worden overeenkomstig de bepalingen van het Decreet, alsook van dit besluit.

Art. 16.§ 1. De diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap nemen alle nodige maatregelen om de toegang tot persoonsgegevens vervat in de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling te beperken tot de enige personen die uitdrukkelijk belast zijn met het gebruik van deze gegevens en voor zover ze deze gegevens nodig hebben in het kader van een procedure voor machtiging, controle, erkenning, aanmelding of uitbetaling van subsidies. § 2. De Secretaris-generaal en de Administrateur-generaal van de "O.N.E." stellen met naam en schriftelijk, respectievelijk in de verschillende diensten van de Franse Gemeenschap en binnen de "O.N.E.", de personen aan, die in het kader van een procedure voor machtiging, controle, erkenning, aanmelding of uitbetaling van subsidies, toegang hebben tot persoonsgegevens van de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling wegens de ambten die ze bekleden en hun behoefte om de bovenvermelde gegevens te kennen. § 3. De Administrateur-generaal van het "ETNIC" stelt met naam en schriftelijk, de personen aan die toegang hebben tot persoonsgegevens van de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling wegens de ambten die ze bekleden en hun behoefte om deze gegevens te kennen om het ambt van "verwerker" uit te oefenen in de zin van artikel 1, § 5, van de wet van 8 december 1992. § 4. De aldus aangestelde personen verbinden zich schriftelijk ertoe voor de veiligheid en de vetrouwelijkheid te zorgen van de gegevens waartoe ze toegang hebben. De lijst van de aldus aangestelde personen met vermelding van hun titel en ambt, wordt opgesteld en voor informatie bezorgd aan de veiligheidsadviseur van de Franse Gemeenschap en de veiligheidsadviseur van de "O.N.E.", elk wat hem betreft, en aan de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer. § 5. De Secretaris-generaal, de Administrateur-generaal van de "O.N.E" en de Administrateur-generaal van het "ETNIC" werken een lijst bij van de raadplegingen van de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling zodat de raadplegingen, doelstellingen en verwerkingsprocessen, alsook de betrokken gegevens kunnen gecontroleerd worden. Deze lijst mag geen enkel inhoudelijk gegeven bevatten. § 6. De Secretaris-generaal, de Administrateur-generaal van de "O.N.E." en de Administrateur-generaal van het "ETNIC" nemen ook alle nodige technische en organisatorische maatregelen om de persoonsgegevens te beschermen tegen de toevallige of ongeoorloofde vernietiging, tegen toevallig verlies, tegen de ongeoorloofde toegang tot deze gegevens, tegen hun ongeoorloofde verspreiding, tegen de wijziging van of de verbinding met andere gegevens.

Art. 17.Elke werkgever opgenomen in de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling heeft toegang tot de gegevens die hem aangaan overeenkomstig de artikelen 9 en volgende van de wet van 8 december 1992.

De diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap hebben toegang tot de gegevens opgesomd in artikel 4 en tot de gegevens bedoeld in artikel 5, elk wat hen betreft.

Art. 18.§ 1. De werkgevers bedoeld in artikel 1, 1°, van het decreet kunnen, binnen de 30 dagen na de kennisgeving van een beslissing genomen inzake erkenning, machtiging, controle, aanmelding of uitbetaling van subsidies, aan elke dienst en instelling van de Franse Gemeenschap de mededeling vragen van persoonsgegevens die als basis voor zo'n beslissing gediend hebben.

De diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap delen elektronisch en, ingeval van een aanvraag van de werkgever, per post binnen een termijn van 30 dagen te rekenen vanaf de ontvangst van de aanvraag, de persoonsgegevens mee die als basis voor deze beslissing hebben gediend.

De termijn bedoeld in het vorige lid, wordt tussen 16 juli en 15 augustus geschorst. § 2. Als de persoonsgegevens die als basis gediend hebben voor een beslissing genomen inzake de erkenning, de machtiging, de controle, de aanmelding of de uitbetaling van subsidies, niet meegedeeld worden door de betrokken diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap aan de werkgever binnen de bovenvermelde termijn, kan de werkgever zich richten tot de bevoegde functionele minister om de mededeling ervan te bekomen. De bevoegde functionele minister bezorgt de gevraagde gegevens binnen een termijn van 60 dagen te rekenen vanaf de ontvangst van de aanvraag om mededeling van de gegevens die aan hem gericht is. Deze termijn wordt tussen 16 juli en 15 augustus geschorst.

Het gebrek aan mededeling van gegevens door de bevoegde functionele minister binnen de bovenvermelde termijn is gelijk aan een beslissing tot weigering. § 3. Bij betwisting van de gegevens die meegedeeld worden en die als basis hebben gediend voor een beslissing inzake de erkenning, de machtiging, de controle, de aanmelding of de uitbetaling van subsidies, beschikt de werkgever over een termijn van 30 dagen te rekenen vanaf de mededeling van de bovenvermelde gegevens door de diensten en instellingen van de Franse Gemeenschap of door de functionele minister om een beroep in te dienen bij de bevoegde functionele minister.

De bevoegde functionele minister geeft zijn beslissing betreffende de beoordeling van gegevens die als basis hebben gediend voor een beslissing inzake de erkenning, de machtiging, de controle, de aanmelding of de uitbetaling van subsidies binnen een termijn van 60 dagen te rekenen vanaf de ontvangst van het beroep van de werkgever.

Deze termijn wordt tussen 16 juli en 15 augustus geschorst.

Indien de bevoegde functionele minister binnen deze termijn zich niet heeft uitgesproken, betekent de beslissing een verwerping van het beroep.

Art. 19.De Franse Gemeenschap is de producent van de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling in de zin van de wet van 31 augustus 1998 betreffende de rechtsbescherming van databanken, en de titularis van alle daarmee verbonden rechten. Behalve de terbeschikkingstelling van gegevens om het doel bedoeld in artikel 6 van het decreet te bereiken, wordt de commercialisering van de inhoud van deze gegevens door verkoop, verhuur, verspreiding of elke andere vorm van terbeschikkingstelling aan derden verboden. Meer in het algemeen wordt elk ander gebruik dan zuiver intern als steun aan de activiteit van erkende gebruikers uitdrukkelijk verboden. HOOFDSTUK IV. - Samenstelling en werkingswijze van het begeleidingscomité en het sturingscomité Afdeling 1. - Het Begeleidingscomité

Hoofdstuk I : Samenstelling

Art. 20.§ 1. Het Begeleidingscomité is samengesteld als volgt : 1° de voorzitter van het Begeleidingscomité of zijn vertegenwoordiger;2° de voorzitter van het Sturingscomité of zijn vertegenwoordiger;3° een medewerker van de Minister-President belast met het dossier « geïnformatiseerde databank »;4° een vertegenwoordiger van de Dienst belast met de verwerking van de geïnformatiseerde databank, alsook zijn plaatsvervanger, beide aangesteld door de Secretaris-generaal;5° een vertegenwoordiger van de Dienst Onderzoek of zijn plaatsvervanger, beide aangesteld door de Secretaris-generaal;6° de leidend ambtenaar van de Juridische Dienst van het Ministerie of zijn plaatsvervanger die hij aanstelt;7° de inspecteur van Financiën belast met de aangelegenheden inzake het personeel of zijn plaatsvervanger die hij aanstelt;8° een vertegenwoordiger van elke functionele minister die de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling gebruikt; 9° de veiligheidsadviseur van het Ministerie van de Franse Gemeenschap en van de "O.N.E."; 10° een vertegenwoordiger van het ETNIC of zijn plaatsvervanger, aangesteld door de Administrateur-generaal van het ETNIC;11° een vertegenwoordiger van elk algemeen bestuur die de geïnformatiseerde databank gebruikt of zijn plaatsvervanger, aangesteld door de betrokken Administrateurs-generaal; 12° een vertegenwoordiger van de "O.N.E." of zijn plaatsvervanger, beide aangesteld door de Administrateur-generaal van de "O.N.E.".

De Minister-President(e) legt de lijst van de leden van het Begeleidingscomité, alsook hun plaatsvervangers ter voorafgaand advies aan de Secretaris-generaal voor. Daarna, op de voordracht van de Minister-President, stelt de Regering de leden van het Begeleidingscomité aan, alsook de plaatsvervangers.

Bij afwezigheid van een lid en van zijn plaatsvervanger, kan een vervanger voorgesteld worden met uitdrukkelijke toestemming van de Voorzitter van het Begeleidingscomité. § 2. De Voorzitter nodigt volgens de behoeften of aanvragen van het Comité de volgende personen uit : - deskundigen; - vertegenwoordigers van dienstverleners die aan de werken van de geïnformatiseerde databank hebben bijgedragen en waarvan de prestaties onderzocht worden door het Comité in het kader van een procedure voor de bekrachtiging of het uitbrengen van advies.

De uitgenodigde leden wonen slechts de gedeeltes van de vergadering van het Begeleidingscomité bij die ze betreffen.

Hoofdstuk II : Werking

Art. 21.Het Begeleidingscomité wordt door zijn Voorzitter bijeengeroepen en vergadert ten minste één keer per jaar. De Voorzitter roept ambtshalve het Begeleidingscomité bij of op aanvraag van één van de functionele ministers die betrokken zijn bij het gebruik van de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling.

Art. 22.Een vergadering van het Begeleidingscomité over het onderzoek van het evaluatieverslag vindt ambtshalve plaats om de twee jaar, ten laatste in de loop van de maand mei volgend op de referentieperiode bedoeld in artikel 10, § 5, a), 1° van het decreet.

De - zelfs voorlopige - conclusies van het Begeleidingscomité over het evaluatieverslag, worden ten laatste voor volgend 15 juni aan het Sturingscomité bezorgd.

Art. 23.Het verslag dat volgt op de analyse op initiatief van de Secretaris-generaal overeenkomstig artikel 10, § 5, a), 1° van het decreet, bevat het volgende : 1° een overzicht van de beheersgegevens en statistische informatie die beschikbaar zijn in de databank;2° een staat van de beheersverwerkingen die elk jaar uitgevoerd worden door de dienst belast met de geïnformatiseerde databank, in samenwerking met het "ETNIC";3° een staat van de statistische verwerkingen die elk jaar uitgevoerd worden door de dienst belast met de geïnformatiseerde databank, eventueel in samenwerking met het "ETNIC". Onder staat van verwerkingen wordt verstaan het volledige overzicht van de exploitatie-aanvragen met vermelding, in elk geval, van de naam van de aanvrager(s), de datum van de aanvraag, zijn synthetische voorwerp, de termijn voor een antwoord, een korte uitleg van de eventuele vertragingen om een antwoord te geven, alsook een korte uiteenzetting over de mogelijke problemen daaromtrent. 4° een synthetisch overzicht van de beheersgegevens en de statistische gegevens volgens : a) de frequentie van de verzoeken die ze betreffen;b) de oorsprong van de verzoeken die ze betreffen;c) hun betrouwbaarheidsgraad.5° een overzicht van het personeelsbeleid in voltijds equivalent en werkbetrekkingen, voorbehouden voor de geïnformatiseerde databank, alsook de werkingskosten en de nadere regels voor de samenwerking tussen de cel belast met de geïnformatiseerde databank, de diensten van de Administratie en het "ETNIC" en, als dit het geval is, met andere partners.6° de technische of conceptuele ontwikkelingsvereisten van de geïnformatiseerde databank met inbegrip van de mogelijke linken met de gewestinstellingen. Afdeling 2. - Het Sturingscomité

Hoofdstuk I : Samenstelling

Art. 24.§ 1. Het Sturingscomité is samengesteld als volgt : 1° de voorzitter van het Sturingscomité of zijn vertegenwoordiger;2° de voorzitter van het Begeleidingscomité of zijn vertegenwoordiger;3° een vertegenwoordiger van elke functionele minister betrokken bij de geïnformatiseerde databank, alsook zijn plaatsvervanger;4° een vertegenwoordiger van de Minister van Begroting van de Franse Gemeenschap of zijn plaatsvervanger;5° een technische vertegenwoordiger van elke functionele minister die de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling gebruikt of zijn plaatsvervanger;6° de verantwoordelijke van de dienst belast met de verwerkingen van de geïnformatiseerde databank of zijn plaatsvervanger;7° de Administrateur-generaal van het "ETNIC" of zijn vertegenwoordiger; 8° de Administrateur-generaal van de "O.N.E." of zijn vertegenwoordiger; 9° een vertegenwoordiger van de organen belast, in voorkomend geval, in het Brussels Gewest en in het Waals Gewest, met de invoering van de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling;10° de ambtenaar die het Secretariaat-generaal vertegenwoordigt als eigenaar van de toepassing of zijn plaatsvervanger;11° een vertegenwoordiger van elke vakbondsorganisatie belast met de non-profit sectoren of zijn plaatsvervanger;12° een vertegenwoordiger van elke werkgeversorganisatie van de non-profit sectoren of zijn plaatsvervanger. De vertegenwoordigers van de sociale partners nemen nochtans slechts met recht deel aan de vergaderingen van het Sturingscomité die de evaluatie van het decreet ten doel hebben.

De Minister-President benoemt de leden van het Sturingscomité, alsook de plaatsvervangers.

Bij afwezigheid van een lid en van zijn plaatsvervanger, wordt een vervanger voorgedragen met uitdrukkelijke toestemming van de Voorzitter van het Sturingscomité.

Art. 25.Volgens de agenda van de vergaderingen, de behoeften of de aanvragen van de leden van het Sturingscomité, nodigt de Voorzitter deskundigen, leden van het Begeleidingscomité, bestuursassistenten, verkozenen of vertegenwoordigers van de sociale partners of van de burgerlijke maatschappij uit.

Hoofdstuk II : Werking

Art. 26.Het Sturingscomité vergadert ambtshalve op bijeenroeping van zijn Voorzitter.

De Voorzitter roept ambtshalve het Sturingscomité bij, op aanvraag van één van de functionele ministers die betrokken zijn bij het gebruik van de geïnformatiseerde databank, van de voorzitter van het Begeleidingscomité of van de sociale partners.

In dit laatste geval moet de aanvraag om vergadering schriftelijk ingediend worden en dit, twee maanden op voorhand, door het geheel van de leden die de vakbondsorganisaties vertegenwoordigen in het Comité of van hun plaatsvervangers, of door het geheel van de leden die de werkgeversorganisaties vertegenwoordigen in het Comité of hun plaatsvervangers.

Bij straffe van nietigheid moet de aanvraag gemotiveerd worden en de punten nauwkeurig bevatten die de sociale partners wensen te onderzoeken.

Art. 27.Het Sturingscomité is het advies- en raadgevend orgaan van de Minister-President inzake de geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling. Hij bereidt de beslissingen van de Minister-President en van de Regering voor, naargelang het geval, om de toepassing van het decreet en de genomen oriëntaties te waarborgen, aanpassingsbepalingen, zelfs andere nieuwe oriëntaties voor te stellen, in voorkomend geval, wegens onvoorziene gebeurtenissen. Het is ook, voor de geïnformatiseerde databank voor de non-profit tewerkstelling, een bevoorrechte instelling voor overleg tussen de vertegenwoordigers van de Franse Gemeenschap en de sociale partners.

Het beslist en beraadslaagt geldig, bij voorkeur bij consensus, ongeacht het aantal aanwezige leden. Bij meningsverschil en op aanvraag van de betrokken leden, worden de verschillende meningen opgenomen in de notulen. Uitzonderlijk, wanneer gewenst wordt dat de meningsverschillen in het bijzonder naar voren worden gebracht, kan een stemming aangevraagd worden, maar in elk geval moet het principe daarvan aanvaard worden door de meerderheid van de aanwezige leden.

Art. 28.Een vergadering van het Sturingscomité over het onderzoek van het verslag van het Begeleidingscomité betreffende de tweejaarlijkse evaluatie van het decreet, vindt ambtshalve plaats om de twee jaar, ten laatste in de loop van de maand oktober volgend op de referentieperiode bedoeld in artikel 10, § 5, a, 1°, van het decreet.

Tijdens deze vergadering worden de - zelfs voorlopige - conclusies, zelfs voorlopig, van het Begeleidingscomité over het evaluatieverslag van de geïnformatiseerde databank onderzocht.

Art. 29.Het Sturingscomité brengt zijn advies uit over het verslag van het Begeleidingscomité binnen een termijn van één maand volgend op de vergadering bedoeld in artikel 28, die twee keer verlengd kan worden om buitengewone redenen die behoorlijk opgenomen worden. Het advies wordt dan bezorgd aan de betrokken raden en commissies voor advies, alsook aan het Parlement van de Franse Gemeenschap.

Dit advies vermeldt uitdrukkelijk en specifiek de overwegingen uitgedrukt door de vertegenwoordigers van de sociale partners.

Art. 30.Het decreet van 19 oktober 2007 betreffende de invoering van een geïnformatiseerde databank voor tewerkstelling in de non-profit sector van de Franse Gemeenschap en dit besluit treden in werking op 1 april 2009.

Brussel, 26 maart 2009.

Vanwege de Regering van de Franse Gemeenschap : De Minister-President, R. DEMOTTE De Vice-Presidente, Minister van Hoger Onderwijs, Wetenschappelijk Onderzoek en Internationale Betrekkingen, Mevr. M.-D. SIMO.N.E.T De Vice-President, Minister van Begroting, Financiën, Ambtenarenzaken en Sport, M. DAERDEN De Minister van Leerplichtonderwijs, C. DUPONT De Minister van Cultuur en Audiovisuele Sector, Mevr. F. LAANAN De Minister van Kinderwelzijn, Hulpverlening aan de Jeugd en Gezondheid, Mevr. C. FONCK De Minister van Jeugd en Onderwijs voor Sociale Promotie, M. TARABELLA

^