Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie
gepubliceerd op 17 juni 2019

Betrekking van Eerste Attaché A2 Dienstleider HRM binnen de Directie Coördinatie en procedures bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Oproep tot kandidaatstelling. - Mobiliteit en externe mutatie Overeenkomstig het besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie(...)

bron
gemeenschappelijke gemeenschapscommissie van brussel-hoofdstad
numac
2019013208
pub.
17/06/2019
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

GEMEENSCHAPPELIJKE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN BRUSSEL-HOOFDSTAD


Betrekking van Eerste Attaché A2 Dienstleider HRM binnen de Directie Coördinatie en procedures bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie. - Oproep tot kandidaatstelling. - Mobiliteit en externe mutatie. - Franse of Nederlands taalrol Overeenkomstig het besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 5 juni 2008, zoals gewijzigd op 29 november 2018, houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, heeft het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad op 28 februari 2019 de betrekking van eerste attaché A2 - Dienstleider HRM binnen de Directie Coördinatie en procedures vacant verklaard via mobiliteit en externe mutatie.

In aanvulling op het vervullen van de promotievoorwaarden, gelijkwaardig aan degene die vereist zijn voor de ambtenaren met een administratieve positie van de Diensten van het Verenigd College die hun aanspraken op bevordering kunnen doen gelden, dat ze niet onderworpen zijn aan een definitieve tuchtstraf die nog niet werd geschrapt, en dat ze bij hun evaluatie de beoordeling "voldoet aan de verwachtingen" of "uitzonderlijk" kregen, moeten de kandidaten aan de volgende voorwaarden voldoen : - Vast benoemd ambtenaar zijn van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad (Iriscare), van de Federale Staat, van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, van de Vlaamse, Franse en Duitstalige Gemeenschappen, van de Vlaamse en Franse Gemeenschapscommissies en van het Waalse Gewest, van de publiekrechtelijke rechtspersonen die ervan afhangen waarvan het personeel via SELOR wordt aangeworven. - Houder zijn van de graad van attaché van rang A1 met een niveauanciënniteit die ten minste drie jaar bedraagt (mobiliteit) of houder zijn van een graad gelijkwaardig aan de te vervullen functie (externe mutatie).

Alle kandidaatstellingen moeten het volgende omvatten : - een sollicitatiebrief met een toelichting over de kwalificaties en ervaring die de kandidaat kan voorleggen met betrekking tot de functie; - een bijgewerkt CV. De toegelaten kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een interview met een selectiejury. Tijdens dat gesprek worden de generieke competenties van de kandidaten geëvalueerd met betrekking tot de vereisten van de functie, hun motivatie, interesses en affiniteit met het werkdomein.

Het Verenigd College zal een individueel overdrachtsbesluit nemen voor de eerste laureaat van de selectie. Dit besluit zal per uittreksel in het Belgisch Staatsblad worden gepubliceerd.

De geïndexeerde bezoldiging (1,7069) van eerste attaché A2 is vastgelegd tussen minimum 49.621,29 euro en maximum 76.170,42 euro per jaar (bijlage A van het bovengenoemde besluit van 5 juni 2008).

Elke kandidaatstelling moet, op straffe van nietigheid, aangetekend verzonden worden voor 7 juli 2019 voor 18u, waarbij de poststempel als bewijs geldt, op volgend adres: De Heer N. LAGASSE, Leidend Ambtenaar bij de Diensten van Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad; Belliardstraat 71 - 1, 1040 BRUSSEL. De administratieve verblijfplaats die wordt opgelegd aan de houder van voornoemde graad is de zetel van de Diensten van Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, namelijk: Belliardstraat 71, te 1040 BRUSSEL. De complete functiebeschrijving is hieraan bijgevoegd. Alle informatie betreffende de inhoud van de functie, de procedure en de gelijkwaardigheid van graden kan worden verkregen bij de heer Benoît Gillis, Verantwoordelijke - Dienst HR 02-552 01 08 of de heer Piset Nuon Neava, Attaché - Dienst HR 02-552 01 37.

Bijlage A2 - Eerste attaché diensthoofd Human resources management (M/V) - Diensten van het Verenigd College Met het oog op de leesbaarheid wordt in deze functiebeschrijving de mannelijke vorm gebruikt om bepaalde rollen aan te duiden. Het gebruik van mannelijke termen als bijvoorbeeld medewerker of diensthoofd slaat op beide geslachten.

Deze functie van diensthoofd valt onder de directie Coördinatie en procedures, die bestaat uit vier diensten : de dienst Infrastructuur, de dienst HRM, de dienst Procedures en juridische ondersteuning en de dienst Coördinatie en transversale ondersteuning.

Doelstellingen In direct contact met de directeur van de directie Coördinatie en procedures de dienst Human resources management (HRM) leiden en coördineren om de operationele resultaten van de dienst te behalen en te voldoen aan de instructies van het management.

Die directeur op strategisch en operationeel gebied adviseren, ondersteunen en informeren, met oog voor kwaliteit om een conceptuele, organisatorische en strategische bijdrage te leveren aan de doelstellingen van de organisatie binnen de bevoegdheden van de dienst HRM. Het team van de dienst HRM coördineren en leiden, zodat de directeur Coördinatie en procedures en de leidende ambtenaren de beleidsdoelstellingen in verband met de bevoegdheden van deze dienst kunnen vastleggen en behalen.

Taken Als leidinggevende De activiteiten van de dienst HRM coördineren en superviseren en de goede werking van de dienst verzekeren;

En De uitvoering van de verschillende plannen en operationele projecten voorbereiden, beheren en opvolgen, ter ondersteuning van het management en de verschillende diensten/departementen van de organisatie : - De personeelsbehoeften en de personeelsbegroting van de organisatie opvolgen en de personeelsformatie en het personeelsplan (op korte en lange termijn) opstellen - De opleidingsinitiatieven van de verschillende diensten/departementen opvolgen - De aanwervings-, bevorderings- en mobiliteitsprocedures, ontwikkelcirkels en dergelijke lanceren en opvolgen - De stagedossiers opvolgen - De eventuele projecten tot verbetering of herstructurering van de organisatie opvolgen En Een doeltreffende werking van het team garanderen door iedere medewerker op te volgen en te ontwikkelen om de verantwoordelijkheid van het werk in zijn dienst te verzekeren op het vlak van kwaliteit en termijnen : ? De ontwikkeling van de medewerkers stimuleren; ? Zijn kennis en ervaring doorgeven om de expertise van de medewerkers uit te breiden; ? Toezien op de ontwikkeling van de expertise in zijn dienst; ? De motivatie en samenwerking tussen de teamleden garanderen; ? De taken en verantwoordelijkheden verdelen op basis van de ervaring en de competenties van de medewerkers; ? Het werk plannen en coördineren, en toezien op de uitvoering ervan; ? Richtlijnen en informatie geven over de uitvoering van projecten, de resultaten van de medewerkers opvolgen en zo nodig bijsturen; ? De medewerkers evalueren en begeleiden; ? Het personeel verloven en afwezigheden toestaan;

En Het budget van de dienst beheren, de jaarlijkse budgettaire ramingen en aanpassingen opstellen en maandelijks verslag uitbrengen over het gebruik van het budget En De contacten met de leden van het Verenigd College onderhouden En Alle vergaderingen met betrekking tot de bevoegdheden van zijn dienst bijwonen of zich laten vertegenwoordigen, met name de vergaderingen met de leden van het Verenigd College, met de federale overheid of de deelentiteiten of in de commissies of plenaire vergaderingen van de Verenigde Vergadering Als coördinator De transversale werkgroepen met betrekking tot de bevoegdheden van de dienst organiseren en coördineren En Toezien op de interne communicatie met de verschillende diensten binnen de organisatie en met hun akkoord, met het oog op de coherentie en de samenwerking bij operationele acties voor de uitvoering van het beleidsplan : ? De beleidsoriënteringen vertalen in operationele plannen, via interne vergaderingen, dienstnota's en instructies (neerwaartse communicatie) ? Intern overleg tussen de verschillende diensten organiseren en coördineren ? De rapportering ten opzichte van de directeur van de directie Coördinatie en procedures en de leidend ambtenaren coördineren En De verbeterings- en moderniseringsprojecten met betrekking tot de beleidskeuzes opvolgen om erop toe te zien dat die projecten binnen de beleidskeuzes passen : ? De doelstellingen en het projectplan opvolgen; ? De effectieve uitvoering van die doelstellingen en plannen opvolgen, met name ze omzetten in concrete acties, ervoor zorgen dat alle medewerkers ze goed begrijpen en hun werk in overeenstemming daarmee organiseren; ? De resultaten van de projectmedewerkers opvolgen; ? De voortgang van het project opvolgen en indien nodig aanpassingen doen; ? De projecten evalueren op basis van de behaalde doelstellingen.

En De managementvergaderingen bijwonen;

Als beleidsadviseur Adviezen geven over de toepassing van het statuut van het personeel, het geldelijk statuut en de loopbanen, om een eenvormige een correcte toepassing van de regelgeving in de hel organisatie te waarborgen - Vragen beantwoorden, adviezen geven aan het personeel van de organisatie en een de hiërarchie over het statuut, de regelgeving, de wetgeving in verband met het personeel (in verband met verlof, loon, loopbaan, de aanwerving van contractuelen in de dienst enz.) - Complexe dossiers behandelen - Tuchtprocedures lanceren en sancties voorstellen aan de hiërarchie - Het personeel inlichten over aanpassingen van de regelgeving, met deelname aan vakbondsoverleg - Het administratief beheer van het personeel en de betaling van wedden, premies en vergoedingen in overeenstemming met de huidige regelgeving of overeenkomsten eventueel opvolgen En De hiërarchie adviseren bij de beleidskeuzes van de organisatie, het evalueren van de beleidsacties en bepalen van eventuele correcties, om hen te helpen hun verbintenissen na te komen : ? Het overleg voor concrete actieplannen coördineren om de hierboven beschreven beleidsdoelstellingen van de dienst HRM te behalen; ? Voorstellen doen over de strategische en operationele doelstellingen van de organisatie in verband met de opdrachten van de dienst HRM; ? Verbeteringsprojecten binnen de organisatie voorstellen op basis van de analyse van de al dan niet behaalde doelstellingen van het managementplan;

Als bemiddelaar Beschikbaar zijn voor persoonlijke, psychologische, sociale, professionele of privéproblemen met het oog op een goede werkomgeving : - Zoeken naar een oplossing voor de problemen (alcoholisme, slechte verstandhouding, financiële problemen) - Zo nodig de betrokken personen oriënteren naar de juiste instantie (bv. sociale dienst) Als intern adviseur Het management en de andere betrokken personen adviseren inzake zijn eigen expertise zodat het management beslissingen kan nemen op basis van een onderbouwd advies : ? Het management ondersteunen met concreet advies; ? Interne of externe vragen, parlementaire vragen, enz. beantwoorden; ? Nota's opstellen; ? Specifieke dossiers voor de directeur van de directie Coördinatie en procedures en voor de leidende ambtenaren behandelen; ? Interne coördinatievergaderingen (Coördinatiecomité enz.) bijwonen die onder de verantwoordelijkheid van de leidend ambtenaar worden georganiseerd om de Diensten van het Verenigd College te beheren.

Als vertegenwoordiger Zijn dienst, zijn directie, de Diensten van het Verenigd College of leidend ambtenaren vertegenwoordigen in interne en/of externe instellingen om het standpunt van de organisatie te verduidelijken en te verdedigen : ? Interne coördinatievergaderingen bijwonen; ? Externe vergaderingen bijwonen om het standpunt van de organisatie te verduidelijken; ? Seminaries, congressen enz. bijwonen; ? De rol van contactpersoon op zich nemen voor verschillende formele en informele netwerken.

Positionering De functie wordt geleid door de directeur van de directie Coördinatie en procedures.

De functie geeft leiding aan een groep van 5 tot 10 medewerkers van niveaus A, B of C. Kennisdomeinen en diploma ? Diploma : Diploma hoger onderwijs lange type. ? Ervaring : o Ervaring in HRM is vereist o Kennis van de verschillende competentiegebieden van HRM is een pluspunt o Kennis en/of ervaring in openbaar bestuur of in een openbare administratie is een pluspunt Voor de functie vereiste competenties

Informatiebeheer

Omgaan met taken

Omgaan met medewerkers

Omgaan met relaties

Omgaan met het eigen functioneren

Informatie begrijpen

Taken uitvoeren

Kennis en informatie delen

Communiceren

Respect tonen

Informatie verwerken

x

Structureren van het werk

Ondersteunen

Actief luisteren

Zich aanpassen

Informatie analyseren

x

Problemen oplossen

K

Medewerkers aansturen

In team werken

K

Betrouwbaarheid tonen

Informatie integreren

Beslissen

Medewerkers motiveren

K

Dienstverleningsgericht werken

Inzet tonen

K

Innoveren

K

Organiseren

K

Medewerkers ontwikkelen

K

Adviseren

Stress beheren

Conceptualiseren

De dienst beheren

Teams bouwen

Beïnvloeden

K

Zichzelf ontwikkelen

Inzicht in de organisatie

Beheren van de organisatie

Teams aansturen

Relaties bouwen

Doelstellingen behalen

Een visie ontwikkelen

De organisatie besturen

Inspireren

Netwerken

Organisatiebetrokkenheid tonen


Deze tabel dient als volgt geïnterpreteerd te worden : - De functieverantwoordelijke moet over de vaardigheden beschikken die ingekleurd zijn, en dit in elk van de 5 kolommen. Het verwachtingsniveau is daarbij stijgend van boven naar beneden. - K = een kernvaardigheid voor een ambtenaar in deze functie.

Waarom ons team vervoegen? Wij bieden u een aantrekkelijke carrière en de mogelijkheid verantwoordelijkheden uit te oefenen in een administratie in volle ontwikkeling bij de Dienst Gezondheid en Bijstand aan personen in Brussel.

Onze werknemers profiteren vooral van een aangename werkomgeving en -omstandigheden, een evoluerende salarisloopbaan (vlakke loopbaan), maaltijdcheques, de mogelijkheid om te telewerken, een voordelige hospitalisatieverzekering, gratis openbaar vervoer, interessante taalpremies,...

^