gepubliceerd op 12 maart 2024
Besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad tot aanwijzing van de leden van de evaluatiecommissie voor de mandaathouders van de Diensten van het Verenigd College en van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag
GEMEENSCHAPPELIJKE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN BRUSSEL-HOOFDSTAD
18 JANUARI 2024. - Besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad tot aanwijzing van de leden van de evaluatiecommissie voor de mandaathouders van de Diensten van het Verenigd College en van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag (Iriscare)
Het Verenigd College, Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen, artikel 79, § 1;
Gelet op de ordonnantie van 23 maart 2017 houdende de oprichting van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag;
Gelet op het besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 5 juni 2008 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, artikel 23/3;
Gelet op het besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de bicommunautaire Dienst voor gezondheid, bijstand aan personen en gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, artikel 25;
Gelet op het besluit van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 5 juli 2018 tot vaststelling van het huishoudelijk reglement van de evaluatiecommissie voor de mandaathouders van de diensten van het Verenigd College en van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, alsook van de vergoeding van hun leden;
Overwegende dat het nodig is de leden aan te stellen van de evaluatiecommissie voor de mandaathouders van de Diensten van het Verenigd College en van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad;
Gelet op het feit dat mevrouw Anne KIRSCH beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, gezien haar opleiding en haar beroepservaring, in het bijzonder als Adjunct-Bestuurder-Generaal bij de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid ;
Gelet op het feit dat mevrouw Dorien ROBBEN, adjunct-directeur-generaal van de Brusselse Gewestelijke Huisvestingsmaatschappij (BGHM), over een aantoonbare ervaring in overheidsmanagement beschikt; dat ze een ruime kennis van de Brusselse openbare sector heeft en over de nodige competenties beschikt om te oordelen over de verwezenlijkingen van de opgelegde mandaatdoelstellingen van hoge ambtenaren;
Gelet op het feit dat mevrouw Bernadette LAMBRECHTS beschikt over aantoonbare ervaring in overheidsmanagement door haar uitoefening van de functie van administrateur-generaal van de Diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie sinds 1 november 2013;
Gelet op het feit dat de heer Jean-Claude MOUREAU, voormalig directeur-generaal van Brussel Mobiliteit bij de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, die overigens wettelijk tweetalig is, over alle kwaliteiten en ervaring beschikt om te oordelen over de bekwaamheid van de kandidaten, met name wat betreft hun kwaliteiten op het vlak van management, personeelsbeheer en de mate waarin ze de voor hen vastgestelde doelstellingen hebben bereikt (effectieve lid);
Gelet op het feit dat de heer Cédric VERSCHOOTEN, adjunct-directeur-generaal van Talent.Brussels, die overigens wettelijk tweetalig is, over een aantoonbare ervaring in overheidsmanagement beschikt; dat hij ruime expertise heeft in rekrutering en evaluatie van topmanagers van de gewestelijke overheidsdiensten van Brussel; dat hij bovendien heeft een brede kennis van de Brusselse openbare sector; dat hij over de nodige competenties beschikt om te oordelen over de bekwaamheid van de mandaathouders en de mate waarin zij de aan hen opgelegde mandaatdoelstellingen hebben gerealiseerd;
Gelet op het feit dat de heer Benjamin RENAVILLE verschillende managementfuncties uitgeoefend heeft in de Brusselse administratie, dat hij een uitgebreide ervaring terzake heeft kunnen ontwikkelen in zijn huidige functie van Directeur diensthoofd van de Afdeling HR en Financiën van Leefmilieu Brussel, en dat hij beschikt over de kennis van en ervaring met beoordelingsprocessen die hij heeft opgedaan in zijn kaderfunctie ;
Gelet op het feit dat de heer Jos RAYMENANTS ervaring heeft in HR en aansturing van teams, zowel als huidig adjunct-algemeen-directeur van NET Brussel als in zijn voorgaande functies; dat hij over alle kwaliteiten en ervaring beschikt om de competenties van de mandaathouders in te schatten ;
Gelet op het feit dat mevrouw Caroline MANCEL, adjunct directrice-generaal van Actiris sinds 1 april 2016, en overigens wettelijk tweetalig is, over een uitgebreide ervaring in overheidsmanagement beschikt; dat haar aanstelling als lid van de evaluatiecommissie relevant en nuttig blijkt;
Gelet op het feit dat Mevrouw dat mevrouw Marie-Carmen Bex een uitgebreide managementervaring heeft opgebouwd in haar huidige functie als adjunct directrice-generaal van Innoviris, dat zij een gedetailleerde kennis heeft van de overheidsinstellingen en van hun werking, en dat zij de toepassing van de evaluatieprocessen, verworven in haar omkaderingsfuncties, beheerst;
Gelet op het feit dat de heer Etienne SCHOONBROODT, wettelijk tweetalig, beschikt, met zijn professionele ervaring, met name in zijn huidige functie als gemeentelijke Secretaris, over een expertise op het vlak van overheidsmanagement;
Gelet op het feit dat de heer Philippe Van MUYLDER, voormalig voorzitter van het Brusselse ABVV en lid van verschillende beheerscomités van Brusselse instellingen van openbaar nut, in deze hoedanigheid een grote ervaring met management en een uitstekende kennis van de Brusselse instellingen heeft;
Op voorstel van de Leden van het Verenigd College bevoegd voor het Openbaar Ambt, Na beraadslaging, Besluit :
Artikel 1.Worden aangewezen voor een termijn van vijf jaar als effectieve leden van de evaluatiecommissie voor de mandaathouders van de Diensten van het Verenigd College en van de bicommunautaire Dienst voor Gezondheid, Bijstand aan Personen en Gezinsbijslag (Iriscare) van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad: 1° Mevrouw Anne KIRSCH (F);2° Mevrouw Dorien ROBBEN (N) ;3° Mevrouw Bernadette LAMBRECHTS (F);4° De heer Cédric VERSCHOOTEN (N);5° De heer Jos RAYMENANTS (N);6° De heer Benjamin RENAVILLE (F);7° De heer Jean-Claude MOUREAU (F). Van deze leden is de heer Jean-Claude MOUREAU benoemd tot voorzitter.
Art. 2.Worden aangewezen voor een termijn van vijf jaar als plaatsvervangende leden van dezelfde commissie: 1° Mevrouw Caroline MANCEL (N) ;2° Mevrouw Marie-Carmen BEX (F): 3° De heer Etienne SCHOONBROODT (F);4° De heer Philippe VAN MUYLDER (F).
Art. 3.Dit besluit treedt in werking op 18 januari 2024.
Art. 4.De Leden van het Verenigd College bevoegd voor het Openbaar Ambt worden belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 18 januari 2024.
S. GATZ