gepubliceerd op 24 april 2009
Besluit 2005/757 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie tot toekenning van een subsidie aan het "Centre bruxellois d'Action interculturelle" als Gewestelijk Ondersteuningscentrum
29 SEPTEMBER 2005. - Besluit 2005/757 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie tot toekenning van een subsidie aan het "Centre bruxellois d'Action interculturelle" als Gewestelijk Ondersteuningscentrum
Het College, Gelet op het decreet van de Franse Gemeenschapscommissie van 13 mei 2004 met betrekking tot de sociale samenhang;
Gelet op het decreet van 13 december 2004 houdende de algemene uitgavenbegroting van de Franse Gemeenschapscommissie voor het begrotingsjaar 2005;
Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 26 mei 2005 houdende uitvoering van het decreet van de Franse Gemeenschapscommissie van 13 mei 2004 met betrekking tot de sociale samenhang;
Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 29 september 2005 tot aanwijzing van het Gewestelijk Ondersteuningscentrum;
Gelet op het boeken in artikel 22.20.33.05 van de begroting 2005 van de Franse Gemeenschapscommissie van kredieten bestemd voor de VZW "Centre bruxellois d'Action interculturelle";
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op donderdag 29 september 2005;
Gelet op het akkoord van het Collegelid belast met de begroting;
Overwegende dat het "Centre bruxellois d'Action interculturelle" werd aangeduid als gewestelijk ondersteuningscentrum;
Op voorstel van het Collegelid belast met de Sociale Samenhang, Besluit :
Artikel 1.Dit besluit regelt een aangelegenheid bedoeld in artikel 128 van de Grondwet, krachtens artikel 138 van de Grondwet.
Art. 2.Aan de VZW "Centre bruxellois d'Action interculturelle", gelegen te 1000 Brussel, Stalingrandlaan 24, wordt een subsidie van euro 25.000 toegekend voor de periode van 1 oktober 2005 tot 31 december 2005.
Deze subsidie draagt bij in de personeelskosten, werkgeverslasten inbegrepen en in de werkingskosten, teneinde het « Centre bruxellois d'Action interculturelle » in staat te stellen om de opdrachten van het ondersteuningscentrum waar te nemen.
De subsidie moet geboekt worden op basisallocatie 22.20.33.05 van de begroting 2005 van de Franse Gemeenschapscommissie.
De vereffening gebeurt in twee schijven : een eerste schijf van 80 % van de totale subsidie, hetzij euro 20.000 wordt gecrediteerd voor het rekeningnummer 001-0730521-90 van de C.B.A.I., tegen afgifte van een schuldvordering.
Tegen afgifte van een tweede schuldvordering en de elementen die in artikel 3 worden hernomen, wordt het saldo van 20 %, hetzij euro 5.000 vereffend na ontvangst van alle verantwoordingsstukken die betrekking hebben op het totaal van de subsidie voor de in 2005 gedekte periode.
Art. 3.1. Om de aanwending van de subsidie te staven, moet de begunstigde vereniging verantwoordingsstukken indienen die met de globale subsidie overeenstemmen, te weten : balans, ontvangsten- en uitgavenrekening van de gesubsidieerde activiteit, de kopieën van de verantwoordingsstukken van de uitgaven, alsook een activiteitenverslag dat betrekking heeft op de acties die gevoerd werden om aan de opdrachten te voldoen.
Deze documenten moeten uiterlijk op 30 april 2006 doorgegeven worden aan de administratie van de Franse Gemeenschapscommissie.
Het zijn de kopieën van de verantwoordingsstukken die bij de Franse Gemeenschapscommissie zijn ingediend. De originelen worden altijd in de vereniging bewaard.
Lijst van de verantwoordingsstukken die in aanmerking komen
In aanmerking komende kosten
In aanmerking komende stukken
Aanvullingen
Huur
permanente huur
ontvangst- of ander bewijs van betaling
betaalbewijzen en huurcontract
punctuele huur
factuur-overeenkomst
betaalbewijzen
lasten (gas, elektriciteit,...)
factuur
verzekeringen
betalingsbericht
betaalbewijzen
onderhoud
facturen
Publicaties ter promotie
realisatiekosten
facturen
betaalbewijzen en contract indien bestaande
drukkosten
facturen
betaalbewijzen en contract indien bestaande
distributiekosten
facturen
betaalbewijzen en contract indien bestaande
Administratieve kosten
klein materiaal
factuur, ticketten (de omschrijving vermelden)
specifiek materiaal, kantoormateriaal, informaticamateriaal,
factuur
documentatiemiddelen
factuur, tickets (de omschrijving vermelden)
telefoon, fax
factuur
posterijen
ontvangstbewijs
fotokopies
factuur, tickets (de omschrijving vermelden)
beheerskosten
factuur
betaalbewijzen
financiële kosten
door de bank opgestelde rekening
bankbewijzen
verzekeringen
betalingsbericht
betaalbewijzen
Verplaatsingskosten
openbaar vervoer
tickets (de omschrijving vermelden)
privé-vervoer (persoonlijk voertuig)
tabel met km-forfait
betaalbewijzen
Onderaanneming, honoraria, enz.
honoraria (advokaat, boekhouder, enz.)
rekening of facturen
betaalbewijzen, 325.50, converteerbaar
losse medewerkers
rekening of facturen
betaalbewijzen, 325.50, converteerbaar
Personeelskosten
1. met sociaal secretariaat
bezoldiging
individuele rekeningen, strookjes
betaalbewijzen
wettelijke verzekering
betalingsbericht
betaalbewijzen
extralegale verzekering
betalingsbericht
betaalbewijzen
2.zonder sociaal secretariaat
bezoldiging
strookjes
betaalbewijzen
wettelijke verzekering
betalingsbericht
betaalbewijzen
extralegale verzekering
betalingsbericht
betaalbewijzen
Opmerking : een betalingsbewijs is een rekeninguittreksel, een ontvangstbewijs, een voldane factuur. 2. De verantwoordingsstukken zullen enkel over de uitgaven kunnen gaan die in de loop van de periode van 1 oktober 2005 tot 31 december 2005 gedaan werden.3. De originele factuur van de goederen die met onderhavige subsidie werden verworven en waarvan de aankoopwaarde het bedrag van euro 495,79 (vierhonderd vijfennegentig euro en negenzeventig cent) overschrijdt, zal voorzien worden van een vermelding "COCOF" en zal geparafeerd worden door de voor de rekeningen van de vereniging verantwoordelijk persoon.Wanneer een verantwoordingsstuk door verschillende subsidiërende overheden gesubsidieerd wordt, gebruikt men de verdeling stempel en vervangt die de vermelding "COCOF". 4. De vereniging zal de verantwoordingsstukken moeten inventariseren in een samenvattende tabel waarin zij, per aard van de uitgaven, het nummer van de boeking op het factuurboek, de naam van de leverancier of van de dienstverlener, het nummer van het document en het bedrag zal hernemen.Behalve een algemeen totaal, zal de tabel eveneens een totaal per uitgavenrubriek vermelden. 5. Als, na controle van de verantwoordingsstukken, het bedrag dat de aanvaarde verantwoordingsstukken weergeeft, lager is dan het toegekend bedrag, dan zal de subsidie slechts uitbetaald worden ten belope van het bedrag van de aanvaarde verantwoordingsstukken.6. De begunstigde moet zeker naar de beste prijs/kwaliteitverhouding streven.De verantwoordingsstukken met betrekking tot de goederen die met de subsidie verworven werden en waarvan de aankoopwaarde euro 4.957,87 (vierduizend negenhonderd zevenenvijftig euro en zevenentachtig cent) overschrijdt, zal men vergezeld doen gaan van de kostenramingen die voor dezelfde koop door ten minste drie andere leveranciers werden opgemaakt. Als men niet de leverancier uitkiest die de beste prijs biedt, zal men eveneens de motivering van die beslissing bij de factuur voegen. 7. Voor duurzame goederen waarvan de waarde de euro 495,79 (vierhonderd vijfennegentig euro en negenenzeventig cent) overtreft, verworven met behulp van de subsidie, moet de begunstigde een investeringstabel bijhouden en deze elk jaar gedurende de boekhoudkundige afschrijvingsperiode automatisch indienen.Daaruit volgt voor de begunstigde de verplichting om de toewijzing van de met behulp van de subsidie verworven investeringsgoederen, gedurende dezelfde periode te behouden.
Art. 4.Het lid van het College dat bevoegd is voor de Sociale Samenhang is belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 29 september 2005.
Door het College : Ch. PICQUE, Collegelid belast met de Sociale Samenhang B. CEREXHE Voorzitter van het College