Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Franse Gemeenschapscommissie van 21 september 2023
gepubliceerd op 11 januari 2024

Besluit 2023/1905 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie houdende aanstelling van de leden en de secretarissen van de selectiecommissie voor de toekenning van het mandaat van directeur van het bestuur Bijstand aan personen met een handicap

bron
franse gemeenschapscommissie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2024000230
pub.
11/01/2024
prom.
21/09/2023
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

21 SEPTEMBER 2023. - Besluit 2023/1905 van het College van de Franse Gemeenschapscommissie houdende aanstelling van de leden en de secretarissen van de selectiecommissie voor de toekenning van het mandaat van directeur van het bestuur Bijstand aan personen met een handicap (rang 15)


Het College van de Franse Gemeenschapscommissie, Gelet op de bijzondere wet van 8 augustus 1980Relevante gevonden documenten type wet prom. 08/08/1980 pub. 11/12/2007 numac 2007000980 bron federale overheidsdienst binnenlandse zaken Bijzondere wet tot hervorming der instellingen. - Officieuze coördinatie in het Duits sluiten tot hervorming der instellingen, artikel 87, § 3, gewijzigd bij de bijzondere wetten van 8 augustus 1988 en 6 januari 2014;

Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse Instellingen, artikel 79, § 1;

Gelet op het decreet van de Franse Gemeenschapscommissie van 4 april 2014 betreffende de overdracht van de uitoefening van de bevoegdheden van de Franse Gemeenschap naar het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschapscommissie, artikel 4, 1° ;

Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 13 april 1995 houdende het statuut van de ambtenaren van de diensten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie, artikel 16/7 tot 16/9, ingevoegd bij besluit van het College van Franse Gemeenschapscommissie van 1 maart 2012;

Overwegende dat de leden en de secretarissen van de selectiecommissie moeten worden aangesteld voor de toekenning van het mandaat van directeur van het bestuur Bijstand aan personen met een handicap (rang 15);

Overwegende het feit dat mevrouw Anne KIRSCH, in haar hoedanigheid van adjunct-administrateur-generaal van de RSZ, over deskundigheid beschikt met betrekking tot de materies die tot de toe te wijzen mandaat van rang 15 behoren;

Overwegende het feit dat mevrouw Murielle QUINET beschikt over deskundigheid inzake overheidsmanagement, gezien haar functie als directrice bij IRISCARE;

Overwegende het feit dat mevrouw Françoise LANNOY, in haar hoedanigheid van administrateur-generaal van AVIQ, over deskundigheid beschikt met betrekking tot de materies die tot de toe te wijzen mandaat van rang 15 behoren;

Overwegende dat de heer Charles-Etienne LAGASSE beschikt over een brede expertise inzake overheidsmanagement, gezien zijn opleiding en zijn beroepservaring als bestuursdirecteur bij het Commissariat général des Relations Internationales (CGRI) gedurende 27 jaar en dan als inspecteur-generaal bij Wallonie-Bruxelles International (WBI) gedurende 5 jaar;

Overwegende het feit dat de heer Benjamin RENAVILLE beschikt over deskundigheid inzake overheidsmanagement, gezien zijn beroepservaring in het openbaar ambt en zijn functie als directeur van Leefmilieu Brussel;

Op voorstel van het collegelid belast met Openbaar Ambt;

Na beraadslaging, Besluit :

Artikel 1.In dit besluit wordt, met toepassing van artikel 138 van de Grondwet, een aangelegenheid bedoeld in de artikelen 127 en 128 van de Grondwet geregeld.

Art. 2.Worden aangesteld als leden van de selectiecommissie voor de toekenning van het mandaat van directeur van het bestuur Bijstand aan personen met een handicap (rang 15): 1. Mevrouw Anne KIRSCH;2. Mevrouw Muriel QUINET;3. Mevrouw Françoise LANNOY;4. De heer Charles-Etienne LAGASSE;5. De heer Benjamin RENAVILLE. Van die leden wordt Charles-Etienne LAGASSE benoemd tot voorzitter van de selectiecommissie.

Art. 3.Worden benoemd als secretarissen van de selectiecommissie: 1. Mevrouw Joëlle BORIAU, als werkende secretaris;2. Mevrouw Emeline DE ZAN, als plaatsvervangende secretaris.

Art. 4.Dit besluit treedt in werking op de datum waarop het wordt ondertekend.

Art. 5.Het collegelid bevoegd voor Openbaar Ambt wordt belast met de uitvoering van dit besluit.

Brussel, 21 september 2023.

Namens het College : B. TRACHTE Voorzitster van het College Collegelid belast met Openbaar Ambt

^