Etaamb.openjustice.be
Besluit Van De Franse Gemeenschapscommissie van 11 september 1997
gepubliceerd op 29 oktober 1997

Besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie houdende delegaties van bevoegdheid en ondertekening aan de leidend ambtenaar van het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces

bron
franse gemeenschapscommissie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
1997031430
pub.
29/10/1997
prom.
11/09/1997
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

11 SEPTEMBER 1997. Besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie houdende delegaties van bevoegdheid en ondertekening aan de leidend ambtenaar van het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces


Het College van de Franse Gemeenschapscommissie, Gelet op artikelen 138 en 178 van de Grondwet;

Gelet op het decreet van de Franse Gemeenschapscommissie van 17 maart 1994 betreffende de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, inzonderheid op artikel 30;

Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 28 september 1995 tot aanduiding van het orgaan bevoegd om te beslissen over de aanvragen tot toelating van gehandicapten volgens de bepalingen van het decreet van de Franse Gemeenschapscommissie van 17 maart 1994 betreffende de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, alsook de procedures en wijzen van indiening van deze aanvragen;

Gelet op het besluit van de Franse Gemeenschapsregering van 9 mei 1995 betreffende de ontbinding van het Gemeenschapsfonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces en de overdracht van de goederen, rechten en plichten ervan aan het Waalse Gewest en de Franse Gemeenschapscommissie;

Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 4 juli 1995 tot vaststelling van de bevoegdheden van de leden ervan;

Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 4 juli 1995 tot regeling van de werking ervan en tot regeling van de ondertekening van de akten ervan;

Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 20 oktober 1994 houdende het statuut van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van de Franse Gemeenschapscommissie;

Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 20 oktober 1994 tot vaststelling van het geldelijk statuut van het personeel van de instellingen van openbaar nut van de Franse Gemeenschapscommissie;

Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 20 oktober 1994 tot vaststelling van de weddeschalen van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van de Franse Gemeenschapscommissie;

Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 20 oktober 1994 betreffende de uitoefening van een hogere functie in de instellingen van openbaar nut van de Franse Gemeenschapscommissie;

Gelet op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 10 november 1994 tot regeling van de bezoldiging van het personeel van de instellingen van openbaar nut van de Franse Gemeenschapscommissie;

Gelet op de beslissing van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 29 augustus 1997 houdende aanstelling van de heer Christian Bayi tot opdrachthouder bevoegd voor het algemeen administratief beheer van de diensten van het College;

Gelet op de beslissing van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 29 augustus 1997 houdende aanstelling van de heer Philippe Debacker, Adviseur bij het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, als opdrachthouder bevoegd voor het beheer van de operationele diensten van het College;

Overwegende dat het nodig is de delegaties van bevoegdheid en ondertekening die zijn toegekend aan de leidend ambtenaar en aan bepaalde ambtenaren van het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, te bepalen;

Op voordracht van het Lid van het College bevoegd voor Bijstand aan Personen, HOOFDSTUK I. - Delegaties op het vlak van personeel

Artikel 1.§ 1. Overeenkomstig de administratieve en geldelijke statuten die van toepassing zijn op het personeel van het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, wordt aan de leidend ambtenaar ervan de delegatie van bevoegdheid en ondertekening verleend voor : 1° het toelaten van uitkeringen bij wijze van uitzondering en het goedkeuren van de bijhorende kostenstaten voor de ambtenaren van niveau 1, 2+, 2, 3 en 4;2° het verlenen van verlof om persoonlijke redenen aan ambtenaren van niveau 2+, 2, 3 en 4 die daar om verzoeken;3° het opstellen van het vereiste voorstel voor het verlenen van verlof door ontslag uit de betrekking in het belang van de dienst;4° het vaststellen van verlof van rechtswege wegens ziekte of gebrek van de ambtenaren van niveau 2+, 2, 3 en 4, en het vaststellen van het wachtgeld dat hun moet worden toegekend;5° het wederoproepen van een ambtenaar afwezig door ziekte omdat de Administratieve Gezondheidsdienst hem geschikt heeft bevonden om ten minste gedeeltelijk zijn functies terug op te nemen indien dit verenigbaar is met de vereisten voor een goede werking van de dienst;6° het verlenen van verloven van allerlei aard waarop de personeelsleden recht hebben;7° het nemen van de beslissingen tot aanvaarding van vrijwillig ontslag of het normaal op rust stellen van de vastbenoemde of contractuele ambtenaren van niveau 2+, 2, 3 en 4;8° het op non-actief plaatsen van een ambtenaar wanneer deze zonder toestemming afwezig is of zonder geldige reden de duur van zijn verlof overschrijdt;9° het opleggen van tuchtmaatregelen, behalve de blaam, aan de ambtenaren van niveau 2+, 2, 3 en 4 en het uitspreken van schorsingen ten aanzien van de ambtenaren van hetzelfde niveau in het belang van de dienst;10° het bepalen van de wedde van de personeelsleden, het voorschot op de wedde en het bedrag van de toelage voor de uitoefening van hogere functies;11° het toekennen van bevorderingen door verhoging in graad en van benoemingen door wijziging van graad voor de graden van niveau 2+, 2, 3 en 4;12° het nemen van de nodige maatregelen om de ambtenaar met een vlakke loopbaan te bevorderen tot de graden die deze loopbaan inhoudt;13° het aanstellen van een ambtenaar voor de uitoefening van een hogere functie in de betrekkingen van niveau 2+, 2, 3 en 4, na gemotiveerd advies van de directieraad, en het voorlopig aanstellen van een ambtenaar voor de uitoefening van een hogere functie in de betrekkingen van niveau 1, 2+, 2, 3, en 4, wanneer de continuïteit van de dienst dit vereist;14° het onslaan, om ernstige redenen, van personeelsleden die bij contract zijn aangeworven, met inbegrip van de gesubsidieerde contractuelen en de jonge stagiairs.Deze maatregel moet door het College worden bevestigd; 15° het uitvoeren van de handelingen inzake vergoeding voor arbeidsongevallen en beroepsziekten;16° het geven van de toestemming voor het bijwonen van vergaderingen, congressen, colloquia, studiedagen, seminaries en conferenties in binnen- of buitenland, mits het functioneel bevoegd Lid van het College akkoord gaat wanneer het om een opdracht van meer dan één dag gaat;17° het regelen van de voorlopige aanstelling van de personeelsleden in de diensten;18° het onderhouden van contact met het Vast Wevingssecretariaat;19° het ondertekenen van de staten van de reis- en verblijfskosten die door de personeelsleden zijn gemaakt in het raam van hun opdrachten die zij vanwege hun dienstverantwoordelijken moeten uitvoeren buiten het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;20° de toelating geven aan de personeelsleden om gebruik te maken van hun eigen voertuig voor occasionele dienstreizen buiten het grondgebied van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, op voorstel van hun eigen dienstverantwoordelijken; § 2. Bij afwezigheid of verhindering van de leidend ambtenaar en bij hoogdringendheid worden de bevoegdheden genoemd onder § 1 uitgeoefend door de ambtenaar die opdrachthouder is voor het beheer van de operationele diensten van de Franse Gemeenschapscommissie. § 3. Subdelegaties kunnen bij voorafgaande en schriftelijke aktes vanwege de leidend ambtenaar, die de grenzen ervan vaststelt, worden toegekend aan de ambtenaar die opdrachthouder is voor het beheer van de operationele diensten van de Franse Gemeenschapscommissie en bij afwezigheid of verhindering van laatstgenoemde aan een andere ambtenaar van niveau 1 die hij uitdrukkelijk aanstelt.

Art. 2.De leidend ambtenaar brengt het functioneel bevoegd lid van het College alsook het Lid van het College bevoegd voor Openbaar Ambt op de hoogte van de maatregelen die genomen zijn in toepassing van artikel 1, § 1, 2°, 5°, 6° (uitgezonderd de verloven bedoeld in artikel 1, § 3), 7°, 8°, 10°, 11°, 13°, 17°.

Art. 3.De leidend ambtenaar bezorgt om de zes maand aan de leden van het College de geactualiseerde lijst van de personeelsleden, gerangschikt naar dienst, graad en functie. HOOFDSTUK II. - Delegaties inzake vorming en uitvoering van de overheidsopdrachten van werken, diensten en leveringen

Art. 4.De financiële perken van de in dit hoofdstuk bedoelde delegaties zijn exclusief belasting toegevoegde waarde.

Art. 5.Binnen de perken van de beschikbare kredieten en onverminderd de beperkingen die zijn opgelegd door de wettelijke en reglementaire bepalingen tot regeling van de overheidsopdrachten van werken, diensten en leveringen is de leidend ambtenaar gemachtigd om het bijzonder lastenkohier of de documenten die daarop betrekking hebben te bepalen, de vormingswijze van de opdracht te kiezen, de procedure op te starten en goedkeuring te geven aan de opdrachten voor de overheidsopdrachten van werken, leveringen en diensten waarvan het bedrag niet hoger is dan : - F 2 500 000 voor de opdrachten gegund bij openbare aanbesteding of bij algemene offerte-aanvraag; - F 1 250 000 voor de opdrachten gegund bij beperkte openbare aanbesteding of bij beperkte offerte aanvraag; - F 250 000 voor de onderhands gegunde opdrachten.

Art. 6.De delegaties bedoeld in artikel 5 gelden slechts in de volgende gevallen : 1° het doel van de uitgave werd goedgekeurd door het College of door het functioneel bevoegd lid van het College, hetzij door de goedkeuring van een programma waarin dat doel opgenomen is hetzij door een bijzondere beslissing betreffende dat doel;2° de uitgave is normatief ingeschreven in de begroting die is goedgekeurd door het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces. Geen toestemming is vereist wanneer het gaat om een uitgave voor de gewone behoeften van de diensten (gewone werkings-, verbruiks- en uitrustingskosten).

Art. 7.De leidend ambtenaar is eveneens gemachtigd om in het raam van de normale uitvoering van de gesloten opdracht en binnen de perken van de verwezenlijking van het oorspronkelijk vooropgestelde doel, zijn goedkeuring te geven aan de facturen en schuldvorderingen met betrekking tot de opdrachten van werken, leveringen en diensten, zelfs indien het bedrag de delegaties bedoeld in artikel 5 overschrijdt.

Art. 8.De leidend ambtenaar is gemachtigd tot het nemen van maatregelen en beslissingen die betrekking hebben op de loutere en eenvoudige uitvoering van de opdracht.

Art. 9.Aangaande de opdrachten die niet meer dan 1 250 000 F bedragen, is de leidend ambtenaar gemachtigd om te beslissen over afwijkingen van het algemeen lastenkohier, te handelen bij voorlopige prijs of bij terugbetaling, de prijscontrole op te leggen en te voorzien in de toekenning van voorschotten, zonder nadeel voor de financiën van het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces. HOOFDSTUK III - Delegaties inzake ondertekeningen en financiën

Art. 10.Aan de leidend ambtenaar wordt verleend delegatie 1° om te ondertekenen : a) de bestelbonnen en de brieven betreffende de bestellingen binnen de perken waarin is voorzien in artikel 5 van dit besluit;b) onverminderd de bepalingen vermeld in Hoofdstuk IV, de briefwisseling aangaande de gewone behandelingsakten, de verzoeken om inlichtingen, de herinneringsbrieven, de overdrachtsbrieven of -nota's, de voor eensluidend verklaarde afschriften en uittreksels van documenten, alle kennisgevingen van beslissing genomen in uitvoering van de reglementering betreffende de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces;c) onverminderd de bepalingen vermeld in Hoofdstuk IV, de opdrachten tot betaling en terugvordering van voorschotten op gelden; Voor de punten a), b), c) en d) kunnen subdelegaties worden verleend bij schriftelijke en voorafgaande akte vanwege de leidend ambtenaar, die de grenzen ervan vaststelt, aan de ambtenaar die opdrachthouder is voor het beheer van de operationele diensten van de Franse Gemeenschapscommissie en bij afwezigheid of verhindering van laatstgenoemde aan een andere ambtenaar van niveau 1 die hij uidrukkelijk aanstelt; d) de berichten van ontvangst van al dan niet aangetekende brieven gericht aan het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces;2° om goed te keuren : a) de facturen en schuldvorderingen betreffende de leveringen, werken of prestaties van allerlei aard;b) de borderellen die zijn ingediend door de maatschappijen voor openbaar vervoer voor het vervoer dat gedaan is voor rekening van het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces;c) de rekeningen en ontvangsten, alsook de rekeningen zowel in materiaal als in geld, die aan het Rekenhof moeten worden voorgelegd;d) de uitgaven van allerlei aard, en met name de kostenstaten betreffende de huuruitgaven;e) de verlengingen van de uitvoeringstermijn van bouw- en inrichtingswerken voor rekening van het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, waarvoor een toelage was beloofd;f) de vorderingsstaten en de eindafrekeningen van de werken die zijn uitgevoerd voor rekening van het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, waarvan het bedrag binnen de perken van artikel 5 ligt;3° om de uitgaven vast te leggen en te ordonnanceren in het raam van de beslissingen die zijn aangenomen door het College of door een functioneel bevoegd lid van het College, onverminderd de bepalingen vermeld in Hoofdstuk IV.

Art. 11.Delegatie kan worden toegekend bij schriftelijke en voorafgaande akte vanwege de leidend ambtenaar aan de ambtenaar die opdrachthouder is voor het beheer van de operationele diensten van de Franse Gemeenschapscommissie en bij afwezigheid of verhindering van laatstgenoemde aan een andere ambtenaar van niveau 1 die hij uidrukkelijk aanstelt, in de gevallen voorzien in artikel 10, 2°. HOOFDSTUK IV - Delegaties inzake uitkeringen die zijn toegekend in het raam van de opdrachten beschreven in artikel 6 van het decreet van de Franse Gemeenschapscommissie van 17 maart 1994 betreffende de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces

Art. 12.§ 1. Met uitzondering van de investeringstoelagen van de instellingen die door het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces zijn erkend, en van de aanvullende onderhoudstoelagen voor de beschutte werkplaatsen waarvan erkend wordt dat het beheer verlieslatend is, wordt de toekenning van de toelagen en andere tegemoetkomingen die geregeld zijn bij organieke verordeningen tot vaststelling van de toekenningsvoorwaarden en het bedrag of het berekeningssysteem van het bedrag ervan en die bestemd zijn voor instellingen erkend door het voornoemd Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, ongeacht het bedrag ervan, gedelegeerd aan de leidend ambtenaar. § 2. Delegatie kan worden toegekend bij schriftelijke en voorafgaande akte vanwege de leidend ambtenaar aan de ambtenaar die opdrachthouder is voor het beheer van de operationele diensten van de Franse Gemeenschapscommissie en bij afwezigheid of verhindering van laatstgenoemde aan een andere ambtenaar van niveau 1 die hij uidrukkelijk aanstelt.

Art. 13.De ordonnancering van de toelagen die vermeld zijn in artikel 12, met inbegrip van de investeringstoelagen, wordt ongeacht het bedrag ervan gedelegeerd aan de leidend ambtenaar.

Delegatie kan worden toegekend bij schriftelijke en voorafgaande akte vanwege de leidend ambtenaar aan de ambtenaar die opdrachthouder is voor het beheer van de operationele diensten van de Franse Gemeenschapscommissie en bij afwezigheid of verhindering van laatstgenoemde aan een andere ambtenaar van niveau 1 die hij uidrukkelijk aanstelt.

Art. 14.De ordonnancering van de toelagen van meer dan F 100 000 en de toekenning en de ordonnancering van de toelagen van F 100 000 of minder die zijn toegekend aan promotoren van proefprojecten waartoe beslist werd door het College of door het functioneel bevoegd lid van het College, worden ongeacht het bedrag ervan gedelegeerd aan de leidend ambtenaar.

Art. 15.De ondertekening van de : 1° kennisgevingen aan de betrokkenen van de globale processen van de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, en briefwisseling die daarop betrekking heeft;2° kennisgevingen betreffende de toelating van gehandicapten volgens de bepalingen van het decreet van 17 maart 1994 betreffende de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces;3° contracten voor beroepsopleiding van gehandicapten in een opleidingscentrum dat is erkend door het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces of door het Agence wallonne pour l'intégration des personnes handicapées;4° contracten voor beroepsopleiding van gehandicapten in een centrum dat door het FOREM of door het Brussels Franstalig Instituut voor beroepsopleiding werd erkend;5° contracten voor herscholing met een werkgever;6° kennisgevingen betreffende de tegemoetkoming van het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces in de inrichting van een werkpost door de werkgever die een gehandicapte tewerkstelt;7° beslissingen gericht aan de beschutte werkplaatsen met betrekking tot de procedure voor de toelating van de gehandicapten tot deze instellingen;8° briefwisseling over de tewerkstelling van gehandicapten in de particuliere ondernemingen, openbare besturen en de instellingen van openbaar nut; wordt gedelegeerd aan de leidend ambtenaar. Deze kan bij schriftelijke en voorafgaande akte een subdelegatie toekennen aan de ambtenaar die opdrachthouder is voor het beheer van de operationele diensten van de Franse Gemeenschapscommissie, uitgezonderd voor wat betreft de kennisgeving aan de gehandicapten van globale processen van sociale integratie en inschakeling in het arbeidsproces met betrekking tot een tegemoetkoming van het Fonds van meer dan F 250 000 aan individuele materiële bijstand. Ingeval van afwezigheid of verhindering van die verantwoordelijke oefent een ambtenaar van niveau 1 die uitdrukkelijk bij schriftelijke en voorgaande is aangesteld door de leidend ambtenaar de subdelegatie uit waarin in dit artikel is voorzien.

Art. 16.Delegatie van bevoegdheid wordt toegekend aan de pluridisciplinaire equipe die is ingesteld bij het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 28 september 1995 tot aanduiding van het orgaan bevoegd om te beslissen over de aanvragen voor de toelating van gehandicapten volgens de bepalingen van het decreet van de Franse Gemeenschapscommissie van 17 maart 1994 betreffende de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, alsook de procedures en wijzen van indiening van deze aanvragen, wat betreft : 1° de beslissingen betreffende de opstelling van globale processen van sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, behalve indien die processen voorzien in de toekenning van individuele bijstand in de integratie die als uitzonderlijk moet worden beschouwd;2° de beslissingen betreffende de tegemoetkoming van het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces in de inrichting van een werkpost door een werkgever die een gehandicapte tewerkstelt;3° de beslissingen gericht aan de beschutte werkplaatsen met betrekking tot de toelatingsprocedure voor gehandicapten. Elkeen die daadwerkelijk op de hoogte is van de uitkeringen aangevraagd door een gehandicapte en die door de veranrtwoordelijke van de Dienst voor individuele uitkeringen uitdrukkelijk gevraagd wordt, kan deelachtig zijn aan de voornoemde beslissingen met betrekking tot de betrokken gehandicapte.

Art. 17.De ordonnancering van de geldsommen die verschuldigd zijn aan gehandicapten, werkgevers die hen tewerkstellen via een arbeidsovereenkomst of onder de statuutregeling, werkgevers, openbare of particuliere instellingen die instaan voor hun beroepsopleiding in uitvoering van de globale processen van sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces of beslissingen vermeld in artikel 15, 6°, wordt gedelegeerd aan de ambtenaar die opdrachthouder is voor het beheer van de operationele diensten van de Franse Gemeenschapscommissie. Ingeval van afwezigheid of verhindering van die verantwoordelijke oefent een ambtenaar van niveau 1, die uitdrukkelijk is aangesteld bij schriftelijke en voorafgaande akte vanwege de leidend ambtenaar, de delegatie uit waarin in dit artikel is voorzien.

Art. 18.Wat betreft de overdracht van gegevens of rapporten van psychologische aard die betrekking hebben op gehandicapten die zijn toegelaten volgens de bepalingen van het decreet van de Franse Gemeenschapscommissie van 17 maart 1994 betreffende sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces of die een aanvraag in die zin hebben ingediend, wordt delegatie van ondertekening toegekend aan de ambtenaar van niveau 1 die houder is van een diploma van licentiaat in de psychologische wetenschappen en die is aangesteld in de Dienst voor individuele uitkeringen.

Art. 19.Wat betreft de overdracht van gegevens of rapporten van medische aard die betrekking hebben op gehandicapten die zijn toegelaten volgens de bepalingen van het decreet van de Franse Gemeenschapscommissie van 17 maart 1994 betreffende sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces of die een aanvraag in die zin hebben ingediend, wordt delegatie van ondertekening toegekend aan de geneesheer die is aangesteld in de Dienst voor individuele uitkeringen.

Art. 20.§ 1. In het raam van de voorziene reglementaire bepalingen betreffende toekenning en uitbetaling van investeringstoelagen aan de instellingen die zijn erkend door het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, wordt delegatie toegekend aan de ambtenaar die opdrachthouder is voor het beheer van de operationele diensten van de Franse Gemeenschapscommissie om ervoor te zorgen dat de toelage de bestemming behoudt waarvoor ze werd toegekend en dat het bedrag van de uitbetaalde toelage wordt terugbetaald indien de bestemming ervan werd gewijzigd zonder toestemming van het functioneel bevoegd lid van het College. § 2. In het raam van de reglementaire bepalingen welke de toepassing van de bepalingen van het decreet van de Franse Gemeenschapscommissie van 17 maart 1994 betreffende sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces uitbreiden tot personen van vreemde nationaliteit, wordt delegatie toegekend aan de ambtenaar die opdrachthouder is voor het beheer van de operationele diensten van de Franse Gemeenschapscommissie om kennis te geven van elke ter zake genomen beslissing. § 3. Ingeval van afwezigheid of verhindering van die verantwoordelijke kan een ambtenaar van niveau 1 die uitdrukkelijk is aangesteld bij schriftelijke en voorafgaande akte vanwege de leidend ambtenaar de subdelegaties uitoefenen waarin in dit artikel is voorzien. HOOFDSTUK IV. Slotbepalingen

Art. 21.Alleen in de hoogdringende en noodzakelijke gevallen met het oog op de continuïteit van de dienst op het vlak van de toekenning en ordonnancering van de toelagen en reglementaire tegemoetkomingen aan de erkende instellingen en op het vlak van de uitvoering van de globale processen van sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, wordt de leidend ambtenaar gemachtigd tot het subdelegeren van de bevoegdheden die aan hem zijn gedelegeerd of die reeds zijn gedelegeerd aan bepaalde ambtenaren, aan andere ambtenaren van het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, bij schriftelijke en voorafgaande akte die onverwijld moet worden bezorgd aan het functioneel bevoegd lid van het College.

Art. 22.Bij afwezigheid of verhindering van de ambtenaar die opdrachthouder is voor het beheer van de operationele diensten van de Franse Gemeenschapscommissie, oefenen één of meerdere ambtenaren van niveau 1, die uitdrukkelijk zijn aangesteld door de leidend ambtenaar bij schriftelijke en voorafgaande acte, de delegaties uit die zijn toegekend aan de ambtenaar die opdrachthouder is voor het beheer van de operationele diensten van de Franse Gemeenschapscommissie.

Art. 23.Dit besluit heft op het besluit van het College van de Franse Gemeenschapscommissie houdende delegatie van bevoegdheid en ondertekening aan de leidend ambtenaar van het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces, zoals gewijzigd bij de besluiten van het College van de Franse Gemeenschapscommissie van 12 juni 1997.

Art. 24.Dit besluit treedt in werking op 15 september 1997 tot de datum van ontbinding van het Brussels Franstalig Fonds voor de sociale integratie van de gehandicapten en hun inschakeling in het arbeidsproces.

Brussel, 11 september 1997.

H. HASQUIN, Voorzitter van het College belast met Begroting en Internationale Betrekkingen Ch. PICQUE, Lid van het College belast met Bijstand aan Personen

^