gepubliceerd op 28 juni 2013
Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot aanwijzing van de leden van de selectiecommissie van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor de toekenning van een mandaatbetrekking van Directeur-Diensthoofd bij de dienst Back-Office van het Bestuur Gewestelijke Fiscaliteit van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
6 JUNI 2013. - Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering tot aanwijzing van de leden van de selectiecommissie van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor de toekenning van een mandaatbetrekking van Directeur-Diensthoofd (A4) bij de dienst Back-Office van het Bestuur Gewestelijke Fiscaliteit van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
De Brusselse Hoofdstedelijke Regering, Gelet op de bijzondere wet van 12 januari 1989 met betrekking tot de Brusselse instellingen;
Gelet op het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 6 mei 1999Relevante gevonden documenten type besluit van de brusselse hoofdstedelijke regering prom. 06/05/1999 pub. 16/06/1999 numac 1999031214 bron ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest sluiten houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, inzonderheid op artikel 24;
Overwegende dat de leden van een selectiecommissie moeten worden aangewezen voor de toekenning van een mandaatbetrekking van Directeur-Diensthoofd (A4) bij de dienst Back-Office van het Bestuur Gewestelijke Fiscaliteit van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest;
Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 6 mei 2013;
Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting, gegeven op 6 juni 013;
Gelet op het feit dat de heer Jean-Marc DELPORTE, als voorzitter van het Directiecomité van de Federale Overheidsdienst Economie, K.M.O., Middenstand en Energie, en als adjunct-Administrateur-generaal van de belastingen bij de Federale Overheidsdienst Financiën, als oud-voorzitter van de Intra-EuropeanOrganisation of Tax Administrations (IOTA), als voormalig secretaris van de Koninklijke Commissie tot hervorming en harmonisering van de fiscaliteit en voormalig lid van de Hoge Raad voor de Financiën, als voormalig professor van diverse vakken aan de Université libre de Bruxelles, met inbegrip van de Kamer van Koophandel van Brussel (ULB), over heel wat expertise beschikt inzake overheidsmanagement alsook op het vlak van de activiteiten van het Bestuur Gewestelijke Fiscaliteit (BGF), gezien het feit dat hij over een taalattest beschikt van SELOR betreffende de voldoende kennis van de Nederlandse taal;
Gezien het feit dat de heer Didier LEEMANS, als Administrateur particulieren bij de Federale Overheidsdienst Financiën, als voorzitter van de dienst fiscaliteit en parafiscaliteit van de Hoge Raad voor Financiën, over heel wat expertise beschikt inzake overheidsmanagement alsook op het vlak van de activiteiten van het Bestuur Gewestelijke Fiscaliteit;
Overwegende dat de heer Dirk DE SMEDT, als houder van het diploma van licentiaat in de economische wetenschappen en kandidaat in de toegepaste economische wetenschappen, als directeur-generaal van het Bestuur fiscaliteit van het Ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, als ondervoorzitter van de Brusselse maatschappij voor waterbeheer, als regeringscommissaris van de maatschappij voor vastgoedverwerving, als oud regeringscommissaris van de Gimb en Gomb, als voormalig kabinetschef van de vice-premier bevoegd voor begroting, als voormalig voorzitter van de commissie voor financieel beheer van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, beschikt over een expertise inzake overheidsmanagement, openbare financiën, begroting en alle facetten van selectie- en evaluatieprocessen;
Gezien het feit dat Mevr. Anne KIRSCH, als adjunct-Administrateur-generaal van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ), over heel wat expertise beschikt inzake overheidsmanagement;
Gelet op het feit dat Mevr. Anne VANDERSTAPPEN een ruime ervaring heeft in overheidsmanagement als administrateur-generaal van het Rijksinstituut voor de Sociale Verzekeringen der Zelfstandigen;
Op voorstel van de minister van Openbaar Ambt;
Na beraadslaging, Besluit :
Artikel 1.Worden aangewezen als leden van de selectiecommissie van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor de toekenning van een mandaatbetrekking van Directeur-Diensthoofd (A4) bij de dienst Back-Office van het Bestuur Gewestelijke Fiscaliteit : 1° de heer Jean-Marc DELPORTE (FR - tweetalig) 2° de heer Didier LEEMANS (FR) 3° de heer Dirk DE SMEDT (NL) 4° Mevr.Anne KIRSCH (FR) 5° Mevr.Anne VANDERSTAPPEN (NL) Van deze leden is de heer Jean-Marc DELPORTE benoemd tot voorzitter.
Art. 2.De Minister bevoegd voor Openbaar Ambt wordt belast met de uitvoering van dit besluit.
Brussel, 6 juni 2013.
De Minister-President van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Plaatselijke Besturen, Ruimtelijke Ordening, Monumenten en Landschappen, Openbare Netheid en Ontwikkelingssamenwerking, R. VERVOORT De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Financiën, Begroting, Openbaar Ambt en Externe Betrekkingen, G. VANHENGEL De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Leefmilieu, Energie, Waterbeleid, Stadsvernieuwing, Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp en Huisvesting, Mevr. E. HUYTEBROECK De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Openbare Werken, Vervoer, Gewestelijke en gemeentelijke Informatica en de Haven van Brussel, Mevr. B. GROUWELS De Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Economie, Tewerkstelling, Wetenschappelijk Onderzoek en Buitenlandse Handel, C. FREMAULT