Etaamb.openjustice.be
Bericht van 16 juni 2009
gepubliceerd op 03 juli 2009

Bericht inzake de bijlage C bij de Ministeriële Richtlijn MFO-2 van 2 augustus 2005 betreffende het solidariteitsmechanisme tussen de politiezones inzake versterkingen voor opdrachten van bestuurlijke politie

bron
federale overheidsdienst binnenlandse zaken
numac
2009000444
pub.
03/07/2009
prom.
16/06/2009
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN


16 JUNI 2009. - Bericht inzake de bijlage C bij de Ministeriële Richtlijn MFO-2 van 2 augustus 2005 betreffende het solidariteitsmechanisme tussen de politiezones inzake versterkingen voor opdrachten van bestuurlijke politie


Ter attentie van : - de heer Commissaris-generaal van de Federale Politie, - de Korpschefs van de Lokale Politie.

Zoals vermeld in punt 6.1 van de Ministeriële Richtlijn MFO-2 van 2 augustus 2005 betreffende het solidariteitsmechanisme tussen de politiezones inzake versterkingen voor opdrachten van bestuurlijke politie, wordt voor elk voetbalseizoen een risicoanalyse voor verplaatsing uitgewerkt door de Voetbalcel van de FOD Binnenlandse Zaken.

Bijgevolg vraag ik u bijlage C van de richtlijn MFO-2 te vervangen door de hierbij gevoegde.

Brussel, 16 juni 2009.

De Minister van Binnenlandse Zaken, G. DE PADT

Bijlage C bij de MFO2 Regels voor inzet en aanrekening van de steun door de betrokken politiezones bij verplaatsing door risico-voetbalclubs (1).

Categorie

Club

Verplichte kwalitatieve steun spotters (1)

Verplichte kwalitatieve steun (2)

Bijkomende HyCap (3)

C

-

JA

3 %

Max. 4 %

B

ANTWERP STANDARD ANDERLECHT CLUB BRUGGE

JA

2 %

Max. 5 %

A

CHARLEROI GBA AA GENT GENK YRKV MECHELEN KV KORTRIJK LOKEREN LIERSE AALST RACING MECHELEN

JA

0 %

Min. 2 % - Max 7 %


(1) Deze steun wordt op de prestatielijn aangerekend.(2) Met een maximum van 20 personen, ongeacht de afstand van verplaatsing. (3) Volgens het algemene principe van concentrische inzet.

^