Etaamb.openjustice.be
Agenda Van De Plenaire Vergaderingen
gepubliceerd op 17 maart 2005

Plenaire vergaderingen Agenda Vrijdag 18 maart 2005, om 9 u. 30 m. en om 14 u. 30 m. 1. Inoverwegingnemingen. - Voorstel van ordonnantie (van Mevr. Céline Fremault en de heer Fra(...) - Voorstel van ordonnantie (van Mevr. Isabelle Emmery, Mevr. Nathalie Gilson, Mevr. Céline Fremault(...)

bron
brussels hoofdstedelijk parlement
numac
2005020025
pub.
17/03/2005
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK PARLEMENT


Plenaire vergaderingen Agenda Vrijdag 18 maart 2005, om 9 u. 30 m. en om 14 u. 30 m. (Zaal van de plenaire vergaderingen, Lombardstraat 69) 1. Inoverwegingnemingen. - Voorstel van ordonnantie (van Mevr. Céline Fremault en de heer Francis Delperee) tot wijziging van de gemeentekieswet en ter bestrijding van het racisme en de xenofobie. - Voorstel van ordonnantie (van Mevr. Isabelle Emmery, Mevr. Nathalie Gilson, Mevr. Céline Fremault, de heer Josy Dubié, Mevr. Marie-Paule Quix, Mevr. Fatiha Saïdi en Mevr. Viviane Teitelbaum) betreffende het opstellen, door de Regering, van een jaarlijks evaluatieverslag over haar beleid inzake gelijkheid tussen mannen en vrouwen. - Voorstel van ordonnantie (van de heren Philippe Pivin en Didier Gosuin) tot wijziging van artikel 274 van de nieuwe gemeentewet. - Voorstel van resolutie (van de heer Jean-Luc Vanraes) betreffende de aanmoediging om woningen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest opnieuw bewoonbaar te maken door de woonfunctie in handelskernen te promoten. 2. Ontwerp van ordonnantie en voorstel van resolutie. - Ontwerp van ordonnantie tot wijziging van de ordonnantie van 18 januari 2001 houdende organisatie en werking van de Brusselse Gewestelijke Dienst voor Arbeidsbemiddeling.

Rapporteurs : de heer Jan Béghin en Mevr. Olivia P'Tito.

Bespreking. - Voorstel van resolutie (van Mevr. Michèle Hasquin-Nahum, de heer Olivier de Clippele, Mevr. Souad Razzouk en Mevr. Isabelle Molenberg) om de bejaarden in staat te stellen zo lang mogelijk thuis te blijven wonen door de aanpassing van hun woning.

Rapporteur : Mevr. Brigitte De Pauw.

Bespreking (toepassing van artikel 83.4 van het reglement). 3. Interpellaties. - Interpellatie van de heer Didier Gosuin tot de heren Charles Picqué, Minister-President van de Regering, en Benoît Cerexhe, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Tewerkstelling, Economie, Wetenschappelijk Onderzoek, Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp, betreffende « de herfinanciering van de non-profitsector ».

Toegevoegde interpellatie van Mevr. Dominique Braeckman, betreffende « de verlaging van de werkgeversbijdragen van de GECO's ». - Interpellatie van de heer Denis Grimberghs tot de heer Charles Picqué, Minister-President van de Regering, en Mevr. Françoise Dupuis, Staatssecretaris van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, bevoegd voor Huisvesting en Stedenbouw, betreffende « de strijd tegen de leegstand ».

Toegevoegde interpellatie van Mevr. Els Ampe, betreffende « de leegstaande overheidsgebouwen en de voorbeeldfunctie van een overheid ».

Toegevoegde interpellatie van Mevr. Marie-Paule Quix, betreffende « het aanpakken van de leegstand en de niet uitgebate bedrijfsruimten ».

Toegevoegde interpellatie van Mevr. Isabelle Emmery, betreffende « de belasting op de leegstand ».

Toegevoegde interpellatie van de heer Yaron Pesztat, betreffende « de strijd tegen de leegstand ».

Toegevoegde interpellatie van Mevr. Nadia El Yousfi, betreffende « de leegstand ».

Toegevoegde interpellatie van Mevr. Julie Fiszman, betreffende « het recht van voorkoop ». 4. Mondelinge vragen. (*) - Mondelinge vraag van de heer Didier Gosuin aan de heer Charles Picqué, Minister-President van de Regering, betreffende « het overleg met de federale Staat over de toepassing van administratieve straffen in de gemeenten ». (*) - Mondelinge vraag van de heer Didier Gosuin aan de heer Charles Picqué, Minister-President van de Regering, betreffende « de gevolgen van de inhouding van 13,07 % op het vakantiegeld van de ambtenaren door de federale overheid voor de begrotingen van de gemeenten, het Ministerie en de gewestelijke instellingen ». (*) - Mondelinge vraag van de heer Didier Gosuin aan de heer Pascal Smet, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Mobiliteit en Openbare Werken, betreffende « de geografische spreiding van de bedrijven die een vervoerplan hebben ingediend ». (*) - Mondelinge vraag van de heer Didier Gosuin aan de heer Pascal Smet, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Mobiliteit en Openbare Werken, betreffende « de gevolgen van de kosten van gratis openbaar vervoer voor bepaalde categorieën van de bevolking voor de begroting ». (*) - Mondelinge vraag van Mevr. Michèle Hasquin-Nahum aan Mevr.

Evelyne Huytebroeck, Minister van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering, belast met Leefmilieu, Energie en Waterbeleid, betreffende « de termijnen voor de betaling van de renovatiepremies en van de premies voor de verfraaiing van de gevels ». 5. Dringende vragen (**).6. Naamstemmingen (***) : - over het afgehandelde ontwerp van ordonnantie; - over het afgehandelde voorstel van resolutie (toepassing van artikel 83.4 van het reglement); - over de moties ingediend tot besluit van de interpellatie van de heer Jacques Simonet tot de heer Charles Picqué, Minister-President van de Regering, betreffende « het sluiten van aanhangsel nr. 9 van het samenwerkingsakkoord tussen de federale Staat en het Brussels Gewest », de toegevoegde interpellatie van de heer Yaron Pesztat, betreffende « het recente samenwerkingsakkoord voor 2005 », de toegevoegde interpellatie van de heer Rudi Vervoort, betreffende « het samenwerkingsakkoord Beliris » en de toegevoegde interpellatie van de heer Denis Grimberghs, betreffende « de uitvoering van het samenwerkingsakkoord Beliris ». _______ Nota (*) Schriftelijke vragen waarop nog niet werd geantwoord. (**) Om 14 u. 30 m. (***) Vanaf 17 u. 30 m.

^