Etaamb.openjustice.be
Aanwerving
gepubliceerd op 30 oktober 2017

**** en Rechtbanken. - Inrichting van een vergelijkende selectie voor werving van attachés communicatiebeleid voor het parket **** 1. In de loop van het tweede semester van 2017, zal **** te **** een vergelijken(...) 2. Vereist diploma op de uiterste **** : Diploma van een basisopleiding van de 2**** (...)

bron
selor - selectiebureau van de federale overheid
numac
2017013778
pub.
30/10/2017
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

**** - **** VAN DE FEDERALE OVERHEID


**** en Rechtbanken. - **** van een vergelijkende selectie voor werving van attachés communicatiebeleid voor het parket **** (**** ****17253) 1. In de loop van het tweede semester van 2017, zal **** te **** een vergelijkende selectie voor werving van attachés communicatiebeleid voor het parket **** inrichten, overeenkomstig het koninklijk besluit van 10 november 2006 betreffende het statuut, de loopbaan en de **** van het ****.2. Vereist diploma op de uiterste **** : **** van een basisopleiding van de 2**** cyclus (****. licentiaat/master) in het domein media-communicatie (****.****. communicatiewetenschappen, bedrijfscommunicatie, journalistiek, **** communicatie, theater en de **** of ****-**** ...) uitgereikt door een **** universiteit of een hogeschool na tenminste 4 jaar studie.

OF **** beschikt over het vereiste benoemingsbesluit en anciënniteit op de uiterste **** (enkel voor de federale ambtenaren).

**** bent een **** statutair ambtenaar en je werkt niet voor de rekruterende instelling: om deel te nemen aan deze selectie moet je benoemd zijn bij een federale administratie opgenomen in het koninklijk besluit van 15 januari 2007 (personeel van de **** en de federale politie maken geen deel uit van dit toepassingsgebied van Interne mobiliteit) **** vacante functie is een functie van het niveau ****. Je dient bekleed te zijn met de klasse ****1 of geslaagd zijn in het specifiek gedeelte van een **** niveau **** en opgenomen zijn in de lijst van geslaagden. 3. Een relevante professionele ervaring in het domein van communicatie van minstens één jaar verdeeld over minstens 3 van onderstaande taken: - Het opstellen van **** of communicatie gericht aan de media; - **** van een **** en/of ****; - **** aan het communicatiebeleid van de organisatie (bijvoorbeeld: advies geven om de kwaliteit van de communicatie te verbeteren, de waarden van de organisatie te verspreiden, deel te nemen aan het ****, ...);; - **** aan **** (bijvoorbeeld: ontwikkeling van nieuwe netwerken, nieuwe ****, ...); - Het coördineren en onderhouden van het netwerk van **** bij partnerorganisaties. 4. **** bovengenoemde voorwaarden vermeld in de punten 2 en 3 moet voldaan zijn tegen de uiterste ****.5. De selectie bestaat uit een algemeen en een bijzonder gedeelte.6. **** algemeen gedeelte betreft een computergestuurde proef bestaande uit volgende onderdelen= ? een test abstract **** ? een **** ? een situationele **** **** computergestuurde proef evalueert volgende competenties: betrouwbaarheid tonen, zichzelf ontwikkelen, objectieven behalen, informatie integreren, in team werken, servicegericht handelen, beslissen en abstract ****. Deze proef duurt maximum drie uur en dertig minuten. 7. Om toegelaten te worden tot het bijzonder gedeelte moet de kandidaat minstens 50 punten op 100 behalen op elke test (abstract **** + **** + situationele ****) en in het totaal minstens 60 punten op 100 behalen. Kandidaten die via **** een vrijstelling hebben gekregen voor module 0 of module 1 voor niveau **** moeten deelnemen aan het algemeen gedeelte van deze selectie.

Alleen federaal ambtenaren, benoemd in het niveau **** worden vrijgesteld voor deze generieke ****. 8. **** bijzonder gedeelte bestaat uit een mondeling onderhoud en een schriftelijke proef, dat de evaluatie beoogt van het profiel van de kandidaat in overeenstemming met de competenties, alsook de motivatie en affiniteit met het werkterrein.9. Deze schriftelijke proef test volgende competenties: ? Schriftelijke communicatie ? Betrouwbaarheid tonen ? Informatie integreren Om te slagen voor deze schriftelijke proef moeten de kandidaten minstens 9 punten op 15 behalen en minstens 3/5 behalen op de competentie `schriftelijke communicatie'. Deze proef duurt 2 uur.

Rekening houdend met het aantal vacante plaatsen, worden alleen de 25 eerste laureaten toegelaten tot het volgend gedeelte.

Tijdens het mondeling onderhoud worden volgende competenties geëvalueerd: objectieven behalen, servicegericht handelen, motivatie, de visie over het parket **** en de visie van de functie. Per competentie wordt een quotering van maximaal 5 punten toegekend.

**** visie over het parket **** staat op 10 punten.

Voor deze proef wordt een totaal van maximaal 30 punten toegekend.

Om te slagen voor de selectie moeten de kandidaten ten minste 18 punten op 30 behalen voor het mondeling onderhoud. 10. **** aanvraag tot deelname aan deze selectie moet, op straffe van nietigheid, voldoen aan volgende voorwaarden : ? de kandidaat vult zijn **** **** volledig in op `**** ****' (****://****.****.****) ? de kandidaat laadt zijn diploma of zijn benoemingsbesluit op in zijn **** **** op `**** ****' (****://****.****.****) en dit ten laatste op de uiterste ****. ? De kandidaat solliciteert **** voor deze vacature **** wordt geen enkele neerlegging ter **** van een kandidatuur aanvaard. 12. De termijn van inschrijving wordt afgesloten op 15 november 2017. De controle van de geldigheid van de kandidaturen gebeurt na de inschrijvingsperiode.

De kandidaten die hun kandidatuur niet op geldige wijze stelden of niet voldoen aan de voorwaarden voor de selectie, worden hiervan via "**** ****" op de hoogte gesteld. 13. De geslaagden zullen gerangschikt worden volgens de behaalde punten tijdens het bijzonder gedeelte. De lijst van de geslaagden wordt gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad.

Iedere deelnemer ontvangt zijn uitslag.

De reserve van geslaagden heeft een geldigheidsduur van drie jaar te rekenen vanaf de datum van het proces-verbaal.

De **** van Justitie kan deze termijn bij gemotiveerde beslissing telkens met een jaar verlengen. 14. De laureaten van de selectie zullen uitgenodigd worden om zich kandidaat te stellen voor de vacante plaatsen van attaché communicatiebeleid van niveau **** bij het parket **** die zullen worden gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad.15. Diegenen die ten onrechte aan deze vergelijkende selectie deelnemen worden in geen geval toelaatbaar verklaard.16. De kandidaat kan, mits schriftelijk verzoek, het reglement van deze selectie alsook de samenstelling van de selectiecommissie verkrijgen.**** verzoek dient gestuurd te worden naar ****@****.****.****

^