Etaamb.openjustice.be
Wet
gepubliceerd op 01 september 2017

Selectie van één Nederlandstalige statutaire administrateur , in samenwerking met Selor (ref. FO1702N) De federale Ombudsman is een onafhankelijke, collaterale instelling van het Parlement, ingesteld door de wet va(...) Het statuut van het personeel van de federale ombudsmannen bepaalt dat de opdrachthouders worden be(...)

bron
federale overheidsdienst binnenlandse zaken
numac
2017013035
pub.
01/09/2017
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN


Selectie van één Nederlandstalige statutaire administrateur (opdrachthouder, tweetalig N/F), in samenwerking met Selor (ref.

FO1702N) De federale Ombudsman is een onafhankelijke, collaterale instelling van het Parlement, ingesteld door de wet van 22 maart 1995, die klachten onderzoekt van burgers over de federale administratieve overheden. De federale Ombudsman poogt individuele probleemgevallen op te lossen, stelt onpartijdig onderzoek in over de goede werking van de administratie, promoot behoorlijk bestuur en ziet erop toe dat de openbare diensten de rechten van de burgers eerbiedigen. Het bij de federale ombudsmannen opgerichte "Centrum Integriteit" onderzoekt de meldingen van een veronderstelde integriteitsschending in de federale administratieve overheden door haar personeelsleden. De federale Ombudsman doet de aanbevelingen die hij nuttig acht voor het versterken van behoorlijk bestuur en brengt verslag uit bij het Parlement. Raadpleeg de website www.federaalombudsman.be.

Het statuut van het personeel van de federale ombudsmannen bepaalt dat de opdrachthouders worden benoemd voor een hernieuwbaar mandaat van vier jaar.

De indiensttreding is voorzien op 1 januari 2018.

Deelnemingsvoorwaarden 1.Vereist diploma op 29 september 2017 : ? een diploma van licentiaat/master, burgerlijk ingenieur, burgerlijk ingenieur-architect, bio-ingenieur, geaggregeerde van het onderwijs, arts, doctor, apotheker, meester, industrieel ingenieur, handelsingenieur, architect, erkend en uitgereikt door de Belgische universiteiten en de instellingen voor hoger onderwijs van het lange type, voor zover de studies ten minste vier jaar hebben omvat (basisopleiding van 2 cycli), of door een door de Staat of een van de Gemeenschappen ingestelde examencommissie; of ? een getuigschrift uitgereikt aan de laureaten van de Koninklijke Militaire school en die gerechtigd zijn tot het voeren van de titel van burgerlijk ingenieur of van licentiaat; of ? een diploma dat vroeger werd behaald onder een andere benaming, dat gelijkgesteld wordt met één van de vermelde diploma's. 2. Vereiste ervaring op 29 september 2017 : ten minste 8 jaar nuttige professionele ervaring op universitair niveau, waarvan : ? minstens 4 jaar in één of meer van de volgende functies : o leiding van of staffunctie in een dienst met minstens 20 personen, verantwoordelijk voor meerdere van volgende domeinen : planning en organisatie van de opdrachten, human resources, begrotingsbeheer, materieel beheer;of o advies inzake beheer van een dergelijke dienst ; of o audit en controle van openbare diensten; of o studie en onderzoek inzake organisatiebeheer, auditing, management van openbare diensten EN ? minstens 4 jaar in de publieke sector als : o medewerker van de parlementen van de federale overheid, de Gemeenschappen of Gewesten of van hun collaterale organen zoals het Rekenhof; of o medewerker van een administratieve overheidsdienst (federale of programmatorische overheidsdienst; ministerie; agentschap, parastatale of wetenschappelijke of culturele instelling van de Europese Unie, de federale overheid, de Gemeenschappen of Gewesten; provinciale of lokale besturen); of o magistraat, referendaris of gerechtelijk stagiair in de rechterlijke orde, de Raad van State of het Grondwettelijk Hof; of o docent, assistent of wetenschappelijk medewerker aan een universiteit of hogeschool indien werkzaam in een departement met onderwijs van het lange type (academisch niveau).

U wordt aangeworven in de graad van administrateur (niveau A) met de bijhorende weddenschaal A4.

Voor het bepalen van uw loon wordt er rekening gehouden met uw nuttige beroepservaring.

De aanvangswedde in de weddenschaal A4 rekening houdend met 8 jaar nuttige beroepservaring evolueert van 6.941,68 EUR tot 9.231,86 EUR (bruto maandsalaris, aangepast aan de index van juli 2017, reglementaire toelagen niet inbegrepen).

De jobinhoud van deze functie, evenals het vereiste profiel, de deelnemingsvoorwaarden en de selectieprocedure, zijn omstandig beschreven in het volledige selectiereglement dat u, samen met het inschrijvingsformulier FO1702N/1 kunt bekomen op volgende adressen : ? www.federaalombudsman.be, of ? de federale Ombudsman, Aanwervingen, Leuvenseweg 48, bus 6, 1000 Brussel, of ? via e-mail : aanwervingen@federaalombudsman.be.

Na afloop van de selectieprocedure worden de kandidaten ingedeeld in 3 categorieën : "zeer geschikt", "geschikt" en "minder geschikt". Deze laatsten worden niet opgenomen op de lijst van geslaagden.

De alfabetische lijst met geslaagden in de categorieën "zeer geschikt" en "geschikt" blijft 2 jaar geldig.

De federale ombudsmannen nemen na een aanvullend onderhoud met de geslaagden de finale beslissing over de aanwerving als opdrachthouder.

De geslaagden in de categorie "zeer geschikt" hebben voorrang op de geslaagden in de categorie "geschikt".

Om benoemd te worden als opdrachthouder voor een hernieuwbaar mandaat van vier jaar, moet u op de aanstellingsdatum: ? Belg zijn of burger van een ander land behorende tot de Europese Economische Ruimte of Zwitserland ? de burgerlijke en politieke rechten genieten ? een gedrag hebben dat in overeenstemming is met de eisen van de beoogde betrekking ? houder zijn van een certificaat inzake de voldoende kennis van het Frans (artikel 12 of gelijkwaardig) of een hoger beheersingsniveau, uitgereikt door Selor (voorheen het Vast Wervingssecretariaat) OF houder van een overeenkomstig getuigschrift van een proef georganiseerd door de Kamer van Volksvertegenwoordigers, de Senaat, een collaterale instelling van de Kamer van Volksvertegenwoordigers of van de Senaat of van de proeven georganiseerd voor het bekleden van een tweetalig ambt binnen de rechterlijke organisatie OF geslaagd zijn voor een dergelijk voorexamen in het kader van een eerdere wervingsprocedure voor de federale Ombudsman.

Indien u niet beschikt over een hierboven vermeld taalcertificaat of -getuigschrift kan u zich op eigen initiatief bij Selor inschrijven voor de taalproeven inzake de voldoende kennis (artikel 12) die in het na- jaar 2017 zullen doorgaan om voor de aanstellingsdatum een vereist certificaat te verwerven.

Solliciteren kan tot en met 29 september 2017.

U stuurt het inschrijvingsformulier FO1702N/1, behoorlijk ingevuld en ondertekend, en kopie van uw diploma(`s), attesten en/of certificaten - de datum van de poststempel geldt als bewijs - naar : de federale Ombudsman, Aanwervingen t.a.v. Marc De Mesmaeker, Administrateur Leuvenseweg 48, bus 6 1000 Brussel of via e-mail : aanwervingen@federaalombudsman.be.

De federale Ombudsman voert een actief diversiteitsbeleid en waakt over gelijke kansen, een gelijke behandeling en een gelijke toegang tot de selectie voor al wie solliciteert. Meer info in het selectiereglement.

^