Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 17 mei 2023

Oproep tot kandidaatstelling . - Vacante betrekking van directeur/directrice-diensthoofd (A4) Inspectie en Bodems bij Leefmilieu Brussel in de Nederlandstalige taalrol Leefmilieu Brussel is onderworpen aan de bepalingen van het besluit v(...) ? Directeur/Directrice-diensthoofd (A4) Inspectie en Bodems bij Leefmilieu Brussel Overeenkomstig(...)

bron
gewestelijke overheidsdienst brussel openbaar ambt
numac
2023202367
pub.
17/05/2023
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

GEWESTELIJKE OVERHEIDSDIENST BRUSSEL OPENBAAR AMBT


Oproep tot kandidaatstelling (m/v/x). - Vacante betrekking van directeur/directrice-diensthoofd (A4) Inspectie en Bodems bij Leefmilieu Brussel in de Nederlandstalige taalrol Leefmilieu Brussel is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Met toepassing van boek IV van voornoemd besluit verklaart de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de hierna beschreven betrekking vacant en gaat ze over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling voor deze betrekking. De in te vullen betrekking is de volgende: ? Directeur/Directrice-diensthoofd (A4) Inspectie en Bodems bij Leefmilieu Brussel Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.

De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.

U leidt en coördineert, in samenwerking met de andere A4-mandatarissen, de realisatie van de aan uw afdeling toevertrouwde opdrachten teneinde: ? een relevante, effectieve en samenhangende bijdrage te leveren aan de voorbereiding van de beleidslijnen, ? een getrouwe en correcte uitvoering van het door de Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest gekozen beleid te waarborgen, ? een kwaliteitsdienst te verlenen aan de klanten: burgers, ondernemingen, verenigingen, de overheid en eventueel de hiërarchische lijn van het Brussels Instituut voor Milieubeheer en zijn personeelsleden, ? de noodzakelijke expertisecentra te ontwikkelen.

Onder controle van de leidinggevende ambtenaren van Leefmilieu Brussel draagt het hoofd van de afdeling "Inspectie en bodems" bij tot een betere levenskwaliteit in de stad. Hij/Zij: ? Voert inspecties uit om het naleven van de wetgeving aan te moedigen, in functie van het jaarlijks inspectieprogramma en van het vijfjarenplan, maakt bewust van de wetgeving betreffende het leefmilieu en het dierenwelzijn en vervolgt de overtredingen van de wetgeving betreffende het leefmilieu en het dierenwelzijn; ? Werkt mee aan de politiek ter voorkoming en beheer van de verontreinigde bodems en verzekert de uitvoering van de politiek en de ontwikkeling van aangepaste tools (financiering, platform, enz.); ? Verbetert en garandeert het dierenwelzijn, rekening houdend met de specifieke stedelijke omgeving in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De betrekking is geopend in de nederlanstalige taalrol.

De kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden bepaald in artikel 29 van voornoemd besluit, namelijk: 1. gedrag vertonen in overeenstemming met de eisen van de beoogde betrekking;2. de burgerlijke en politieke rechten genieten;3. houder zijn van een diploma van niveau A of houder zijn van een getuigschrift afgeleverd door de Gemeenschappen of de instellingen erkend door deze laatste en die toegang verlenen tot de functie waarvoor de selectie georganiseerd wordt. Bovendien moeten de kandidaten, zoals vereist in artikel 435 van voornoemd besluit, zich minstens op één van de onderstaande titels en verdiensten kunnen beroepen: ? minstens negen jaar anciënniteit in een functie van niveau A of in een functie die slechts toegankelijk is voor de houders van een diploma die toegang geeft tot het niveau A in een organieke openbare dienst; ? minstens zes jaar leidinggevende ervaring hebben. Onder leidinggevende ervaring wordt verstaan ervaring inzake het beheer in een overheidsdienst of in een organisatie uit de privésector.

Iedere kandidatuur moet de volgende elementen bevatten : ? Een uiteenzetting van de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate voorlegt om te solliciteren voor de betrekking, met gebruik van het gestandaardiseerd cv zoals bepaald in artikel 438 § 3 van voornoemd besluit en waarvan het model werd vastgelegd door de Minister De kandidaten van wie de kandidatuur door de selectiecommissie ontvankelijk verklaard werd, worden uitgenodigd voor een assessment en een interview met de commissie, zoals bepaald door artikel 445 van voornoemd besluit.

Het assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen die bedoeld zijn om na te gaan of iemand beschikt over de vereiste vaardigheden en capaciteiten voor een specifieke betrekking.

Na afloop van het interview met de commissie brengt de selectiecommissie voor elke kandidaat/kandidate een gemotiveerd advies uit rekening houdend met: ? de overeenstemming van het profiel van de kandidaat/kandidate met de functiebeschrijving, getoetst na voornoemd gesprek; ? de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate laat gelden; ? het resultaat van het assessment.

Na afloop van de selectie en na analyse van hun kandidatuur, worden de kandidaten bij gemotiveerde beslissing ingeschreven in hetzij groep A "geschikt", hetzij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.

Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit duidt de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de mandaathouder aan onder de kandidaten van groep A. Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur binnen een termijn van 35 dagen aangetekend verstuurd worden naar "talent.brussels, secretariaat van de mandaten, Sint-Lazarusplein 2, 1035 Brussel, 11de verdieping". Deze termijn gaat in op de dag na de publicatie van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. De envelop met uw kandidatuur moet in een tweede envelop zitten (elke envelop moet enkel het opschrift "kandidatuur directeur/directrice-diensthoofd (A4) Inspectie en Bodems - Leefmilieu Brussel" - "vertrouwelijk: niet openen" vermelden). De kandidaten moeten hun kandidatuur ook via e-mail versturen naar het volgende adres: mandats@talent.brussels binnen de voornoemde termijn.

De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het gestandaardiseerde curriculum vitae en inlichtingen betreffende de procedure kunnen worden verkregen bij het secretariaat van de mandaten van talent.brussels - via onze website https://www.talent.brussels/nl/mandatarissen

^