gepubliceerd op 19 oktober 2022
Derde oproep tot kandidaatstelling . - Vacante betrekking directeur/directrice-diensthoofd HRM en transversale administratieve diensten (A4) bij de Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH) in de Franstalige tweetalige (...) De Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH) is onderworpen aan de bepalingen(...)
GEWESTELIJKE OVERHEIDSDIENST BRUSSEL OPENBAAR AMBT
Derde oproep tot kandidaatstelling (m/v/x). - Vacante betrekking directeur/directrice-diensthoofd HRM en transversale administratieve diensten (A4) bij de Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH) in de Franstalige tweetalige taalrol De Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH) is onderworpen aan de bepalingen van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 21 maart 2018 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren van de instellingen van openbaar nut van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Met toepassing van boek IV van voornoemd besluit verklaart de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de hierna beschreven betrekking vacant en gaat ze over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling voor deze betrekking. De in te vullen betrekking is de volgende: ? directeur/directrice-diensthoofd HRM en transversale administratieve diensten (A4) bij de Dienst voor Brandbestrijding en Dringende Medische Hulp (DBDMH) Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit zal de mandaathouder worden aangeduid door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering.
De duur van het mandaat is vastgesteld op 5 jaar. De mandaathouder zal worden geëvalueerd tijdens de uitoefening en na afloop van zijn/haar mandaat.
De belangrijkste missies van de dienst HRM en transversale administratieve diensten zijn : - de goede werking van de transversale diensten verzekeren ter ondersteuning van alle diensten van de DBDMH, zowel de administratieve als de operationele; - het human resources management van de ganse DBDMH verzekeren.
Hiërarchische lijn: Rapporteert rechtstreeks aan de administratief coördinator/coördinatrice.
Maakt deel uit van de directieraad en heeft stemrecht.
Diensten onder zijn/haar supervisie: - Human Resources Management (HRM) : HR operationeel personeel, beheer van personeel en prestaties, beheer van afwezigheden, verloning, levenskwaliteit op het werk, diversiteit, ontwikkeling en waardering.; - Administratieve diensten : keuken, vertaaldienst / onthaal en post, archieven, sportdienst, bibliotheek en museum, onderhoud, wasserette.
Leidt en coördineert, in samenwerking met de andere mandaathouders, de realisatie van de missies toevertrouwd aan zijn directie teneinde: - een relevante, efficiënte en coherente bijdrage te leveren aan de voorbereiding van de beleidsinitiatieven; - een loyale uitvoering te waarborgen van de beleidsinitiatieven die beslist werden door de DBDMH en de Brusselse Hoofdstedelijke Regering; - een kwaliteitsvolle dienstverlening te bieden aan de klanten: de burgers en de regering en desgevallend de hiërarchische lijn en de personeelsleden; - bij te dragen aan de ontwikkeling en het beheer van kennis en expertise; - bij te dragen tot de invoering, de realisatie, de opvolging en de evaluatie van het strategisch management uitgerold binnen de directie HR en de facilitaire diensten; - deel te nemen aan werkgroepen ad hoc die de administratieve en/of operationele directie opricht; - specifieke missies te vervullen op vraag van de administratief coördinator/coördinatrice.
De betrekking is geopend in de Franstalige tweetalige taalrol.
De kandidaten moeten voldoen aan de algemene toelatingsvoorwaarden bepaald in artikel 29 van voornoemd besluit, namelijk: 1. gedrag vertonen in overeenstemming met de eisen van de beoogde betrekking;2. de burgerlijke en politieke rechten genieten;3. houder zijn van een diploma van niveau A of houder zijn van een getuigschrift afgeleverd door de Gemeenschappen of de instellingen erkend door deze laatste en die toegang verlenen tot de functie waarvoor de selectie georganiseerd wordt. Bovendien moeten de kandidaten, zoals vereist in artikel 435 van voornoemd besluit, zich minstens op één van de onderstaande titels en verdiensten kunnen beroepen: - minstens negen jaar anciënniteit in een functie van niveau A of in een functie die slechts toegankelijk is voor de houders van een diploma die toegang geeft tot het niveau A in een organieke openbare dienst; - minstens zes jaar leidinggevende ervaring hebben. Onder leidinggevende ervaring wordt verstaan ervaring inzake het beheer in een overheidsdienst of in een organisatie uit de privésector.
Iedere kandidatuur moet de volgende elementen bevatten : - Een uiteenzetting van de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate voorlegt om te solliciteren voor de betrekking, met gebruik van het gestandaardiseerd cv zoals bepaald in artikel 438 § 3 van voornoemd besluit en waarvan het model werd vastgelegd door de Minister De kandidaten van wie de kandidatuur door de selectiecommissie ontvankelijk verklaard werd, worden uitgenodigd voor een assessment en een interview met de commissie, zoals bepaald door artikel 445 van voornoemd besluit.
Het assessment bestaat uit een geheel van simulatie-oefeningen die bedoeld zijn om na te gaan of iemand beschikt over de vereiste vaardigheden en capaciteiten voor een specifieke betrekking.
Na afloop van het interview met de commissie brengt de selectiecommissie voor elke kandidaat/kandidate een gemotiveerd advies uit rekening houdend met: - de overeenstemming van het profiel van de kandidaat/kandidate met de functiebeschrijving, getoetst na voornoemd gesprek; - de titels en verdiensten die de kandidaat/kandidate laat gelden; - het resultaat van het assessment.
Na afloop van de selectie en na analyse van hun kandidatuur, worden de kandidaten bij gemotiveerde beslissing ingeschreven in hetzij groep A "geschikt", hetzij groep B "niet geschikt". In groep A worden de kandidaten gerangschikt.
Overeenkomstig artikel 447 van voornoemd besluit duidt de Brusselse Hoofdstedelijke Regering de mandaathouder aan onder de kandidaten van groep A. Op straffe van nietigheid moet de kandidatuur binnen een termijn van 35 dagen aangetekend verstuurd worden naar "talent.brussels, secretariaat van de mandaten", Emile Jacqmainlaan 20, 1000 Brussel.
Deze termijn gaat in op de dag na de publicatie van deze oproep tot kandidaatstelling in het Belgisch Staatsblad. De envelop met uw kandidatuur moet in een tweede envelop zitten (elke envelop moet het opschrift "kandidatuur - directeur/directrice-diensthoofd (A4) HRM en transversale administratieve diensten - DBDMH" - "vertrouwelijk: niet openen" vermelden). De kandidaten moeten hun kandidatuur ook via e-mail versturen naar het volgende adres: mandats@talent.brussels binnen de voornoemde termijn.
De functiebeschrijving, de te bereiken doelstellingen, het gestandaardiseerde curriculum vitae en inlichtingen betreffende de procedure kunnen worden verkregen bij het secretariaat van de mandaten van talent.brussels - mandats@talent.brussels of via onze website https://www.talent.brussels/nl/mandatarissen