Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 29 november 2021

Dienst voor Brandweer en Dringende Medische Hulp. - Oproep tot kandidaatstelling via mobiliteit naar de Brusselse Hoofdstedelijke Dienst voor Brandweer en Dringende Medische Hulp Er werd een betrekking van eerste assistent (m/v/x) bij de(...) De intraregionale mobiliteit geldt voor vastbenoemde personeelsleden van het ministerie van het Bru(...)

bron
brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2021033768
pub.
29/11/2021
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Dienst voor Brandweer en Dringende Medische Hulp. - Oproep tot kandidaatstelling via mobiliteit naar de Brusselse Hoofdstedelijke Dienst voor Brandweer en Dringende Medische Hulp (DBDMH) Er werd een betrekking van eerste assistent (m/v/x) bij de boekhouding dienst (rang B2) in het Franstalige of Nederlandstalige taalkader vacant verklaard die in te vullen is via intraregionale of externe mobiliteit op grond van het besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 27 maart 2014 houdende regeling van de mobiliteit in sommige instellingen van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De intraregionale mobiliteit geldt voor vastbenoemde personeelsleden van het ministerie van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de overheidsdiensten en instellingen van openbaar nut die onder het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ressorteren, zoals vermeld in artikel 3 van bovengenoemd besluit.

De externe mobiliteit geldt voor vastbenoemde personeelsleden van de diensten en instellingen van openbaar nut van de federale staat, de gemeenschappen en andere gewesten; de Franse Gemeenschapscommissie, de Vlaamse Gemeenschapscommissie, de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie; en de instellingen van openbaar nut die ressorteren onder het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en die niet vermeld worden in artikel 3, 2° van bovengenoemd besluit.

Voor overheveling via intraregionale mobiliteit komen alleen de vastbenoemde personeelsleden (rang B2) in aanmerking die in dienstactiviteit zijn, over minstens drie jaar graadanciënniteit beschikken en bij hun evaluatie op zijn minst een vermelding gekregen hebben die gelijkwaardig is aan de vermelding "gunstig".

Voor overheveling via externe mobiliteit komen alleen de vastbenoemde personeelsleden (rang B2) in aanmerking die in dienstactiviteit zijn, over minstens drie jaar graadanciënniteit beschikken en bij hun evaluatie op zijn minst een vermelding gekregen hebben die gelijkwaardig is aan de vermelding "gunstig".

Geïnteresseerden worden verzocht hun kandidatuur in te dienen via mail op job@firebru.brussels, ter attentie van de Personeelsdienst, Helihavenlaan 15 te 1000 Brussel, tegen ten laatste 20 december 2021.

De functieomschrijving en het vereiste profiel staan hieronder vermeld.

In de kandidatuur moeten verplicht de naam, voornamen, benoemingsdatum, administratieve toestand en de precieze gegevens van de administratie waaruit de kandidaat afkomstig is worden vermeld. Er dient een gedetailleerd curriculum vitae bijgevoegd te worden alsook een uitvoerige motivatiebrief.

De kandidaten die aan bovenvermelde voorwaarden voldoen, zullen worden uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

Hoofdboekhouder Niveau: B2 Profiel: Manager 1. OPDRACHT De hoofdboekhouder draagt onder de verantwoordelijkheid van de directeur Financiën bij tot het efficiënt beheer, de coördinatie en de uitvoering van de activiteiten van de cel Comptabiliteit-Budget. De cel Comptabiliteit-Budget is een van de cellen van de dienst Financiën die de cellen Aankoop, Facturatie van de prestaties en Inning - Thesaurie omvat.

In die zin is hij?zij verantwoordelijk voor de controle van de voorbereiding van de financiële staten, de uitwerking en de opvolging van de budgetten en de financiële rapportering van de DBDMH. Hij?zij draagt bij tot de goede werking van de DBDMH en draagt de waarden uit van een hoogwaardige openbare dienstverlening door mee te werken aan een doortastend en gezond beheer van de financiën van het gewest. 2. ALGEMENE ACTIVITEITEN Onder de supervisie van de directeur Financiën kunnen de taken het volgende omvatten: a.Specifiek ? Periodieke verslagen inzake boekhouding, budgettering en financiële aangelegenheden opstellen ter attentie van de directeur Financiën en de Directie; ? Instaan voor de follow-up van de boekhoudkundige verrichtingen, met name van de jaarrekening en de geconsolideerde rekening, door de boekhoudkundige en budgettaire afsluitingstaken te organiseren en op te volgen; ? Bijdragen tot de opstelling van de jaarlijkse begroting en de uitgaven controleren ten opzichte van de beschikbare budgetten; ? Een team van 3 boekhouders en 2 assistent-boekhouders beheren en managen; ? Toezien op een correcte en regelmatige toepassing van de instrumenten voor planning, beheer, controle en evaluatie; ? Toezien op de toepassing en de actualisering van de boekhoudkundige procedures in samenwerking met de interne auditeur en de beheerscontroleur; ? Follow-up en controle van de loonlasten (overeenstemming, reconciliatie, aangifte van erelonen/auteursrechten,...); ? Aanspreekpunt dat verzoeken centraliseert en zorgt voor de follow-up met andere administratieve diensten en de operationele departementen; ? Uitleggen van de boekhoudkundige en budgetteringsprocedures aan andere administratieve diensten en operationele departementen. b. Algemeen ? Duidelijke, precieze, proportionele en aangepaste instructies (indien nodig), aanwijzingen en/of toelichtingen geven in verband met de uit te voeren taak; ? Problemen herkennen en aangeven en oplossingen aanreiken; ? Instaan voor het beheer van de administratieve taken gelinkt aan de functie en het beheer van de informatie en de documenten die nodig zijn voor de vervulling van de opdrachten van de typefunctie; ? Op de hoogte blijven van de evolutie van de functiegerelateerde wetgevingen, materie en/of technieken; ? Op zijn?haar expertisegebied zorgen voor de overdracht van kennis die nuttig is voor de uitoefening van de functies binnen de DBDMH. 3. PROFIEL Diploma & ervaring ? Houder zijn van een bachelor boekhouding Kennis (theoretisch, reglementair, ...) ? Kennis van de algemene organisatie en de functioneringsprincipes van de DBDMH; ? Kennis van de algemene opdrachten en prioriteiten van het bestuur, van de dienst en van de directie waaraan de functie verbonden is en van de algemene beleidsverklaring; ? Voldoende kennis (en/of ervaring) van/met de door de administratieve cel behandelde onderwerpen en reglementeringen en meer specifiek het financieel en boekhoudkundig beleid; ? Kennis hebben van de voorschriften van de organieke ordonnantie van 23 februari 2006 houdende de bepalingen inzake Begroting, Boekhouding en Controle; ? Beheersen van de boekhoudkundige principes; ? In staat zijn de betrouwbaarheid/relevantie van financiële informatie/gegevens te waarborgen.

Praktische/technische competenties (informatica, procedures,...) ? Uitstekende beheersing van de informaticatoepassingen die onontbeerlijk zijn voor de goede uitoefening van de functie (spreadsheet, e-mail, tekstverwerking, intranet, internetbrowser,...); ? Idealiter kennis van het beheersysteem SAP. Specifieke competenties ? Zin hebben voor organisatie ? Aanleg om uiteenlopende zaken te beheren ? In staat zijn om een team actief aan te sturen ? Oplossingsgericht zijn ? Autonoom zijn ? Nauwkeurig zijn ? Makkelijk contacten kunnen leggen ? Over uitstekende relationele vaardigheden beschikken, aanpassingsvermogen, vermogen om te dialogeren en te communiceren Profiel generieke competenties: Manager B2

Gestion de l'information

Gestion des tâches

Gestion des collaborateurs.rices

Gestion des relations

Gestion de son fonctionnement personnel

Comprendre l'information

Exécuter des tâches

Partager son savoir-faire

*

Communiquer

*

Faire preuve de respect

Assimiler l'information

Structurer le travail

Soutenir

*

Faire preuve d'assertivité

*

S'adapter

X

Analyser l'information

X

Résoudre des problèmes

X

Diriger des collaborateurs.rices

k

Travailler en équipe

k

Faire preuve de fiabilité

X

Intégrer l'information

X

Décider

X

Motiver des collaborateurs.rices

k

Agir de manière orientée service

*

Faire preuve d'engagement

//

Innover

X

Organiser

X

Développer des collaborateurs.rices

*

Conseiller

*

Gérer le stress

Conceptualiser

//

Gérer le service

//

Souder des équipes

*

Influencer

k

S'auto-développer

Comprendre l'organisation

Gérer l'organisation

Diriger des équipes

*

Etablir des relations

k

Atteindre les objectifs

Développer une vision

Piloter l'organisation

Inspirer

*

Construire des réseaux

*

S'impliquer dans l'organisation


Omgaan met informatie

Omgaan met taken

Omgaan met medewerkers

Omgaan met relaties

Omgaan met het eigen functioneren

Informatie begrijpen

Taken uitvoeren

Kennis en informatie delen

*

Communiceren

*

Respect tonen

Informatie behandelen

Werk structureren

Ondersteunen

*

Assertiviteit tonen

*

Zich aanpassen

X

Informatie analyseren

X

Problemen oplossen

X

Medewerkers aansturen

k

In team werken

k

Betrouwbaarheid tonen

X

Informatie integreren

X

Beslissen

X

Medewerkers motiveren

k

Servicegericht handelen

*

Inzet tonen

//

Vernieuwen

X

Organiseren

X

Medewerkers ontwikkelen

*

Adviseren

*

Stress beheren

Conceptualiseren

//

Beheren van de dienst

//

Bouwen van teams

*

Beïnvloeden

k

Zichzelf ontwikkelen

Inzicht in de organisatie

Beheren van de organisatie

Teams aansturen

*

Relaties leggen

k

Doelstellingen behalen

Visie ontwikkelen

Besturen van de organisatie

Inspireren

*

Netwerken

*

Organisatiebetrokkenheid tonen


Legende: k: kerncompetentie; x: verplicht te selecteren competentie; o: niet-verplichte selecteerbare competentie; *: vrije competentie; //: aangrenzende hogere competentie (maximaal één per wervingsprofiel).

^