gepubliceerd op 21 februari 2014
Vacatures van de betrekkingen van Leidend-Ambtenaar en van adjunct-leidend-ambtenaar (A4) en van vier betrekkingen van directeur-diensthoofd (A4) bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brus(...) Overeenkomstig het besluit van het Verenigd College van het Verenigd College van de Gemeenschappeli(...)
GEMEENSCHAPPELIJKE GEMEENSCHAPSCOMMISSIE VAN BRUSSEL-HOOFDSTAD
Vacatures van de betrekkingen van Leidend-Ambtenaar (A5) en van adjunct-leidend-ambtenaar (A4) en van vier betrekkingen van directeur-diensthoofd (A4) bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad. - Oproep aan de kandidaten Overeenkomstig het besluit van het Verenigd College van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van 5 juni 2008 houdende het administratief statuut en de bezoldigingsregeling van de ambtenaren en stagiairs van de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie van Brussel-Hoofdstad, gaat het Verenigd College over tot de publieke oproep tot kandidaatstelling met het oog op de toekenning van de mandaatbetrekkingen bij de Diensten van het Verenigd College van de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie, hierna de "GGC-administratie" genoemd.
De duur van het mandaat bedraagt 5 jaar. De mandaathouder wordt geëvalueerd tijdens de uitoefening van zijn mandaat.
Het gaat om de volgende betrekkingen : - de betrekking van leidend-ambtenaar in rang A5; - de betrekking van adjunct-leidend-ambtenaar in rang A4; - de betrekking van directeur-diensthoofd Algemene Diensten in rang A4; - de betrekking van directeur-diensthoofd Welzijn in rang A4; - de betrekking van directeur-diensthoofd Gezondheid in rang A4; - de betrekking van directeur-diensthoofd Financiën en Begroting in rang A4.
In toepassing van artikel 231/1 van het voornoemde besluit dat afwijkt van artikel 104 van het voornoemde besluit, worden die betrekkingen gelijktijdig opengesteld voor de statutaire ambtenaren en de contractuele personeelsleden van de openbare sector, voor personeelsleden van een parlementaire vergadering en voor personeelseden van de raden van de gemeenschapscommissies. - De interne kandidaten, d.w.z. de statutaire ambtenaren van de GGC-administratie moeten van niveau A zijn en minstens 12 jaar anciënniteit van niveau A hebben of van niveau A zijn en beschikken over een ervaring van minstens 6 jaar in een leidinggevende functie; - De andere kandidaten moeten houder zijn van een diploma dat toegang geeft tot niveau A en moeten beschikken over een ervaring van minstens 6 jaar in een leidinggevende functie.
Met « ervaring in een leidinggevende functie » bedoelen we de ervaring op het vlak van beheer in een openbare dienst of een organisatie in de privésector.
Elke kandidaatstelling omvat: - een overzicht van de aanspraken en ervaring die de kandidaat aanvoert om voor de betrekking te solliciteren; - een beheerplan dat rekening houdt met de doelstellingen die tijdens de duur van het mandaat moeten worden verwezenlijkt en die door het Verenigd College werden vastgelegd.
De toegelaten kandidaten zullen worden uitgenodigd voor een onderhoud.
Dat onderhoud zal bestaan uit een analyse van het beheerplan met vragenronde.
De selectiecommissie geeft voor elke kandidaat een met redenen omkleed advies over de gelijkwaardigheidgraad van de competenties, van de relationele en managementvaardigheden.
Het Verenigd College wijst de mandaathouder aan uit de « geschikte » kandidaten.
De kandidatuur moet per aangetekend schrijven en onder dubbele, verzegelde briefomslag worden verstuurd binnen een termijn van 30 dagen (op straffe van nietigheid). De termijn begint te lopen op de dag na de publicatie van deze vacantverklaring in het Belgisch Staatsblad.
Beide enveloppes moeten de vermelding dragen ofwel « mandaat van rang (A5- leidend-ambtenaar - kandidatuur » ofwel « mandaat van rang (A4- adjunct-leidend-ambtenaar - kandidatuur », ofwel "mandaat van rang (A4- directeur-diensthoofd Algemene diensten", ofwel "mandaat van rang (A4- directeur-diensthoofd Welzijn", ofwel "mandaat van rang (A4- directeur-diensthoofd Gezondheid", ofwel "mandaat van rang (A4- directeur-diensthoofd Financiën en Begroting".
Indien een kandidaat voor meerdere betrekkingen solliciteert, zal deze een omslag per kandidaatsakte moeten voorzien.
Elke kandidaatstelling moet gericht zijn ter attentie van de voorzitter van de Directieraad, dhr. Alain Joris, Louizalaan 183, 1050 Brussel.
Voor de functiebeschrijving, de te behalen doelstellingen en alle inlichtingen met betrekking tot de procedure kan men terecht bij dhr.
Kristof De Mesmaeker, telefoon 02-517 13 33, mail: kdemesmaeker@grouwels.irisnet.be