Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 11 oktober 2013

Paleis voor Schone Kunsten Vacante betrekking van financieel directeur Oproep tot kandidaten De Minister belast met de Federale Culturele Instellingen deelt mede dat de betrekking van financieel directeur bij het Paleis voor Schone Kunsten vacan De financieel directeur is samen met de directeur-generaal verantwoordelijk ten opzichte van de raa(...)

bron
federale overheidsdienst kanselarij van de eerste minister
numac
2013205459
pub.
11/10/2013
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST KANSELARIJ VAN DE EERSTE MINISTER


Paleis voor Schone Kunsten Vacante betrekking van financieel directeur Oproep tot kandidaten De Minister belast met de Federale Culturele Instellingen deelt mede dat de betrekking van financieel directeur bij het Paleis voor Schone Kunsten vacant zal zijn vanaf 1 januari 2014.

De financieel directeur is samen met de directeur-generaal verantwoordelijk ten opzichte van de raad van bestuur voor het financieel evenwicht van de vennootschap.

Hij viseert, voor de ondertekening door de directeur-generaal, alle contracten en financiële verrichtingen, stelt samen met de directeur-generaal de begrotingsvoorstellen op en informeert de raad van bestuur maandelijks over de financiële toestand van de vennootschap.

Hij is eveneens verantwoordelijk voor de correcte financiële uitvoering van alle beslissingen van de raad van bestuur en voor het dagelijks financieel beheer.

Hij neemt, met raadgevende stem, deel aan de vergaderingen van de raad van bestuur.

De financieel directeur wordt door de Koning benoemd voor een termijn van zes jaar.

De kandidaturen dienen te worden ingediend, per aangetekend schrijven en binnen een termijn van 30 dagen vanaf de eerste werkdag volgend op de publicatie van onderhavige aankondiging in het Belgisch Staatsblad, bij de Federale Overheidsdienst Kanselarij van de Eerste Minister, ter attentie van mevrouw F. Audag-Dechamps, voorzitter a.i. van het Directiecomité, Wetstraat 16, 1000 Brussel.

De kandidaat moet ervaring hebben op het vlak van beheerscontrole en een grondige kennis van boekhouding hebben. Bovendien moet hij in staat zijn een ingewikkelde materie te beheersen die de verschillende culturele domeinen omvat die tot de opdracht van het Paleis voor Schone Kunsten behoren en die vastgelegd zijn in het beheerscontract van deze instelling.

Hij moet ervaring hebben met teamwerk, dat zowel met zijn medewerkers als met de andere Directieleden onontbeerlijk is.

Tevens moet hij het Engels, het Frans en het Nederlands beheersen.

De kandidaten worden verzocht bij hun sollicitatie te voegen : a) een getuigschrift van goed gedrag en zeden;b) een volledig curriculum vitae;c) een gedetailleerde nota met de visie van de kandidaat omtrent het financiële beheer van het Paleis voor Schone Kunsten; d) alle stukken of inlichtingen die van nut kunnen zijn bij de beoordeling van de kandidaat en die inzonderheid verband houden met het financiële beleid in grote instellingen en met de belangstelling van de kandidaat voor culturele angelegenheden.

^