Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 05 oktober 2007

Economische en Sociale Raad voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Oproep tot kandidaten Oproep tot kandidaten met het oog op de benoeming door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van de directeur en de adjunct-directeur van de Economische e De Economische en Sociale Raad voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (ESRBHG) werd opgericht bij (...)

bron
ministerie van het brussels hoofdstedelijk gewest
numac
2007031430
pub.
05/10/2007
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN HET BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST


Economische en Sociale Raad voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Oproep tot kandidaten Oproep tot kandidaten met het oog op de benoeming door de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van de directeur en de adjunct-directeur van de Economische en Sociale Raad voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (niveau A - rang A3).

De Economische en Sociale Raad voor het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (ESRBHG) werd opgericht bij ordonnantie van 8 september 1994. Het handelt zich om een openbare instelling met rechtspersoonlijkheid.

De Economische en Sociale Raad verenigt de vertegenwoordigers van de werkgevers, de middenstand, de social-profitsector en de werknemers, en vormt het belangrijkste orgaan voor sociaal-economisch overleg van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.

De directeur : Taken : de verantwoordelijkheid dragen voor de uitvoering van de beslissingen van de Raad van bestuur; de band verzekeren tussen de Raad van bestuur en de diensten van de Raad; de verantwoordelijkheid dragen voor de communicatie en de externe betrekkingen; de eindverantwoordelijkheid dragen voor het secretariaat van het Brussels Economisch en Sociaal Overlegcomité; de opvolging verzekeren van de bijeenkomsten van de Raad (Raad van bestuur en plenaire zitting); het beheer verzekeren van onderzoek en studies op eigen initiatief, de directie verzekeren van de diensten met hiërarchisch gezag over het volledig personeel; het beheer verzekeren inzake human resources en opleidingen.

Profiel : Theoretische kennis : - houder zijn van een licentiaat in de rechten of in de economische wetenschappen; - een aanzienlijke ervaring bezitten in de openbare sector van minimum acht jaar; - een grondige kennis bezitten van het Belgisch institutioneel systeem en van de werking van de instellingen, meer bepaald wat betreft het Brussels Hoofdstedelijk Gewest; - een goede kennis bezitten van de algemene en specifieke administratieve procedures wat betreft de instellingen van openbaar nut; - een goede kennis bezitten van de specifieke modaliteiten van het openbaar ambt, met betrekking tot de relaties met de vakbonden; - een basiskennis bezitten van de wetgeving inzake openbare opdrachten.

Functionele bekwaamheden : Getuigen van de volgende bekwaamheden en geschiktheden, en met name : - bekwaamheden bezitten inzake analyse, synthese en beoordeling; - een grote bekwaamheid bezitten wat betreft het dragen van verantwoordelijkheden en inzake verbintenissen; - de bekwaamheid om te leiden; - bekwaamheden bezitten op het vlak van organisatie en beheer; - de bekwaamheid om op duidelijke en nauwkeurige wijze te communiceren (schriftelijk en mondeling).

De adjunct-directeur : Taken : de directeur bijstaan en deze vervangen indien nodig; de opstelling verzekeren van de begroting van de Raad en het beheer van de specifieke budgetten; het budgettair en financieel beheer verzekeren van de diensten van de Raad; de supervisie van de boekhouding verzekeren; de relaties beheren met de leveranciers; de verzekeringsdossiers beheren; de opvolging verzekeren van de interne vergaderingen van de diensten van de Raad.

Profiel: Theoretische kennis : - houder zijn van een licentiaat in de rechten of in de economische wetenschappen; - een aanzienlijke ervaring bezitten in de openbare sector van minimum acht jaar; - een goede kennis bezitten van begrotings- en boekhoudkundige materies wat betreft de instellingen van openbaar nut; - een goede kennis bezitten van de algemene en specifieke administratieve procedures wat betreft de instellingen van openbaar nut; - een basiskennis bezitten van de wetgeving inzake openbare opdrachten.

Functionele bekwaamheden : Getuigen van de volgende bekwaamheden en geschiktheden, en met name : - de bekwaamheid om te leiden; - bekwaamheden bezitten op het vlak van organisatie en beheer; - de bekwaamheid om op duidelijke en nauwkeurige - wijze te communiceren (schriftelijk en mondeling).

De kandidaturen dienen per aangetekend schrijven te worden gericht aan de heer Benoit Cerexhe, Kapitein Crespelstraat 35, te 1050 Brussel, en hem ten laatste op 15 oktober 2007 bereiken.

Voor bijkomende inlichtingen over de administratieve aspecten van de functie kunnen de kandidaten zich richten tot Martine Hollay, attachee Openbaar Ambt op het kabinet van de heer Benoit Cerexhe 02 508 79 95 - mhollay@cerexhe.irisnet.be.

^