Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 12 juni 2006

Vacante betrekkingen De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : -verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; - verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van - controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; - info(...)

bron
commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer
numac
2006018079
pub.
12/06/2006
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

COMMISSIE VOOR DE BESCHERMING VAN DE PERSOONLIJKE LEVENSSFEER


Vacante betrekkingen De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer : -verstrekt adviezen en geeft aanbevelingen aan de bevoegde overheden en/of instanties; - verleent machtigingen voor de verwerking of de mededeling van persoonsgegevens, aan de bevoegde instanties; - controleert de wijze waarop de mededeling en verwerking van persoonsgegevens geschiedt; - informeert en verleent bijstand aan de betrokken personen bij de uitoefening van hun rechten en plichten, om bij te dragen tot de evenwichtige vrijwaring van het grondrecht van elkeen op bescherming van de persoonlijke levenssfeer bij de verwerking van persoonsgegevens.

De Commissie is een onafhankelijk orgaan opgericht bij de wet van 8 december 1992 en sedert 26 juni 2003 ingesteld bij de Kamer van volksvertegenwoordigers. Zij bestaat uit 8 vaste leden en 8 plaatsvervangende leden. De mandaten van voorzitter en ondervoorzitter zijn voltijdse functies.

Binnen de Commissie kunnen sectorale comités worden opgericht die bevoegd zijn voor specifieke sectoren. Momenteel zijn er zes comités actief of in oprichting : rijksregister, kruispuntbank van de sociale zekerheid, kruispuntbank der ondernemingen, federale overheden, Phenix (rechterlijke organisatie), het Statistisch Toezichtcomité.

De Commissie wordt ondersteund door een administratie (secretariaat) waarvan de ambtenaren worden benoemd door de Commissie.

In de loop van het tweede semester van 2006 zal de Commissie overgaan tot het aanleggen van een wervingsreserve van meerdere ambtenaren voor verscheidene functies binnen haar administratie.

De aanwerving gebeurt op basis van de resultaten van een vergelijkend examen. De afdelingshoofden worden aangeworven als mandataris voor een hernieuwbare periode van vier jaar. De andere laureaten treden in dienst als stagedoende ambtenaar of als contractueel.

Aan de benoemingsvoorwaarden moet zijn voldaan op 1 juli 2006.

I. ALGEMENE VEREISTEN Ieder kandidaat moet aan de volgende algemene vereisten voldoen : - onderdaan zijn van een land van de Europese Unie; - van onberispelijk gedrag zijn; - zijn burgerlijke en politieke rechten genieten; - aan de algemene en functiespecifieke competenties voldoen; - aan de bijzondere vereisten voldoen inzake diploma en/of getuigschrift.

II. BIJZONDERE VEREISTEN PER VACANTE BETREKKING De gedetailleerde functiebeschrijvingen met de resultaatgebieden, generieke en functiespecifieke competenties, kunnen aangevraagd worden bij het secretariaat van de Commissie en zijn ook te consulteren op de website van de Commissie, zoals hierna aangegeven.

A. STATUTAIRE AMBTENAAR 1. Functies voorbehouden aan ambtenaren behorende tot de Franse taalrol. Medewerker (code A/19/F) Doel van de Functie - Het verzorgen van een veelheid aan verschillende uitvoerende deels administratief en deels logistieke taken ter ondersteuning van de diensten van het voorzitterschap. - Verzorgen van het vervoer van personen en goederen.

Specifieke competenties - Houder van rijbewijs B en een erkenning als chauffeur voor het vervoer van personen. - Professionele ervaring van min. 5 jaar voor het vervoer van personen (vereiste getuigschrift) Verloning Weddeschaal C1 : 17.534 - 27.464 EUR (100 %) Na 10 jaar weddeschaal C2 : 18.858 - 28.788 EUR (100 %) III. EXAMENPROCEDURE De vergelijkende examens zullen plaatsvinden tijdens de tweede helft van 2006.

De proeven worden georganiseerd door een examencommissie bestaande uit minstens drie personen. Ze bestaan uit een kennisproef over de materie en een proef waarbij wordt nagegaan of de kandidaat over de vereiste generieke en specifieke competenties beschikt. In principe zijn alle proeven mondeling. Evenwel, al naar gelang het aantal inschrijvingen kan de kennisproef schriftelijk georganiseerd worden. De (schriftelijke of mondelinge) kennisproef wordt beoordeeld op twintig punten en om te slagen dient de kandidaat 12 punten te behalen. Verder bestaat het examen uit een mondelinge proef waarbij de beoordeling gebeurt door afweging ten overstaan van het vooropgesteld profiel.

Op het einde van de proeven en het examen wordt een proces-verbaal opgesteld met desgevallend de rangschikking van de kandidaten en het resultaat dat elke kandidaat behaalde. Het eindklassement van het geheel van de proeven wordt opgesteld in functie van het totaal aantal behaalde punten. Deze rangschikking telt 3 groepen : A = geschikt, B = minder geschikt, C = niet geschikt/niet geslaagd.

In voorkomend geval wordt binnen elke groep en eindrangschikking opgesteld in functie van het totaal aantal bekomen punten. Bij een ex-aequo binnen eenzelfde groep, zal de jury een nieuwe rangschikking opstellen op basis van de kwalificaties die eigen zijn aan elke kandidaat.

Op schriftelijk verzoek ( brief of E-mail ) kan het examenreglement alsook de samenstelling van de examencommissie worden verkregen.

IV. INSCHRIJVING UITERSTE DATUM : 26 JUNI 2006.

De inschrijving gebeurt, op straffe van onontvankelijkheid, enkel door een aangetekende brief aan de Voorzitter van de Commissie, ter attentie van Mevr. Elisabeth Nam, Hoogstraat 139, 1000 Brussel. De sollicitatie is maar ontvankelijk wanneer ze is vergezeld van : - nummer van het examen waarvoor U postuleert; - een afschrift van de vereiste studiegetuigschriften, diploma's, professionele ervaring transport van personen; - een curriculum vitae; - een afzonderlijke nota waarin de motivering voor de geambieerde functie blijkt en de beroepservaring wordt toegelicht.

De datum van poststempel geldt als bewijs.

Voor verdere inlichtingen kan men zich wenden tot Elisabeth Nam, telefoon : 02 213 85 58, e-mail : elisabeth.nam@privacycommission.be.

De vacante betrekkingen, de functiebeschrijvingen en het examenreglement zijn eveneens te consulteren op de website van de Commissie : www.privacycommission.be.

^