Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 12 mei 2006

Vacature voor de betrekking van adjunct-leidend ambtenaar bij het Nationaal Geografisch Instituut. - Oproep aan de mannelijke of vrouwelijke kandidaten van de Franse taalrol 1. Vacature De betrekking van adjunct-leidend ambtenaar bij het Nati De adjunct-leidend ambtenaar is een bijzondere graad bij het NGI. Hij voert de graad van adjunct(...)

bron
ministerie van landsverdediging
numac
2006007132
pub.
12/05/2006
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN LANDSVERDEDIGING


Vacature voor de betrekking van adjunct-leidend ambtenaar bij het Nationaal Geografisch Instituut. - Oproep aan de mannelijke of vrouwelijke kandidaten van de Franse taalrol 1. Vacature De betrekking van adjunct-leidend ambtenaar bij het Nationaal Geografisch Instituut (NGI), een instelling van openbaar nut van categorie B, is momenteel vacant. De adjunct-leidend ambtenaar is een bijzondere graad bij het NGI. Hij voert de graad van adjunct-administrateur-generaal, die behoort tot niveau A (het vroegere niveau 1) en zal worden gerangschikt in de klasse A5 (weddeschaal A51). 2. Benoemingsvoorwaarden 1° Belg zijn;2° een gedrag in overeenstemming met de functie hebben;3° de burgerlijke en politieke rechten genieten;4° aan de dienstplichtwetten voldoen (alleen voor de mannelijke kandidaten);5° houder zijn van een diploma dat toegang verleent tot de betrekkingen van niveau A van de Rijksambtenaren;6° lichamelijk geschikt zijn overeenkomstig de vereisten die bij het koninklijk besluit van 8 januari 1973 tot vaststelling van het statuut van het personeel van sommige instellingen van openbaar nut gesteld zijn.3. Opdracht van het Nationaal Geografisch Instituut - Het planimetrisch net en het precisiewater-passingsnet van België tot stand brengen en onderhouden; - De luchtfotografische overdekking van het nationale grondgebied verzorgen en up-to-date houden; - Topografische gegevensbanken samenstellen en er kaartenreeksen van afleiden; - De geografische gegevens van de lucht- en ruimteteledetectie verwerken; - In het kader van zijn specifieke activiteiten werkzaamheden uitvoeren voor rekening van derden (thematische kaarten, precisiemetin-gen...); - Toegepast onderzoek verrichten met het oog op de ontwikkeling van de beoefende disciplines en er de resultaten van publiceren; - Normen en richtlijnen opstellen en verspreiden met betrekking tot de inhoud, de kwaliteit en het uitwisselingsformaat van de topografische gegevensbanken; - Niet alleen zijn eigen technisch personeel maar ook dat van andere openbare- en privé-instellingen en ook buitenlandse stagiairs opleiden in de wetenschappelijke en technische disciplines die eigen zijn aan de opdracht van het Instituut; - Een documentatiecentrum beheren dat bestaat uit een fototheek waar de lucht- en satellietfoto's worden gearchiveerd, een cartotheek waar oude en moderne kaarten worden bewaard en een wetenschappelijke bibliotheek die gespecialiseerd is in geodesie en cartografie; - De eigen producten en diensten commercialiseren. 4. Beschrijving van de functie en gewenst profiel 4a Functiebeschrijving De adjunct-leidend ambtenaar staat de leidend ambtenaar bij in alle aspecten van het dagelijks beheer van de organisatie.Dat betekent dat de betrokkene de leidend ambtenaar bijstaat in de analyse en het beheer van de wetenschappelijke en technische dossiers die behoren tot de toepassingsgebieden van het NGI. Hij moet de leidend ambtenaar in alle aspecten van het beheer kunnen vervangen.

Om het NGI in staat te stellen de missie te realiseren die werd goedgekeurd door de Voogdijminister en het Comité van Beheer, werkt hij mee aan de uitwerking van de missie, de visie en de doelstellingen van de organisatie.

De adjunct-leidend ambtenaar is in het bijzonder verantwoordelijk voor de coördinatie van de wetenschappelijke en technische, productie- en commerciële activiteiten van het NGI. Indien nodig moet hij het Instituut vertegenwoordigen bij Belgische en internationale wetenschappelijke organisaties en instellingen.

De kandidaat moet dus een goede basisopleiding bezitten op het gebied van de wetenschappen en in het bijzonder een bekwaamheid betreffende het beheer van overheidsdiensten. 4b Gewenst competentieprofiel - In staat zijn om te organiseren, te beheren en het personeel te motiveren (kennis van en ervaring met moderne organisatie- en beheerstechnieken); - In staat zijn om te delegeren en de projecten op te volgen waarvoor het Comité van Beheer het initiatief neemt; - Kunnen luisteren, in staat zijn tot dialoog, onderhandelingen en kritische analyses om een positieve en professionele bedrijfscultuur te bevorderen; - De nodige capaciteiten bezitten om contacten te leggen, in staat zijn om intern en extern te communiceren, in staat zijn om te begrijpen welke vereisten van toepassing zijn op het gebruik en de verspreiding van de geografische en topografische gegevens die door het NGI worden geproduceerd; - Aandacht hebben voor de openbare dienstverlening, in staat zijn om overleg te voeren binnen de federale overheid, met de gewesten en met de gemeenschappen om zo bij te dragen tot een coherente politiek met betrekking tot geografische informatie van ons land; - Creatief zijn, nieuwe ideeën en pertinente oplossingen kunnen ontwikkelen; zich kunnen aanpassen aan de snelle veranderingen van een technisch-economische organisatie; - In staat zijn om het nieuwe overheids-management in de praktijk te brengen (beheer van de human resources, overheidsboekhouding, administratieve vereenvoudiging, e-government, kennismanagement,...) in de organisatie. 5. Indienen van de kandidaturen De geïnteresseerde kandida(a)t(en) wordt verzocht hun kandidatuur per aangetekende brief te bezorgen aan de Minister van Defensie, Lambermontstraat 8 te 1000 Brussel, binnen een termijn van 30 kalenderdagen die ingaat op de eerste dag na de bekendmaking van dit bericht in het Belgisch Staatsblad (als datum geldt die van de poststempel). Bij de kandidaatstelling moeten de volgende documenten worden gevoegd: a) een gedetailleerd curriculum vitae;b) een nationaliteitsbewijs en een bewijs van goed zedelijk gedrag;c) een kopie van het diploma dat toegang verleent tot de betrekkingen van niveau A van de Rijksambtenaren. Het curriculum vitae moet de naam en de voornamen van de kandidaat vermelden, alsook de vroeger uitgeoefende functies, en de aanspraken die hij of zij meent te kunnen laten gelden om deze betrekking te bekomen, in het bijzonder zijn of haar bekwaamheden met betrekking tot het beheer van overheidsdiensten.

De ontvangst van de kandidaturen wordt schriftelijk bevestigd.

^