Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 13 oktober 2003

Vacante betrekking van beheerder bij de Raad van State Aangezien de oproep tot kandidaten gepubliceerd werd tijdens de periode van het gerechtelijk verlof, worden de belanghebbende personen er opnieuw van op de hoogte gebracht dat de betrekking De aanstelling gebeurt voor een hernieuwbare periode van drie jaar. De benoeming gebeurt door de Ko(...)

bron
federale overheidsdienst binnenlandse zaken
numac
2003000760
pub.
13/10/2003
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN


Vacante betrekking van beheerder bij de Raad van State Aangezien de oproep tot kandidaten gepubliceerd werd tijdens de periode van het gerechtelijk verlof, worden de belanghebbende personen er opnieuw van op de hoogte gebracht dat de betrekking van beheerder bij de Raad van State te begeven is bij mandaat.

De aanstelling gebeurt voor een hernieuwbare periode van drie jaar. De benoeming gebeurt door de Koning, bij een in Ministerraad overlegd koninklijk besluit, op voordracht van de Minister van Binnenlandse Zaken en op het advies van de Algemene Vergadering van de Raad van State en de Auditeur-generaal.

Toelatingsvoorwaarden voor de betrekking De kandidaten moeten ten minste zevenendertig jaar oud zijn, moeten houder zijn van een diploma dat toegang verleent tot de betrekkingen van niveau 1 in de rijksbesturen, en moeten het bewijs leveren ten minste 5 jaar ervaring te hebben in het domein van de te begeven functie.

Zij moeten tevens het bewijs leveren van de kennis van de andere taal, Nederlands of Frans, dan die van hun diploma.

Functiebeschrijving « De beheerder is belast met het uitwerken van elk voorstel inzake het administratieve beheer van de Raad van State en zijn infrastructuur, en met het uitvoeren, onder het gezag en de leiding van de eerste voorzitter en de auditeur-generaal, van de beslissingen die de bevoegde organen van de Raad van State terzake nemen. Hij doet hun jaarlijks zijn opmerkingen geworden over de administratieve aspecten van de uitvoering van het in artikel 120 bedoelde vierjarenplan en doet elk dienstig voorstel dienaangaande. » Administratief en geldelijk statuut Onverminderd de bepalingen van de gecoördineerde wetten op de Raad van State, zijn de bepalingen van toepassing die het administratief en geldelijk statuut van het personeel van de ministeries regelen.

De wedde van de beheerder wordt vastgesteld in schaal 15/1, wat overeenstemt met een brutomaandwedde tussen 4.301,84 euro en 5.936,07 euro (aan de huidige index), naargelang de in aanmerking te nemen anciënniteit.

Verzending van de kandidaturen De kandidaturen moeten per aangetekende brief worden bezorgd aan de heer Eerste Voorzitter van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33, 1040 Brussel, ten laatste op 16 november 2003.

Bij de kandidatuurstelling moet een afschrift worden gevoegd van de vereiste titels, alsook een gedetailleerd curriculum vitae . Ze moet de kwaliteiten vermelden die de kandidaat meent te moeten inroepen voor het te begeven mandaat. De kandidatuurstelling zal tevens vergezeld dienen te zijn van documenten die de kennis van het Frans of het Nederlands, als andere taal dan die van het diploma, bewijzen.

De personen die hun kandidatuur hebben ingediend naar aanleiding van het bericht verschenen in het Belgisch Staatsblad van 18 juli en 8 augustus 2003,dienen hun kandidatuur niet opnieuw in te dienen.

Alle bijkomende inlichtingen kunnen bekomen worden bij de heer E. Notebaert (N), tel. 02-234 97 93 of Mevr. M. de Saint-Georges (F), tél. 02-234 96 58.

^