Etaamb.openjustice.be
Vacante Bettreking
gepubliceerd op 07 maart 2000

Openstaande betrekking van adviseur-generaal Oproep tot kandidaten Er wordt de belanghebbende ambtenaren ter kennis gebracht dat de betrekking van Adviseur-generaal op personeelsformatie van het Ministerie van Sociale Zaken, Volksge(...) Deze betrekking is zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk. Functiebeschrijving H(...)

bron
ministerie van sociale zaken, volksgezondheid en leefmilieu
numac
2000022158
pub.
07/03/2000
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

MINISTERIE VAN SOCIALE ZAKEN, VOLKSGEZONDHEID EN LEEFMILIEU


Openstaande betrekking van adviseur-generaal Oproep tot kandidaten Er wordt de belanghebbende ambtenaren ter kennis gebracht dat de betrekking van Adviseur-generaal (rang 15) op personeelsformatie van het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu - Bestuur voor de Medische Expertise, Buitendiensten, door bevordering door verhoging in graad, te begeven is.

Deze betrekking is zowel voor vrouwen als voor mannen toegankelijk.

Functiebeschrijving Het Bestuur van de Medische Expertise bestaat uit drie diensten : de Administratieve Gezondheidsdienst (AGD), de Gerechtelijk-Geneeskundige Dienst (GGD) en de Dienst Arbeidsgeneeskunde (DAG). Er is een hoofdbestuur te Brussel en er zijn 13 geneeskundige centra, verspreid over het land.

Het bestuur telt meer dan 300 personeelsleden, waaronder vele medici en paramedici. Het bestuur wordt geleid door een directeur-generaal, op administratief vlak bijgestaan door een 1 adviseur-generaal en op medisch vlak, vnl. voor het beheer van de medische centra van de AGD, bijgestaan door 2 adviseurs-generaal. Het is één van deze 2 laatste betrekkingen, voorzien voor de buitendiensten, die momenteel moet ingevuld worden.

De vacante functie dient dus te worden bezet door een geneesheer.

Deze arts zal, in overleg met zijn confrater, vanuit Brussel, toezicht uitoefenen op de Nederlandstalige centra, meer bepaald instaan voor de kwaliteit van de uitgevoerde expertises en zal hiertoe : - zeer goede kennis hebben van de vigerende wetgeving, toezicht houden op de uniforme toepassing van de reglementering in de medische centra en desgevallend aanpassingen aan de toepasselijke wetgeving helpen uitwerken; - ervaring hebben in het leiden van een dienst of een opleiding ter zake hebben genoten; over organisatorische capaciteiten beschikken; toezien op de kwantiteit van de geleverde onderzoeken; - blijk geven van interesse voor bijscholing om recente ontwikkelingen te kunnen overbrengen naar het personeel.

Deze arts is tevens adviseur van de directeur-generaal en zal hiertoe bijkomend : - vlot kunnen samenwerken met administratief, medisch en paramedisch personeel; - de nodige onderhandelingscapaciteiten bezitten met het oog op herstructurering; - over een degelijke kennis van de informatica beschikken; zelf gebruik kunnen maken van de beschikbare informatica en openstaan voor nieuwe toepassingen; het personeel in die zin weten te stimuleren en meewerken aan de uitbouw van een geintegreerd en harmonieus informaticabeleid; - noties hebben van het statuut van het rijkspersoneel en van het opmaken van de begroting van het departement.

De arts moet aantonen aan de gestelde eisen te voldoen.

Overeenkomstig de bepalingen van het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel, laatst gewijzigd bij het koninklijk besluit van 13 mei 1999 en van het ministerieel besluit van 14 augustus 1998 tot vaststelling van sommige bijzondere bepalingen teneinde te voorzien in de uitvoering van het statuut van het Rijkspersoneel bij het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu, staat deze betrekking open voor rijksambtenaren die, op de datum van hun benoeming voldoen aan de hiernavermelde voorwaarden : 1. Rijksambtenaar en titularis van een graad van rang 15 zijn;2. Ambtenaar van het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu zijn, titularis van een graad van rang 13 en ten minste één jaar graadanciënniteit en twaalf jaar anciënniteit in niveau 1 tellen. De belanghebbende ambtenaren worden verzocht hun kandidatuur, bij aangetekend schrijven, toe te sturen aan de Secretaris-generaal van het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu, R.A.C., Esplanadegebouw 7de verdieping, Pachécolaan 19, bus 5, 1010 Brussel, binnen een termijn van tien werkende dagen die ingaat op de eerste werkdag volgend op de bekendmaking van dit bericht in het Belgische Staatsblad (poststempel geldt als bewijs).

De sollicitatiebrief vermeldt de naam, de voornamen, de graad van de kandidaat (plus, indien nodig, het bestuur waaronder hij/zij ressorteert) alsook de aanspraken uiteenzetten die hij/zij meent te kunnen doen gelden voor het verkrijgen van die betrekking.

De kandidaten die niet tot het Ministerie van Sociale Zaken, Volksgezondheid en Leefmilieu behoren, moeten een voor eensluidend verklaard document verstrekken, afgeleverd door de personeelsdienst van de administratie die hen tewerkstelt, waarin bevestigd wordt dat zij een graad van rang 15 definitief bekleden en met vermelding van de datum van benoeming in die graad.

Alleen de aanspraken van de ambtenaren die zich schikken naar deze instructies zullen in aanmerking genomen worden.

^