gepubliceerd op 22 mei 2001
Samenstelling van een personeelsreserve van technici informatica voor de helpdesk De Quaestuur van de Senaat organiseert eerlang een vergelijkend examen voor de samenstelling van een personeelsreserve van technici informatica voor de helpd(...) I. Functiebeschrijving De technici informatica van de helpdesk zijn in het raam van het informat(...)
SENAAT
Samenstelling van een personeelsreserve van technici informatica (m/v) voor de helpdesk De Quaestuur van de Senaat organiseert eerlang een vergelijkend examen voor de samenstelling van een personeelsreserve van technici informatica voor de helpdesk.
I. Functiebeschrijving De technici informatica van de helpdesk zijn in het raam van het informaticasysteem van de Senaat belast met de installatie, de configuratie en de correcte werking van de werkposten die in de kantoren door het personeel van de Senaat worden gebruikt.
II. Bezoldiging De brutobeginwedde varieert van 88 441 BEF tot 122 852 BEF per maand (huidige index), naar gelang van de leeftijd van de belanghebbende op het ogenblik van de indiensttreding.
De vlakke loopbaan van technicus A2 voorziet in rangverhogingen na 8 en 15 jaar.
III. Toelatingsvoorwaarden 1. burger zijn van de Europese Unie;2. de burgerlijke en politieke rechten genieten;3. een voldoende kennis hebben van het Nederlands en het Frans;4. ofwel, houder zijn van een diploma van volledig hoger technisch secundair onderwijs met volledig leerplan, richting informatica (vroeger niveau A2); laatstejaarsstudenten mogen eveneens aan het examen deelnemen; zij zullen evenwel in voorkomend geval enkel als geslaagd kunnen worden beschouwd indien zij naderhand kunnen aantonen dat zij uiterlijk op 1 oktober 2001 het vereiste diploma hebben behaald; ofwel, houder zijn van een ander diploma van volledig hoger secundair onderwijs met volledig leerplan, aangevuld met een relevante beroepservaring en/of relevante opleidingen op het gebied van de informatica; kandidaten die in het bezit zijn van een diploma van een hoger niveau (d.w.z. een universitair diploma, een diploma uitgereikt door een hogeschool, graduaat, ...) worden niet toegelaten.
IV. Lichamelijke geschiktheid Ieder die als personeelslid in dienst wordt genomen, dient door de Administratieve Gezondheidsdienst medisch geschikt te worden bevonden.
V. Examenstof 1. technische kennis van PC's en randapparatuur;2. technische kennis van de exploitatiesystemen Windows 95 en 98;3. basiskennis van Word en Excel. VI. Examenprogramma Theoretisch gedeelte : Oplossen van vragen in verband met de examenstof (zie punt Vsupra). De vragen en opgaven zullen afwisselend in het Nederlands en in het Frans worden gesteld, met dien verstande dat de kandidaten telkens mogen antwoorden in de taal van hun keuze.
Praktisch gedeelte : Toetsing in de praktijk van de theoretische kennis.
Mondeling gedeelte : Een gesprek in het Nederlands en in het Frans met de examencommissie, ter beoordeling van de talenkennis, de persoonlijkheid en de maturiteit van de kandidaat.
Ieder examengedeelte geldt als een schifting; de kandidaten worden in de reserve opgenomen op basis van de resultaten die zij voor het derde examengedeelte hebben behaald.
VII. Indiensttreding Indien er zich vacatures voordoen, worden de kandidaten in de volgorde van hun rangschikking in de reserve opgeroepen voor een stage van één maand in de betrokken dienst; zo hun prestaties tijdens de stage bevrediging schenken, worden zij op proef benoemd voor de duur van twee jaar, waarna zij in aanmerking kunnen komen voor een benoeming in vast verband. Indien de behoeften van de dienst het vereisen, kunnen de geslaagde kandidaten eventueel met een arbeidsovereenkomst in dienst worden genomen.
VIII. Prestaties Het betreft een voltijdse functie, waarbij het einde van de dagprestaties wordt bepaald volgens de vereisten van de dienst.
IX. Inschrijving De kandidaten kunnen uiterlijk op 5 juni 2001 een inschrijvingsformulier aanvragen bij de Quaestuur van de Senaat, Examen technicus informatica, Paleis der Natie, 1009 Brussel; enkel de aanvragen die per post worden ingediend, zullen in aanmerking worden genomen.
Samen met het inschrijvingsformulier zal aan de kandidaten worden meegedeeld hoe zij het inschrijvingsgeld (340 BEF) en de vereiste documenten (bewijs van goed zedelijk gedrag, afschrift van het diploma) aan het Examensecretariaat dienen te bezorgen. Het inschrijvingsgeld wordt terugbetaald aan de kandidaten die aan het eerste examengedeelte hebben deelgenomen.