← Terug naar "46 op de spoorlijn nr. 34 Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Bilzen ter hoogte van de kilometerpaal 42.388 "
| 46 op de spoorlijn nr. 34 Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Bilzen ter hoogte van de kilometerpaal 42.388 | 46 op de spoorlijn nr. 34 Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Bilzen ter hoogte van de kilometerpaal 42.388 |
|---|---|
| FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER | FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER |
| Directoraat-generaal Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid | Directoraat-generaal Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid |
| 20 AUGUSTUS 2019 - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 20 AUGUSTUS 2019 - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
| veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 46 op de spoorlijn nr. 34 | veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 46 op de spoorlijn nr. 34 |
| Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Bilzen ter hoogte van de | Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Bilzen ter hoogte van de |
| kilometerpaal 42.388 | kilometerpaal 42.388 |
| De Minister van Mobiliteit, | De Minister van Mobiliteit, |
| Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
| reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de |
| wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
| Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel |
| van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 | van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 |
| augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober | augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober |
| 2004; | 2004; |
| Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer |
| gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
| Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
| veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
| 1; | 1; |
| Gelet op het ministerieel besluit nr. A/94146/34 van 16 mei 1995; | Gelet op het ministerieel besluit nr. A/94146/34 van 16 mei 1995; |
| Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de | Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de |
| veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 46 | veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 46 |
| op de spoorlijn nr. 34 Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Bilzen | op de spoorlijn nr. 34 Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Bilzen |
| ter hoogte van de kilometerpaal 42.388; | ter hoogte van de kilometerpaal 42.388; |
| Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in | Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in |
| overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit | overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit |
| van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen | van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen |
| van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde | van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde |
| overweg, | overweg, |
| Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.De overweg nr. 46 op de spoorlijn nr. 34 Hasselt - |
Artikel 1.De overweg nr. 46 op de spoorlijn nr. 34 Hasselt - |
| Luik-Guillemins, gelegen te Bilzen ter hoogte van de kilometerpaal | Luik-Guillemins, gelegen te Bilzen ter hoogte van de kilometerpaal |
| 42.388, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in | 42.388, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in |
| artikel 3, 1°, het verkeersbord A47, en 2° a) van het koninklijk | artikel 3, 1°, het verkeersbord A47, en 2° a) van het koninklijk |
| besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan | besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan |
| overwegen op de spoorwegen. | overwegen op de spoorwegen. |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
| veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° | veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° |
| van hetzelfde koninklijk besluit: | van hetzelfde koninklijk besluit: |
| 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de | 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de |
| overweg; | overweg; |
| 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; | 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; |
| 3) een verkeersbord A47 links van de weg, aan weerszijden van de | 3) een verkeersbord A47 links van de weg, aan weerszijden van de |
| overweg; | overweg; |
| 4) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de | 4) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de |
| overgang verbiedt; | overgang verbiedt; |
| 5) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang | 5) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang |
| toestaat. | toestaat. |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/94146/34 van 16 mei 1995 wordt |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/94146/34 van 16 mei 1995 wordt |
| opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. 46. | opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. 46. |
| Brussel, 20 augustus 2019. | Brussel, 20 augustus 2019. |
| Fr. BELLOT | Fr. BELLOT |