Koninklijk besluit houdende toekenning van een toelage aan de vzw ZorGGroep Zin ter ondersteuning van een pilootproject "drughulpverleningsprogramma voor personen in detentie" | Koninklijk besluit houdende toekenning van een toelage aan de vzw ZorGGroep Zin ter ondersteuning van een pilootproject "drughulpverleningsprogramma voor personen in detentie" |
---|---|
FEDERALE OVERHEIDSDIENST VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE | FEDERALE OVERHEIDSDIENST VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE |
VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU | VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU |
12 MEI 2021. - Koninklijk besluit houdende toekenning van een toelage | 12 MEI 2021. - Koninklijk besluit houdende toekenning van een toelage |
aan de vzw ZorGGroep Zin ter ondersteuning van een pilootproject | aan de vzw ZorGGroep Zin ter ondersteuning van een pilootproject |
"drughulpverleningsprogramma voor personen in detentie" | "drughulpverleningsprogramma voor personen in detentie" |
FILIP, Koning der Belgen, | FILIP, Koning der Belgen, |
Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. | Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet. |
Gelet op de wet van 22 december 2020 houdende de algemene | Gelet op de wet van 22 december 2020 houdende de algemene |
uitgavenbegroting voor het begrotingsjaar 2021, inzonderheid de | uitgavenbegroting voor het begrotingsjaar 2021, inzonderheid de |
departementale begroting van de FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de | departementale begroting van de FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de |
Voedselketen en Leefmilieu; | Voedselketen en Leefmilieu; |
Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op 4 mei | Gelet op het advies van de inspecteur van Financiën, gegeven op 4 mei |
2021; | 2021; |
Overwegende het koninklijk besluit van 31 mei 1933 betreffende de | Overwegende het koninklijk besluit van 31 mei 1933 betreffende de |
verklaringen af te leggen in verband met subsidies, vergoedingen en | verklaringen af te leggen in verband met subsidies, vergoedingen en |
toelagen, artikel 1; | toelagen, artikel 1; |
Overwegende de wet van 22 mei 2003 houdende de organisatie van de | Overwegende de wet van 22 mei 2003 houdende de organisatie van de |
begroting en van de comptabiliteit van de federale Staat, artikelen | begroting en van de comptabiliteit van de federale Staat, artikelen |
121 tot 124; | 121 tot 124; |
Overwegende de projectvoorstellen voor de periode van 1 augustus 2021 | Overwegende de projectvoorstellen voor de periode van 1 augustus 2021 |
tot en met 31 juli 2022 ingediend op 18 maart 2021 door vzw zorGGroep | tot en met 31 juli 2022 ingediend op 18 maart 2021 door vzw zorGGroep |
Zin bij de Minister van Volksgezondheid, dat de doelstellingen, de | Zin bij de Minister van Volksgezondheid, dat de doelstellingen, de |
acties, de doelgroepen en de budgettering van het project | acties, de doelgroepen en de budgettering van het project |
"drughulpverleningsprogramma voor personen in detentie" herneemt; | "drughulpverleningsprogramma voor personen in detentie" herneemt; |
Op de voordracht van de Minister van Volksgezondheid, | Op de voordracht van de Minister van Volksgezondheid, |
Hebben Wij besloten en besluiten Wij : | Hebben Wij besloten en besluiten Wij : |
Artikel 1.§ 1. Een toelage van 325.000 euro ten laste van |
Artikel 1.§ 1. Een toelage van 325.000 euro ten laste van |
basisallocatie BA 25 51 42 33 00 01, van de begroting van de FOD | basisallocatie BA 25 51 42 33 00 01, van de begroting van de FOD |
Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, hierna | Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu, hierna |
FOD VVVL genoemd, begrotingsjaar 2021, wordt toegekend aan de vzw | FOD VVVL genoemd, begrotingsjaar 2021, wordt toegekend aan de vzw |
zorGGroep Zin, (Pater Valentinuslaan 32, 3500 Hasselt), | zorGGroep Zin, (Pater Valentinuslaan 32, 3500 Hasselt), |
rekeningnummer: IBAN: BE80 4517 5298 6177; BIC: KREDBEBB, | rekeningnummer: IBAN: BE80 4517 5298 6177; BIC: KREDBEBB, |
ondernemingsnummer 0469.813.065, voor haar opdracht beschreven in | ondernemingsnummer 0469.813.065, voor haar opdracht beschreven in |
artikel 4. | artikel 4. |
§ 2. Dit bedrag heeft betrekking op de periode van 1ste augustus 2021 | § 2. Dit bedrag heeft betrekking op de periode van 1ste augustus 2021 |
tot en met 31 juli 2022 voor de gevangenis van Hasselt. | tot en met 31 juli 2022 voor de gevangenis van Hasselt. |
Art. 2.§ 1. De betaling van het in artikel 1, § 1, bedoelde bedrag |
Art. 2.§ 1. De betaling van het in artikel 1, § 1, bedoelde bedrag |
zal gebeuren in twee schijven: | zal gebeuren in twee schijven: |
1° maximum tachtig procent van het in artikel 1 bedoelde bedrag. Voor | 1° maximum tachtig procent van het in artikel 1 bedoelde bedrag. Voor |
deze betaling moet de begunstigde een ondertekende en gedateerde | deze betaling moet de begunstigde een ondertekende en gedateerde |
schuldvordering indienen bij de FOD VVVL, Stafdienst Budget en | schuldvordering indienen bij de FOD VVVL, Stafdienst Budget en |
Beheerscontrole via het emailadres invoice@health.fgov.be en dit ten | Beheerscontrole via het emailadres invoice@health.fgov.be en dit ten |
vroegste na publicatie van dit besluit in het Belgisch Staatsblad; | vroegste na publicatie van dit besluit in het Belgisch Staatsblad; |
2° maximum twintig procent van het in artikel 1 bedoelde bedrag. Voor | 2° maximum twintig procent van het in artikel 1 bedoelde bedrag. Voor |
deze betaling moet de begunstigde een ondertekende en gedateerde | deze betaling moet de begunstigde een ondertekende en gedateerde |
schuldvordering, en het gevraagde bedrag bij de FOD VVVL, Stafdienst | schuldvordering, en het gevraagde bedrag bij de FOD VVVL, Stafdienst |
Budget en Beheerscontrole via het emailadres invoice@health.fgov.be en | Budget en Beheerscontrole via het emailadres invoice@health.fgov.be en |
een activiteitenrapport zoals bedoeld in artikel 5 indienen bij het | een activiteitenrapport zoals bedoeld in artikel 5 indienen bij het |
Directoraat-generaal Gezondheidszorg, FOD VVVL, Galileelaan 5/2 1210 | Directoraat-generaal Gezondheidszorg, FOD VVVL, Galileelaan 5/2 1210 |
Brussel, en dit ten vroegste op 31 juli 2022 en ten laatste op 15 | Brussel, en dit ten vroegste op 31 juli 2022 en ten laatste op 15 |
augustus 2022. | augustus 2022. |
De totaliteit aan stukken voor de verantwoording van reeds ontvangen | De totaliteit aan stukken voor de verantwoording van reeds ontvangen |
bedragen, zoals bedoeld in 1°, en het gevraagde bedrag, zoals bedoeld | bedragen, zoals bedoeld in 1°, en het gevraagde bedrag, zoals bedoeld |
in dit 2° en een activiteitenrapport zoals bedoeld in artikel 5 moeten | in dit 2° en een activiteitenrapport zoals bedoeld in artikel 5 moeten |
ten vroegste op 31 juli 2022 en ten laatste op 15 augustus 2022 | ten vroegste op 31 juli 2022 en ten laatste op 15 augustus 2022 |
ingediend worden bij het Directoraat-generaal Gezondheidszorg, FOD | ingediend worden bij het Directoraat-generaal Gezondheidszorg, FOD |
VVVL Galileelaan 5/2 1210 Brussel en bij de FOD VVVL, Stafdienst | VVVL Galileelaan 5/2 1210 Brussel en bij de FOD VVVL, Stafdienst |
Budget en Beheerscontrole via het emailadres invoice@health.fgov.be. | Budget en Beheerscontrole via het emailadres invoice@health.fgov.be. |
§ 2. De bevoegde titularis kan bijkomende stukken opvragen voor de | § 2. De bevoegde titularis kan bijkomende stukken opvragen voor de |
verantwoording van de bedragen. | verantwoording van de bedragen. |
§ 3. De betaling van de verschuldigde bedragen, of delen hiervan, | § 3. De betaling van de verschuldigde bedragen, of delen hiervan, |
gebeurt uitsluitend op voorwaarde dat aan de vereisten voorzien in | gebeurt uitsluitend op voorwaarde dat aan de vereisten voorzien in |
artikel 2, 3, 4 et 5 van dit besluit voldaan wordt. Indien niet | artikel 2, 3, 4 et 5 van dit besluit voldaan wordt. Indien niet |
voldaan kan worden aan de vereisten van dit besluit, dan moet de vraag | voldaan kan worden aan de vereisten van dit besluit, dan moet de vraag |
om afwijking rechtstreeks en onmiddellijk aan de FOD VVVL, DG | om afwijking rechtstreeks en onmiddellijk aan de FOD VVVL, DG |
Gezondheidszorg gericht worden, die deze aanvraag vervolgens zal | Gezondheidszorg gericht worden, die deze aanvraag vervolgens zal |
onderzoeken en kan goedkeuren. | onderzoeken en kan goedkeuren. |
§ 4. Overeenkomstig artikel 123 van de wet van 22 mei 2003 betreffende | § 4. Overeenkomstig artikel 123 van de wet van 22 mei 2003 betreffende |
de algemene organisatie van de begroting en van de comptabiliteit van | de algemene organisatie van de begroting en van de comptabiliteit van |
de federale staat, zal, in het kader van het project | de federale staat, zal, in het kader van het project |
"drughulpverleningsprogramma voor personen in detentie", het niet | "drughulpverleningsprogramma voor personen in detentie", het niet |
benutte gedeelte door de begunstigde worden terugbetaald aan de FOD | benutte gedeelte door de begunstigde worden terugbetaald aan de FOD |
VVVL, op het bankrekeningnummer IBAN-rekening BE42 6792 0059 1754 | VVVL, op het bankrekeningnummer IBAN-rekening BE42 6792 0059 1754 |
geopend bij de Bank van de Post (BIC/SWIFT: PCHQBEBB) op naam van | geopend bij de Bank van de Post (BIC/SWIFT: PCHQBEBB) op naam van |
`Diverse Ontvangsten'. | `Diverse Ontvangsten'. |
Art. 3.§ 1. De stuurgroep is samengesteld uit leden van het DG |
Art. 3.§ 1. De stuurgroep is samengesteld uit leden van het DG |
Gezondheidszorg van de FOD VVVL, leden van de DG EPI van de FOD | Gezondheidszorg van de FOD VVVL, leden van de DG EPI van de FOD |
Justitie en de projectverantwoordelijken van het project "drug | Justitie en de projectverantwoordelijken van het project "drug |
-hulpverleningsprogramma voor personen in detentie". Deskundigen ter | -hulpverleningsprogramma voor personen in detentie". Deskundigen ter |
zake kunnen ook uitgenodigd worden om deel te nemen aan deze | zake kunnen ook uitgenodigd worden om deel te nemen aan deze |
stuurgroep. | stuurgroep. |
§ 2. De lokale projectcoördinator heeft onder andere tot opdracht | § 2. De lokale projectcoördinator heeft onder andere tot opdracht |
actief deel te nemen aan de vergaderingen, die worden georganiseerd | actief deel te nemen aan de vergaderingen, die worden georganiseerd |
door de stuurgroep. | door de stuurgroep. |
De taak van de stuurgroep bestaat erin om: | De taak van de stuurgroep bestaat erin om: |
1° de relaties en de overdracht van de gegevens tussen de | 1° de relaties en de overdracht van de gegevens tussen de |
verschillende diensten van de FOD VVVL, de FOD Justitie, de lokale | verschillende diensten van de FOD VVVL, de FOD Justitie, de lokale |
projectcoördinatoren van de betrokken gevangenissen en de deskundigen | projectcoördinatoren van de betrokken gevangenissen en de deskundigen |
te faciliteren; | te faciliteren; |
2° over de stand van de werkzaamheden te waken. | 2° over de stand van de werkzaamheden te waken. |
Met dat doel worden er regelmatig vergaderingen van de stuurgroep | Met dat doel worden er regelmatig vergaderingen van de stuurgroep |
georganiseerd. | georganiseerd. |
Art. 4.§ 1. Het doel van dit project bestaat erin een |
Art. 4.§ 1. Het doel van dit project bestaat erin een |
drughulpverleningsprogramma voor personen in detentie te ontwikkelen. | drughulpverleningsprogramma voor personen in detentie te ontwikkelen. |
Beoogd wordt dit model in een pilootfase uit te werken en uit te | Beoogd wordt dit model in een pilootfase uit te werken en uit te |
testen in drie (piloot)gevangenissen, met name in de gevangenis van | testen in drie (piloot)gevangenissen, met name in de gevangenis van |
Hasselt, de gevangenis van Lantin en het Brussels penitentiair | Hasselt, de gevangenis van Lantin en het Brussels penitentiair |
complex. | complex. |
Beoogd wordt, via de toegekende projectmiddelen, bijkomende | Beoogd wordt, via de toegekende projectmiddelen, bijkomende |
inhoudelijke (expertise, vorming) en organisatorische | inhoudelijke (expertise, vorming) en organisatorische |
(personeelsmatig) ondersteuning te bieden aan de | (personeelsmatig) ondersteuning te bieden aan de |
(piloot)gevangenissen, om een kwaliteitsvolle zorg voor personen in | (piloot)gevangenissen, om een kwaliteitsvolle zorg voor personen in |
detentie met een middelen gerelateerde problematiek te kunnen | detentie met een middelen gerelateerde problematiek te kunnen |
realiseren. Dit impliceert dat een zorgtraject op maat van de | realiseren. Dit impliceert dat een zorgtraject op maat van de |
gedetineerde uitgewerkt moet worden, gelijkwaardig aan de zorg in de | gedetineerde uitgewerkt moet worden, gelijkwaardig aan de zorg in de |
vrije samenleving, dit rekening houdend met de specifieke | vrije samenleving, dit rekening houdend met de specifieke |
omstandigheden op het vlak van detentie en de actuele zorgcontext. | omstandigheden op het vlak van detentie en de actuele zorgcontext. |
Gezien de complexiteit van de problematiek en de specificiteit van de | Gezien de complexiteit van de problematiek en de specificiteit van de |
penitentiaire context waarbinnen gewerkt zal worden, zal het project | penitentiaire context waarbinnen gewerkt zal worden, zal het project |
in fasen gerealiseerd worden. | in fasen gerealiseerd worden. |
In deze vijfde fase van het project wordt verder ingezet op volgende | In deze vijfde fase van het project wordt verder ingezet op volgende |
missies en opdrachten: | missies en opdrachten: |
1° Een snellere en betere identificatie van gedetineerden met een | 1° Een snellere en betere identificatie van gedetineerden met een |
psychoactieve middelen gerelateerde problematiek door het gebruik van | psychoactieve middelen gerelateerde problematiek door het gebruik van |
een uniform screeningsinstrument in alle gevangenissen die deelnemen | een uniform screeningsinstrument in alle gevangenissen die deelnemen |
aan het pilootproject. Dit instrument moet de zorgverleners van de | aan het pilootproject. Dit instrument moet de zorgverleners van de |
gevangenis ondersteunen om een vlottere en meer adequate | gevangenis ondersteunen om een vlottere en meer adequate |
doorverwijzing en begeleiding te kunnen realiseren op basis van de | doorverwijzing en begeleiding te kunnen realiseren op basis van de |
ernst en complexiteit van de problematiek. Deze identificatie | ernst en complexiteit van de problematiek. Deze identificatie |
beantwoordt op die manier aan het opzet van de gevangenis om een | beantwoordt op die manier aan het opzet van de gevangenis om een |
betere opvang en doorverwijzing uit te bouwen van de binnenkomende | betere opvang en doorverwijzing uit te bouwen van de binnenkomende |
gedetineerden. | gedetineerden. |
2° Verder implementeren van een globale aanpak voor de opvang en | 2° Verder implementeren van een globale aanpak voor de opvang en |
behandeling van de in het projectvoorstel omschreven doelgroep, met | behandeling van de in het projectvoorstel omschreven doelgroep, met |
aandacht voor zorg op maat van elke gedetineerde en zorgcontinuïteit; | aandacht voor zorg op maat van elke gedetineerde en zorgcontinuïteit; |
dit omvat zowel aanklampend en motivationeel werk, als het organiseren | dit omvat zowel aanklampend en motivationeel werk, als het organiseren |
van een individueel aanbod en/of een groepsaanbod (wat hervalpreventie | van een individueel aanbod en/of een groepsaanbod (wat hervalpreventie |
en peersupport omvat). Het doel is zich te richten op een | en peersupport omvat). Het doel is zich te richten op een |
eerstelijnsfunctie door te zorgen voor een aanwezigheid in de secties, | eerstelijnsfunctie door te zorgen voor een aanwezigheid in de secties, |
en relaties uit te bouwen of te versterken met de relevante interne en | en relaties uit te bouwen of te versterken met de relevante interne en |
externe actoren van de gevangenis. | externe actoren van de gevangenis. |
3° Het ondersteunen van gedetineerden, en het bevorderen van de | 3° Het ondersteunen van gedetineerden, en het bevorderen van de |
betrokkenheid van personeel in de gevangenis rond psychoactieve | betrokkenheid van personeel in de gevangenis rond psychoactieve |
middelen gebruik door middel van, waar mogelijk, informatie, | middelen gebruik door middel van, waar mogelijk, informatie, |
opleidingen of sensibilisatie. | opleidingen of sensibilisatie. |
4° Het vormen en ondersteunen van de projectmedewerkers en het | 4° Het vormen en ondersteunen van de projectmedewerkers en het |
personeel van de medische dienst en andere betrokken actoren inzake | personeel van de medische dienst en andere betrokken actoren inzake |
(a) de begeleiding van/zorg voor gedetineerden met een psychoactieve | (a) de begeleiding van/zorg voor gedetineerden met een psychoactieve |
middelen gerelateerde problematiek en (b) de specificiteit van | middelen gerelateerde problematiek en (b) de specificiteit van |
druggebruik in de gevangenis | druggebruik in de gevangenis |
5° Stimuleren van een vlotte samenwerking en een betere uitwisseling | 5° Stimuleren van een vlotte samenwerking en een betere uitwisseling |
van informatie en kennis tussen de betrokken (interne en externe) | van informatie en kennis tussen de betrokken (interne en externe) |
hulpverleners van de gedetineerde met het oog op een betere | hulpverleners van de gedetineerde met het oog op een betere |
continuïteit van zorg, en dit zowel tijdens als na de detentieperiode. | continuïteit van zorg, en dit zowel tijdens als na de detentieperiode. |
6° Meewerken aan wetenschappelijk onderzoek om reeds bestaande | 6° Meewerken aan wetenschappelijk onderzoek om reeds bestaande |
evidence te toetsen aan nieuwe praktijkervaringen. | evidence te toetsen aan nieuwe praktijkervaringen. |
7° Het formuleren van aanbevelingen voor verdere optimalisatie van het | 7° Het formuleren van aanbevelingen voor verdere optimalisatie van het |
project en om eventueel een verdere verbreding van dit aanbod te | project en om eventueel een verdere verbreding van dit aanbod te |
realiseren (op andere afdelingen, vleugels of andere penitentiaire | realiseren (op andere afdelingen, vleugels of andere penitentiaire |
instellingen). | instellingen). |
Dit veronderstelt een geïntegreerde aanpak van de problematiek, met | Dit veronderstelt een geïntegreerde aanpak van de problematiek, met |
een adequate samenwerking en afstemming tussen alle betrokken | een adequate samenwerking en afstemming tussen alle betrokken |
partners. Om dit te kunnen realiseren, wordt een lokale | partners. Om dit te kunnen realiseren, wordt een lokale |
projectcoördinator aangesteld, met name de vzw zorGGroep Zin, die zal | projectcoördinator aangesteld, met name de vzw zorGGroep Zin, die zal |
instaan voor de coördinatie van dit project in de gevangenis van | instaan voor de coördinatie van dit project in de gevangenis van |
Hasselt. | Hasselt. |
De Directeur-generaal van het DG Gezondheidzorg is gemandateerd om | De Directeur-generaal van het DG Gezondheidzorg is gemandateerd om |
deze missies en opdrachten te wijzigen, de algemene doestelling van | deze missies en opdrachten te wijzigen, de algemene doestelling van |
het project respecterend, en enkel op basis van de wetenschappelijke | het project respecterend, en enkel op basis van de wetenschappelijke |
evaluatie van het project en op advies van het begeleidingscomité van | evaluatie van het project en op advies van het begeleidingscomité van |
het project. | het project. |
§ 2. In functie van de missies et activiteiten zoals bepaald in § 1, | § 2. In functie van de missies et activiteiten zoals bepaald in § 1, |
staat de vzw zorGGroep Zin in voor: | staat de vzw zorGGroep Zin in voor: |
1° de lokale projectcoördinatie, door onder meer het aanstellen van | 1° de lokale projectcoördinatie, door onder meer het aanstellen van |
een lokale projectcoördinator voor de opvolging van dit project en het | een lokale projectcoördinator voor de opvolging van dit project en het |
budgettair beheer van dit project; | budgettair beheer van dit project; |
2° de vorming van de personeelsleden die tewerkgesteld worden in het | 2° de vorming van de personeelsleden die tewerkgesteld worden in het |
kader van dit project; | kader van dit project; |
3° sensibiliseren en vormen van het medisch personeel inzake screening | 3° sensibiliseren en vormen van het medisch personeel inzake screening |
en aanpak van middelengebruik; | en aanpak van middelengebruik; |
4° sensibiliseren van de penitentiaire beambten inzake middelengebruik | 4° sensibiliseren van de penitentiaire beambten inzake middelengebruik |
en inzake het pilootproject, rekening houdend met de specificiteit van | en inzake het pilootproject, rekening houdend met de specificiteit van |
de organisatie en penitentiaire context waarin het pilootproject | de organisatie en penitentiaire context waarin het pilootproject |
georganiseerd wordt; | georganiseerd wordt; |
5° ondersteunen van de projectmedewerkers in de gevangenis, door onder | 5° ondersteunen van de projectmedewerkers in de gevangenis, door onder |
meer: | meer: |
a) advies te verlenen; | a) advies te verlenen; |
b) methodieken en informatie ter beschikking te stellen; | b) methodieken en informatie ter beschikking te stellen; |
c) informatie en ervaringen uit te wisselen met de projectmedewerkers | c) informatie en ervaringen uit te wisselen met de projectmedewerkers |
in de twee overige (piloot)gevangenissen; | in de twee overige (piloot)gevangenissen; |
6° creëren en beheren van een netwerk met de betrokken diensten, | 6° creëren en beheren van een netwerk met de betrokken diensten, |
hulpverleners en organisaties, zowel interne als externe partners, | hulpverleners en organisaties, zowel interne als externe partners, |
betrokken in het zorgtraject van gedetineerden met een middelen | betrokken in het zorgtraject van gedetineerden met een middelen |
gerelateerde problematiek, inventariseren van de nodige en beschikbare | gerelateerde problematiek, inventariseren van de nodige en beschikbare |
middelen in en rond de gevangenis, organiseren van overleg en | middelen in en rond de gevangenis, organiseren van overleg en |
intervisies met interne en externe partners; | intervisies met interne en externe partners; |
7° instaan voor de interne communicatie m.b.t. het project, in overleg | 7° instaan voor de interne communicatie m.b.t. het project, in overleg |
met de bevoegde overheden en de Lokale Stuurgroep Drugs; | met de bevoegde overheden en de Lokale Stuurgroep Drugs; |
8° rapporteren aan de FOD VVVL en aan de Dienst Medische Zorgverlening | 8° rapporteren aan de FOD VVVL en aan de Dienst Medische Zorgverlening |
bij EPI, FOD Justitie; | bij EPI, FOD Justitie; |
9° registreren van bepaalde gegevens en opvolgen van de indicatoren, | 9° registreren van bepaalde gegevens en opvolgen van de indicatoren, |
conform de afspraken met de bevoegde overheden en de betrokken | conform de afspraken met de bevoegde overheden en de betrokken |
onderzoekers; | onderzoekers; |
10° deelnemen aan de stuurgroep, dat georganiseerd wordt met het oog | 10° deelnemen aan de stuurgroep, dat georganiseerd wordt met het oog |
op de coördinatie tussen de drie (piloot)gevangenissen bepaald in | op de coördinatie tussen de drie (piloot)gevangenissen bepaald in |
artikel 4 van dit besluit. | artikel 4 van dit besluit. |
Art. 5.Het activiteitenrapport omvat minstens de volgende punten: |
Art. 5.Het activiteitenrapport omvat minstens de volgende punten: |
1° een beschrijving van de visie en de doelstellingen van het project, | 1° een beschrijving van de visie en de doelstellingen van het project, |
en een beschrijving en argumentering van eventuele wijzingen hiervan | en een beschrijving en argumentering van eventuele wijzingen hiervan |
in de loop van het project; | in de loop van het project; |
2° de geaggregeerde statistieken in verband met de doelgroep die werd | 2° de geaggregeerde statistieken in verband met de doelgroep die werd |
bepaald door het onderzoeksteam; | bepaald door het onderzoeksteam; |
3° de realisaties van het project; | 3° de realisaties van het project; |
4° een overzicht van bijgewoonde congressen, vormingen, ...; | 4° een overzicht van bijgewoonde congressen, vormingen, ...; |
5° een beschrijving van de manier waarop het project zich intern (in | 5° een beschrijving van de manier waarop het project zich intern (in |
de instellingen) en eventueel extern (onder andere naar andere | de instellingen) en eventueel extern (onder andere naar andere |
instellingen) bekend maakt; | instellingen) bekend maakt; |
6° een gedetailleerde beschrijving van het personeel, met minstens | 6° een gedetailleerde beschrijving van het personeel, met minstens |
volgende punten: | volgende punten: |
a) opleiding ; | a) opleiding ; |
b) soort overeenkomst ; | b) soort overeenkomst ; |
c) anciënniteit ; | c) anciënniteit ; |
d) relevante kwalificaties ; | d) relevante kwalificaties ; |
7° een financiële balans: personeels- en andere kosten gedaan in het | 7° een financiële balans: personeels- en andere kosten gedaan in het |
kader van dit project; | kader van dit project; |
8° beleidsaanbevelingen; | 8° beleidsaanbevelingen; |
9° een samenvatting van bovenstaande punten. | 9° een samenvatting van bovenstaande punten. |
Art. 6.De minister bevoegd voor Volksgezondheid is belast met de |
Art. 6.De minister bevoegd voor Volksgezondheid is belast met de |
uitvoering van dit besluit. | uitvoering van dit besluit. |
Gegeven te Brussel, 12 mei 2021. | Gegeven te Brussel, 12 mei 2021. |
FILIP | FILIP |
Van Koningswege : | Van Koningswege : |
De Minister van Volksgezondheid, | De Minister van Volksgezondheid, |
Fr. VANDENBROUCKE | Fr. VANDENBROUCKE |