← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 51 op de spoorlijn nr. 15 Antwerpen - Mol, gelegen te Bouwel ter hoogte van de kilometerpaal 26.826 "
| Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 51 op de spoorlijn nr. 15 Antwerpen - Mol, gelegen te Bouwel ter hoogte van de kilometerpaal 26.826 | Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 51 op de spoorlijn nr. 15 Antwerpen - Mol, gelegen te Bouwel ter hoogte van de kilometerpaal 26.826 |
|---|---|
| FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER | FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER |
| 30 AUGUSTUS 2012. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 30 AUGUSTUS 2012. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
| veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 51 op de spoorlijn nr. 15 | veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 51 op de spoorlijn nr. 15 |
| Antwerpen - Mol, gelegen te Bouwel ter hoogte van de kilometerpaal | Antwerpen - Mol, gelegen te Bouwel ter hoogte van de kilometerpaal |
| 26.826 | 26.826 |
| De Staatssecretaris voor Mobiliteit, | De Staatssecretaris voor Mobiliteit, |
| Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
| reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd door de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd door de |
| wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
| Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende N.M.B.S. Holding en haar | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende N.M.B.S. Holding en haar |
| verbonden vennootschappen, artikel 17, vervangen door de wet van 1 | verbonden vennootschappen, artikel 17, vervangen door de wet van 1 |
| augustus 1960 en gewijzigd door het koninklijk besluit van 18 oktober | augustus 1960 en gewijzigd door het koninklijk besluit van 18 oktober |
| 2004; | 2004; |
| Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer |
| gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
| Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
| veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
| 1; | 1; |
| Gelet op het ministerieel besluit nr. A/98134/15 van 17 maart 2000; | Gelet op het ministerieel besluit nr. A/98134/15 van 17 maart 2000; |
| Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de | Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de |
| veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 51 | veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 51 |
| op de spoorlijn nr. 15 Antwerpen - Mol, gelegen te Bouwel ter hoogte | op de spoorlijn nr. 15 Antwerpen - Mol, gelegen te Bouwel ter hoogte |
| van de kilometerpaal 26.826; | van de kilometerpaal 26.826; |
| Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in | Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in |
| overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit | overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit |
| van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen | van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen |
| van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde | van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde |
| overweg, | overweg, |
| Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.De overweg nr. 51 op de spoorlijn nr. 15 Antwerpen - Mol, |
Artikel 1.De overweg nr. 51 op de spoorlijn nr. 15 Antwerpen - Mol, |
| gelegen te Bouwel ter hoogte van de kilometerpaal 26.826, wordt | gelegen te Bouwel ter hoogte van de kilometerpaal 26.826, wordt |
| uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 3, 1°, het | uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 3, 1°, het |
| verkeersbord A47, en 2°, a) van het koninklijk besluit van 11 juli | verkeersbord A47, en 2°, a) van het koninklijk besluit van 11 juli |
| 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de | 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de |
| spoorwegen. | spoorwegen. |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
| veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° | veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° |
| van hetzelfde koninklijk besluit : | van hetzelfde koninklijk besluit : |
| 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de | 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de |
| overweg; | overweg; |
| 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; | 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; |
| 3) een bijkomend verkeersbord A47 links van de weg, kant | 3) een bijkomend verkeersbord A47 links van de weg, kant |
| Nijlen-Herenthout, en een bijkomend verkeersbord A47 rechts van de | Nijlen-Herenthout, en een bijkomend verkeersbord A47 rechts van de |
| weg, kant Lier-Herentals, gericht naar de Rabesdijk; | weg, kant Lier-Herentals, gericht naar de Rabesdijk; |
| 4) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de | 4) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de |
| overgang verbiedt; | overgang verbiedt; |
| 5) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang | 5) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang |
| toestaat. | toestaat. |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/98134/15 van 17 maart 2000 |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/98134/15 van 17 maart 2000 |
| wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. | wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. |
| 51. | 51. |
| Brussel, 30 augustus 2012. | Brussel, 30 augustus 2012. |
| M. WATHELET | M. WATHELET |