← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 37 op de spoorlijn nr. 86, De Pinte - Ronse, gelegen te Maarkedal, ter hoogte van de kilometerpaal 53.995 "
| Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 37 op de spoorlijn nr. 86, De Pinte - Ronse, gelegen te Maarkedal, ter hoogte van de kilometerpaal 53.995 | Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 37 op de spoorlijn nr. 86, De Pinte - Ronse, gelegen te Maarkedal, ter hoogte van de kilometerpaal 53.995 |
|---|---|
| FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER | FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER |
| 27 JULI 2021. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 27 JULI 2021. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
| veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 37 op de spoorlijn nr. 86, | veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 37 op de spoorlijn nr. 86, |
| De Pinte - Ronse, gelegen te Maarkedal, ter hoogte van de | De Pinte - Ronse, gelegen te Maarkedal, ter hoogte van de |
| kilometerpaal 53.995 | kilometerpaal 53.995 |
| De Minister van Mobiliteit, | De Minister van Mobiliteit, |
| Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
| reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de |
| wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
| Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel |
| van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk | van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk |
| besluit van 18 oktober 2004; | besluit van 18 oktober 2004; |
| Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer |
| gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
| Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
| veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
| 1; | 1; |
| Overwegende het ministerieel besluit nr. A/96295/86 van 27 april 1999; | Overwegende het ministerieel besluit nr. A/96295/86 van 27 april 1999; |
| Overwegende dat op grond van artikel 16 van voormeld koninklijk | Overwegende dat op grond van artikel 16 van voormeld koninklijk |
| besluit van 11 juli 2011 alle ministeriële besluiten aangenomen | besluit van 11 juli 2011 alle ministeriële besluiten aangenomen |
| krachtens artikel 21 van het koninklijk besluit van 2 augustus 1977 | krachtens artikel 21 van het koninklijk besluit van 2 augustus 1977 |
| betreffende de veiligheidsinrichtingen en de signalisatie van | betreffende de veiligheidsinrichtingen en de signalisatie van |
| overwegen van rechtswege worden opgeheven tien jaar na de | overwegen van rechtswege worden opgeheven tien jaar na de |
| inwerkingtreding van het koninklijk besluit van 11 juli 2011, zodat | inwerkingtreding van het koninklijk besluit van 11 juli 2011, zodat |
| voormeld ministerieel besluit vanaf het verstrijken van bovengemelde | voormeld ministerieel besluit vanaf het verstrijken van bovengemelde |
| termijn van tien jaar geen rechtsgelding meer heeft; | termijn van tien jaar geen rechtsgelding meer heeft; |
| Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit | Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit |
| besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming | besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming |
| met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening | met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening |
| houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer | houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer |
| en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg; | en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg; |
Artikel 1.De overweg nr. 37 op de spoorlijn nr. 86, De Pinte - Ronse, |
Artikel 1.De overweg nr. 37 op de spoorlijn nr. 86, De Pinte - Ronse, |
| gelegen te Maarkedal, ter hoogte van de kilometerpaal 53.995, wordt | gelegen te Maarkedal, ter hoogte van de kilometerpaal 53.995, wordt |
| uitgerust met de volgende veiligheidsinrichtingen: | uitgerust met de volgende veiligheidsinrichtingen: |
| a) een verkeersbord A45 aan weerszijden en rechts van de overweg, | a) een verkeersbord A45 aan weerszijden en rechts van de overweg, |
| bedoeld in artikel 3, 1°, van het koninklijk besluit van 11 juli 2011 | bedoeld in artikel 3, 1°, van het koninklijk besluit van 11 juli 2011 |
| betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; | betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; |
| en | en |
| b) een verkeerslicht dat de overgang verbiedt aan weerszijden en | b) een verkeerslicht dat de overgang verbiedt aan weerszijden en |
| rechts van de overweg, bedoeld in artikel 3, 2°, a) van het koninklijk | rechts van de overweg, bedoeld in artikel 3, 2°, a) van het koninklijk |
| besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan | besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan |
| overwegen op de spoorwegen. | overwegen op de spoorwegen. |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
| veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1°, b), 2°, 3°, 4°, 5° | veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1°, b), 2°, 3°, 4°, 5° |
| en 6° van hetzelfde koninklijk besluit: | en 6° van hetzelfde koninklijk besluit: |
| a) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de | a) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de |
| overweg; | overweg; |
| b) een bijkomend afsluitsysteem voor voetgangers en fietsers links van | b) een bijkomend afsluitsysteem voor voetgangers en fietsers links van |
| de weg, kant Leupegem ; | de weg, kant Leupegem ; |
| c) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; | c) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; |
| d) een verkeersbord A45 aan weerszijden en links van de overweg ; | d) een verkeersbord A45 aan weerszijden en links van de overweg ; |
| e) op elk bijkomend verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de | e) op elk bijkomend verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de |
| overgang verbiedt; | overgang verbiedt; |
| f) op elk verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de overgang | f) op elk verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de overgang |
| toestaat. | toestaat. |
Art. 3.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van de dag na de dag |
Art. 3.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van de dag na de dag |
| waarop de tienjarige termijn, bedoeld in artikel 16 van het koninklijk | waarop de tienjarige termijn, bedoeld in artikel 16 van het koninklijk |
| besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan | besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan |
| overwegen op de spoorwegen, verstrijkt. | overwegen op de spoorwegen, verstrijkt. |
| Brussel, 27 juli 2021. | Brussel, 27 juli 2021. |
| G. GILKINET | G. GILKINET |