← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 20 op de spoorlijn nr. 75A, baanvak Moeskroen-Doornik, gelegen te Doornik, ter hoogte van de kilometerpaal 65.803 "
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 20 op de spoorlijn nr. 75A, baanvak Moeskroen-Doornik, gelegen te Doornik, ter hoogte van de kilometerpaal 65.803 | Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 20 op de spoorlijn nr. 75A, baanvak Moeskroen-Doornik, gelegen te Doornik, ter hoogte van de kilometerpaal 65.803 |
---|---|
FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER | FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER |
27 APRIL 2012. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 27 APRIL 2012. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 20 op de spoorlijn nr. 75A, | veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 20 op de spoorlijn nr. 75A, |
baanvak Moeskroen-Doornik, gelegen te Doornik, ter hoogte van de | baanvak Moeskroen-Doornik, gelegen te Doornik, ter hoogte van de |
kilometerpaal 65.803 | kilometerpaal 65.803 |
De Staatssecretaris voor Mobiliteit, | De Staatssecretaris voor Mobiliteit, |
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd door de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd door de |
wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende NMBS-Holding en haar | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende NMBS-Holding en haar |
verbonden vennootschappen, artikel 17, vervangen door de wet van 1 | verbonden vennootschappen, artikel 17, vervangen door de wet van 1 |
augustus 1960 en gewijzigd door het koninklijk besluit van 18 oktober | augustus 1960 en gewijzigd door het koninklijk besluit van 18 oktober |
2004; | 2004; |
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer, |
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
1; | 1; |
Gelet op het ministerieel besluit nr. A/486/75A van 11 april 2002; | Gelet op het ministerieel besluit nr. A/486/75A van 11 april 2002; |
Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de | Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de |
veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 20 | veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 20 |
op de spoorlijn nr. 75A, baanvak Moeskroen-Doornik, gelegen te | op de spoorlijn nr. 75A, baanvak Moeskroen-Doornik, gelegen te |
Doornik, ter hoogte van de kilometerpaal 65.803; | Doornik, ter hoogte van de kilometerpaal 65.803; |
Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in | Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in |
overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit | overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit |
van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen | van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen |
van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde | van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde |
overweg, | overweg, |
Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.De overweg nr. 20 op de spoorlijn nr. 75A, baanvak |
Artikel 1.De overweg nr. 20 op de spoorlijn nr. 75A, baanvak |
Moeskroen-Doornik, gelegen te Doornik, ter hoogte van de kilometerpaal | Moeskroen-Doornik, gelegen te Doornik, ter hoogte van de kilometerpaal |
65.803, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in | 65.803, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in |
artikel 3, 1°, het verkeersbord A47, en 2°, a), van het koninklijk | artikel 3, 1°, het verkeersbord A47, en 2°, a), van het koninklijk |
besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan | besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan |
overwegen op de spoorwegen. | overwegen op de spoorwegen. |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1°, b), 3° en 6° van | veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1°, b), 3° en 6° van |
hetzelfde koninklijk besluit : | hetzelfde koninklijk besluit : |
1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de | 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de |
overweg; | overweg; |
2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; | 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; |
3) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang | 3) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang |
toestaat. | toestaat. |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/486/75A van 11 april 2002 wordt |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/486/75A van 11 april 2002 wordt |
opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. 20. | opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. 20. |
Brussel, 27 april 2012. | Brussel, 27 april 2012. |
M. WATHELET | M. WATHELET |