← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 71 op de spoorlijn nr. 94, baanvak Leuze-Doornik, gelegen te Beclers, ter hoogte van de kilometerpaal 73.619 "
| Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 71 op de spoorlijn nr. 94, baanvak Leuze-Doornik, gelegen te Beclers, ter hoogte van de kilometerpaal 73.619 | Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 71 op de spoorlijn nr. 94, baanvak Leuze-Doornik, gelegen te Beclers, ter hoogte van de kilometerpaal 73.619 |
|---|---|
| FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER | FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER |
| 25 FEBRUARI 2014. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 25 FEBRUARI 2014. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
| veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 71 op de spoorlijn nr. 94, | veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 71 op de spoorlijn nr. 94, |
| baanvak Leuze-Doornik, gelegen te Beclers, ter hoogte van de | baanvak Leuze-Doornik, gelegen te Beclers, ter hoogte van de |
| kilometerpaal 73.619 | kilometerpaal 73.619 |
| De Staatssecretaris voor Mobiliteit, | De Staatssecretaris voor Mobiliteit, |
| Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
| reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de |
| wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
| Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel |
| van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 | van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 |
| augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober | augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober |
| 2004; | 2004; |
| Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer |
| gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
| Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
| veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
| 1; | 1; |
| Overwegende dat het noodzakelijk is veiligheidsinrichtingen te | Overwegende dat het noodzakelijk is veiligheidsinrichtingen te |
| plaatsen aan de overweg nr. 71 op de spoorlijn nr. 94, baanvak | plaatsen aan de overweg nr. 71 op de spoorlijn nr. 94, baanvak |
| Leuze-Doornik, gelegen te Beclers, ter hoogte van de kilometerpaal | Leuze-Doornik, gelegen te Beclers, ter hoogte van de kilometerpaal |
| 73.619, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- | 73.619, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- |
| en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg, | en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg, |
| Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.De overweg nr. 71 op de spoorlijn nr. 94, baanvak |
Artikel 1.De overweg nr. 71 op de spoorlijn nr. 94, baanvak |
| Leuze-Doornik, gelegen te Beclers, ter hoogte van de kilometerpaal | Leuze-Doornik, gelegen te Beclers, ter hoogte van de kilometerpaal |
| 73.619, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen voorzien in | 73.619, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen voorzien in |
| artikel 3, 1°, het verkeersbord A47 en 2° a) van het koninklijk | artikel 3, 1°, het verkeersbord A47 en 2° a) van het koninklijk |
| besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan | besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan |
| overwegen op de spoorwegen. | overwegen op de spoorwegen. |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
| veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° | veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° |
| van hetzelfde koninklijk besluit : | van hetzelfde koninklijk besluit : |
| 1) een systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de | 1) een systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de |
| overweg; | overweg; |
| 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; | 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; |
| 3) een verkeersbord A47 links van de weg, kant "Vieux Chemin d'Ath"; | 3) een verkeersbord A47 links van de weg, kant "Vieux Chemin d'Ath"; |
| 4) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de | 4) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de |
| overgang verbiedt; | overgang verbiedt; |
| 5) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang | 5) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang |
| toestaat. | toestaat. |
| Brussel, 25 februari 2014. | Brussel, 25 februari 2014. |
| M. WATHELET | M. WATHELET |