Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Ministerieel Besluit van 22/01/2014
← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 110 op de spoorlijn nr. 89, baanvak Oudenaarde - Kortrijk, gelegen te Anzegem ter hoogte van de kilometerpaal 53.359 "
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 110 op de spoorlijn nr. 89, baanvak Oudenaarde - Kortrijk, gelegen te Anzegem ter hoogte van de kilometerpaal 53.359 Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 110 op de spoorlijn nr. 89, baanvak Oudenaarde - Kortrijk, gelegen te Anzegem ter hoogte van de kilometerpaal 53.359
FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER
22 JANUARI 2014. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de 22 JANUARI 2014. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de
veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 110 op de spoorlijn nr. 89, veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 110 op de spoorlijn nr. 89,
baanvak Oudenaarde - Kortrijk, gelegen te Anzegem ter hoogte van de baanvak Oudenaarde - Kortrijk, gelegen te Anzegem ter hoogte van de
kilometerpaal 53.359 kilometerpaal 53.359
De Staatssecretaris voor Mobiliteit, De Staatssecretaris voor Mobiliteit,
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de
wet van 11 maart 1866; wet van 11 maart 1866;
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende N.M.B.S. Holding en haar Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende N.M.B.S. Holding en haar
verbonden vennootschappen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 verbonden vennootschappen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1
augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober
2004; 2004;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid;
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, §
1; 1;
Gelet op het ministerieel besluit nr. A/644/89 van 12 november 2002; Gelet op het ministerieel besluit nr. A/644/89 van 12 november 2002;
Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de
veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr.
110 op de spoorlijn nr. 89, baanvak Oudenaarde - Kortrijk, gelegen te 110 op de spoorlijn nr. 89, baanvak Oudenaarde - Kortrijk, gelegen te
Anzegem ter hoogte van de kilometerpaal 53.359; Anzegem ter hoogte van de kilometerpaal 53.359;
Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in
overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit
van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen
van het weg- en spoorverkeer, van het weg- en spoorverkeer,
Besluit : Besluit :

Artikel 1.De overweg nr. 110 op de spoorlijn nr. 89, baanvak

Artikel 1.De overweg nr. 110 op de spoorlijn nr. 89, baanvak

Oudenaarde - Kortrijk, gelegen te Anzegem ter hoogte van de Oudenaarde - Kortrijk, gelegen te Anzegem ter hoogte van de
kilometerpaal 53.359, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen kilometerpaal 53.359, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen
bedoeld in artikel 3, 1°, het verkeersbord A47 en 2° a) van het bedoeld in artikel 3, 1°, het verkeersbord A47 en 2° a) van het
koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen. veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen.

Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de

Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de

veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 2°, 3°, 4°, 5° en veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 2°, 3°, 4°, 5° en
6° van hetzelfde koninklijk besluit : 6° van hetzelfde koninklijk besluit :
1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de
overweg; overweg;
2) een afsluitsysteem voor voetgangers en fietsers links van de weg, 2) een afsluitsysteem voor voetgangers en fietsers links van de weg,
kant Vichte; kant Vichte;
3) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; 3) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg;
4) een verkeersbord A47 links van de weg, aan weerszijden van de 4) een verkeersbord A47 links van de weg, aan weerszijden van de
overweg; overweg;
5) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de 5) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de
overgang verbiedt; overgang verbiedt;
6) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang 6) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang
toestaat. toestaat.

Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/644/89 van 12 november 2002

Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/644/89 van 12 november 2002

wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr.
110. 110.
Brussel, 22 januari 2014. Brussel, 22 januari 2014.
M. WATHELET M. WATHELET
^