Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Ministerieel Besluit van 20/04/2012
← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 124 op de spoorlijn nr. 75, baanvak Moeskroen-Franse grens, gelegen te Moeskroen, ter hoogte van de kilometerpaal 56.825 "
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 124 op de spoorlijn nr. 75, baanvak Moeskroen-Franse grens, gelegen te Moeskroen, ter hoogte van de kilometerpaal 56.825 Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 124 op de spoorlijn nr. 75, baanvak Moeskroen-Franse grens, gelegen te Moeskroen, ter hoogte van de kilometerpaal 56.825
FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER
20 APRIL 2012. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de 20 APRIL 2012. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de
veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 124 op de spoorlijn nr. 75, veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 124 op de spoorlijn nr. 75,
baanvak Moeskroen-Franse grens, gelegen te Moeskroen, ter hoogte van baanvak Moeskroen-Franse grens, gelegen te Moeskroen, ter hoogte van
de kilometerpaal 56.825 de kilometerpaal 56.825
De Staatssecretaris voor Mobiliteit, De Staatssecretaris voor Mobiliteit,
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd door de reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd door de
wet van 11 maart 1866; wet van 11 maart 1866;
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende N.M.B.S.-Holding en haar Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende N.M.B.S.-Holding en haar
verbonden vennootschappen, artikel 17, vervangen door de wet van 1 verbonden vennootschappen, artikel 17, vervangen door de wet van 1
augustus 1960 en gewijzigd door het koninklijk besluit van 18 oktober augustus 1960 en gewijzigd door het koninklijk besluit van 18 oktober
2004; 2004;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid;
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, §
1; 1;
Gelet op het ministerieel besluit nr. A/50/75 van 8 april 2000; Gelet op het ministerieel besluit nr. A/50/75 van 8 april 2000;
Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de
veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr.
124 op de spoorlijn nr. 75, baanvak Moeskroen - Franse grens, gelegen 124 op de spoorlijn nr. 75, baanvak Moeskroen - Franse grens, gelegen
te Moeskroen, ter hoogte van de kilometerpaal 56.825; te Moeskroen, ter hoogte van de kilometerpaal 56.825;
Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in
overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit
van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen
van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde
overweg, overweg,
Besluit : Besluit :

Artikel 1.De overweg nr. 124 op de spoorlijn nr. 75, baanvak

Artikel 1.De overweg nr. 124 op de spoorlijn nr. 75, baanvak

Moeskroen-Franse grens, gelegen te Moeskroen, ter hoogte van de Moeskroen-Franse grens, gelegen te Moeskroen, ter hoogte van de
kilometerpaal 56.825, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen kilometerpaal 56.825, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen
bedoeld in artikel 3, 1°, het verkeersbord A47, en 2°, a) van het bedoeld in artikel 3, 1°, het verkeersbord A47, en 2°, a) van het
koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen. veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen.

Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de

Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de

veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6°
van hetzelfde koninklijk besluit : van hetzelfde koninklijk besluit :
1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de
overweg; overweg;
2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg;
3) een verkeersbord A47 links van de weg, aan weerszijden van de 3) een verkeersbord A47 links van de weg, aan weerszijden van de
overweg; overweg;
4) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de 4) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de
overgang verbiedt; overgang verbiedt;
5) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang 5) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang
toestaat. toestaat.

Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/50/75 van 8 april 2000 wordt

Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/50/75 van 8 april 2000 wordt

opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. 124. opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. 124.
Brussel, 20 april 2012. Brussel, 20 april 2012.
M. WATHELET M. WATHELET
^