← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 3 op de spoorlijn nr. 73, Deinze - De Panne, gelegen te Deinze, ter hoogte van de kilometerpaal 20.290 "
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 3 op de spoorlijn nr. 73, Deinze - De Panne, gelegen te Deinze, ter hoogte van de kilometerpaal 20.290 | Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 3 op de spoorlijn nr. 73, Deinze - De Panne, gelegen te Deinze, ter hoogte van de kilometerpaal 20.290 |
---|---|
FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER | FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER |
20 AUGUSTUS 2021. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 20 AUGUSTUS 2021. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 3 op de spoorlijn nr. 73, | veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 3 op de spoorlijn nr. 73, |
Deinze - De Panne, gelegen te Deinze, ter hoogte van de kilometerpaal | Deinze - De Panne, gelegen te Deinze, ter hoogte van de kilometerpaal |
20.290 | 20.290 |
De Minister van Mobiliteit, | De Minister van Mobiliteit, |
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de |
wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel |
van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk | van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk |
besluit van 18 oktober 2004; | besluit van 18 oktober 2004; |
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer |
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
1; | 1; |
Overwegende het ministerieel besluit nr. A/96203/73 van 19 september | Overwegende het ministerieel besluit nr. A/96203/73 van 19 september |
1997; | 1997; |
Overwegende dat op grond van artikel 16 van voormeld koninklijk | Overwegende dat op grond van artikel 16 van voormeld koninklijk |
besluit van 11 juli 2011 alle ministeriële besluiten aangenomen | besluit van 11 juli 2011 alle ministeriële besluiten aangenomen |
krachtens artikel 21 van het koninklijk besluit van 2 augustus 1977 | krachtens artikel 21 van het koninklijk besluit van 2 augustus 1977 |
betreffende de veiligheidsinrichtingen en de signalisatie van | betreffende de veiligheidsinrichtingen en de signalisatie van |
overwegen van rechtswege worden opgeheven tien jaar na de | overwegen van rechtswege worden opgeheven tien jaar na de |
inwerkingtreding van het koninklijk besluit van 11 juli 2011, zodat | inwerkingtreding van het koninklijk besluit van 11 juli 2011, zodat |
voormeld ministerieel besluit vanaf het verstrijken van bovengemelde | voormeld ministerieel besluit vanaf het verstrijken van bovengemelde |
termijn van tien jaar geen rechtsgelding meer heeft; | termijn van tien jaar geen rechtsgelding meer heeft; |
Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit | Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit |
besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming | besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming |
met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening | met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening |
houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer | houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer |
en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg, | en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg, |
Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.De overweg nr. 3 op de spoorlijn nr. 73, Deinze - De Panne, |
Artikel 1.De overweg nr. 3 op de spoorlijn nr. 73, Deinze - De Panne, |
gelegen te Deinze, ter hoogte van de kilometerpaal 20.290, wordt | gelegen te Deinze, ter hoogte van de kilometerpaal 20.290, wordt |
uitgerust met de volgende veiligheidsinrichtingen: | uitgerust met de volgende veiligheidsinrichtingen: |
a) een verkeersbord A47 aan weerszijden en rechts van de overweg, | a) een verkeersbord A47 aan weerszijden en rechts van de overweg, |
bedoeld in artikel 3, 1°, van het koninklijk besluit van 11 juli 2011 | bedoeld in artikel 3, 1°, van het koninklijk besluit van 11 juli 2011 |
betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; | betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; |
en | en |
b) een verkeerslicht dat de overgang verbiedt aan weerszijden en | b) een verkeerslicht dat de overgang verbiedt aan weerszijden en |
rechts van de overweg, bedoeld in artikel 3, 2°, a) van het koninklijk | rechts van de overweg, bedoeld in artikel 3, 2°, a) van het koninklijk |
besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan | besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan |
overwegen op de spoorwegen. | overwegen op de spoorwegen. |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1°, b), 3°, 4°, 5° en 6° | veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1°, b), 3°, 4°, 5° en 6° |
van hetzelfde koninklijk besluit: | van hetzelfde koninklijk besluit: |
a) een systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de | a) een systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de |
overweg; | overweg; |
b) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; | b) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; |
c) een verkeersbord A47 rechts van de overweg, kant Aarsele, | c) een verkeersbord A47 rechts van de overweg, kant Aarsele, |
georiënteerd naar Spoorwegstraat en een verkeersbord A47 links van de | georiënteerd naar Spoorwegstraat en een verkeersbord A47 links van de |
overweg, kant Grammene; | overweg, kant Grammene; |
d) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de | d) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de |
overgang verbiedt; | overgang verbiedt; |
e) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang | e) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang |
toestaat. | toestaat. |
Art. 3.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van de dag na de dag |
Art. 3.Dit besluit heeft uitwerking met ingang van de dag na de dag |
waarop de tienjarige termijn, bedoeld in artikel 16 van het koninklijk | waarop de tienjarige termijn, bedoeld in artikel 16 van het koninklijk |
besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan | besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan |
overwegen op de spoorwegen, verstrijkt. | overwegen op de spoorwegen, verstrijkt. |
Brussel, 20 augustus 2021. | Brussel, 20 augustus 2021. |
G. GILKINET | G. GILKINET |