Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Ministerieel Besluit van 20/08/2019
← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 41 op de spoorlijn nr. 34 Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Hoeselt ter hoogte van de kilometerpaal 36.045 "
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 41 op de spoorlijn nr. 34 Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Hoeselt ter hoogte van de kilometerpaal 36.045 Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 41 op de spoorlijn nr. 34 Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Hoeselt ter hoogte van de kilometerpaal 36.045
FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER
Directoraat-generaal Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid Directoraat-generaal Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid
20 AUGUSTUS 2019. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de 20 AUGUSTUS 2019. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de
veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 41 op de spoorlijn nr. 34 veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 41 op de spoorlijn nr. 34
Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Hoeselt ter hoogte van de Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Hoeselt ter hoogte van de
kilometerpaal 36.045 kilometerpaal 36.045
De Minister van Mobiliteit, De Minister van Mobiliteit,
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de
wet van 11 maart 1866; wet van 11 maart 1866;
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel
van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1
augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober
2004; 2004;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid;
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, §
1; 1;
Gelet op het ministerieel besluit nr. A/94146/34 van 16 mei 1995; Gelet op het ministerieel besluit nr. A/94146/34 van 16 mei 1995;
Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de
veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 41 veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 41
op de spoorlijn nr. 34 Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Hoeselt op de spoorlijn nr. 34 Hasselt - Luik-Guillemins, gelegen te Hoeselt
ter hoogte van de kilometerpaal 36.045; ter hoogte van de kilometerpaal 36.045;
Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in
overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit
van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen
van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde
overweg, overweg,
Besluit : Besluit :

Artikel 1.De overweg nr. 41 op de spoorlijn nr. 34 Hasselt -

Artikel 1.De overweg nr. 41 op de spoorlijn nr. 34 Hasselt -

Luik-Guillemins, gelegen te Hoeselt ter hoogte van de kilometerpaal Luik-Guillemins, gelegen te Hoeselt ter hoogte van de kilometerpaal
36.045, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in 36.045, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in
artikel 3, 1°, het verkeersbord A47, en 2° a) van het koninklijk artikel 3, 1°, het verkeersbord A47, en 2° a) van het koninklijk
besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan
overwegen op de spoorwegen. overwegen op de spoorwegen.

Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de

Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de

veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6°
van hetzelfde koninklijk besluit: van hetzelfde koninklijk besluit:
1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de
overweg; overweg;
2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg;
3) een verkeersbord A47 links van de weg, aan weerszijden van de 3) een verkeersbord A47 links van de weg, aan weerszijden van de
overweg; overweg;
4) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de 4) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de
overgang verbiedt; overgang verbiedt;
5) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang 5) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang
toestaat. toestaat.

Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/94146/34 van 16 mei 1995 wordt

Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/94146/34 van 16 mei 1995 wordt

opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. 41. opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. 41.
Brussel, 20 augustus 2019. Brussel, 20 augustus 2019.
Fr. BELLOT Fr. BELLOT
^