← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53 Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de kilometerpaal 35.829 "
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53 Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de kilometerpaal 35.829 | Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53 Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de kilometerpaal 35.829 |
---|---|
FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER | FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER |
Directoraat-generaal Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid | Directoraat-generaal Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid |
20 AUGUSTUS 2019. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 20 AUGUSTUS 2019. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53 | veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53 |
Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de | Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de |
kilometerpaal 35.829 | kilometerpaal 35.829 |
De Minister van Mobiliteit, | De Minister van Mobiliteit, |
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de |
wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel |
van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 | van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 |
augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober | augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober |
2004; | 2004; |
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer |
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
1; | 1; |
Gelet op het ministerieel besluit nr. A/02946/53/5 van 13 januari | Gelet op het ministerieel besluit nr. A/02946/53/5 van 13 januari |
2014; | 2014; |
Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de | Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de |
veiligheidsinrichtingen vaststelt van de overweg nr. 5 op de spoorlijn | veiligheidsinrichtingen vaststelt van de overweg nr. 5 op de spoorlijn |
nr. 53 Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de | nr. 53 Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de |
kilometerpaal 35.829; | kilometerpaal 35.829; |
Overwegende dat de veiligheidsinrichtingen aan de overweg nr. 5 werden | Overwegende dat de veiligheidsinrichtingen aan de overweg nr. 5 werden |
herbekeken; | herbekeken; |
Overwegende dat het noodzakelijk is, rekening houdend met de | Overwegende dat het noodzakelijk is, rekening houdend met de |
kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer en met de | kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer en met de |
zichtbaarheid van bedoelde overweg, deze overweg uit te rusten met een | zichtbaarheid van bedoelde overweg, deze overweg uit te rusten met een |
bijkomend weglichtsein, | bijkomend weglichtsein, |
Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.De overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53 Schellebelle - |
Artikel 1.De overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53 Schellebelle - |
Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de kilometerpaal 35.829, | Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de kilometerpaal 35.829, |
wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 3, | wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 3, |
1°, het verkeersbord A47, en 2° a) van het koninklijk besluit van 11 | 1°, het verkeersbord A47, en 2° a) van het koninklijk besluit van 11 |
juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de | juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de |
spoorwegen. | spoorwegen. |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 3°, 4°, 5° en 6° van | veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 3°, 4°, 5° en 6° van |
hetzelfde koninklijk besluit: | hetzelfde koninklijk besluit: |
1) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; | 1) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; |
2) een verkeersbord A47 links van de weg, kant Bankstraat en | 2) een verkeersbord A47 links van de weg, kant Bankstraat en |
georiënteerd naar de aardeweg richting Heike; | georiënteerd naar de aardeweg richting Heike; |
3) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de | 3) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de |
overgang verbiedt; | overgang verbiedt; |
4) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang | 4) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang |
toestaat. | toestaat. |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/02946/53/5 van 13 januari 2014 |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/02946/53/5 van 13 januari 2014 |
wordt opgeheven. | wordt opgeheven. |
Brussel, 20 augustus 2019. | Brussel, 20 augustus 2019. |
Fr. BELLOT | Fr. BELLOT |