Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Ministerieel Besluit van 20/08/2019
← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53 Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de kilometerpaal 35.829 "
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53 Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de kilometerpaal 35.829 Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53 Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de kilometerpaal 35.829
FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER
Directoraat-generaal Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid Directoraat-generaal Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid
20 AUGUSTUS 2019. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de 20 AUGUSTUS 2019. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de
veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53 veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53
Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de
kilometerpaal 35.829 kilometerpaal 35.829
De Minister van Mobiliteit, De Minister van Mobiliteit,
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de
wet van 11 maart 1866; wet van 11 maart 1866;
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel
van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1
augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober
2004; 2004;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid;
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, §
1; 1;
Gelet op het ministerieel besluit nr. A/02946/53/5 van 13 januari Gelet op het ministerieel besluit nr. A/02946/53/5 van 13 januari
2014; 2014;
Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de
veiligheidsinrichtingen vaststelt van de overweg nr. 5 op de spoorlijn veiligheidsinrichtingen vaststelt van de overweg nr. 5 op de spoorlijn
nr. 53 Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de nr. 53 Schellebelle - Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de
kilometerpaal 35.829; kilometerpaal 35.829;
Overwegende dat de veiligheidsinrichtingen aan de overweg nr. 5 werden Overwegende dat de veiligheidsinrichtingen aan de overweg nr. 5 werden
herbekeken; herbekeken;
Overwegende dat het noodzakelijk is, rekening houdend met de Overwegende dat het noodzakelijk is, rekening houdend met de
kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer en met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer en met de
zichtbaarheid van bedoelde overweg, deze overweg uit te rusten met een zichtbaarheid van bedoelde overweg, deze overweg uit te rusten met een
bijkomend weglichtsein, bijkomend weglichtsein,
Besluit : Besluit :

Artikel 1.De overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53 Schellebelle -

Artikel 1.De overweg nr. 5 op de spoorlijn nr. 53 Schellebelle -

Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de kilometerpaal 35.829, Leuven, gelegen te Hombeek ter hoogte van de kilometerpaal 35.829,
wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 3, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 3,
1°, het verkeersbord A47, en 2° a) van het koninklijk besluit van 11 1°, het verkeersbord A47, en 2° a) van het koninklijk besluit van 11
juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de
spoorwegen. spoorwegen.

Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de

Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de

veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 3°, 4°, 5° en 6° van veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 3°, 4°, 5° en 6° van
hetzelfde koninklijk besluit: hetzelfde koninklijk besluit:
1) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; 1) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg;
2) een verkeersbord A47 links van de weg, kant Bankstraat en 2) een verkeersbord A47 links van de weg, kant Bankstraat en
georiënteerd naar de aardeweg richting Heike; georiënteerd naar de aardeweg richting Heike;
3) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de 3) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de
overgang verbiedt; overgang verbiedt;
4) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang 4) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang
toestaat. toestaat.

Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/02946/53/5 van 13 januari 2014

Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/02946/53/5 van 13 januari 2014

wordt opgeheven. wordt opgeheven.
Brussel, 20 augustus 2019. Brussel, 20 augustus 2019.
Fr. BELLOT Fr. BELLOT
^