← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 24 op de spoorlijn nr. 78, St.-Ghislain - Doornik, gelegen te Beloeil, ter hoogte van de kilometerpaal 66.314"
| Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 24 op de spoorlijn nr. 78, St.-Ghislain - Doornik, gelegen te Beloeil, ter hoogte van de kilometerpaal 66.314 | Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 24 op de spoorlijn nr. 78, St.-Ghislain - Doornik, gelegen te Beloeil, ter hoogte van de kilometerpaal 66.314 |
|---|---|
| 17 SEPTEMBER 2024. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 17 SEPTEMBER 2024. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
| veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 24 op de spoorlijn nr. 78, | veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 24 op de spoorlijn nr. 78, |
| St.-Ghislain - Doornik, gelegen te Beloeil, ter hoogte van de | St.-Ghislain - Doornik, gelegen te Beloeil, ter hoogte van de |
| kilometerpaal 66.314 | kilometerpaal 66.314 |
| De Minister van Mobiliteit, | De Minister van Mobiliteit, |
| Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
| reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de |
| wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
| Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende N.M.B.S. Holding en haar | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende N.M.B.S. Holding en haar |
| verbonden vennootschappen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk | verbonden vennootschappen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk |
| besluit van 18 oktober 2004; | besluit van 18 oktober 2004; |
| Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer |
| gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
| Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
| veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
| 1; | 1; |
| Overwegende het ministerieel besluit nr. A/02904/78/24 van 25 februari | Overwegende het ministerieel besluit nr. A/02904/78/24 van 25 februari |
| 2014; | 2014; |
| Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit | Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit |
| besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming | besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming |
| met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening | met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening |
| houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer | houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer |
| en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg; | en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg; |
| Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.De overweg nr. 24 op de spoorlijn nr. 78, St.-Ghislain - |
Artikel 1.De overweg nr. 24 op de spoorlijn nr. 78, St.-Ghislain - |
| Doornik, gelegen te Beloeil, ter hoogte van de kilometerpaal 66.314, | Doornik, gelegen te Beloeil, ter hoogte van de kilometerpaal 66.314, |
| is uitgerust met de volgende veiligheidsinrichtingen: | is uitgerust met de volgende veiligheidsinrichtingen: |
| a) een verkeersbord A47 aan weerszijden en rechts van de overweg, | a) een verkeersbord A47 aan weerszijden en rechts van de overweg, |
| bedoeld in artikel 3, 1°, van het koninklijk besluit van 11 juli 2011 | bedoeld in artikel 3, 1°, van het koninklijk besluit van 11 juli 2011 |
| betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; | betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; |
| en | en |
| b) een verkeerslicht dat de overgang verbiedt aan weerszijden en | b) een verkeerslicht dat de overgang verbiedt aan weerszijden en |
| rechts van de overweg, bedoeld in artikel 3, 2°, a) van het koninklijk | rechts van de overweg, bedoeld in artikel 3, 2°, a) van het koninklijk |
| besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan | besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan |
| overwegen op de spoorwegen. | overwegen op de spoorwegen. |
Art. 2.Dezelfde overweg is bijkomend uitgerust met de |
Art. 2.Dezelfde overweg is bijkomend uitgerust met de |
| veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° | veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° |
| van hetzelfde koninklijk besluit: | van hetzelfde koninklijk besluit: |
| a) een systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de | a) een systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de |
| overweg; | overweg; |
| b) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; | b) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; |
| c) een verkeersbord A47 aan weerszijden en links van de overweg en een | c) een verkeersbord A47 aan weerszijden en links van de overweg en een |
| verkeersbord A47 rechts van de overweg, kant Basècles, georiënteerd | verkeersbord A47 rechts van de overweg, kant Basècles, georiënteerd |
| naar fietspad komende van Blaton; | naar fietspad komende van Blaton; |
| d) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de | d) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de |
| overgang verbiedt; | overgang verbiedt; |
| e) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang | e) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang |
| toestaat. | toestaat. |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/02904/78/24 van 25 februari |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/02904/78/24 van 25 februari |
| 2014 wordt opgeheven. | 2014 wordt opgeheven. |
| Brussel, 17 september 2024. | Brussel, 17 september 2024. |
| G. GILKINET | G. GILKINET |