← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 86 op de spoorlijn nr. 15, Y Drabstraat - Y Zonhoven, gelegen te Mol, ter hoogte van de kilometerpaal 50.578"
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 86 op de spoorlijn nr. 15, Y Drabstraat - Y Zonhoven, gelegen te Mol, ter hoogte van de kilometerpaal 50.578 | Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 86 op de spoorlijn nr. 15, Y Drabstraat - Y Zonhoven, gelegen te Mol, ter hoogte van de kilometerpaal 50.578 |
---|---|
11 DECEMBER 2024. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 11 DECEMBER 2024. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 86 op de spoorlijn nr. 15, | veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 86 op de spoorlijn nr. 15, |
Y Drabstraat - Y Zonhoven, gelegen te Mol, ter hoogte van de | Y Drabstraat - Y Zonhoven, gelegen te Mol, ter hoogte van de |
kilometerpaal 50.578 | kilometerpaal 50.578 |
De Minister van Mobiliteit, | De Minister van Mobiliteit, |
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de |
wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel |
van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk | van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk |
besluit van 18 oktober 2004; | besluit van 18 oktober 2004; |
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer |
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
1; | 1; |
Overwegende het ministerieel besluit nr. A/01967/15/86 van 31 augustus | Overwegende het ministerieel besluit nr. A/01967/15/86 van 31 augustus |
2012; | 2012; |
Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit | Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit |
besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming | besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming |
met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening | met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening |
houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer | houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer |
en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg, | en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg, |
Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.De overweg nr. 86 op de spoorlijn nr. 15, Y Drabstraat - Y |
Artikel 1.De overweg nr. 86 op de spoorlijn nr. 15, Y Drabstraat - Y |
Zonhoven, gelegen te Mol, ter hoogte van de kilometerpaal 50.578, is | Zonhoven, gelegen te Mol, ter hoogte van de kilometerpaal 50.578, is |
uitgerust met de volgende veiligheidsinrichtingen: | uitgerust met de volgende veiligheidsinrichtingen: |
a) een verkeersbord A47 aan weerszijden en rechts van de overweg, | a) een verkeersbord A47 aan weerszijden en rechts van de overweg, |
bedoeld in artikel 3, 1°, van het koninklijk besluit van 11 juli 2011 | bedoeld in artikel 3, 1°, van het koninklijk besluit van 11 juli 2011 |
betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; | betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; |
en | en |
b) een verkeerslicht dat de overgang verbiedt aan weerszijden en | b) een verkeerslicht dat de overgang verbiedt aan weerszijden en |
rechts van de overweg, bedoeld in artikel 3, 2°, a) van het koninklijk | rechts van de overweg, bedoeld in artikel 3, 2°, a) van het koninklijk |
besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan | besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan |
overwegen op de spoorwegen. | overwegen op de spoorwegen. |
Art. 2.Dezelfde overweg is bijkomend uitgerust met de |
Art. 2.Dezelfde overweg is bijkomend uitgerust met de |
veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1°, b), 3°, 4°, 5° en 6° | veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1°, b), 3°, 4°, 5° en 6° |
van hetzelfde koninklijk besluit: | van hetzelfde koninklijk besluit: |
a) een systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de | a) een systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de |
overweg; | overweg; |
b) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; | b) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; |
c) een verkeersbord A47 rechts van de overweg, kant Mol (Europawijk), | c) een verkeersbord A47 rechts van de overweg, kant Mol (Europawijk), |
georiënteerd naar fietsostrade komende van Mol; | georiënteerd naar fietsostrade komende van Mol; |
d) op het bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de | d) op het bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de |
overgang verbiedt; | overgang verbiedt; |
e) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang | e) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang |
toestaat. | toestaat. |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/01967/15/86 van 31 augustus |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/01967/15/86 van 31 augustus |
2012 is opgeheven. | 2012 is opgeheven. |
Brussel, 11 december 2024. | Brussel, 11 december 2024. |
G. GILKINET | G. GILKINET |