Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Ministerieel Besluit van 11/12/2024
← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 15 op de spoorlijn nr. 52, Puurs - Y Antwerpen-Zuid, gelegen te Hemiksem ter hoogte van de kilometerpaal 41.590"
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 15 op de spoorlijn nr. 52, Puurs - Y Antwerpen-Zuid, gelegen te Hemiksem ter hoogte van de kilometerpaal 41.590 Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 15 op de spoorlijn nr. 52, Puurs - Y Antwerpen-Zuid, gelegen te Hemiksem ter hoogte van de kilometerpaal 41.590
11 DECEMBER 2024. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de 11 DECEMBER 2024. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de
veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 15 op de spoorlijn nr. 52, veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 15 op de spoorlijn nr. 52,
Puurs - Y Antwerpen-Zuid, gelegen te Hemiksem ter hoogte van de Puurs - Y Antwerpen-Zuid, gelegen te Hemiksem ter hoogte van de
kilometerpaal 41.590 kilometerpaal 41.590
De Minister van Mobiliteit, De Minister van Mobiliteit,
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de
wet van 11 maart 1866; wet van 11 maart 1866;
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel
van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk van de Belgische Spoorwegen, artikel 17 gewijzigd bij het koninklijk
besluit van 18 oktober 2004; besluit van 18 oktober 2004;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid;
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, §
1; 1;
Overwegende het ministerieel besluit nr. A/03259/52/15 van 1 juli Overwegende het ministerieel besluit nr. A/03259/52/15 van 1 juli
2014; 2014;
Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit Overwegende dat het noodzakelijk is voor de overweg bedoeld in dit
besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming besluit, veiligheidsinrichtingen vast te stellen in overeenstemming
met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening met het bovengenoemde koninklijk besluit van 11 juli 2011, rekening
houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer houdend met de kenmerkende eigenschappen van het weg- en spoorverkeer
en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg, en met de zichtbaarheid van bedoelde overweg,
Besluit : Besluit :

Artikel 1.De overweg nr. 15 op de spoorlijn nr. 52, Puurs - Y

Artikel 1.De overweg nr. 15 op de spoorlijn nr. 52, Puurs - Y

Antwerpen-Zuid, gelegen te Hemiksem ter hoogte van de kilometerpaal Antwerpen-Zuid, gelegen te Hemiksem ter hoogte van de kilometerpaal
41.590, is uitgerust met de volgende veiligheidsinrichtingen: 41.590, is uitgerust met de volgende veiligheidsinrichtingen:
a) een verkeersbord A47 aan weerszijden en rechts van de overweg, a) een verkeersbord A47 aan weerszijden en rechts van de overweg,
bedoeld in artikel 3, 1°, van het koninklijk besluit van 11 juli 2011 bedoeld in artikel 3, 1°, van het koninklijk besluit van 11 juli 2011
betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen; betreffende de veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen;
en en
b) een verkeerslicht dat de overgang verbiedt aan weerszijden en b) een verkeerslicht dat de overgang verbiedt aan weerszijden en
rechts van de overweg, bedoeld in artikel 3, 2°, a) van het koninklijk rechts van de overweg, bedoeld in artikel 3, 2°, a) van het koninklijk
besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan
overwegen op de spoorwegen. overwegen op de spoorwegen.

Art. 2.Dezelfde overweg is bijkomend uitgerust met de

Art. 2.Dezelfde overweg is bijkomend uitgerust met de

veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1°, b), 2°, 3°, 4°, 5° veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1°, b), 2°, 3°, 4°, 5°
en 6° van hetzelfde koninklijk besluit: en 6° van hetzelfde koninklijk besluit:
a) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de a) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de
overweg; overweg;
b) een bijkomend afsluitsysteem voor voetgangers en fietsers links van b) een bijkomend afsluitsysteem voor voetgangers en fietsers links van
de weg, aan weerszijden van de overweg; de weg, aan weerszijden van de overweg;
c) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; c) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg;
d) een verkeersbord A47 aan weerszijden en links van de overweg; d) een verkeersbord A47 aan weerszijden en links van de overweg;
e) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de e) op elk bijkomend verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de
overgang verbiedt; overgang verbiedt;
f) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang f) op elk verkeersbord A47, een verkeerslicht dat de overgang
toestaat. toestaat.

Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/03259/52/15 van 1 juli 2014 is

Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/03259/52/15 van 1 juli 2014 is

opgeheven. opgeheven.
Brussel, 11 december 2024. Brussel, 11 december 2024.
G. GILKINET G. GILKINET
^