Etaamb.openjustice.be
Meertalige weergave van Ministerieel Besluit van 05/07/2016
← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17 Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de kilometerpaal 22.400 "
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17 Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de kilometerpaal 22.400 Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17 Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de kilometerpaal 22.400
FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER
Directoraat-generaal Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid Directoraat-generaal Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid
5 JULI 2016. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de 5 JULI 2016. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de
veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17 veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17
Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de
kilometerpaal 22.400 kilometerpaal 22.400
De Minister van Mobiliteit, De Minister van Mobiliteit,
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de
wet van 11 maart 1866; wet van 11 maart 1866;
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel
van de Belgische Spoorwegen, artikel 16, vervangen bij de wet van 1 van de Belgische Spoorwegen, artikel 16, vervangen bij de wet van 1
augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober
2004; 2004;
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid;
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, §
1; 1;
Gelet op het ministerieel besluit nr. A/99056/17-218 van 7 september Gelet op het ministerieel besluit nr. A/99056/17-218 van 7 september
1999; 1999;
Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de
veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 31 veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 31
gelegen op de spoorlijn nr. 17 Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest gelegen op de spoorlijn nr. 17 Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest
ter hoogte van de kilometerpaal 22.400; ter hoogte van de kilometerpaal 22.400;
Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in
overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit
van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen
van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde
overweg, overweg,
Besluit : Besluit :

Artikel 1.De overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17 Diest -

Artikel 1.De overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17 Diest -

Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de kilometerpaal Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de kilometerpaal
22.400, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in 22.400, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in
artikel 3, 1°, het verkeersbord A45, en 2° a) van het koninklijk artikel 3, 1°, het verkeersbord A45, en 2° a) van het koninklijk
besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan
overwegen op de spoorwegen. overwegen op de spoorwegen.

Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de

Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de

veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6°
van hetzelfde koninklijk besluit: van hetzelfde koninklijk besluit:
1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de
overweg; overweg;
2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg;
3) een verkeersbord A45 links van de weg, aan weerszijden van de 3) een verkeersbord A45 links van de weg, aan weerszijden van de
overweg; overweg;
4) op elk bijkomend verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de 4) op elk bijkomend verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de
overgang verbiedt; overgang verbiedt;
5) op elk verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de overgang 5) op elk verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de overgang
toestaat. toestaat.

Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/99056/17-218 van 7 september

Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/99056/17-218 van 7 september

1999 wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg 1999 wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg
nr. 31. nr. 31.
Brussel, 5 juli 2016. Brussel, 5 juli 2016.
François BELLOT François BELLOT
^