← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17 Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de kilometerpaal 22.400 "
| Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17 Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de kilometerpaal 22.400 | Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17 Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de kilometerpaal 22.400 |
|---|---|
| FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER | FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER |
| Directoraat-generaal Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid | Directoraat-generaal Duurzame Mobiliteit en Spoorbeleid |
| 5 JULI 2016. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 5 JULI 2016. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
| veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17 | veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17 |
| Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de | Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de |
| kilometerpaal 22.400 | kilometerpaal 22.400 |
| De Minister van Mobiliteit, | De Minister van Mobiliteit, |
| Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
| reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de |
| wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
| Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel |
| van de Belgische Spoorwegen, artikel 16, vervangen bij de wet van 1 | van de Belgische Spoorwegen, artikel 16, vervangen bij de wet van 1 |
| augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober | augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober |
| 2004; | 2004; |
| Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer |
| gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
| Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
| veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
| 1; | 1; |
| Gelet op het ministerieel besluit nr. A/99056/17-218 van 7 september | Gelet op het ministerieel besluit nr. A/99056/17-218 van 7 september |
| 1999; | 1999; |
| Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de | Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de |
| veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 31 | veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 31 |
| gelegen op de spoorlijn nr. 17 Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest | gelegen op de spoorlijn nr. 17 Diest - Kwaadmechelen, gelegen te Diest |
| ter hoogte van de kilometerpaal 22.400; | ter hoogte van de kilometerpaal 22.400; |
| Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in | Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in |
| overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit | overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit |
| van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen | van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen |
| van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde | van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde |
| overweg, | overweg, |
| Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.De overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17 Diest - |
Artikel 1.De overweg nr. 31 op de spoorlijn nr. 17 Diest - |
| Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de kilometerpaal | Kwaadmechelen, gelegen te Diest ter hoogte van de kilometerpaal |
| 22.400, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in | 22.400, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen bedoeld in |
| artikel 3, 1°, het verkeersbord A45, en 2° a) van het koninklijk | artikel 3, 1°, het verkeersbord A45, en 2° a) van het koninklijk |
| besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan | besluit van 11 juli 2011 betreffende de veiligheidsinrichtingen aan |
| overwegen op de spoorwegen. | overwegen op de spoorwegen. |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
| veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° | veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° |
| van hetzelfde koninklijk besluit: | van hetzelfde koninklijk besluit: |
| 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de | 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de |
| overweg; | overweg; |
| 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; | 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; |
| 3) een verkeersbord A45 links van de weg, aan weerszijden van de | 3) een verkeersbord A45 links van de weg, aan weerszijden van de |
| overweg; | overweg; |
| 4) op elk bijkomend verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de | 4) op elk bijkomend verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de |
| overgang verbiedt; | overgang verbiedt; |
| 5) op elk verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de overgang | 5) op elk verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de overgang |
| toestaat. | toestaat. |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/99056/17-218 van 7 september |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/99056/17-218 van 7 september |
| 1999 wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg | 1999 wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg |
| nr. 31. | nr. 31. |
| Brussel, 5 juli 2016. | Brussel, 5 juli 2016. |
| François BELLOT | François BELLOT |