← Terug naar "50 op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont , gelegen te Hamont-Achel ter hoogte van de kilometerpaal 32.763 "
| 50 op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont , gelegen te Hamont-Achel ter hoogte van de kilometerpaal 32.763 | 50 op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont , gelegen te Hamont-Achel ter hoogte van de kilometerpaal 32.763 |
|---|---|
| FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER | FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER |
| 2 JULI 2014 - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 2 JULI 2014 - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
| veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 50 op de spoorlijn nr. 19 | veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 50 op de spoorlijn nr. 19 |
| Mol - Hamont (Nederlandse grens), gelegen te Hamont-Achel ter hoogte | Mol - Hamont (Nederlandse grens), gelegen te Hamont-Achel ter hoogte |
| van de kilometerpaal 32.763 | van de kilometerpaal 32.763 |
| De Staatssecretaris voor Mobiliteit, | De Staatssecretaris voor Mobiliteit, |
| Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
| reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de |
| wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
| Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel |
| van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 | van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 |
| augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober | augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober |
| 2004; | 2004; |
| Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer |
| gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
| Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
| veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
| 1; | 1; |
| Gelet op het ministerieel besluit nr. A/96304/19 van 27 april 1999; | Gelet op het ministerieel besluit nr. A/96304/19 van 27 april 1999; |
| Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de | Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de |
| veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 50 | veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 50 |
| op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont (Nederlandse grens), gelegen te | op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont (Nederlandse grens), gelegen te |
| Hamont-Achel ter hoogte van de kilometerpaal 32.763; | Hamont-Achel ter hoogte van de kilometerpaal 32.763; |
| Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in | Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in |
| overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit | overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit |
| van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen | van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen |
| van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde | van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde |
| overweg, | overweg, |
| Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.De overweg nr. 50 op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont |
Artikel 1.De overweg nr. 50 op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont |
| (Nederlandse grens), gelegen te Hamont-Achel ter hoogte van de | (Nederlandse grens), gelegen te Hamont-Achel ter hoogte van de |
| kilometerpaal 32.763, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen | kilometerpaal 32.763, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen |
| bedoeld in artikel 3, 1°, het verkeersbord A45, en 2° a) van het | bedoeld in artikel 3, 1°, het verkeersbord A45, en 2° a) van het |
| koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
| veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen. | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen. |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
| veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° | veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° |
| van hetzelfde koninklijk besluit: | van hetzelfde koninklijk besluit: |
| 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de | 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de |
| overweg; | overweg; |
| 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; | 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; |
| 3) een verkeersbord A45 links van de weg, kant Bocholt; | 3) een verkeersbord A45 links van de weg, kant Bocholt; |
| 4) op elk bijkomend verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de | 4) op elk bijkomend verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de |
| overgang verbiedt; | overgang verbiedt; |
| 5) op elk verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de overgang | 5) op elk verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de overgang |
| toestaat. | toestaat. |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/96304/19 van 27 april 1999 |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/96304/19 van 27 april 1999 |
| wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. | wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. |
| 50. | 50. |
| Brussel, 2 juli 2014. | Brussel, 2 juli 2014. |
| M. WATHELET | M. WATHELET |