← Terug naar "Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 63 op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont , gelegen te Overpelt ter hoogte van de kilometerpaal 22.093 "
Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 63 op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont , gelegen te Overpelt ter hoogte van de kilometerpaal 22.093 | Ministerieel besluit tot vaststelling van de veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 63 op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont , gelegen te Overpelt ter hoogte van de kilometerpaal 22.093 |
---|---|
FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER | FEDERALE OVERHEIDSDIENST MOBILITEIT EN VERVOER |
2 JULI 2014. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de | 2 JULI 2014. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de |
veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 63 op de spoorlijn nr. 19 | veiligheidsinrichtingen van de overweg nr. 63 op de spoorlijn nr. 19 |
Mol - Hamont (Nederlandse grens), gelegen te Overpelt ter hoogte van | Mol - Hamont (Nederlandse grens), gelegen te Overpelt ter hoogte van |
de kilometerpaal 22.093 | de kilometerpaal 22.093 |
De Staatssecretaris voor Mobiliteit, | De Staatssecretaris voor Mobiliteit, |
Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de | Gelet op de wet van 12 april 1835 betreffende het tolgeld en de |
reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de | reglementen van de spoorwegpolitie, artikel 2, geïnterpreteerd bij de |
wet van 11 maart 1866; | wet van 11 maart 1866; |
Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel | Gelet op de wet van 23 juli 1926 betreffende de NMBS en het personeel |
van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 | van de Belgische Spoorwegen, artikel 17, vervangen bij de wet van 1 |
augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober | augustus 1960 en gewijzigd bij het koninklijk besluit van 18 oktober |
2004; | 2004; |
Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer | Gelet op de wet betreffende de politie over het wegverkeer |
gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; | gecoördineerd op 16 maart 1968, artikel 1, eerste lid; |
Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | Gelet op het koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen, artikel 11, § |
1; | 1; |
Gelet op het ministerieel besluit nr. A/96304/19 van 27 april 1999; | Gelet op het ministerieel besluit nr. A/96304/19 van 27 april 1999; |
Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de | Overwegende dat bovengenoemd ministerieel besluit de |
veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 63 | veiligheidsinrichtingen vaststelt van, onder andere, de overweg nr. 63 |
op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont (Nederlandse grens), gelegen te | op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont (Nederlandse grens), gelegen te |
Overpelt ter hoogte van de kilometerpaal 22.093; | Overpelt ter hoogte van de kilometerpaal 22.093; |
Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in | Overwegende dat het noodzakelijk is deze veiligheidsinrichtingen in |
overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit | overeenstemming te brengen met het bovengenoemde koninklijk besluit |
van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen | van 11 juli 2011, rekening houdend met de kenmerkende eigenschappen |
van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde | van het weg- en spoorverkeer en met de zichtbaarheid van bedoelde |
overweg, | overweg, |
Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.De overweg nr. 63 op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont |
Artikel 1.De overweg nr. 63 op de spoorlijn nr. 19 Mol - Hamont |
(Nederlandse grens), gelegen te Overpelt ter hoogte van de | (Nederlandse grens), gelegen te Overpelt ter hoogte van de |
kilometerpaal 22.093, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen | kilometerpaal 22.093, wordt uitgerust met de veiligheidsinrichtingen |
bedoeld in artikel 3, 1°, het verkeersbord A45, en 2° a) van het | bedoeld in artikel 3, 1°, het verkeersbord A45, en 2° a) van het |
koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de | koninklijk besluit van 11 juli 2011 betreffende de |
veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen. | veiligheidsinrichtingen aan overwegen op de spoorwegen. |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
Art. 2.Dezelfde overweg wordt bijkomend uitgerust met de |
veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° | veiligheidsinrichtingen bedoeld in artikel 4, 1° b), 3°, 4°, 5° en 6° |
van hetzelfde koninklijk besluit : | van hetzelfde koninklijk besluit : |
1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de | 1) het systeem met gedeeltelijke afsluiting, aan weerszijden van de |
overweg; | overweg; |
2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; | 2) een geluidssein, aan weerszijden van de overweg; |
3) een verkeersbord A45 links van de weg, aan weerszijden van de | 3) een verkeersbord A45 links van de weg, aan weerszijden van de |
overweg en een verkeersbord A45 rechts van de weg, kant Neerpelt en | overweg en een verkeersbord A45 rechts van de weg, kant Neerpelt en |
georiënteerd naar de Sellekaertstraat; | georiënteerd naar de Sellekaertstraat; |
4) op elk bijkomend verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de | 4) op elk bijkomend verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de |
overgang verbiedt; | overgang verbiedt; |
5) op elk verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de overgang | 5) op elk verkeersbord A45, een verkeerslicht dat de overgang |
toestaat. | toestaat. |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/96304/19 van 27 april 1999 |
Art. 3.Het ministerieel besluit nr. A/96304/19 van 27 april 1999 |
wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. | wordt opgeheven voor wat betreft de bepalingen aangaande overweg nr. |
63. | 63. |
Brussel, 2 juli 2014. | Brussel, 2 juli 2014. |
M. WATHELET | M. WATHELET |