← Terug naar "Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot aanstelling van sommige leden van de Commissie belast het verstrekken van een advies over de aanvragen om afwijking van de leerwijzen beschreven in de referentiesystemen van de gemeenschappelijke eindcompetenties en de kennis vereist op het einde van de doorstromingsafdeling van de algemene en technologische humaniora in wetenschappelijke opvoeding en van de minimale competenties in wiskunde op het einde van de kwalificatie-afdeling indien het aanleren van wiskunde in het studieprogramma voorkomt "
Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot aanstelling van sommige leden van de Commissie belast het verstrekken van een advies over de aanvragen om afwijking van de leerwijzen beschreven in de referentiesystemen van de gemeenschappelijke eindcompetenties en de kennis vereist op het einde van de doorstromingsafdeling van de algemene en technologische humaniora in wetenschappelijke opvoeding en van de minimale competenties in wiskunde op het einde van de kwalificatie-afdeling indien het aanleren van wiskunde in het studieprogramma voorkomt | Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap tot aanstelling van sommige leden van de Commissie belast het verstrekken van een advies over de aanvragen om afwijking van de leerwijzen beschreven in de referentiesystemen van de gemeenschappelijke eindcompetenties en de kennis vereist op het einde van de doorstromingsafdeling van de algemene en technologische humaniora in wetenschappelijke opvoeding en van de minimale competenties in wiskunde op het einde van de kwalificatie-afdeling indien het aanleren van wiskunde in het studieprogramma voorkomt |
---|---|
MINISTERIE VAN DE FRANSE GEMEENSCHAP | MINISTERIE VAN DE FRANSE GEMEENSCHAP |
21 OKTOBER 2015. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap | 21 OKTOBER 2015. - Besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap |
tot aanstelling van sommige leden van de Commissie belast het | tot aanstelling van sommige leden van de Commissie belast het |
verstrekken van een advies over de aanvragen om afwijking van de | verstrekken van een advies over de aanvragen om afwijking van de |
leerwijzen beschreven in de referentiesystemen van de | leerwijzen beschreven in de referentiesystemen van de |
gemeenschappelijke eindcompetenties en de kennis vereist op het einde | gemeenschappelijke eindcompetenties en de kennis vereist op het einde |
van de doorstromingsafdeling van de algemene en technologische | van de doorstromingsafdeling van de algemene en technologische |
humaniora in wetenschappelijke opvoeding en van de minimale | humaniora in wetenschappelijke opvoeding en van de minimale |
competenties in wiskunde op het einde van de kwalificatie-afdeling | competenties in wiskunde op het einde van de kwalificatie-afdeling |
indien het aanleren van wiskunde in het studieprogramma voorkomt | indien het aanleren van wiskunde in het studieprogramma voorkomt |
De Regering van de Franse Gemeenschap, | De Regering van de Franse Gemeenschap, |
Gelet op het decreet van 24 juli 1997 dat de prioritaire taken bepaalt | Gelet op het decreet van 24 juli 1997 dat de prioritaire taken bepaalt |
van het basisonderwijs en van het secundair onderwijs en de structuren | van het basisonderwijs en van het secundair onderwijs en de structuren |
organiseert die het mogelijk maken ze uit te voeren, inzonderheid op | organiseert die het mogelijk maken ze uit te voeren, inzonderheid op |
de artikelen 25, 26 en 35, § 1, 2° ; | de artikelen 25, 26 en 35, § 1, 2° ; |
Gelet op het decreet van 4 december 2014 tot bevestiging van de | Gelet op het decreet van 4 december 2014 tot bevestiging van de |
gemeenschappelijke eindcompetenties en de kennis vereist op het einde | gemeenschappelijke eindcompetenties en de kennis vereist op het einde |
van de doorstromingsafdeling van de algemene en technologische | van de doorstromingsafdeling van de algemene en technologische |
humaniora in wetenschappelijke opvoeding en van de minimale | humaniora in wetenschappelijke opvoeding en van de minimale |
competenties in wiskunde op het einde van de kwalificatie-afdeling | competenties in wiskunde op het einde van de kwalificatie-afdeling |
indien het aanleren van wiskunde in het studieprogramma voorkomt, | indien het aanleren van wiskunde in het studieprogramma voorkomt, |
inzonderheid op de artikelen 3, 4, 5, 6 en 7; | inzonderheid op de artikelen 3, 4, 5, 6 en 7; |
Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 8 | Gelet op het besluit van de Regering van de Franse Gemeenschap van 8 |
mei 2014 tot vaststelling van de eindcompetenties en de kennis vereist | mei 2014 tot vaststelling van de eindcompetenties en de kennis vereist |
op het einde van de doorstromingsafdeling van de algemene en | op het einde van de doorstromingsafdeling van de algemene en |
technologische humaniora in wetenschappelijke opvoeding en tot | technologische humaniora in wetenschappelijke opvoeding en tot |
vaststelling van de minimale competenties in wiskunde op het einde van | vaststelling van de minimale competenties in wiskunde op het einde van |
de kwalificatie-afdeling indien het aanleren van wiskunde op het | de kwalificatie-afdeling indien het aanleren van wiskunde op het |
studieprogramma staat, inzonderheid op de artikelen 3, 4, 5, 6 en 7; | studieprogramma staat, inzonderheid op de artikelen 3, 4, 5, 6 en 7; |
Gelet op de voorstellen van de Administrateur-generaal, van de | Gelet op de voorstellen van de Administrateur-generaal, van de |
Coördinerend algemeen inspecteur en van de Minister van Onderwijs; | Coördinerend algemeen inspecteur en van de Minister van Onderwijs; |
Overwegende de relevantie van de voorstellen van de | Overwegende de relevantie van de voorstellen van de |
Administrateur-generaal, van de Coördinerend algemeen inspecteur en | Administrateur-generaal, van de Coördinerend algemeen inspecteur en |
van de Minister van Onderwijs; | van de Minister van Onderwijs; |
Overwegende dat wanneer een aanvraag om afwijking van de | Overwegende dat wanneer een aanvraag om afwijking van de |
eindcompetenties en de kennis vereist op het einde van de | eindcompetenties en de kennis vereist op het einde van de |
doorstromingsafdeling van de algemene en technologische humaniora in | doorstromingsafdeling van de algemene en technologische humaniora in |
wetenschappelijke opvoeding en van de minimale competenties in | wetenschappelijke opvoeding en van de minimale competenties in |
wiskunde op het einde van de kwalificatie-afdeling indien het aanleren | wiskunde op het einde van de kwalificatie-afdeling indien het aanleren |
van wiskunde in het studieprogramma voorkomt, uit een inrichtende | van wiskunde in het studieprogramma voorkomt, uit een inrichtende |
macht of een federatie van inrichtende machten afkomstig is, moet een | macht of een federatie van inrichtende machten afkomstig is, moet een |
Commissie opgericht worden die belast is met het verstrekken van een | Commissie opgericht worden die belast is met het verstrekken van een |
advies aan de Regering over de aanvraag om afwijking; | advies aan de Regering over de aanvraag om afwijking; |
Overwegende tenslotte dat de aangestelde leden aan de voorwaarden | Overwegende tenslotte dat de aangestelde leden aan de voorwaarden |
beantwoorden die beschreven zijn in artikel 6 van het decreet van 4 | beantwoorden die beschreven zijn in artikel 6 van het decreet van 4 |
december 2014 en van het besluit van 8 mei 2014; | december 2014 en van het besluit van 8 mei 2014; |
Op de voordracht van de Minister van Onderwijs; | Op de voordracht van de Minister van Onderwijs; |
Na beraadslaging, | Na beraadslaging, |
Besluit : | Besluit : |
Artikel 1.Worden aangesteld tot lid van de Commissie die belast is |
Artikel 1.Worden aangesteld tot lid van de Commissie die belast is |
met het verstrekken van een advies aan de Regering over de aanvragen | met het verstrekken van een advies aan de Regering over de aanvragen |
om afwijking van de leerwijzen beschreven in de referentiesystemen | om afwijking van de leerwijzen beschreven in de referentiesystemen |
bedoeld in het decreet van 4 december 2014 : | bedoeld in het decreet van 4 december 2014 : |
1° als Administrateur-generaal van het Onderwijs : de heer Jean-Pierre | 1° als Administrateur-generaal van het Onderwijs : de heer Jean-Pierre |
HUBIN; | HUBIN; |
2° als lid van de Sturingscommissie, aangesteld op voorstel van de | 2° als lid van de Sturingscommissie, aangesteld op voorstel van de |
Administrateur-generaal : de heer Philippe DELFOSSE, | Administrateur-generaal : de heer Philippe DELFOSSE, |
Inspecteur-generaal; | Inspecteur-generaal; |
3° als lid van de algemene inspectiedienst, aangesteld op voorstel van | 3° als lid van de algemene inspectiedienst, aangesteld op voorstel van |
de Coördinerend algemeen inspecteur : | de Coördinerend algemeen inspecteur : |
-> De heer Claudio FOSCHI, inspecteur aardrijkskunde en sociale | -> De heer Claudio FOSCHI, inspecteur aardrijkskunde en sociale |
wetenschappen | wetenschappen |
En als lid van de algemene inspectiedienst voor elk vak bedoeld in de | En als lid van de algemene inspectiedienst voor elk vak bedoeld in de |
aanvraag om afwijking, aangesteld door de Coördinerend algemeen | aanvraag om afwijking, aangesteld door de Coördinerend algemeen |
inspecteur : | inspecteur : |
-> Mevr. Rita MIDAVAINE, inspecteur wiskunde, | -> Mevr. Rita MIDAVAINE, inspecteur wiskunde, |
-> De heer Pierre SEVENANTS, inspecteur fysica ; | -> De heer Pierre SEVENANTS, inspecteur fysica ; |
4° als Voorzitter en Ondervoorzitter van de Algemene Overlegraad voor | 4° als Voorzitter en Ondervoorzitter van de Algemene Overlegraad voor |
het secundair onderwijs : de heren Eric DAUBIE en Roberto GALLUCCIO; | het secundair onderwijs : de heren Eric DAUBIE en Roberto GALLUCCIO; |
5° als universitaire deskundige en als deskundige van de pedagogische | 5° als universitaire deskundige en als deskundige van de pedagogische |
hogescholen : de heren Vincent DUPRIEZ, Bernard REY, Etienne SOTTIAUX | hogescholen : de heren Vincent DUPRIEZ, Bernard REY, Etienne SOTTIAUX |
en Yves ROBAEY; | en Yves ROBAEY; |
6° als vertegenwoordiger van de Regering die met raadgevende stem | 6° als vertegenwoordiger van de Regering die met raadgevende stem |
zetelt : Mevr. Monique CLARYS en de heer Claude LACHAPELLE. | zetelt : Mevr. Monique CLARYS en de heer Claude LACHAPELLE. |
Art. 2.Dit besluit treedt in werking de dag waarop het ondertekend |
Art. 2.Dit besluit treedt in werking de dag waarop het ondertekend |
wordt. | wordt. |
Art. 3.De Vice-presidente en Minister van Onderwijs is belast met de |
Art. 3.De Vice-presidente en Minister van Onderwijs is belast met de |
uitvoering van dit besluit. | uitvoering van dit besluit. |
Brussel, 21 oktober 2015. | Brussel, 21 oktober 2015. |
De Minister-President, | De Minister-President, |
R. DEMOTTE | R. DEMOTTE |
De Vice-presidente en Minister van Onderwijs, Cultuur en Kind, | De Vice-presidente en Minister van Onderwijs, Cultuur en Kind, |
Mevr. J. MILQUET | Mevr. J. MILQUET |