Etaamb.openjustice.be
Ministerieel Besluit van 16 mei 1998
gepubliceerd op 02 juli 1998

Ministerieel besluit tot wijziging van het ministerieel besluit van 30 juli 1981 tot vaststelling van de voorwaarden waaraan de contracten voor het vervoer per binnentankschip van ruwe aardoliën en vloeibare motorbrandstoffen en stookoliën dienen te voldoen

bron
ministerie van verkeer en infrastructuur
numac
1998014103
pub.
02/07/1998
prom.
16/05/1998
ELI
eli/besluit/1998/05/16/1998014103/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

16 MEI 1998. - Ministerieel besluit tot wijziging van het ministerieel besluit van 30 juli 1981 tot vaststelling van de voorwaarden waaraan de contracten voor het vervoer per binnentankschip van ruwe aardoliën en vloeibare motorbrandstoffen en stookoliën dienen te voldoen


De Minister van Vervoer, Gelet op het statuut van de Dienst voor Regeling der Binnenvaart gevoegd bij het koninklijk besluit van 3 december 1968, houdende omwerking van het statuut van de Dienst voor Regeling der Binnenvaart, geïnterpreteerd en gewijzigd bij de wet van 7 september 1979 en gewijzigd bij het koninklijk besluit nr. 173 van 30 december 1982, inzonderheid op artikel 2bis van dit statuut;

Gelet op het ministerieel besluit van 30 juli 1981 tot vaststelling van de voorwaarden waaraan de contracten voor het vervoer per binnentankschip van ruwe aardoliën en vloeibare motorbrandstoffen en stookoliën dienen te voldoen, gewijzigd bij de ministeriële besluiten van 29 juni 1982, 27 juni 1983, 11 juli 1984, 11 december 1984, 24 september 1987, 24 maart 1988, 7 april 1989, 30 maart 1990, 12 maart 1991, 30 maart 1992, 1 september 1993, 31 maart 1994, 27 december 1994, 16 februari 1996 en 18 december 1996;

Gelet op de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973, inzonderheid op artikel 3, § 1, gewijzigd bij de wet van 4 juli 1989 en bij de wet van 4 augustus 1996;

Gelet op de dringende noodzakelijkheid;

Overwegende dat de reglementering ingevoerd bij ministerieel besluit van 30 juli 1981 dringend dient te worden verlengd ten einde de continuïteit te waarborgen van een minimumrendabiliteitsdrempel voor de uitbaters van tankschepen gebruikt voor het vervoer van ruwe aardoliën, vloeibare motorbrandstoffen en stookoliën, Besluit :

Artikel 1.In artikel 8 van het ministerieel besluit van 30 juli 1981 tot vaststelling van de voorwaarden waaraan de contracten voor het vervoer per binnentankschip van ruwe aardoliën en vloeibare motorbrandstoffen en stookoliën dienen te voldoen, gewijzigd bij de ministeriële besluiten van 29 juni 1982, 27 juni 1983, 11 juli 1984, 11 december 1984, 24 september 1987, 24 maart 1988, 7 april 1989, 30 maart 1990, 12 maart 1991, 30 maart 1992, 1 september 1993, 31 maart 1994, 27 december 1994, 16 februari 1996 en 18 december 1996 wordt de vermelding « 31 december 1997 » vervangen door de vermelding « 31 december 1998 ».

Art. 2.Bijlage II van hetzelfde besluit wordt vervangen door de bijlage bij dit besluit.

Art. 3.Dit besluit treedt in werking op 1 juni 1998 met uitzondering van artikel 1 dat uitwerking heeft met ingang van 1 januari 1998.

Brussel, 16 mei 1998.

M. DAERDEN

Bijlage Bodemtarieven en laad- en lostijden voor het vervoer van ruwe aardoliën en vloeibare motorbrandstoffen en stookoliën per tankschip in het Belgische binnenvaartverkeer Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld B. Laad- en Lostijden Het geheel van de laad- en lostijden bedraagt 24 uren, berekend volgens de openingsuren van de laad- en de losplaatsen.

Zo het wordt overschreden, is een toeslag verschuldigd in verhouding tot de duur waarmee deze tijd wordt overschreden. Voor 24 uur beloopt het bedrag van de toeslag 29 BEF per ijkton.

Een toeslag van 9 BEF per ton is verschuldigd op het ingeladen gewicht : - indien er meer dan één laad- of losplaats is; - ingeval van laden in een zeeschip of van lossen uit een zeeschip.

Gezien om gevoegd te worden bij het ministerieel besluit van De Minister van Vervoer, M. DAERDEN

^