Etaamb.openjustice.be
Ministerieel Besluit van 15 april 2016
gepubliceerd op 28 april 2016

Ministerieel besluit tot vaststelling van de sociaal-epidemiologische gegevens ingezameld door de contactpunten voor gezondheidsaangelegenheden

bron
waalse overheidsdienst
numac
2016202176
pub.
28/04/2016
prom.
15/04/2016
ELI
eli/besluit/2016/04/15/2016202176/staatsblad
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
links
Raad van State (chrono)
Document Qrcode

15 APRIL 2016. - Ministerieel besluit tot vaststelling van de sociaal-epidemiologische gegevens ingezameld door de contactpunten voor gezondheidsaangelegenheden


De Minister van Sociale Actie, Gelet op het Waals wetboek van sociale actie en gezondheid, artikelen 48 tot 65;

Gelet op het reglementair deel van het Waalse Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid, artikelen 39 tot 68;

Gelet op de lijst van de sociaal-epidemiologische gegevens betreffende de personen in staat van uitsluiting en ingezameld door de contactpunten voor gezondheidsaangelegenheden, opgesteld in artikel 68, eerste lid, van het reglementair deel van het Waalse Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid;

Overwegende dat artikel 68, tweede lid, van hetzelfde Wetboek, de Minister van Sociale Actie ermee belast om de lijst van de sociaal-epidemiologische gegevens opgesteld in artikel 68, eerste lid, te wijzigen in overleg met de contactpunten voor gezondheidsaangelegenheden;

Gelet op het overleg met de contactpunten voor gezondheidsaangelegenheden op 22 maart 2012, 11 december 2012, 7 februari 2013, 6 november 2014 en 23 oktober 2015, Besluit :

Artikel 1.De lijst van de sociaal-epidemiologische gegevens betreffende de personen in staat van uitsluiting en ingezameld door de contactpunten voor gezondheidsaangelegenheden, bepaald bij artikel 68, eerste lid, van het reglementair deel van het Waalse Wetboek van Sociale Actie en Gezondheid, wordt vervangen door volgende lijst: 1° geboortejaar;2° geslacht;3° persoonlijke en familiale toestand;4° nationaliteit;5° statuut ziekenkas;6° verblijfstitel;7° bron van inkomsten;8° woonvorm;9° reden van het bezoek;10° soort van sociaal, administratief of juridisch probleem;11° soort van hygiënisch probleem;12° soort van gezondheidsprobleem;13° aanwezigheid en toegankelijkheid van de referentiehuisarts;14° plaat van het eerste contact;15° capaciteit om te communiceren met de patient;16° antwoord gegeven door het contactpunt voor gezondheidsaangelegenheden.

Art. 2.De gegevens worden ingezameld voor elke persoon die door de contactpunten voor gezondheidsaangelegenheden worden gezien en elk jaar opgestuurd voor analyse naar de "Observatoire wallon de la Santé" (Waalse Waarnemingsdienst voor Gezondheidsaangelegenheden).

Namen, 15 april 2016.

M. PREVOT

^