gepubliceerd op 20 februari 2004
Ministerieel besluit houdende overdracht van kredieten tussen programma 01 van organisatieafdeling 15 en programma 05 van organisatieafdeling 30 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2003
4 DECEMBER 2003. - Ministerieel besluit houdende overdracht van kredieten tussen programma 01 van organisatieafdeling 15 en programma 05 van organisatieafdeling 30 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2003
De Minister van Begroting, Huisvesting, Uitrusting en Openbare Werken, De minister van Ruimtelijke Ordening, Stedenbouw en Leefmilieu, Gelet op de wetten op de Rijkscomptabiliteit, gecoördineerd op 17 juli 1991, inzonderheid op artikel 12, zoals gewijzigd bij artikel 4 van de wet van 19 juli 1996;
Gelet op het decreet van 19 december 2002 houdende de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2003, inzonderheid op artikel 34;
Gelet op de omzendbrief van 18 januari 2001 betreffende het administratief beheer van met Europese fondsen in het Waalse Gewest medegefinancierde programma's, inzonderheid op punt III, 2, vierde lid;
Gelet op het decreet van 22 oktober 2003 houdende de eerste aanpassing van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2003;
Gelet op het advies van de Inspectie van Financiën, gegeven op 20 november 2003;
Overwegende dat ordonnanceringskredieten overgedragen moeten worden naar basisallocaties 33.02, programma 01 van organisatieafdeling 15 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2003 om gevolg te geven aan de tijdens de zittingen van 27 maart 2002 en 18 juli 2002 door de Waalse Regering genomen beslissingen in het kader van INTERREG III A - Programma's Wallonië-Lotharingen-Luxemburg en Frankrijk-Wallonië-Vlaanderen, namelijk de volgende dossiers (titels en codificaties van de medegefinancierde projecten) : INTERREG III - Programma Frankrijk-Wallonië-Vlaanderen (IFF);
Frans-Waals subprogramma;
Hoofdlijn 2 : De duurzame ontwikkeling en de gezamenlijke herwaardering van de grensoverschrijdende grondgebieden bevorderen;
Maatregel 2.4 : Bijdragen tot de structurering van het grensoverschrijdende grondgebied;
Titel van het project : "Beauregard";
Operator : "Espace Environnement A.S.B.L.- Charleroi";
Codificatie van het project : E IFF 1 204FW AT01 5;
Ordonnanceringskredieten : 13.782,23 EUR;
INTERREG III - Programma Wallonië-Lotharingen-Luxemburg (ILL);
Hoofdlijn 4 : Bevordering van de menselijke ontwikkeling, valorisering van human ressources, sociale en culturele integratie;
Maatregel 4.3 : Bevordering van de integratie in de Grote Regio;
Titel van het project : Uitwisselingen van territoriale ervaringen;
Operator : IDELUX;
Codificatie van het project : E ILL 1 40300 AT01 5;
Ordonnanceringskredieten : 14.418,24 EUR, INTERREG III - Programma Wallonië-Lotharingen-Luxemburg (ILL);
Hoofdlijn 1 : Ruimtelijke ontwikkeling;
Maatregel 1.2 : Structurering van de grensoverschrijdende agglomeraties;
Titel van het project : Europese ontwikkelingskern;
Operator : IDELUX;
Codificatie van het project : E ILL 1 10200 AT01 5;
Ordonnanceringskredieten : 7.059,64 EUR, Besluiten :
Artikel 1.Er worden ordonnanceringskredieten ten belope van 34 duizend EUR overgedragen van programma 05 van organisatieafdeling 30 naar programma 01 van organisatieafdeling 15.
Art. 2.De verdeling van de volgende basisallocaties van programma 01 van organisatieafdeling 15 en van programma 05 van organisatieafdeling 30 van de algemene uitgavenbegroting van het Waalse Gewest voor het begrotingsjaar 2003 wordt gewijzigd als volgt : (in duizend EUR ) Voor de raadpleging van de tabel, zie beeld
Art. 3.Dit besluit wordt doorgezonden naar de Waalse Gewestraad, het Rekenhof, de Inspectie van Financiën, het Secretariaat-generaal van het Ministerie van het Waalse Gewest en de Controleur der Vastleggingen.
Art. 4.De Minister van Begroting, Huisvesting, Uitrusting en Openbare Werken is belast met de uitvoering van dit besluit.
Namen, 4 december 2003.
M. DAERDEN M. FORET