Etaamb.openjustice.be
Mededeling
gepubliceerd op 04 juni 2014

Indienstneming van een contractuele communicatiedeskundige (m/v) De Hoge Raad voor de Justitie (HRJ) zoekt een communicatiedeskundige (m/v). Context van de functie De HRJ is een federaal orgaan met als voornaamste (...) - het voordragen van kandidaten in het kader van de benoeming en de aanwijzing van magistraten, (...)

bron
hoge raad voor de justitie
numac
2014009324
pub.
04/06/2014
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

HOGE RAAD VOOR DE JUSTITIE


Indienstneming van een contractuele communicatiedeskundige (graad adjunct-auditeur) (m/v) De Hoge Raad voor de Justitie (HRJ) zoekt een communicatiedeskundige (m/v).

Context van de functie De HRJ is een federaal orgaan met als voornaamste taak het verbeteren van de werking van de rechterlijke orde. De HRJ is onder meer belast met : - het voordragen van kandidaten in het kader van de benoeming en de aanwijzing van magistraten, - het organiseren van de examens die toegang geven tot de magistratuur en tot de gerechtelijke stage, - het ontvangen van klachten over de werking van de rechterlijke orde en het verzekeren van de opvolging ervan, - het uitvoeren van een externe controle op de werking van het gerechtelijk apparaat en het formuleren van aanbevelingen voor het verbeteren van de werking van de rechterlijke orde, - het uitbrengen van adviezen over wetsvoorstellen en ontwerpen met weerslag op voornoemde werking. (zie www.hrj.be).

Opdracht en verantwoordelijk-heden Om de burgers een betere dienstverlening inzake justitie te verstrekken en het vertrouwen van de burgers in justitie aan te zwengelen wil de HRJ een gepast communicatiebeleid ontwikkelen met volgende aandachtspunten : - een imago voor de HRJ creëren, - permanent aandacht hebben voor de ontwikkelingen in de samenleving en in de gerechtelijke wereld, - duidelijk zicht hebben op de gerechtvaardigde verwachtingen van de samenleving tegenover justitie en duidelijke informatie verstrekken over de antwoorden daarop van de HRJ, - de transparantie van de werking van de HRJ tegenover al zijn partners vergroten, - een adequate dialoog met de burgers en actoren van justitie bevorderen, - zorgen voor een doelmatige interne informatiedoorstroming binnen de HRJ. U zal de HRJ hierbij ondersteunen in het bijzonder door het vervullen van onder meer de volgende opdrachten : - het (jaarlijks) communicatieplan voorbereiden en uitvoeren - de activiteiten van de HRJ promoten bij een breed publiek, - interactieve en dynamische informatiedoorstroming en communicatie organiseren tussen de HRJ en de magistraten om hun onderlinge samenwerking te optimaliseren, - de interactieve ontwikkeling van de website ondersteunen, - de dialoog tussen de samenleving en justitie bevorderen, - vertrouwensrelaties met de media ontwikkelen, - debatten, conferenties en studiedagen organiseren en actief meewerken aan debatten, conferenties en studiedagen die door derden worden georganiseerd, - voor de HRJ een beleid organiseren van actieve aanwezigheid bij debatten die betrekking hebben op justitie, - zorgen voor een optimale informatieverspreiding en een vlotte communicatie tussen de verschillende organen van de HRJ, - het intranet van de HRJ beheren.

Onregelmatige werkuren zijn inherent aan deze functie, waardoor u soms `s avonds moet werken.

Plaats van tewerkstelling is Ijzerenkruisstraat 67, te 1000 Brussel.

Vereisten A. Algemeen - Houder zijn van een diploma dat toegang geeft tot functies van niveau A bij de federale overheidsdiensten (master, licentiaat, etc.) en minstens 2 jaar nuttige beroepservaring hebben met betrekking tot de uit te oefenen functie, verworven in domeinen die verband houden met communicatie en de media - onderdaan zijn van een lidstaat van de Europese Economische Ruimte of van de Zwitserse Bondsstaat - van goed gedrag en zeden zijn, in overeenstemming met de functie - de burgerlijke en politieke rechten genieten.

B. Competenties Persoonlijke vaardigheden : - klantgericht zijn - goed in team functioneren - zelfstandig kunnen werken - flexibel zijn in diverse omstandigheden - zeer punctueel zijn - vlotte communicatieve vaardigheid, mondeling en schriftelijk - kennis van de werking van de overheidsinstellingen, van de rechterlijke organisatie en van de bevoegdheden van de Hoge Raad voor de Justitie.

Tweetalig zijn is onontbeerlijk. De kennis van het Engels is een pluspunt.

Selectieprocedure De selectie gebeurt op basis van het slagen in een sollicitatiegesprek met een jury. Tijdens het onderhoud wordt geëvalueerd of het profiel van de kandidaat overeenstemt met de functievereisten en worden ook zijn motivatie en interesse voor het algemeen werkkader en de inhoud van de functie getoetst.

Voorafgaand kan de jury een preselectie maken van de ingezonden kandidaturen op basis van de professionele ervaring en de talenkennis.

De jury is samengesteld uit leden van de Hoge Raad voor de Justitie.

Arbeidsvoorwaarden - arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur - u wordt aangeworven in de graad van adjunct-auditeur - de jaarlijkse brutowedde voor een adjunct-auditeur met 0 jaar anciënniteit bedraagt momenteel € 41.742,74 (of € 25.952,96 (= 100 %) vermenigvuldigd met de huidige index 1,6084) - prestaties verricht bij overheidsdiensten worden in aanmerking genomen voor het bepalen van de anciënniteit in de weddeschaal; - de nuttige beroepservaring zal in aanmerking worden genomen voor het bepalen van de anciënniteit in de weddeschaal; - abonnement woon-werkverkeer betaald door de werkgever; - kosteloze hospitalisatieverzekering; - recht op maaltijdcheques.

Inschrijving De kandidaten dienen hun gemotiveerde sollicitatiebrief, vergezeld van een kopie van het vereiste diploma en een curriculum vitae, uiterlijk maandag 23 juni 2014 per email job@hrj.be te richten aan de voorzitter van de Hoge Raad voor de Justitie.

^