Etaamb.openjustice.be
Koninklijk Besluit
gepubliceerd op 20 april 2022

Planning en Selectie Betreft: Lancering bevorderingsprocedures in de klasse A3 I. ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel worden de volgende betrekk - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Juridische zaken - Commissariaat-generaal vo(...)

bron
federale overheidsdienst binnenlandse zaken
numac
2022040744
pub.
20/04/2022
prom.
--
staatsblad
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi/article_body(...)
Document Qrcode

FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN


Planning en Selectie Betreft: Lancering bevorderingsprocedures in de klasse A3 I. ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel worden de volgende betrekkingen vacant verklaard via bevordering naar de hogere klasse: - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Juridische zaken - Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen en de Staatlozen. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Diensthoofd Centrale Vertaaldienst - Interne Ondersteuningsdienst. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Programmamanager Veiligheid evenementen - Algemene directie Veiligheid en Preventie. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Begrotingsbeleid en Overheidsopdrachten - Algemene directie Veiligheid en Preventie. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Facility - Diensthoofd - Stafdienst Personeel en Organisatie - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Coördinator Alternatieven voor detentie - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Coördinator Geschillen - Algemene Directie dienst Vreemdelingenzaken. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Expert Projectbeheer - Project Management Office - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Coördinator Aanmeldcentrum Klein Kasteeltje - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Coördinator C/SIS (Seiningen) - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Coördinator Dienst Kwetsbaren - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Functionaris voor gegevensbescherming - Raad voor Vreemdelingenbetwistingen. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Directeur Analytics en Projecten NTTC - Algemene directie Crisiscentrum. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Directie 112 - Adjunct van de directeur - Algemene directie Civiele Veiligheid. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Directie Brandweer - Adjunct van de Directeur van de Directie Brandweer - Algemene directie Civiele Veiligheid. - 1 betrekking van Adviseur in de klasse A3 - Adviseur Begroting en Beheerscontrole - Stafdienst Begroting en Beheerscontrole.

II. WETTELIJK KADER De toekenning van deze betrekkingen wordt geregeld door: - het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel; - de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966.

III. BENOEMINGSVOORWAARDEN De betrekkingen in de klasse A3 zijn toegankelijk voor de statutaire personeelsleden van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken die op 20 april 2022: - ofwel ten minste 4 jaar klasseanciënniteit in A2 hebben. - ofwel ten minste 6 jaar klasseanciënniteit in A1 hebben. - ofwel ten minste 6 jaar klasseanciënniteit in de klassen A1 en A2 samen hebben.

IV. SOLICITATIEPROCEDURE 1. Hoe voor een betrekking solliciteren ? Uw kandidatuur moet volgende documenten bevatten: - Een motivatiebrief of e-mail - Het ingevulde standaardformulier dat u kan vinden op het intranet of extranet (rubriek bevorderingen) of kan aangevraagd worden via het e-mailadres promo@ibz.be.

De vacant verklaarde betrekkingen worden in drie rollen ingedeeld: expert - leidinggevende - expert met beperkte leidinggevende rol. Let erop dat u het formulier juist invult in functie van de rol van de betrekking waarvoor u zich kandidaat stelt.

U kan uw kandidatuur indienen tot en met 20 mei 2022. Laattijdige kandidaturen zullen worden geweigerd.

U bezorgt uw kandidatuur bij voorkeur per e-mail aan promo@ibz.be.

Indien u uw kandidatuur liever per post bezorgt, kan dit op het adres: Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, Stafdienst P&O - Planning en Selectie, Leuvenseweg 1 te 1000 Brussel.

De dienst Planning & Selectie zal u zo snel mogelijk een ontvangstmelding van uw kandidatuur bezorgen. Indien u na enkele weken vaststelt niets te hebben ontvangen, gelieve dan contact op te nemen met de Dienst Planning en Selectie via promo@ibz.be. 2. Functiebeschrijvingen Teneinde de kandidaten in staat te stellen hun aanspraken beter te doen gelden, hebben zij op volgende manier toegang tot de functiebeschrijvingen: - op het intranet of extranet via volgende link: thema's - loopbaan - bevorderingen. - indien u geen toegang hebt tot het intranet, kan u steeds een uitgeprinte versie bekomen bij uw P&O-correspondent.

Indien het onmogelijk is de functiebeschrijvingen op één van de bovenstaande manieren te verkrijgen, kan u contact opnemen met promo@ibz.be. 3. Welke verschillende fasen volgen er na de sollicitatie? Fase 1 - Onderzoek van de ontvankelijkheid van de sollicitatie. Tijdens deze fase onderzoekt de Dienst Planning & Selectie de ontvankelijkheid van de kandidatuur.

Indien de kandidatuur na afloop van dit onderzoek niet ontvankelijk blijkt te zijn, wordt ze verworpen. De kandidaat ontvangt hiervan een e-mail of brief waarin de redenen van de verwerping worden meegedeeld.

Fase 2 - Evaluatie van de technische en generieke competenties.

De kandidaturen zullen geëvalueerd worden op basis van de op het standaardformulier vermelde informatie.

De kandidaten voor een A3 functie worden v~~r de behandeling van hun kandidatuur uitgenodigd voor een interview. Zowel het interview als het schriftelijke evaluatieformulier zullen gebruikt worden om vast te stellen of de kandidaten de gevraagde competenties uit het functieprofiel bezitten.

Tot slot zal het Directiecomité de kandidatuur analyseren en de eventuele laurea(a)t(en) aanwijzen.

Fase 3 - Resultaten van de evaluatie van de technische en generieke competenties - Beslissing omtrent het vervolg van de procedure.

De kandida(a)t(en) wordt (worden) vervolgens per dienstnota geïnformeerd over het standpunt ingenomen door het Directiecomité alsook over de beroepsmogelijkheden.

Fase 4 - Indien er geen beroep wordt ingediend of als er geen beroepsmogelijkheden meer overblijven, zal het voorstel voorgelegd worden aan de Minister.

De Voorzitster van het Directiecomité, L. SZABO

^