gepubliceerd op 14 december 2018
Stafdienst Personeel en Organisatie Planning en Selectie Betreft : Lancering bevorderingsprocedures in de klasse A2 I. ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het R - 2 betrekkingen van Attaché in de klasse A2 - Attaché HRM - Algemene directie Civiele Veiligheid
FEDERALE OVERHEIDSDIENST BINNENLANDSE ZAKEN
Stafdienst Personeel en Organisatie Planning en Selectie Betreft : Lancering bevorderingsprocedures in de klasse A2 I. ONDERWERP In toepassing van artikel 6bis van het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel worden de volgende betrekkingen vacant verklaard via bevordering naar de hogere klasse: - 2 betrekkingen van Attaché in de klasse A2 - Attaché HRM - Algemene directie Civiele Veiligheid - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché juridisch advies en reglementering - Algemene directie Crisiscentrum - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché coördinatie - teamverantwoordelijke - Algemene directie Crisiscentrum - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché Personeel en Organisatie - teamverantwoordelijke - Algemene directie Crisiscentrum - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché administratief statuut - Stafdienst P&O - 2 betrekkingen van Attaché in de klasse A2 - Attaché dossierbeheerder AMIF - Cel Strategische ondersteuning van de Voorzitster - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché coördinatie - teamverantwoordelijke voor de directie controle - Algemene directie Veiligheid en Preventie - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché coördinatie - teamverantwoordelijke voor de cel sanctie - Algemene directie Veiligheid en Preventie - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché coördinatie - teamverantwoordelijke voor de directie SPV - Algemene directie Veiligheid en Preventie - 4 betrekkingen van Attaché in de klasse A2 - Adjunct van de centrumdirecteur gesloten centrum - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 2 betrekkingen van Attaché in de klasse A2 - Attaché Immigratieambtenaren - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché communicatiebeleid - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché dienstverantwoordelijke Dublin-dossiers - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché dienstverantwoordelijke ondersteuning externe partners - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 2 betrekkingen van Attaché in de klasse A2 - Attaché dienstverantwoordelijke naturalisaties - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché dienstverantwoordelijke lang verblijf - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 2 betrekkingen van Attaché in de klasse A2 - Attaché dienstverantwoordelijke familiehereniging/visa internationale bescherming - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché dienstverantwoordelijke familiehereniging/visa artikel 40ter - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché dienstverantwoordelijke kort verblijf/visa - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché dienstverantwoordelijke repatriëring - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché gebouwen en installaties - Algemene directie Dienst Vreemdelingenzaken - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché federale opdrachten - Federale diensten van de Gouverneur van Luik - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché federale opdrachten - Federale diensten van de Gouverneur van Luxemburg - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché federale opdrachten - Federale diensten van de Gouverneur van Limburg - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché federale opdrachten - Federale diensten van de Gouverneur van West-Vlaanderen - 1 betrekking van Attaché in de klasse A2 - Attaché federale opdrachten - Federale diensten van de Hoge Ambtenaar van Brussel-Hoofdstad II. WETTELIJK KADER De toekenning van deze betrekkingen wordt geregeld door: - het koninklijk besluit van 2 oktober 1937 houdende het statuut van het Rijkspersoneel; - het koninklijk besluit van 7 augustus 1939 betreffende de evaluatie en de loopbaan van het Rijkspersoneel; - de wetten op het gebruik van de talen in bestuurszaken, gecoördineerd op 18 juli 1966.
III. BENOEMINGSVOORWAARDEN - De betrekkingen in de klasse A2 zijn toegankelijk voor de statutaire personeelsleden van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken die bekleed zijn met de klasse A1 en minstens 2 jaar anciënniteit tellen op 14 december 2018.
IV. SOLLICITATIEPROCEDURE 1. Hoe voor een betrekking solliciteren? Uw kandidatuur moet volgende documenten bevatten: - Een motivatiebrief of e-mail U kan uw kandidatuur indienen tot en met 22 december 2018.Laattijdige kandidaturen zullen worden geweigerd.
U bezorgt uw kandidatuur bij voorkeur per e-mail aan promo@ibz.fgov.be. Indien u uw kandidatuur liever per post bezorgd kan dit op het adres: Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, Stafdienst P&O - Planning en Selectie, Leuvenseweg 1 te 1000 Brussel.
De dienst Planning & Selectie zal u zo snel mogelijk een ontvangstmelding van uw kandidatuur bezorgen. Indien u na enkele weken vaststelt niets te hebben ontvangen, gelieve dan contact op te nemen met de Dienst Planning en Selectie via promo@ibz.fgov.be 2. Functiebeschrijvingen Teneinde de kandidaten in staat te stellen hun aanspraken beter te doen gelden, hebben zij op volgende manier toegang tot de functiebeschrijvingen: - op het intranet of extranet via volgende link: thema's * loopbaan * loopbaanmogelijkheden * bevorderingen. - indien u geen toegang hebt tot het intranet, kan u steeds een uitgeprinte versie bekomen bij uw P&O-correspondent.
Indien het onmogelijk is de functiebeschrijvingen op één van de bovenstaande manieren te verkrijgen, kan u contact opnemen met promo@ibz.fgov.be 3. Welke verschillende fasen volgen er na de sollicitatie? Fase 1 - Onderzoek van de ontvankelijkheid van de sollicitatie. Tijdens deze fase onderzoekt de Dienst Planning & Selectie de ontvankelijkheid van de kandidatuur. Indien de kandidatuur na afloop van dit onderzoek niet ontvankelijk blijkt te zijn, wordt ze verworpen. De kandidaat ontvangt hiervan een e-mail of brief waarin de redenen van de verwerping worden meegedeeld.
Fase 2 - Evaluatie van de technische en generieke competenties.
De kandidaten voor een A2 functie worden v~~r de behandeling van hun kandidatuur uitgenodigd voor een interview. Zowel het interview als de motivatiebrief zullen gebruikt worden om vast te stellen of de kandidaten over de gevraagde competenties uit het functieprofiel bezitten.
Tot slot zal het Directiecomité de kandidatuur analyseren en de eventuele laurea(a)t(en) aanwijzen.
Fase 3 - Resultaten van de evaluatie van de technische en generieke competenties - Beslissing omtrent het vervolg van de procedure.
De kandida(a)t(en) wordt (worden) vervolgens per dienstnota geïnformeerd over de beslissing genomen door het Directiecomité alsook over de beroepsmogelijkheden.
De Voorzitster van het Directiecomité, I. MAZZARA